Rajas of the Ganges – переможець премії International Gamers Award 2018

hanabi

Rajas of the Ganges – євро стратегія на розвиток індійської провінції з використанням робочих і кубиків. При цьому в грі йде гонка, хто перший зможе досягти гармонії між славою і багатством.

Уздовж ігрового поля проходить трек з маркуванням грошей і слави, маркер грошей рухається проти годинникової стрілки, а слави - за годинниковою стрілкою. Як тільки маркери одного з гравців зустрінеться або перетнуться, гра підходить до завершення і у суперників буде ще один шанс випередити конкурента.

Підготовка до гри Rajas of the Ganges

У центрі столу викладається ігрове поле потрібною стороною в залежності від числа гравців, на 2 або на 3-4 гравців. Якщо грає троє, то необхідно плашками закрити деякі ділянки дій. На ділянку з храмом викладається 8 тайлів білого доходу, сорочкою вгору після перемішування. Поруч з полем викладаються плитки будівництва в 12 стопок.

Кожен гравець отримує по 3 фігури робітника (інші 3 необхідно розмістити на спеціальних місцях поля - трек грошей, слави і річка), маркери для зміни рівня грошей, слави, карми, поліпшень. Так само кожен гравець викладає перед собою персональне поле зі своєю провінцією і статую Калі. У кожній руці Калі є місце під один кубик (ліміт в 10 кубів). Кожен гравець бере по одному кубику кожного кольору, кидає їх, і отримані результати розміщує в руках Калі.

Першим гравцем стає гравець з найменшим результатом на кубиках. У випадку нічиї, той хто останнім їв індійське блюдо. Перший гравець отримує картонну фігуру слона і починає раунд, надалі фігура буде переходити за годинниковою стрілкою.

У грі передбачені додаткові режими для ускладнення або різноманітниння ігрового процесу - варіант Наваратна і модуль річки. При цьому, якщо за столом сидять новачки і досвідчені гравці, більш досвідчені можуть грати в режимі Наваратна.

Варіант Наваратна. Гравці зможуть використовувати до 6 робочих. Статуя Калі грається зворотним боком і тепер максимум можна буде зберігати 8 кубиків. Використовується зворотний бік і для поля провінції, де можна отримати спеціальний дохід. Кожен гравець покращує свій планшет двома випадковими плитками коричневого доходу. Більш детально в правилах.

Модуль Ганг. Береться 8 накладок для треку річки. Кидається кубик, відраховуються клітини згідно значенню на кістці і розміщується накладка з новим бонусом від плавання. Дана дія відбувається стільки разів, поки або вісім накладок з новими бонусами не закінчаться, або поки не закінчиться річка.

Rajas of the Ganges

Як грати у гру Rajas of the Ganges

Гра складається з раундів. Раунд починає гравець з фігурою слона. У свій хід гравець розміщує одного робітника, в разі потреби оплачує дію робочого кубиком або монетою, після чого негайно її виконує, хід переходить далі за годинниковою стрілкою. За допомогою 1 очка карми можна змінити значення на кубику на протилежне (1 перетворюється в 6, 2 в 5, 3 в 4 і навпаки).

Основна дія в грі - це розміщення робітника на незайняту клітинку на полі. Ігрове поле з секторами для розміщення робочих можна розділити на чотири частини - кар'єр, ринок, палац, річка.

Кар'єр - поліпшення плитками планшета провінції. Гравець розміщує робочого, оплачує в банк від 1 до 4 монет за дію і вибирає будь-який верхній тайл для будівництва у себе на планшеті. Всі тайли розділені на 4 кольори, а кожен колір на 3 символу.

На плитці зображена вартість будівництва у вигляді числа і кольору кубика, малюнок дороги (пряма, перехрестя або пряма з відгалуженням) і будівля або ресурс, або і те й інше. Число на плитці вказує мінімальне значення на ваших кубиках для оплати будівництва даного тайла. Наприклад, на плитці написано 7, значить необхідно віддати два кубика потрібного кольору, щоб сумарне значення граней було не менше 7 (кармою можна змінити грань кубика на протилежну).

Ринок - гравець отримує гроші за розміщення робочого на відповідну ділянку. Це може бути ділянка з одним з трьох видів товару (які побудовані плитками на планшеті), тоді гравець віддає кубик і бере гроші за значенням куба і кількості одиниць даного товару у себе на полі. Або місце дає гроші за кількість різних видів товару. Більш детально в правилах, я зазвичай не торгував.

Палац розділений на дві частини. З одного боку, гравець може розмістити робочого на вільне місце і взяти кубик потрібного кольору або віддати один куб одного кольору і отримати два іншого, або отримати 2 монети і перекинути будь-яку кількість своїх кубиків. З іншого боку, гравець може виставити робочого і віддати кубик з потрібним значенням для отримання ефекту палацу.

Наприклад: стати першим гравцем в наступному раунді і отримати 2 очка слави; проплисти по річці на 6 клітин; взяти два будь-яких кубика і білий жетон доходу; просунутися на 2 на треку карми і взяти куб будь-якого кольору; 3 монети і просунутися на один рівень поліпшення будівлі; побудувати поверх старої плитки плантації нову доплативши різницю споруди.

