Between Two Castles of Mad King Ludwig

Гравці в ролі архітекторів повинні задовольнити вимоги божевільного короля Людвіга - будувати більше великих замків. Самому замок не побудувати, тому доводиться співпрацювати з сусідами. Це гібрид двох популярних настільних ігор - Between Two Cities (хороший швидкий філлер на будівництво) і Castles of Mad King Ludwig (гра з ТОП 100 BGG).

Основний ігровий процес в настільній грі Between Two Castles of Mad King Ludwig, чесно кажучи, досить простий. Виберіть кілька плиток, обговоріть свій вибір з сусідами і вирішите, куди ви їх хочете приєднати (ліворуч або праворуч від себе). Але справжня родзинка і складність цієї гри полягає в тому, як правильно розставити плитки кімнат в замку, для отримання максимальної кількості переможних очок. Чим більше замок, тим складніше комбінувати сусідні кімнати в ньому. А через систему драфта, ви навіть не знаєте, які кімнати вам запропонує гра в наступний раз!

В результаті між кожним гравцем буде побудований загальний замок. Підраховуються переможні очки за кожен замок і оголошується переможець! Виграє не той, хто побудував спільно кращий замок, а той гравець, у якого його другий замок набере більше ПО, ніж у конкурентів.

Ігровий процес гри Between Two Castles of Mad King Ludwig

Завдяки правильно зробленому органайзеру, підготовка до гри займає мінімум часу, а після завершення і упаковки гри назад в коробку, гра відразу готова до наступної партії. У органайзері, ячейки вміщають до себе по 9 плиток кімнат, стільки скільки необхідно для початкової роздачі кожному гравцеві.

Випадковим чином між гравцями викладається довга кімната (тронний зал), яка визначає рівень першого поверху. Потім кожен гравець отримує по 9 кімнат, які необхідно переглянути, вибрати дві в закриту, а решту передати сусідові зліва (у другому раунді - сусідові праворуч).

У грі два раунди. Кожен раунд гравець починає з 9 плитками кімнат в руці. Необхідно вибрати дві плитки, одна піде на будівництво в лівий замок, а друга в правий. Після того, як всі гравці вибрали плитки і передали остаток, гравці можуть між собою обговорити, в якій замок і куди краще встановити нову кімнату, для ефективного нарахування переможних очок. Адже в грі, поруч сидячі гравці будують замок спільно і їм вигідно будувати найкрутіший замок з усіх боків.

У грі 7 видів кімнат. Кожна кімната унікальна, зі своїм неповторним зовнішнім виглядом, а більшість і з унікальною умовою нарахування ПО. Всього в грі 147 кімнат, а також три види спеціальних кімнат, які можна отримати за бонуси - вежа, фонтан і банкетний зал.

У грі є і свої правила будівництва. Так нижче першого рівня можна будувати тільки кімнати з коридором і підвалом (кімнати коридору можна будувати і вище рівня тронного залу). Над кімнатами з садом, фонтаном і вежею не можна будувати нові кімнати. В ширину можна будувати скільки завгодно кімнат, головне, щоб кімнати знаходилися на землі або під ними були інші плитки.

Щоб помістити плитки кімнат у ваші замки, ви будете вести цивілізовану і спільну дискусію зі своїми сусідами. Це нагадує кооперативну гру, адже ви обидва хочете, щоб ваш замок був приголомшливим. Якщо виникли розбіжності, то кожен може сам вибирати, як йому приєднувати свою плитку з кімнатою до замку.

Все звучить досить просто, але рішення в грі не завжди прості, тому що кожна плитка, яку ви розміщуєте, генерує переможні очки по-різному. А якщо врахувати, що у випадку розміщення третьої або п'ятої кімнати одного виду відразу спрацьовує бонусний ефект, то гра перетворюється в справжню головоломку.

Плитки кімнати можуть приносити очки іншим кімнатам, які знаходяться поруч, вище, нижче або вони оточені з усіх боків. Деякі плитки вибираються на основі емблем інших кімнат вашого замку, або для отримання ПО необхідно мати кімнати всіх видів. Деякі плитки оцінюються в залежності від безперервного ланцюжка кімнат певного типу. У грі Between Two Castles of Mad King Ludwig існує просто величезна різноманітність різних варіантів оцінки кімнат.

