Super Motherload
У червоних надрах Марса були виявлені нескінченні джерела рідкісних дорогоцінних мінералів, які могли б покласти край енергетичній кризи на Землі. Кожен гравець очолює елітну команду пілотів, яким необхідно заглибитися в надра планети для видобутку цінних ресурсів. В рамках цієї подорожі ви маєте право реінвестувати отримані кошти для поліпшення вашої команди.

Підготовка до гри Super Motherload

У центр столу викладається ділянка ігрового поля з номером 1 (перший гравець вибирає яким боком викласти поле). Надалі знизу додасться ділянка з наступним номером і т.і. Поруч я раджу розмістити плитки майбутніх тунелів, бомби і відсортовані за вартістю жетони мінералів.

Крім ігрових карт з пілотами, існують колоди з картами досягнень - головними і звичайними. З 10 карт з головним досягненням в грі беруть участь 3 карти, які викладаються в центрі столу. У грі беруть участь всі карти зі звичайними досягненнями. У центрі столу викладається 3 або 4 карти звичайних досягнень (в залежності від числа гравців), а вже на їх місце будуть виходити нові карти з колоди.

У грі цікавим способом визначається перший гравець - це буде той, хто останнім копав яму. Кожен гравець бере собі ігрову колоду, яка відрізняється за кольором сорочки і намальованими персонажами на лицьовій стороні.

Зі стартової колоди кожен гравець дістає 7 базових пілотів, перетасовує їх і бере до руки 4 карти. Решту карт (16 штук) необхідно викласти в 4 ряди, відсортувавши їх за кольором і зростанню їх вартості від 10 до 25 доларів.

Як грати у настільну гру Super Motherload

Сам ігровий процес досить простий. У кожного гравця є дві доступні дії з трьох варіантів дій. За одну дію можна взяти зі своєї колоди дві карти, пробурити або підірвати надра Марса. За свій хід можна зробити кілька разів одну і ту саму дію.

Якщо в більшості колодобудівельних ігор гравці добирають руку в кінці свого раунду, то в даній грі все по-іншому. Необхідно витратити дію, щоб взяти дві карти, а іноді ти просто пропускаєш свій хід і всі дії витрачаєш на добір чотирьох карт, так як в минулому раунді всі свої карти використав. При цьому не варто забувати про ліміт карт в руці, в кінці раунду у гравця не може залишитися більше 5 карт в руці. При цьому є досягнення, яке принесе ПО, якщо в руці гравця буде 9 карт (можу помилятися з потрібною кількістю).

В основному гра Super Motherload побудована на розіграші карт з руки. За допомогою карт можна або бурити, або підривати. На ігровому полі зустрічається багато ділянок, які вимагають певних дій. Наприклад, частину ділянок можна тільки підірвати або дану ділянку можна тільки пробурити, якщо розіграти карти певного кольору (тільки сині, червоні або жовті картки).

Для того, щоб підірвати ділянку необхідно розіграти одну карту червоного кольору і жетон бомби. Після цього необхідно розмістити плитки тунелів згідно з малюнком вибуху. Схему вибуху можна обертати, але необхідно розмістити тунелі згідно розіграної карти інакше не можна буде зробити вибух. Наприклад, після вибуху необхідно розмістити тунель довжиною в три клітини, але в потрібному напрямку третя клітина вимагає тільки буріння, значить вибух неможливий, так як на 2 клітини можна підірвати, якщо на карті намальовано 3.

При бурінні гравець розігрує карти пілотів одного кольору (з урахуванням джокерів) і рахує кількість символів бура на картах. Скільки бурів, на стільки по прямій лінії він може пробурити, згідно з правилом розміщення плиток тунелів. Якщо при бурінні на лінії зустрічається клітина, яка потребує тільки вибуху або бура іншого кольору, то перед нею дія буріння закінчується.

Під час вибуху або бурінні тунель повинен починатися відразу від поверхні Марса або від раніше розміщених плиток тунелю. Якщо на закритій тунелем ділянці був мінерал, жетон бомби або артефакт, гравець його отримує відразу. Артефакт гравець кладе перед собою сорочкою догори, тільки він знає свій бонус і може його розіграти один раз в свій хід.

Коли гравець отримує мінерали, він повинен усі отримані мінерали за одне буріння / вибух покласти на верхню карту однієї з чотирьох своїх колод. Якщо вартість мінералів рівна або більше за значення яке позначене на карті пілота, то він її купує. Всі мінерали включаючи надлишок повертаються до банку, а карта відправляється до особистого скиду гравця. Тепер в наступний раз можна буде розміщувати мінерали на більш дорожчу карту з купленого ряду.

