hanabi

Paper tales (Королівські хроніки) - гра в якій гравці пишуть історію свого королівства. Проходить час і одних героїв змінюють інші, споруджуються будівлі, проходять війни, виробляються ресурси, формується фундамент вашого королівства.

Paper tales - карткова гра з мінімум компонентів (карти, жетони монет і старіння, поле для підрахунку очок). Набір карт в руку проходить по системі драфт, а далі їх розіграш, війна і споруда будівель, все що ми любимо з 7 Wonders.

Підготовка до гри Paper tales

У центрі столу розташовується поле для підрахунку переможних очок, з підказкою - який зараз раунд і в який бік передавати карти. Поруч викладаються жетони з золотом і старінням. Перемішується ігрова колода з персонажами і викладається вона лицьовою стороною вниз.

Кожен гравець отримує по 3 золоті монети (інформація про монети не приховується від інших гравців), карту з пам'яткою, фішку для пересування по треку ПО і 5 карт будівель (храм, таверна, казарма, місто і шахта).

Перед кожним гравцем буде формуватися його королівство, це максимум чотири побудовані будівлі і карти персонажів в два ряди. У грі три види ресурсу - дерево, м'ясо і кристал. Дані ресурси на відміну від монет не мають фізичного втілення, вони будуть зображені у вигляді іконок на будівлях і картах з персонажами.

Як грати у королівські хроники

У грі 4 раунда і кожен складається з 6 фаз - наймання, розміщення, війна, дохід, споруда і старіння. Додатково необхідно не забувати про властивості персонажів або будівель, які розігруються в певні фази гри.

Наєм. Кожен гравець бере з колоди п'ять карт, одну залишає у себе, а решту передає за годинниковою стрілкою (або проти). Дана процедура триває стільки разів, поки у кожного гравця не буде по 5 карт. Якщо жодна карта вам не подобається, беріть ту, яка може посилити вашого суперника (в одній грі мій сусід зліва не пустив мені 3 карти з потрібною властивістю в докір собі).

Розміщення. На початку гри, кожен гравець може розмістити дві карти в першому ряду (фронт) і дві карти в задньому ряду (тил). Побудувавши будь-яку будівлю другого рівня можна розширити фронт до 3 карт.

Гравець вибирає потрібні йому карти на руці і викладає їх сорочкою вгору на передній і задній план. Так само він може скинути або перемістити в інший ряд карти персонажів з минулого раунду. Одну карту гравець може зарезервувати на наступний раунд, відклавши її в сторону, а всі інші карти необхідно відправити до скиду. Деякі карти добрі на початку гри, а інші в кінці, так у кожного гравця є шанс зберегти одну карту з першого раунду до четвертого, щоб розіграти її в потрібний час

Як тільки всі гравці визначилися з картами, вони перевертають персонажів на столі і оплачують золотом їх вартість (лівий верхній кут карти). В середньому карти коштують від 0 до 3 монет, але є карти і за -1 і 6 монет. Так само деякі карти дозволяють розіграти свій ефект миттєво в дану фазу розміщення.

Війна. Час воювати з сусідом ліворуч і праворуч. Кожен гравець підраховує суму сили (число в середині карти) всіх карт з переднього ряду і порівнює її з сумою у сусіда. Якщо сила більша або дорівнює, то гравець отримує 3 ПО.

Так само в дану фазу спрацьовують деякі побудовані будівлі і властивості персонажів. Деякі герої дозволяють додати свою силу до війни перебуваючи в тилу.

Дохід. Кожен гравець бере з банку по 2 монети і інші бонуси, відповідно до ефекту персонажа або будівлі. Зазвичай це ще монети з будівлі і персонажа.

Споруда. У цю фазу гравець може або побудувати одну з 5 будівель або поліпшити будівлю з першого до другого рівня (карти двосторонні). Коли гравець будує будинок першого рівня він повинен мати необхідну кількість ресурсів, які зазначені в нижньому лівому куті карти. Якщо у гравця вистачає ресурсів зазначених з лівої і правої частини карти будівлі, він може побудувати відразу будівлю другого рівня.