Коли ви будуєте 3 і 5 кімнату певного типу, ви запускаєте бонус, який дозволяє вам отримати додаткові кімнати (звичайні та спеціальні), карту з системою нарахування ПО, придворних і багато іншого. Тому завжди краще мати під рукою пам'ятку з бонусами від кімнат, щоб оцінити, який бонус найкраще взяти в першу чергу.

Ігровий раунд триває стільки, поки з дев'яти початкових кімнат не залишиться одна, яка відправляється в коробку з грою. Другий раунд проходить так само, як і перший, але гравці вже передають кімнати проти годинникової стрілки. Без урахування бонусів кожен замок буде складатися з 16 кімнат, але ця кількість збільшується за рахунок будівельного бонусу. Після чого треба буде за допомогою спеціального бланка підрахувати переможні очки за кожну побудовану кімнату.

Враження від гри Between Two Castles of Mad King Ludwig

Between Two Castles of Mad King Ludwig - це відмінна мозголомна настільна гра на будівництво зі спільним прийняттям рішень. Ігровий процес дуже простий, правила можна пояснити за пару хвилин, але ось муки вибору просто з'їдають. З Between Two Cities гра взяла ігрову механіку щодо спільного будівництва плиток через систему драфт, а Castles of Mad King Ludwig подарувала тематику і прекрасний вид кімнат.

Гра мені подобається своїм вибором кімнат, що краще вибрати на даний момент і чи прийде тобі в майбутньому інша така кімната. Наприклад, в одній з партій мені не вистачало одного виду кімнати, і я додатково з коробки за допомогою двох бонусів потягнув 10 нових кімнат і все одно не отримав бажаний результат. Можете прочитати мою думку про гру після зіграної партії - ігротека 59 і ігротека 61.

У грі не вийде використовувати кожну плитку кімнати по максимуму, тому необхідно знайти баланс (будуєте цю плитку щоб за її властивістю отримати ПО, чи будуєте її поряд з іншою, щоб та отримала ПО або для бонуса будівництва). В середньому кімнати приносять від 0 до 5 ПО, якщо постаратися, то і більше. Наприклад, в одній з партій ми будували кімнати одного виду, щоб дві плитки за правильне будівництво отримали ПО, але при цьому 6 кімнат з цього ланцюжка нічого не дали нам.

Гра чудово масштабується, так зі збільшенням кількості гравців загальний час партії не збільшується. Грати семером так само весело і захоплююче, як і втрьох. При бажанні можна пограти і удвох.

З 147 звичайних кімнатних плиток немає жодного дубліката. Кожна кімната унікальна, зі своїм деталізованим привабливим оформленням. Кімнати на першому поверсі - мої улюблені, так як в них є кілька темних і зловісних кімнат (перевірте Лабораторію, Склеп або Зміїну яму!). Існує навіть дуже тонкий гумор, якщо ви придивитеся до деяких кімнат!

У грі досить добре опрацьована книга правил. У ній чітко описані всі види кімнат і інші ігрові моменти. Наведено багато наочних прикладів з використанням кімнат.

Трохи хочеться порівняти Between Two Castles of Mad King Ludwig з попередницею - Between Two Cities.

У містах ми були обмежені в будівництві, адже місто повинно було обов'язково вийти квадратним зі сторонами 4х4, тому іноді ми будували на шкоду переможним очкам. У замках трохи більше роздолля і можна будуватися вгору або в ширину на скільки хочеться, дотримуючись загальних правил будівництва.

У містах було три ігрових раунду і гра проходила до 30 хвилин. У замках ж гра проходить довше через вибір кімнат, а також фінальний підрахунок очок займає час, адже треба буде проаналізувати кожну розміщену плитку в замку і дізнатися скільки вона приносить переможних очок. Міста - це швидкий простий філлер, в який я награв під 20 партій і всім, з ким грав, гра подобалася (включаючи новачків), замки з новачками я ще не тестував, але гру вже складно назвати філером.

Between Two Castles of Mad King Ludwig - чудова гра, зі своєю цікавою механікою, вражаючим оформленням кімнат і прихованими деталями у дизайні. Гра з одного боку проста, з іншого необхідно зважити всі за і проти, для правильного вибору потрібної кімнати. За допомогою зручного органайзера гра швидко готується і збирається, а партія в середньому проходить за 40 хвилин.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of