Гра місяца. Січень 2020

Гра місяця - нова рубрика на сайті. Публікую звіт про зігране за місяць, пару коментарів про гру і трійка лідерів (в самому низу). У січні я зіграв 34 рази у 21 гру, 9 ігор для мене були новими. Може варто було приділити увагу тільки трьом іграм у звіті, будемо експериментувати з даними форматом.

Aeon's End - колодобудівна кооперативна фентезійна гра з ТОП 100 BGG. У кожного персонажа своя властивість, для партії необхідно вибрати головного боса і сформувати ринок з картами для посилення своєї руки. У свій хід гравець розігрує всі карти з руки, частина карт дає очки поліпшення (купуємо нові карти з ринку, заповнюємо шкалу властивості персонажа, відкриваємо портал для битви), а інші дозволяють завдавати шкоди ворогам (спочатку у персонажа буде 1-2 слота для карти з атакою, максимум 4, плюс підвищена атака з нових слотів, якщо їх відкрити).

Для перемоги необхідно обнулити життя у боса, при цьому є загальні життя гравців (обнулення їх призведе до поразки) і життя персонажів (смерть одного з них дуже сильно послабить команду). Під час гри відкриваються карти неприємностей і посіпак боса. У боса залишилося 30 життів і тут виходить монстр з 11 хп і думаєш, бити боса і отримувати постійної шкоди від монстра або спробувати його вбити, поки не з'явився новий супротивник.

Зіграв три партії, тільки в останній зміг виграти. Може не правильних персонажів вибирав або формував ринок не тими картами, потрібен досвід гри. Гра мене не сильно вразила, хоч і в ТОП 100 BGG. Всі елементи з гри я вже бачив у тій чи іншій грі. Хоча дуже рекомендують інші ігри цієї серії з елементами спадщини.

Bruges - гарна, вже класична, євро гра від Фельд, де дуже багато карт і всі вони не повторюються за властивостями. По можливості краще грати з доповненням. Будуємо будинки, зводимо мости, заселяємо персонажами свої будинки, боремося з неприємностями середньовічного міста. Мені гра подобається, не проти в неї грати, хоча з ігор Фельда я б краще зіграв у Замки Бургундії. Запам'яталася партія, коли я нарешті виграв, а три інші гравця набрали на одне 1 менше від мене, тому баланс більш-менш присутній в грі , хоч карти в грі найрізноманітніші.
Chakra - абстрактна гра з красивими кульками. На початку раунду у вас є можливість перенести із загального пулу до трьох куль на одну клітку. Далі доступними способами ви можете переміщати кулі вгору або вниз на сусідні ділянки. Для перемоги треба зібрати по три кулі свого кольору майже на всіх клітинах. Мені гра не сподобалась. За раунд ти можеш використовувати пару схем переміщення, потім новий раунд і схеми відновлюються. Перемішати не так складно, особливо якщо вдало вийшло з самого початку викласти кулі з ближніми кольорами. Переносити кулі з верхнього ряду в найнижчий проблематично і буде потрібно кілька дій, тому колір вирішує. Є кращі ігри ніж ця.
Clans of Caledonia - дуже добротна євро гра на розвиток свого клану, виробництво і продаж ресурсів, виконання завдань і багато іншого. При цьому гра не найпростіша і новачків будуть розривати просто так, тому всі повинні знати добре правила і розуміти всю концепцію. Гра мені дуже подобається, рекомендую. Краще грати вчотирьох для досягнення максимального конфлікту і битву за кожну вільну клітину на полі. Так переможе найкращий клан.
Diamant - дуже проста і швидка гра на удачу. У гравця всього 2 варіанти дії - сказати пас або продовжити грабувати місцеву гробницю. Можна прочитати більш детальний огляд на гру Diamant . Рекомендую грати між великими іграми, і то, якщо вас хоча б чотири людини за столом. Гра дуже рандомна тому не всім вона сподобається. Ви можете як програти на другий карті, так і виграти, якщо всі спасували, а ви підібрали всі скарби з декількох карт.
Hansa Teutonica - складна, конфліктна гра на створення торгового ланцюжка. Вся інформація в грі відкрита і можна, а головне потрібно, всім стримувати лідера. Хочу зіграти ще, але вже на іншій карті з додатку. Рекомендую гру для досвідчених п'ятьох гравців, тому що не так багато хороших ігор на п'ятьох. Пару партій і буде повноцінний огляд на гру.
Just One або Натяк зрозумів - дуже крута спільна гра на загадування слів. Один гравець закриває очі, інші бачать загальне слово, і вони повинні, одним словом, підказати, але якщо підказки повторюються, то вони всі згорять. Дуже рекомендую дану гру, у нас вона замінила codenames. Кожен раунд змінюється активний гравець і не треба довго замислюватися, яку таку підказку зробити.

