Ulm – швидке євро з виштовхуванням плиток

ulm
Ulm
Ульм в XVI столітті був самим процвітаючим містом Священної Римської імперії. У місті процвітала торгівля - туди і сюди по Дунаю ходили навантажені товаром баржі, вправні майстри споруджували в центрі суспільного життя собор, місто росло і процвітало. Життям міста управляють впливові гільдії і аристократи, тому щоб залишити свій слід в літописі Ульма необхідно стати гідним громадянином і спілкуватися з потрібними людьми. Постарайтеся отримати найбільшу кількість переможних очок за рахунок своєї діяльності в різних сферах життя міста.

Підготовка до гри Ulm

За традицією більшості євро ігор, розміщуємо в центрі столу ігрове поле. Ретельно перемішується ігрова колода карт (33 штуки з повторами), гербові щити і усе це розміщується на спеціальній ділянці поля. Випадковим чином вибирається 4 з 8 плиток городян і розміщуються на спеціальній локації. Головна визначна пам'ятка міста - собор, який збирається і виставляється на чільне місце.

Головна складова гри - це тайли дії. Всього їх 5 різних видів - монета, корабель, печатка, карта і вилучення. На внутрішньому полі розміром 3 на 3 клітини необхідно розмістити випадковим чином по 2 тайла кожного виду, крім «карти» (1 екземпляр). Так само необхідно розмістити по одному виду кожного тайла на пристані, випадковим чином дати по одній плитці кожному гравцеві, а всі інші покласти до мішка.

У грі є 12 плиток вежі, їх можна використовувати для відліку ігрових раундів, так і для ускладненого режиму гри. Якщо їх викладати стороною з дахом догори, то ними відзначається 10 ігрових раундів. В іншому випадку необхідно випадковим чином з 12 плиток відібрати 10 і розмістити лицьовою стороною догори. Ці плитки будуть викладатися поверх собору, і під кінець гри собор буде добудованим. Так всі гравці будуть знати, який ефект від собору буде в наступному раунді. Ефект може бути, як позитивний, підсилює дію тайла на одну дію або буде штраф, якщо гравець не зможе пожертвувати в банк певний ресурс, то він втратить ПО.

Як грати у Ульм

Гра складається з 10 раундів, в кожному раунді гравець робить від 2 до 3 послідовних дії. Перша дія - витягнути з мішка один тайл дії і зрушити їм ряд на площі. Друга дія - виконати властивості плиток з зрушеного ряду. Третя дія (необов'язкова) - розіграти одну карту з руки. А тепер більш докладно про кожну дію.

На початку свого ходу гравець зобов'язаний витягнути з мішка один тайл дії. Після чого він може замінити його будь-яким іншим з пристані (правий нижній кут карти) сплативши за це одного горобця (своєрідна місцева валюта крім срібла і переможних очок, яка дозволяє поміняти тайл з мішка, але в кінці гри принесе 1 ПО за кожен жетон). Далі гравець вибирає горизонтальну або вертикальну лінію центральної площі, де розташовано 3 тайла дії і зрушує її в будь-якому напрямку витягнутим тайлом з мішка. Зрушений тайл з центрального поля не дає можливості дану лінію посунути в будь-якому напрямку у майбутньому.

Далі гравець за бажанням може розіграти в будь-якому порядку властивості плиток дії. Монета - гравець бере 1 монету з банку до свого запасу. Річка - пересунутися на річці на 1 ділянку вперед, при зустрічі з чужим кораблем, ваша фігурка його перестрибує. Печатка - гравець платить 2 монети і розміщує свій токен володіння на вільній ділянці локації, яка розташована зверху чи знизу вашого корабля. Вилучення - гравець забирає з будь-якого боку поля всі виштовхнуті тайли до свого запасу. Карта - за два однакових тайла із запасу гравець бере 2 карти з колоди і одну залишається у себе, а за два різних тайла він просто бере верхню карту з колоди. Так само дією плитки можна додатково розіграти з руки одну карту.

За бажанням гравець може розіграти одну карту з руки. При цьому є два способи розіграшу карти - миттєвий ефект і нарахування ПО в кінці гри. Зазвичай для миттєвої дії у гравця повинні бути певні плитки дії. Наприклад, скинувши потрібний вид плитки, гравець отримає відразу 6 ПО, а розігравши карту другим способом він отримає 3 ПО в кінці гри або ж 18 ПО, якщо зможе зібрати три карти певного виду.

Хоч в грі 10 раундів, але вона відіграється досить швидко, так як все обмежено трьома діями за хід, а з кожним ходом можливостей щодо зрушення ряду плиток стає усе менше. Та й деякі дії виконуються миттєво - отримання монети або пересуванню по річці. Більш докладно про саму гру поговоримо нижче.

ulm

Враження від гри Ulm

Зігравши перший раз втрьох в Ульм, я поділився своїми враженнями про гру в ігротеці 53 . Тоді мені гра сподобалася і мене зацікавила її механіка з виштовхування тайлів на поле. На даний момент я зіграв вже 8 партій, по кілька партій на двох, трьох і чотирьох гравців, і гра мені здається вже більш буденною.

