La Isla
Настільна гра La Isla – гра від Штефана Фельда на розміщення робочих через правильний розподіл карт. Гравці виступають у ролі дослідників, які припливли на новий острів, де живуть раніше небачені тварини - добра птиця Додо, хижа Велика Фосса, невловиму Золотая Жаба, спритна Сардинськая пищуха і витончена Нічниця.

Підготовка до гри La Isla

На столі формуємо поле, яке випадковим чином генерує нам острів, де будуть мешкати чудові небачені раніше створіння. Якщо вірити Фельду, то у грі 1000 комбінацій для початкової розстановки компонентів гри. Після того, як острів сформований на ділянки з цифрами 2,3 і 4, необхідно розмістити на них випадковим чином маленькі жетони з тваринами. Великі жетони тварин в одиничному екземплярі. Кожен гравець випадковим чином отримує один великий жетон, який у перерахунку на звичайні прирівнюється до двох маленьких.

Кожен гравець отримує фігурки дослідників свого кольору, персональний планшет і по одному ресурсу кожного виду. Одну з фігурок необхідно розмістити на поле з треком тварин, де йде підрахунок переможних очок.

У La Isla 180 гральних карт, які можна розділити на дві складності - 120 базових і 60 ускладнених карт. Для перших ігор рекомендується грати тільки базовими картами, вони інтуїтивно зрозумілі за властивостями. У ускладненою версією йдуть нові ефекти карт, тому іноді варто підглядати у пам'ятку за властивостями.

Ігровий процес La Isla

Кожна карта складається з трьох основних елементів. У нижньому лівому кутку зображений один з п'яти ресурсів, e нижньому правому куті одне з п'яти тварин, а у верхній частині карти можна дізнатися про бонусний ефект.

У свій хід усі гравці отримують по 3 гральні карти, потім кожен гравець у закриту розподіляють їх по фазах. Кожен раунд складається з 4 фаз A, B, C і D. Після того, як усі гравці зробили свій вибір по картах, можна перейти до виконання фаз. Фази A, B, і D усі гравці можуть виконати одночасно, а фазу C починає перший гравець і далі за годинною стрілкою.

Фаза A. Після того, як усі гравці розподілили свої карти, вони перевертаються. У перших трьох раундах карта з бонусним ефектом кладеться на порожнє місце планшета, починаючи з четвертого раунду нова карта обов'язково замінює одну зі старих. Приклади бонусних ефектів - додаткове ПО при розміщенні дослідника на певній ділянці, ресурс певного кольору стає джокером, додаткове просування тварино по треку і т.д.

Фаза B. Гравець отримує ресурс, який зображений у нижньому лівому кутку карти.

Фаза C. Гравці, починаючи з першого і далі за годинниковою стрілкою розміщують своїх дослідників на ділянки острова. Якщо гравець не може або не хоче розмістити свого дослідника він може узяти один ресурс будь-якого типу. Як тільки дослідники оточують ділянку поля з твариною, гравець забирає тайл і отримує стільки переможних очок, скільки написано на ділянці поля.

Фаза D. Просування тварин на треку і отримання переможних очок тільки за свою карту. Гравець отримує стільки ПО, скільки у нього є тайлів цієї тварини.

Гра закінчується, коли на треку тварин, сумарне значення досягло n. Залежно від кількості гравців значення n різне, на двох - 7, на трьох 9, на чотирьох 11. У кінці гри за кожні 5 різних видів тварин гравець отримає 10 ПО, ще кількість жетонів кожного типу перемнажают на значення на треку тварин.

Враження від гри La Isla

Зігравши першу партію у La Isla, я думав, що до гри повторно не повернуся. Хоч частково я і знав, як грати, але перше враження вийшло змазаним і суперечливим. Мене умовили зіграти ще один раз, я зіграв, зрозумів концепцію гри і грав, поки нарешті не виграв на четвертий раз. З одного боку, прикольно, що карту можна розіграти трьома способами і ти повинен це зробити, але далеко не завжди бувають корисні варіації дій для тебе. Для прикладу, у свій останній раунд я тягнув чотири карти і ні на одній з них не було потрібного мені ресурсу або бонусного ефекту.

Якщо у La Isla грати удвох, то досить багато вільного місця на полі і починається танець з дослідниками. З початку гравці починають окупувати центр, усього за два дослідника береться один тайл тварини, потім кладеться наступний дослідник на сусідню внутрішню локацію, і гравець отримує ще один тайл тварини. Після того, як у центрі нічого не залишиться, гравці почнуть будувати більш складну комбінацію з 4 дослідників з поступовим зміщенням крайніх фігурок.

Якщо грає повний склад учасників, то кожен заб'ється за своїм куточку, щоб відхопити чудових створінь або постараться швидше забрати тварин двома дослідниками, хоча тут вже більш критичні ресурси і можливості розміщення.

Мені подобаються ігри Штефана Фельда, особливо Замки Бургундії, але La Isla нічим особливим мене не привернула. Довга підготовка, рандомність, несподіване завершення гри. Хоч у тебе і є 5 фігурок для розміщення на поле, але розумієш, щоб отримати один тайл необхідно 3 або 4 дослідника. Береш тайл і намагаєшся узяти сусідній, щоб його взяти у руку повинна прийти потрібна карта з ресурсом твого кольору. Можна припустити хід і добрати ресурс, але тоді втрачається цілий хід. Щоб перемогти потрібно зібрати багато пар усіх тварин або намагатися збирати і качати певний тип тварини, але це не так просто.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of