The King's Guild - така собі фентезі гра, аля splendor. Збираємо ресурси, за ресурси створюємо зброю і обладунки, за це отримуємо бонусні карти і монети. За монети можна докупити до свого персонального поля кімнати з властивостями, а в порожні заселити персонажів, знову ж зі своїми властивостями. Забудовуємо клітку, отримуємо ресурси.

Мені гра сподобалася, і я постараюся виділити час і написати окремий повноцінний огляд на The King's Guild. Скоро зіграю в Res Arcana і порівняю обидві гри, мені здається вони більш менш схожі.

Lewis & Clark - хороша гоночна євро гра на побудову свого движка. Гра не любить зайвих дій, тому завжди треба прораховувати, чи варто взяти 3 ресурсу або 3 індіанця, використаєте ви їх до моменту спорудження табору чи ні. Всі зайві ресурси відсувають вас від фінішу, тому потрібен холодний розрахунок. Я б в цю гру так часто не грав, якби не один її фанат, який кожен раз мене кличе пограти. Тепер заради інтересу я намагаюся виграти тільки з 1 купленої картою і зводжу варіативність карт з ринку до мінімуму, мені потрібна тільки сила 3 ​​(хто грав, той зрозуміє). Напевно зіграю, але я не фанат цієї гри.

Modern Art - карткова гра 1992 роки від Reiner Knizia з механікою аукціону. Зіграли два рази. Так як на першу партію я читав правила до чотирьох ігор, то упустив один момент в правилах (у нас гроші за картину завжди йшли в банк, а не власнику аукціону) і грошей не вистачало, щоб перебити ставку багатіїв.

Другий раз зіграли правильно, і гра видалася середньої. Хотілося б більш швидку гру, для нас на п'ятьох година партії - це довго. У четвертому раунді я з іншим гравцем ідеально розіграли раунд і не дали лідеру заробити жодного долара, і тільки ми змогли заробити гроші за раунд, але все одно дуже сильно не добрали до багатств лідера. Хочеться просту і веселу гру, а не прораховувати у кого скільки грошей, яку ставку зробити, щоб в будь-якому розкладі залишитися хоча б при своїх. Не знаю чи буде третя партія.

Porta Nigra - високо і низько, далеко і близько, як співається в дитячій пісеньки. У свій хід ми купуємо будівельні блоки, будуємо їх згідно кольору і необхідній кількості поверхів. Десь у нас буде забудована одноповерхова Америка, а в іншій частині карти будемо будувати Вавилонську вежу. Мені сподобалися компоненти гри і сам ігровий процес. Треба зіграти ще декілька разів і поставити оцінку грі. Свого часу на неї були дуже великі надії на Ессені 2015 року, але щось пішло не так.
Snowdonia - гра на розміщення робітників. Збираємо ресурси, обмінюємо їх на рейки, відкопуємо засніжену колію, просуваємося по рейках, просуваємося по станціях, купуємо поїзд з властивістю, віддаємо ресурси за ПО, збираємо карти з бонусом і ПО в кінці гри. Кожен раунд гравці виконують майже одні й ті ж дії, змінюючись в черговості, так як є місця тільки для одного робітника. Гра середня, зовні не красива, вся інформація відкрита. Мені гра не зайшла, хоч я пару партій відіграв удвох і втрьох.