Партії на двох або чотирьох гравців відрізняються, адже в грі немає ніяких факторів, які впливають на збільшення або зменшення числа гравців. Граючи удвох у гравців більше можливостей за допомогою печатки, активувавши потрібну локацію (на кожній локації по 4 вільних місця, а на чотирьох гравців можна не встигнути зайняти вільне місце), але вчотирьох значно простіше плисти по річці - перестрибуючи через човни супротивників.

На трьох я тільки один раз доплив до самого кінця річки, а ось на чотирьох я вже до 6-7 раунду зміг доплисти до самого кінця і в майбутньому плитки дії з річкою мені були марні. Перебуваючи на першій ділянці річки, ви умовно втрачаєте 11 ПО, а допливши до самого кінця можна отримати 11 ПО. Так кожне пересування по річці принесе 1 ПО в кінці гри. Без плавання вперед не вийде активувати нові локації. Тільки останні 4 клітини річки, крім ПО, принесуть одноразовий ефект у вигляді отримання плитки дії, монети, карти, а ось в грі Rajas of the Ganges кожне пересування по річці дає свої бонуси.

Властивості локацій не змінюються від партії к партії, тому можна заздалегідь спланувати свою стратегію. Так найближчі локації дозволяють придбати гербовий щит і розмістити його на відповідну територію. Гравець бере два верхніх щита, дивиться скільки він отримає відразу ПО і ПО в випадку активації печатки на цій території (може не повести з вибором щита і дані локації не можливо активувати). Додатково на ділянку поля з плитками дій викладається жетон володіння гравця на будівлю, що належить гравцеві. Коли в подальшому будь-який гравець буде зрушувати лінію в бік будівлі з жетоном, власник жетона буде отримувати один маркер горобця.

В наступній локації гравець може отримати плитку городянина, яка дасть постійний ефект для гравця. Наприклад, при отриманні 1 монети, додатково береться ще одна, гравець тягне 2 тайла на початку раунду на вибір, зайве пересування по річці і т.і. Більш докладно про властивості всіх компонентів написано в правилах гри.

Правила в грі об'ємні, хоча гра досить проста, як ви могли зрозуміти з мого опису можливих дій. Хоча можна окремо ознайомитися з основною концепцією гри, а вже по ходу гри підглядати на пояснення ігрових елементів - тайли вежі, ігрові карти, гербові щити, властивості персонажів, а також історія міста.

Щоб перемогти, потрібно набрати переможні очки. В основному вони набираються за допомогою плавання по річці (максимум 11 ПО), властивістю локації, гербовими щитами (при отриманні і активації територій з ними), а головне за допомогою карт.

Щоб отримати карти необхідно завжди мати запас зайвих плиток дій або ж плисти по річці. Найбільш цікаві локації починаються з середини шляху, з них можна отримати карту з колоди плюс монету / плитку, заробити по 1 ПО за кожну локацію з вашим маркером володіння, і найостанніша локація дозволить взяти будь-яку раніше розіграну карту зі скиду або одну з трьох нових карт на вибір.

Миттєвий розіграш карт принесе нормальну кількість переможних очок, якщо виконується їх умова. В іншому ж випадку треба буде зібрати три карти потрібного типу, щоб в кінці гри отримати 18 ПО, але для цього необхідна удача (щоб в сліпу по ходу гри витягувати потрібні карти або вірити в властивість останньої локації, а для цього треба доплисти майже до самого кінця).

Як зазвичай граю я - збираю монети, рухаюся в середині або попереду по річці, обов'язково купую один або два гербових щита (щоб надалі стати на ці території і отримати ПО, а також рухати тайли в бік свого будинку). Далі через дію печатки (не варто забувати, що активація печатки коштує 2 срібних монети) набираю карти з локації і пливу далі. Зазвичай я намагаюся використовувати тільки три тайла дії - плисти, монети і печатка, все інше добирається з локацій.

В цілому Ulm - це середня євро гра зі своєю незвичайною механікою виконання дій, але нічого більшого. Хоча знаючи правила гри і багато властивостей об'єктів з гри, можна досить швидко зіграти в Ульм - хвилин за 40, а це значний плюс для євро гри. Начебто в коробці з грою і багато усього - ігрове поле, 5 видів плиток (аля azul, але до чого я це тут написав?), срібні монети, тайли з горобцями, маркери володіння, карти, гербові щити, картонний собор і дах до нього , але хотілося б подешевше дану гру. Але зіграти пару партій можна.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of