istanbul

У грі Istanbul дія відбувається на всесвітньо відомому турецькому базарі. Гравці за допомогою візка і своїх помічників, намагаються швидше за інших заробити певну кількість рубінів. Для цього гравці збільшують місткість своїх візків, заповнюють їх на максимум різними товарами, а потім або продають їх за гроші, або обмінюють на рубін, або розширюють свої можливості.

У грі найголовніше це швидкість думки, здійснювати тільки корисні пересування по базару. Якщо ти будеш зупинятися там же, де й конкурент, треба буде заплатити зайві ліри. Кожна наступна дія, спрямована на отримання рубінів в грі, коштує дорожче. Всього то й необхідно що першим зібрати рубіни, і ти переміг.

Підготовка до гри Istanbul

Головною варіативною складовою гри Стамбул служить ігрове поле. Поле складається з плиток місцевості і їх можна розкласти для гри згідно з правилами, або на свій розсуд. Гра пропонує три варіанти формування поля - стандартний, короткий і довгий шлях. На кожної плитки є число, яке підкаже в якій послідовності викласти її для формування поля.

Після того, як поле сформовано, необхідно його заповнити рубінами, тайлами мечеті, бонусними картами і деякими каунтерами. Кидками двох кісток визначається стартове розташування фігури губернатора і контрабандиста. Більш докладно про підготовку читаємо в правилах.

Кожен гравець отримує монети і по персональній тачці, на якій спочатку може зберігається до трьох товарів кожного виду (зелений, синій, червоний і жовтий), а в наслідку її можна поліпшити до 6 місць. Кожен гравець розміщує фігуру купця на плитці «фонтан», а під нього кладе чотири фігурки яки символізують помічників.

Ігровий процес гри Стамбул

Правила в грі не складні, всього лише і треба що рухати свою фігуру купця і виконувати дію на плитці базару. Головне пам'ятати, що виграє той купець, який першим отримає певну кількість рубінів. Так в свій хід гравець зобов'язаний пересунути свого купця на 1 або 2 клітини по горизонталі або вертикалі.

Якщо на плитці є купець іншого гравця, необхідно йому заплатити 2 монети, якщо хочете зробити дію даної локації. Якщо на плитці є ваш помічник, ви просто розміщуєте всі свої фігури на нього. Якщо на тайлі ринку немає вашого помічника, і ви хочете зробити тут дію, то необхідно найнижчу фігуру помічника під вашим купцем відкласти в сторону і зробити дію. Якщо під купцем гравця немає помічників, він не може вчиняти дії на локації, можна тільки пересуватися (бажано в бік водограю).

Гравець при переміщенні може зустріти губернатора, контрабандиста і іншого члена конкуруючої сім'ї. При зустрічі з губернатором гравець бере 1 бонусну карту, після чого повинен скинути будь-яку карту з руки або заплатити 2 ліри. Контрабандист дозволяє гравцеві отримати будь-який 1 товар (бажано брати синій) в обмін на 1 інший з візка, або заплатити 2 ліри. Після зустрічі з контрабандистом і губернатором гравець кидає 2 кістки і переміщує їх на плитку з отриманим числом. А ось члени сім'ї конкурентів при зустрічі відправляються прямо до тюрми (привіт Architects of the West Kingdom), за що гравець отримує 1 бонусну карту або 3 ліри.

Основна дія в грі відбувається на тайлах. Нижче я приведу перелік базових локацій, щоб ви розуміли яку дію може зробити гравець.

ЛокаціяДія
МайстерняЗа 7 монет гравець покращує візок. Як тільки гравець купить третє поліпшення, він отримує 1 рубін
СкладЄ три таких локації, де гравець заповнює по максимуму свій візок одним з видів товару - тканина, спеції і фрукти
ПоштаГравець отримує з 4 клітин доступний на даний момент товар або монети, після чого зрушує найлівіший індикатор вниз
Караван-сарайГравець бере 2 бонусні карти і одну будь-яку скидає з руки. При цьому можна брати як видиму верхню карту зі скиду, так і невідому з стопки
ВодограйГравець повертає всіх своїх помічників і кладе їх під свого купця
Чорний ринокГравець отримує на вибір 1 товар (жовтий / зелений / червоний), кидає 2 кістки і в залежності від результату отримує від 0 до 3 синіх товарів
ЧайнаГравець загадує число від 3 до 12, кидає 2 кістки, якщо результат кидка дорівнює або вище загаданого числа, гравець отримує стільки ж монет, якщо менше - 2 монети
РинокГравець продає відповідні товари з візка і отримує певну кількість монет
ПоліціяНадіслати члена своєї сім'ї на будь-яку ділянку і виконати там дію
ПалацВіддати потрібну кількість товарів і отримати 1 рубін. Після чого вартість за наступний рубін збільшиться на 1 товар
МечетьГравець показує потрібну кількість товару, віддає один і отримує тайл мечеті, який дає постійний ефект гравцеві. Наступного гравця необхідно буде показати на 1 товар більше. За два різних тайла мечеті з одної локації - 1 рубін.
ЮвелірГравець платить потрібну кількість лір і отримує 1 рубін. Після чого вартість за наступний рубін збільшиться на 1 ліру.

