Karuba
Karuba – сімейна настільна гра, на розміщення плиток і створення маршруту. Гравці виступають у ролі дослідників, які припливли на острів Каруба в пошуках наживи, для перемоги необхідно узяти як умога більше коштовностей і першим відвідати старовинні храми. Гра була номінантом німецької премії Spiel des Jahres 2016.

Підготовка до гри Karuba

Кожен гравець отримує персональний планшет з островом, 36 плитки (сорочки відповідають кольору гравця), по 4 токена авантюриста і храма. У порядку черги кожен гравець виставляє авантюриста одного кольору на числове значення планшета з боку берега і виставляє храм того ж кольору на будь-яке числове значення з боку джунглів. Головне, щоб ці дільниці не були зайняті і відстань між ними була більше ніж 3 клітинки. При цьому усі інші гравці повторюють дію провідного гравця.

Перед початком гри на планшеті кожного гравця будуть розташовані усі храми і початкові точки археологів. Залежно від числа гравців необхідно підготувати жетони зі скарбами для храму. Необхідно узяти для чотирьох гравців жетони з числом - 2, 3, 4 і 5, для трьох - 2, 3 і 5, для двох 3 і 5.

Одного з гравців необхідно призначити главою експедиції, він ретельно перемішує свої плитки з джунглями і формує стопку лицьовою стороною вниз. Решта гравців повинна розкласти усі свої плитки за номерами, щоб можна було їх легко знаходити, аналогічний принцип був у грі Limes.

Ігровий процес Каруба

Каруба симетрична гра з рівними можливостями для усіх гравців. Кожен хід гравця починається з того, що глава експедиції випадковим чином дістає зі своєї стопки тайл і називає його номер. Кожен гравець шукає у себе таку ж плитку з джунглями і бере у руку. Плитку можна використовувати одним з двох способів - розмістити на планшеті або скинути, щоб пересунути жетон авантюриста.

Розмістити на планшеті - гравець може розмістити плитку на будь-яку ділянку планшета, плитку крутити не можна, її номер повинен розташовуватися у верхньому лівому кутку. При цьому тайл не зобов'язаний стикатися з раніше викладеними плитками, і дорога з одного тайла може впиратися в зелену ділянку іншого

Пересунути жетон авантюриста - гравець видаляє з гри названу плитку і пересуває одного авантюриста на стільки клітин, скільки стежок з тайла веде до його краю (звичайна дорога - 2 клітини, перехрестя - 4 і т.д.).

У настольній грі Karuba гравцям необхідно першими досягти храму, щоб отримати максимальне велике значення ПО, для цього за допомогою тайлів з стежками необхідно скласти оптимальний маршрут.

Які бувають плитки з дорогою - пряма, перехрестя, стежка з поворотом і пряма з відгалуженням. При цьому на деяких ділянках дороги зустрічаються символи з золотим самородком і кристалом, коли такий тайл виставляється на поле, на нього необхідно покласти відповідний ресурс.

Гра завершится або, коли один з гравців доведе усі фігурки до храмів відповідних кольорів або, коли розіграється останній 36 тайл. При пересуванні головне пам'ятати, що скільки відгалужень на дорозі стільки можна зробити кроків тільки однією фігурою, при цьому можна зробити і меншу кількість кроків. Перестрибувати або ставати на клітку, де вже є авантюрист не можна.

Якщо авантюрист зупиняється на плитці з ресурсом золота або кристала, він його забирає. Якщо просто проходить, то ресурс залишається лежати на плитці, при цьому у кінці гри кристал приносить 1 ПО, а золото 2 ПО.

Якщо авантюрист зупиняється на плитці з храмом свого кольору, то він забирає скарб з найбільшим доступним номіналом. Іноді може виникнути ситуація, коли протягом одного ходу два гравці довели авантюриста одного кольору у храм, тоді один гравець отримує найбільший жетон з ПО, а другий бере наступний і добирає з банку кристалами різницю, щоб обидва гравці отримали максимальний результат.

Враження від гри Karuba

Каруба досить проста хороша сімейна гра, тривалість партії 30-40 хвилин, правила пояснюються і показуються за 5 хвилин. Коли перший раз грали, то встигли під час футбольного тайму зіграти три рази на двох, при цьому у перших партіях випадковим чином виставляли храми і фігури. У грі присутній баланс і різниця в ПО у кінці гри незначна в районі 1-3 ПО.

Якщо грати у настільну гру Karuba великим складом учасників, то тривалість партії збільшується не значно, завдяки одночасним діям усіх гравців. Правда, чим більше гравців, тим менше часу стежити за їхніми пересуваннями, а тут головне першим довести свій загін до храму.

Якщо грати удвох в Карубі, то гра виходить більш тактичної, адже у всіх гравців однаковий набір плиток і дій, тому необхідно стежити і за діями супротивника. На пам'ять приходить інша дуельна симетрична гра Limes на побудову території плитками, але в ній обов'язково треба було з'єднувати тайли між собою. У Karuba швидше за все розгорнуться усі тайли, тому ти можеш ставити тайли, де завгодно, знаючи, що пізніше ти зможеш прокласти стежку між ними.

Каруба проста сімейна швидка без напрягу гра, або виставляєш тайл або скидаеш його. Щоб ускладнити гру можна придивитися до доповнень, і навіть не купуючи невеликий доп можна внести зміни в правила згідно BGG, де найшвидший гравець за певну дію отримує додаткову кількість ПО.

Наприклад, якщо гравець першим з'єднав стежками усе храми і авантюристів між собою отримує 3 ПО, перший просунувши усіх авантюристів - 2 ПО, зібрав першим 4 кристали або золота - 3 ПО, кожен твій авантюрист отримав по ресурсу під час гри - 2 ПО.

Ці невеликі зміни в правилах роблять гру трохи складнішою, і ти вже зайвий раз подумаєш, що тобі краще зробити, адже різниця по ПО буде не значна у кінці гри.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of