Trapwords - командна гра на загадування слів. При цьому чужа команда «вставляє палиці в колеса». Один гравець команди повинен пояснити слово своєї команди, але противники заздалегідь написали слова пастки. Якщо гравець при відгадуванні називає заборонене слово, то вони програють в даному раунді.

Гра сподобалася, хоч декодер здався кращим. У нашій першій грі жодного разу ніхто не натикався на слово пастку, всі грали дуже обережно. І тільки я не зміг правильно пояснити своє слово «знамення» (як можна було забути чудову книгу «Добрі знамення»). Треба буде зіграти ще.

Sherlock Holmes Consulting Detective: The Thames Murders & Other Cases - стара текстова дедуктивна гра 80 років. Зіграв в соло 2 і 3 справу. Начебто ти все розумієш, хто вбивця, мотиви, але для цього треба сходити на 10+ місць, а на питаннях / відповідях ти багато не набереш і відчуваєш себе дурнем. Подивимося, як справа піде далі, але гру я точно повністю пройду, хоча мені скаржилися на 7 і 8 справу.

Detective: L.A. Crimes – зіграли перший сценарій доповнення детектива. Сподобалося, що сайт Антареса повністю переробили в старому стилі у доповненні. Ми були на стільки самовпевнені в цій грі після шести справ базової версії, що навіть не поїхали на місце злочину. В результаті сценарій повністю провалили і це не так вже й погано, адже є бажання переграти і розгадати цю справу.

Dice Throne: Season One – дуже крута дуельна гра на кубиках. Чим мені подобається гра, так це унікальним стилем кожного персонажа і ігровим процесом. Уже в другій партії поспіль усе вирішується в останніх ходах, або один або інший персонаж перемагає, все вирішується в пару життів. Коли відіграю за всіх персонажів, то напишу повноцінний огляд на гру. Рекомендую Dice Throne.

Puerto Rico – хороша класична стара гра. Зіграв, щоб згадати як воно було раніше. Свого часу гра дала поштовх ігровим механікам. Але зараз краще грати в щось більш інноваційне, гра застаріла, хоч і хороша.

Stone Age – класична євро гра. Якщо в Puerto Rico вже не хочеться грати, то в кам'яний вік я погоджуся зіграти, може справа в кістках або накатаній схеми дій. Хороша гра для підвищення рівня складності при грі з новачками.

Трійка лідерів. Перше місце - Chronicles of Crime, друге - Everdell, третє - The Lord of the Rings: Journeys in Middle-earth. Chronicles of Crime на першому місці, тому що гра мене зачарувала відразу. Я з дружиною 1 січня зіграв в першу навчальну партію, а потім не міг зупинитися і не спробувати інші сценарії.

Хоч багато людей називали найкращою грою 2019 року The Lord of the Rings: Journeys in Middle-earth, я її ставлю поки на третє місце. Щоб мені її поставити на перше, необхідно пройти всю сюжетну компанію, а я побачив поки тільки три сценарії. Та й граючи я зрозумів, що в деяких моментах я припустився помилки і швидше за все сценарій міг програти.

Chronicles of Crime - чергова детективна гра, але з обов'язковим використанням мобільного телефону. Коли я дивився відеоогляд на гру, то вона мені здалася простою. Береш мобільний телефон і скануєш усе підряд і справа пройдена. На ділі усе виявилося куди як складніше, адже за кожне сканування і перехід між локаціями витрачається час, а пропустивши потрібну картку можна зупинитися.

Крім стандартного сканування карт і читання нової інформації з екрану телефону, додаток допомагає в дослідженні місця злочину. Коли ви приходите на місце злочину то вам дається не багато часу і на екрані відображається локація. Ви обертаєте телефон навколо себе і ніби з місця злочину бачите локацію. Треба розглянути всі предмети і перевірити припущення через сканування QR кодів предметів.