Враження від гри Istanbul

Вперше в Стамбул я зіграв приблизно 3 роки тому і тоді мені здалося, що гра середня. Але минув час, і ми бачимо, що гра все ще популярна і вона входить в ТОП 100 кращих ігор за версією BGG. За 4 роки з дня її виходу в цей ТОП увірвалося багато крутих ігор, а Istanbul все ще тримається, а це показник якості. Через деякий час вийшли нові локації для пересування у вигляді промо, вони потім перетворилися на повноцінні доповнення, а вже пізніше вони продавалися в повноцінному великому виданні - Istanbul: Big Box (куди увійшла база і два великих доповнення), а також швидка версія гри на кубиках - Istanbul: The Dice Game.

Під час першої гри в Стамбул, мені в голову прийшла думка, що гра схожа на Blue Moon City. У грі ми так само переміщаємось по модульному полю, збираємо «ресурси» та обмінюємо їх. Istanbul вийшов більш цікавою і складною грою з яскравими компонентами, так і хочеться забрати собі рубіни.

Почну відразу з мінуса. У базовій версії гри не так багато способів отримати рубін, а для перемоги необхідно зібрати 5 штук. Покращуємо візок до максимуму - 1 рубін (це 21 ліра), показуємо в мечеті двічі повний візок потрібного товару і отримуємо 2 постійних бонусу і 1 рубін (можна такий же трюк провернути і з іншою мечеттю). Останні 2 рубіна можна отримати, віддавши монети (починаючи з 14 і далі) або товари (по 1 товару кожного виду + будь-який і на ускладнення).

Щоб заробити монети треба, або кістки кидати в чайній, або продавати товари на ринку, або розраховувати на бонусні карти, або отримувати плату від інших гравців за дію у вашій локації. Щоб здавати товар бажано навантажувати свій візок по максимуму, а значить треба буде його поліпшувати. Коли гравець стає на склад, він пересуває індикатор на візку на максимальне праве значення, а при здачі товару спонукає індикатор на потрібну кількість товару вліво. Як не крути товар необхідний.

Самий дефіцит з синім товаром, його можна отримати або у контрабандиста, або на чорному ринку, а даний товар обов'язковий для отримання рубіна при продажі товару. Велику роль відіграють кістки, буде поганий результат при кидку на ринку і товар не отримаєш. Тому поліпшив одну з мечетей, можна буде перевернути кубик на значення 4 або перекинути обидві кістки. У грі багато послідовностей, що краще зробити перед тим, як відправитися на потрібну локацію.

При цьому не вийде постійно подорожувати між різними локаціями, ваші слуги залишаються на колишніх місцях і зібрати їх можна або через водограй, або пройшовши по старим місцям. При цьому досить хороша тактика зациклити деякі локації, наприклад, стаємо на чайну (кидаємо кістки - отримуємо гроші), далі стаємо на поліпшення тачки, далі повертаємося в чайну і крім грошей повертаємо свого підлеглого назад і рухаємося далі.

Гра досить прагматична всі гравці бачать у кого що є, крім бонусних карт, тому можна приблизно побачити, що хочуть зробити ваші конкуренти. Пересунутися можна або на сусідню локацію, або через одну, тільки бонусними картами можна один раз пересунутися на 3-4 клітини або залишитися на колишній локації для повторного застосування. Наприклад, зібрали багато товару або багато грошей і за два своїх хода намагаємося швидко отримати 2 рубіна, щоб інші гравці в додатковий хід не змогли вас наздогнати.

Ознайомитися з базовою грою можна на своєму мобільному пристрої. Вийшла досить непогана мобільна адаптація з хорошим AI на якому можна потренуватися. Я в свою чергу планую зіграти в кожне доповнення окремо (Istanbul: Mocha & Baksheesh і Istanbul: Letters & Seals), щоб потім сміливо їх змішувати з базою і грати на величезному полі, що складається з 25 тайлів проти базового з 16. Як зіграю у всі режими, напишу свою думку. Грайте в Стамбул, гра перевірена часом!

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of