На відміну від базових карт, нові мають свої особливості. Так при покупці нової карти спрацює бонусний ефект покупки - це може бути додаткова третя дія, відправка карти безпосередньо в руку гравця, продублювати мінерали з однієї карти на іншу і т.і. Розіграш деяких карт теж може принести бонусну дію - взяти карту з колоди, бомбу, почати бурити по діагоналі, розподілити мінерали з різних картах і т.і.

У грі передбачено чотири рівні глибини, перший найменший і всі інші побільше. Коли гравець забирає останній жетон артефакту з рівня, то він бере наступну ділянку поля відповідно до номера і додає його до попереднього будь-якою стороною. Завжди ігрове поле буде складатися з двох послідовних ділянок Марса. При взятті третьої ділянки, необхідно прибрати поле з номером 1, а при четвертій - з номером 2. Коли зібрані всі артефакти з четвертого рівня, гра відразу ж завершується.

Гравці підраховують ПО з жетонів артефакту, з куплених карт пілотів, і карт досягнень. Головне пам'ятати, що за свій хід гравець може отримати тільки одне головне і одне додаткове досягнення. При цьому основні досягнення по ходу гри не оновлюються, а додаткові - після кожного отримання карти.

Враження від гри Super Motherload

Super Motherload - це колодобудівна гра з елементами розміщення плиток по популярній тематиці Марса. Є досить багато непоганих ігор на побудову ігрової колоди, але не в багатьох іграх зустрічається ігрове поле, яке безпосередньо бере участь в грі (типу Clanks).

У грі всього дві дії, тому складно зважитися на що їх витратити. Якщо у вас в руці мало карт, то вам доведеться їх добрати, а значить буде ще менше варіантів дій на хід. Іноді оптимально витратити всі свої ходи на добір карт до руки, щоб в майбутньому пробурити грунт на максимум (для виконання досягнень по довжину буріння), але не варто забувати про жорсткий ліміт карт в руці (не більше 5).

Свердлячи поверхню, ви можете надати величезну допомогу наступного гравця, адже йому буде легше дістатися до більш дорогих мінералів. Тому оптимально грати в Super Motherload удвох. На чотирьох гравців ситуація на ігровому полі може кардинально змінитися до наступного вашого ходу.

На варіативність гри впливає колода гравця (відрізняється трохи властивостями як базова колода гравця, так і нові придбані карти, тому треба використовувати різні переможні стратегії), карти досягнень (основні досягнення одні і не змінюються, тому перший хто купить пілотів в потрібній кількості і кольорі - отримає істотний бонус в ПО), ігрове поле (чотири ділянки, з кожного боку різне поле, є невелика різноманітність).

У цю гру я зіграв два рази і окремі враження про кожну партію ви можете прочитати в звіті про ігротеку 55 і ігротека 61 . В цілому у нас виникло кілька запитань до гри, і головна претензія була в хаосі. Ось ти надумав, куди будеш копати і що отримаєш, але поки до тебе дійде хід при грі вчотирьох, все може кардинально змінитися. Різноманітність ігрових колод не всім припало до душі, деякі гравці звинувачували погані властивості персонажів в своєму програші. Хоча мені здається, в наступний раз буде цікаво зіграти вже з трохи іншою колодою, щоб спланувати свою гру за новою стратегією.

Вчотирьох в гру ми точно вже не зіграємо. Заради інтересу хотілося б перевірити гру на двох, чи буде там більший баланс, так як в наших партіях я зміг два рази виграти з великою перевагою по переможним очками.

Готуючи матеріали для огляду гри, я дізнався, що у гри є комп'ютерна реалізація, але там гра представлена у вигляді аркадного платформера, а настільний варіант - це вже стратегічна гра на складання ігрової колоди.

Резюмую. Гра з хорошими комбінаціями ігрових карт, цікавий дизайн (свого часу в 2014 році вона отримала канадську нагороду за ігровий дизайн), продумані іконки на ігрових компонентах, веселий ігровий процес, середня тривалість партії. З мінусів, на чотирьох гра виходить хаотичною і краще підійде для гри удвох-утрьох, просяться доповнення.

Я рекомендую шанувальникам колодобудівельних ігор придивитися до Super Motherload.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of