Будинки приносять ресурси, бонус, ПО в кінці гри (1 ПО за перший рівень і 3 ПО за другий). Побудувавши будинок другого рівня, гравець зможе розміщувати перед собою п'ятьох персонажів (троє в перший ряд, а значить буде більше шансів зібрати найсильнішу армію для перемоги у війні).

Крім ресурсів, необхідно золотом оплатити землю для будівлі. Перша будівля зводитися без додаткових витрат, а кожна наступна буде коштувати на 2 монети більше (друга будівля - 2 монети, третє - 4, четверте - 6, а це досить багато). Якщо гравець покращує будівлю з першого до другого рівня, йому не треба буде доплачувати монети за землю і ресурсами необхідно буде покрити тільки праву частину вартості карти.

Старіння. Усе в даному світі схильне до старіння, ось і в кінці раунду на кожну карту необхідно покласти відповідний жетон. Якщо на карту необхідно покласти вже другий жетон старіння, то дана карта відправляється до скиду (якщо у персонажа немає властивості проти старіння). Деякі карти дозволяють відстрочити смерть персонажа або принести славу гравцеві.

Після фази старіння маркер раунду пересувається на наступну позначку і все починається спочатку. По закінченню четвертого раунду необхідно до переможних очок, які отримані гравцями по ходу гри, додати ПО за побудовані будівлі. Гравець який набрав більше всіх переможних очок, перемагає в грі. У випадку нічиї акцент робиться на кількість золотих монет.

Враження від гри Paper tales

Paper tales досить швидка гра з великими можливостями, які залежать від приходу карт до руки. У грі всього 4 раунду і не вийде зробити абсолютно все, навіть тих же будівель вийде побудувати тільки 4 з 5, а четверта будівля навіть не принесе ніякого ефекту, крім додаткових ПО.

Королівські хроніки я б порівняв з 7 wonders, є драфт карт, чотири види ресурсів (включаючи монети) для будівництва будівель, війна. Якщо ігнорувати війну, то буде дуже важко виграти, а значить доведеться шукати баланс.

Багато ігор розраховані на чотирьох, в Paper tales можна зіграти вп'ятьох, правда на двох партія грається трохи за іншими правилами і краще збиратися мінімум утрьох. Окремо можна прочитати моє враження від гри на п'ятьох й на чотирьох.

Дану гру хочеться охарактеризувати словом - криза, а з китайського це можливість. Криза часу - найнявши хороших персонажів в першому раунді ви отримаєте ефект тут і зараз, а вже до третього раунду вони всі помруть і необхідно буде найняти нових. Щоб найняти нових персонажів треба золото, залишивши золото на персонажів не вийде побудувати багато будівель. Якщо не буде будівлі другого рівня ви будете відставати за чисельністю карт на столі, але і при нестачі монет на наймання нових карт ви будете відставати від інших гравців. Чим менше карт перед вами, тим менше ресурсів ви отримаєте, менше сили - програєте у війні і відстанете від інших гравців.

Дуже багато залежить від ресурсів, збираючи персонажів з м'ясом можна зробити акцент на нарощування військової сили завдяки певним будівлям або з потрібними персонажами. З деревом можна побудувати більше будинків, а кристали з шахтою можуть додатково давати ПО кожен раунд.

Якщо в 7 чудес всі гравці знають які карти будуть у цьому раунді, то тут в нас одна загальна колода на всю гру і невідомо вийде потрібна тобі карта чи ні. Зазвичай карти мають від 2 до 3 копій, тому в грі досить великий вибір, що ж вибрати. Чим дорожче карта, тим краще ефект, але може не вистачити золота на інші карти або будівлі. Наприклад, в одній з партій я в першому раунді витратив всі монети на крутого персонажа і першу будівлю в надії, що в другому раунді я зможу в руку набрати безкоштовні карти.

Перше враження про Paper tales у мене дуже позитивне, гра крута, непередбачувана і досить швидка. В майбутньому чекайте чергові враження про гру в рубриці ігротека.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of