Огляд настільної гри Madder Than a Hatter

Madder Than a Hatter
Madder Than a Hatter

Madder than a hatter – карткова гра на збір сетів з розподілом карт на свій або чужий стіл. За сюжетом ви вирішили відкрити магазин чоловічих капелюхів у вашому місті і закуповувати капелюхи з конвеєра місцевого підприємства, але ви не самотні у своїх починаннях. Гравцям необхідно конкурувати між собою, щоб асортимент їх магазину був найкращим і унікальним, а весь зайвий товар сплавляти конкурентам.

Підготовка до гри Madder Than a Hatter

Вся гра складається з колоди карт - 36 штук, з яких 4 персональні карти продавця капелюхів з властивостями і 32 карти з товаром. У грі представлено 8 типів капелюхів - boater, homburg, fedora, cowboy, derby, topper, newsboy, trilby. За три звичайні карти кожного виду і одна карта йде зі спеціальними властивостями.

Наприклад, перемістити капелюх зі свого прилавка на чужій, змінити порядок карт на конвеєрі перед взяттям, взяти будь-який товар з конвеєра замість першого, замінити товар з прилавка гравця на карту з конвеєра.

У закриту необхідно роздати кожному гравцеві по карті з власником магазину, ця карта розкриється тільки у кінці раунду. Перетасовується гральна колода і кожен гравець отримує у відкриту перед собою одну карту капелюха. Якщо в грі 3 учасника, кожен у закриту отримує по 3 карти, якщо 4 - то по 2 карти.

Поруч з колодою карт необхідно сформувати «конвеєр» - викласти у відкриту 4 або 5 карт в залежності від числа учасників, відповідно на 3 і 4 гравця. Найдальша карта від колоди вважається першою, її і буде брати гравець у свій хід.

Ігровий процес Madder Than a Hatter

Гра складається з раундів, раундів стільки скільки гравців грає. Після кожного раунду необхідно записати переможні очки гравців і у кінці гри отриманий результат підсумувати. Гравець отримує 1 ПО якщо у нього є тільки одна карта даного виду, якщо гравець збере усі 4 карти одного типу він отримає 3 ПО. У всіх інших випадках гравці нічого не отримають у свою переможну скарбничку.

У свій хід гравець повинен зробити дві послідовні дії - зіграти карту з руки і взяти першу карту з конвеєра. Коли гравець розігрує карту з руки, він може покласти її на свій прилавок горілиць або на прилавок іншого гравця. Якщо на розігранній карті є властивість, то при бажанні єю можна скористатися. Після цих дій, хід переходить наступному гравцеві.

Після того, як буде взята остання карта з конвеєра, його необхідно поповнити новими товарами. Якщо товари закінчилися, раунд підходить до завершення. Після того, як конвеєр спорожнів, гравці можуть розігрувати капелюхи тільки на свій прилавок, без використання спеціальних властивостей або відправити їх до скиду.

Відкриваються карти персонажів і починаючи з першого гравця, кожен може розіграти свою властивість. Приклад властивостей - забрати карту зі столу противника, скинути 1-2 капелюха зі свого прилавка, вибрати один вид товару зі свого столу - усі інші гравці скидають карти даного типу, отримати додатково 2 ПО при більшості унікальних типів карт.

Враження від гри Madder Than a Hatter

Для різноманітності необхідно грати і в зовсім непопулярні ігри, раптом в них знайдеться щось нове. Прочитавши правила до гри Madder than a hatter, а потім подивившись на рейтинг гри на BGG я думав, що поставлю трохи більшу оцінку, але на практиці гра не вдалася. Хоч у грі і присутній відкритий ринок, але гравці беруть саму крайню карту, щоб хоч якось вплинути на вибір необхідно використовувати карту з властивістю.

У нашій першій грі з 8 карт з властивостями - 5 дісталися одному гравцеві. Одну він розіграв у свій перший хід і підстроїв, що у свою чергу йому знову прийде карта з властивостями, іншим разом йому просто пощастило, що крайня карта виявилася не звичайною.

Не можливість вплинути на прихід карт безпосередньо пригнічує, звичайно можна заздалегідь побачити кому яка карта прийде, і він її рано чи пізно розіграє, але це не те. З 32 карт тільки 4 дозволять гравцеві взяти приблизно те, що йому хочеться. З огляду на те, що за один конвеєр усі розберуть карти, а у останнього гравця на вибір буде тільки дві карти, чому не зробити так, що кожен бере карту яку хоче, адже зі зміною першості у кожного буде великий вибір в якості першого гравця.

Властивості персонажів теж не збалансовані, на чотирьох ти знаєш, що навіть якщо зможеш зібрати набір з 4 однакових карт, противник може взяти і скасувати / скинути твою карту. Можна звичайно було б зіграти з механікою гри «на плаву», де стільки раундів скільки і гравців, і кожен раунд гравці міняються усіма картами по годинникової стрілки, так і тут передавати основну карту, але буде не той ефект.

Найцікавіше у цій грі, що можна розігрувати карти як у свій, так і в чужій набір, але гра не до кінця продумана і не дороблена. Можливо, якщо зіграти десяток партій думку про гру змінится, але у своїй першій партії замість 4 раундів, ми зіграли тільки один.

Читаючи вступну художню частину правил, я згадав чудову книгу «Замок Броуді» від Арчибалда Кроніна, де один з головних героїв був продавцем шапок, але у нього з'явився конкурент, а він був упевнений, що тільки у нього люди будуть купувати як і раніше. Рекомендую цю книгу і інші твори цього автора. Грайте тільки у хороші настільні ігри!

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of