Річка - гравець виставляє робочого, оплачує від 0 до 2 монет за дію і витрачає один свій кубик із значенням від 1 до 3. При цьому гравець може перемістити свій човен як на значення витраченого кубика, так і на меншу відстань. Всі чужі човни гравці перескакують, на одній клітці може знаходиться тільки один човен (по аналогії з грою Ulm). На кожній клітині свій ефект. Як тільки гравець перепливе міст він отримає нового робочого, який відразу стає активним.

Додаткові моменти. На шкалі багатства і слави є символи з бонусами. Як тільки маркер гравця перетне або встане на місце з намальованим бонусом, він його отримає.

Так на кожному з треків є символ з робочим і як тільки гравець дійде до нього, то він отримає нового робочого, якого можна буде використовувати в даному раунді. У базовій версії гри, гравець може отримати 2 додаткових робочих, а третій автоматично піде до коробки з грою.

Останнє, про що я хочу вам сказати по механіки гри (більш докладно про всі нюанси і пояснення до бонусів читаємо в правилах) - поліпшення будівель. У грі є 4 види будівлі, коли гравець додає плитку з намальованною будівлею, то він отримує очки слави згідно прокачанному рейтингу даної будівлі. Всі гравці на початку гри розміщують свої маркери на рейтингу 2 кожної будівлі і по ходу гри можуть поліпшити будівлю до 4.

Як тільки всі фігури робітників були використані (гравці починають з 3 фігурами, але можуть отримати ще до 3 по ходу гри), раунд підходить до завершення. Передається фігура слона новому першому гравцеві, якщо не було вибрано певну дію в палаці.

Враження від гри Rajas of the Ganges

Мені подобаються ігри з плитками і кубиками. Гра Rajas of the Ganges мені нагадала Santa Maria, але візуально вона виглядає куди гарніше. За складністю гра трохи вище середньої, хоч дій досить багато, але основних стратегій на перемогу дві - шлях багатства або слави.

Я зіграв близько 5-6 партій на момент написання даної статті і що я скажу. Гра мені подобається, хоч я грав без більш ускладненого режиму. Я звичайно віддаю перевагу шляху слави. По можливості завжди в палаці виставляю кубик зі значенням 4, щоб поліпшити одну з будівель (зазвичай до кінця гри покращую рейтинг на максимум 2-3 будівель). При будівництві будую тільки тайли з будівлями, щоб просуватися по треку слави.

Так одне очко слави прирівнюється до двох монет і при ідеальному покращуванню будівель можна отримати за тайл будівництва до 8 очок слави (якщо на тайлі зображено дві будівлі з максимальним вашим рейтингом), а це досить відчутний результат. Тому перший робочий мені дістається з треку слави, а другий з треку грошей, а ось з плаванням у мене не склалося. У самій першій грі я проплив на човні до самого кінця і зрозумів, що це не так ефективно або я ще не до кінця відчув гру.

Якщо брати сторону грошей - то необхідно будувати тільки плитки з товарами, бажано з одним і тим же видом, щоб в кращому випадку отримати 12 монет при розміщенні на ринку цього товару. При цьому будівництво та плавання витрачає гроші, що буде вас трохи гальмувати.

У грі цікава механіка визначення переможця. Після того, як гравець зміг зустрітися своїми маркерами на полі, кожен гравець може використовувати ще одного робочого, щоб спробувати перевершити результат фінішера. З цієї стратегії краще довго не розгойдуватися, а поступово набирати очки. Хоч в грі може зберігатися до 10 кубиків, я зазвичай більше 3 не тримаю на руці. Є кубики потрібного кольору і значення, тоді відразу використовую їх. Багато кубиків добре під кінець, коли будівлі прокачані, і ти можеш купувати будь-які будівлі та швидко просуватися по треку.

Останні дві гри мене трохи засмутили. В одній партії на двох я весь час був у відриві і першим фінішував, правда зменшив швидкість на останніх кроках, і після того, як я перетнув лінію, я програв. У партії на чотирьох я прорахувався і не додивився, що мене можуть випередити в останній момент, хоча я істотно лідирував. Тому не завжди варто активувати останню фазу завершення гри.

Що дає різноманітності грі - кубики і їх значення. Тільки маленькі значення можна використовувати для плавання, а з великими простіше купувати потрібний тайл для будівництва. Маленькі значення можна перетворювати в великі за допомогою карми, але карму не так просто отримати.

У грі досить гарні компоненти, і використовуються хоча б не стандартні кольори кубиків, які вже приїлися. У грі є як простий, так і трохи ускладнений режим. Та й по грошах гра цілком доступна, враховуючи кількість компонентів.

Сподіваюся гру чекають ще доповнення, як мінімум можна замінити або додати нових тайлів для будівництва або планшет видозмінити істотно. Не дарма ж навіть в базовій версії гри, є більш складний режим гри.

Рекомендую всім Rajas of the Ganges, я солідарний з журі премії International Gamers Award 2018.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of