Чим більше відкрили доказів, тім більше локацій і нових персонажів для спілкування. Просканувавши персонажа, ви можете йому показати будь-яку іншу карту, щоб дізнатися, як вони взаємопов'язані між собою. Завжди можна звернутися за допомогою до судмедексперта, хакера, психолога і патологоанатома.

З побачених мною справ, вони досить різні і не найпростіші для вирішення. Через системи QR кодів на картах і локаціях, можна грати базовим набором гри з додатковими сценаріями за гроші.

Якщо в детектив мені подобається грати вчотирьох-вп'ятьох, у кожного буде своя активна роль (вводити дані на сайт, читати текст, конспектувати), то в Chronicles of Crime відмінно грати удвох або навіть одному. Та й за ціною гра майже в два рази дешевша того ж Детектива і Шерлока.

Everdell - дуже красива євро гра на розміщення робочих. Якщо зовні гра нагадує казку і здається дитячою, то по ігровому процесу я б її простою не назвав би і відразу до звичайних сімейних ігор не відніс. Хоч в ній нічого такого складного немає.

У грі 4 раунду, кожен новий раунд додається по новому робочому. Якщо гра починається з двома робочими, то закінчується вже з шістьма. У грі спостерігається криза ресурсів і за той же перший раунд ви зможете назбирати ресурсів для розіграшу тільки однієї карти з руки. Тому важливо займати першим вільні місця за потрібними вам ресурсами і будувати з розумом.

У грі карти діляться на два види - житло місцевих жителів і самі жителі. Щоб дешевше розігрувати карти, треба будувати карти з житлом, а в подальшому ви зможете безкоштовно один раз розіграти карту з цим же персонажем. Кожна карта має свої властивості, а деякі дозволяють отримати додатковий ресурс на початку другого і четвертого раунду.

Крім збору ресурсів і розіграшу карт, гравці намагаються виконати першим досягнення (може це не так називається) -мати перед собою розіграну карту з потрібним місцем і жителем, а також збирати карти певного типу для 3 переможних очок в кінці гри.

Гра мені сподобалась, але хочу її протестувати з іншими людьми для повної оцінки. При цьому в другій партії ми примудрилися набрати однакову кількість переможних очок. Хоча один гравець зміг зібрати багато досягнень, а інший робив акцент на картах з умовою нарахування ПО в кінці гри. Компоненти дуже круті, а який арт на картах.

The Lord of the Rings: Journeys in Middle-earth - кооперативна сюжетна пригодницька гра по улюбленому багатьма фентезійному всесвіту Толкіна. Гра чудова. У базі йде одна сюжетна компанія, де ви вибираєте якими героями будете грати (з 6 доступних), яку роль ви призначите на персонажа (5 штук), у кожного персонажа свої предмети, своя колода (складається з карт героя і ролі). Після місії гравці отримують досвід, який можливо витратити на поліпшення руки і додавання карт з новими властивостями, а також покращувати обмундирування героїв. Між сценаріями можна перепризначити роль герою, але тоді досвід піде з нуля для нової ролі.

Варіативності грі надає штучний інтелект. Для гри необхідно використовувати мобільний додаток або комп'ютер. Додаток буде говорити з яких компонентів буде збиратися ігрове поле для чергової місії, вести облік життів ворогів, ігрових жетонів, генерувати різні перевірки і художній текст до подій. Все як було в mansion of madness 2 редакції.

Я поки зіграв лише чотири сценарії, але на даний момент кожна друга місія проходила на спеціальних тактичних планшетах, а четверта і зовсім була зроблена у вигляді квесту (поговори з відвідувачами корчми і знайди шпигуна). Успіх або провал впливають на наступну місію, а знайдені предмети переходять далі. Тому для максимального занурення в атмосферу, необхідно досліджувати локації і знаходити корисну інформацію.

Міні звіт про кожну місію з фотографіями я публікую в своєму інстаграме Veletar_com , кому цікаво - підписуйтесь.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of