Гра місяця. Березень 2020

У березні я дуже багато працював, тому зіграв у значно меншу кількість ігор, ніж в лютому, де у мене була відпустка. У березні я зіграв в 17 ігор, з яких аж 12 були для мене новими (треба буде заради інтересу порахувати у скільки різних ігор я зіграв за весь час).

Якщо в лютому я зіграв в велику кількість відмінних ігор, і я не зміг визначитися з трійкою найкращих настолок за місяць, то зараз все просто. Перше місце - Момбаса, через її складність, друге місце - Парк менеджер, через простоту і тривалість партій (дуже сподобалися партії на двох з дружиною), третє місце - Хадара, через ігровий процес. Не про всі зіграні ігри я розповім, тому пару слів про деякі.

Ali Baba – дуже проста сімейна гра. У свій хід треба забрати одну плитку з поля, розіграти її властивість і перевернути нові плитки для доступу. Для перемоги необхідно збирати однакові набори предметів з плиток. Нам гра з дружиною дуже сподобалася, швидко, просто і азартно і все це за 15-20 хвилин. Скоро буде повноцінний огляд на гру.

Behind the Throne (сірий кардинал) – картковий філлер на збір однакових карт. У грі вистачає рандома, механіка появи карт нагадує Port Royal, де через жадібність можна втратити всі карти, хоч тут цей процес менш рандомний через властивості раніше отриманих карт. По першому враженню краще грати удвох, але буду тестувати і тоді буде повноцінний огляд гри.

Best Treehouse Ever – дитяча карткова гра на будівництво кращого будиночка на дереві. Через драфт гравці добудовують кімнати до будиночка, щоб кольори карт збігалися і дерево не впало, дотримуючись баланса будівництва. В кінці раунду визначається колір кімнат, які принесуть ПО. Нескладна дитяча гра з гарним артом кімнат. Скоро, буде повноцінний огляд на гру.

30 Rails – чергова Roll & Write гра, де необхідно з'єднати чотири виїзди на полі з центральним заводом (або щось таке). Я двічі зіграв в безкоштовний додаток на андроїді, після чого його видалив.

У грі 30 раундів, за раунд необхідно замалювати результат з двох кубів (один відповідає за клітку на полі, а другий за дорогу). Головне з'єднати точки виходу між собою, плюс є інші додаткові бонуси + джокери дій. Днями я купив Railroad Ink (дивимося мій інстаграм), і ця гра повинна бути цікавішою. Якщо грати в швидку гру на кубиках на телефоні - то грати вже в «хитрий хід».

BANG! The Dice Game – весела гра на кидки кісток, приховані ролі і вбивство сусідів. Один гравець з відкритою роллю Шерифа (він повинен вбити бандитів), бандити для перемоги повинні вбити шерифа, а зрадник повинен залишитися один за столом. Давно не грав в оригінал і, напевно, це найкраща варіація гри Bang, яка точно значно краще дуельної версії.

Партія проходить за 15-20 хвилин, рандомні кидки і приховані ролі дають фан грі. У гру ми зіграли вшістьох і шостий міг померти навіть жодного разу не походивши. Зрадники грали не вміло, тому бандити без проблем двічі вбивали шерифа. Раджу цю версію гри.

Mombasa - складна євро гра від Олександра Пфістера, яку свого часу не локалізували, а остання його локалізація Blackout: Hong Kong провалилася. Зараз дуже хочу зіграти в Great Western Trail і хочу купити Maracaibo.

Повернемося до наших верблюдів. Чому мені сподобалась ця гра. Вона складна, тут треба подумати, чи не вийти навмання дивом виграти, необхідно мати план і його дотримуватися. У кожного гравця різні стартові умови і додатково можна вплинути на варіативність гри при самій розстановці.

Ігрова механіка. У свій хід гравець розігрує 3 карти з руки, потім кожна карта йде до свого скиду, при цьому на початку раунду гравець добирає всі карти з одного свого скиду. Тобі треба планувати не тільки які ти візьмеш карти, але і куди саме ти їх покладеш (щоб при необхідності через раунд повернути цю карту на руку) і в якій черговості їх розіграти.

Крім карт в грі є жетони дій. Припустимо у тебе на картах 2 кави і у супротивника 2 кави, але ти ходиш першим. Ставиш свій жетон на каву і отримуєш бонус, так як у тебе його більше або є рівність за даним типом товару. І таких прикладів вистачає, що ти не можеш розіграти свою карту, так як вона повинна дати бонус для іншої, перед тим як піде до скиду. Вистачає і інших місць для жетонів дій.

А як же наші акції? У грі 4 компанії, розставляючи компанії по карті вони збільшують свій вплив, а скільки до кінця гри у тебе буде акцій, стільки ти ПО отримаєш. При цьому один гравець може вести агресивну колонізацію Африки і збільшувати багатство компанії, а ти в свою чергу просто ростиш свою шкалу з акціями і отримаєш в кінці стільки скільки і він, адже компанії на полі загальні. З іншого боку, в кінці гри, інші гравці можуть обвалити вартість акцій у лідера, і він значно втратить в переможних очках. Плюс компанії надають додаткові пасивні і активні бонуси.

Додатково в грі є алмазний і книжковий трек (зі своєю незвичайною механікою просування), де, домігшись усередненого результату, можна розблокувати додаткове місце під розіграш карти і отримати нормальну кількість переможних очок. Я в своїй першій партії зіграв неправильно, так як я просунувся по всіх треках, мав акції у всіх компаніях і значно відстав від лідерів, хоч і міг за раз розігрувати по 5 карт. Треба робити акцент в одному напрямку і намагатися добитися максимального результату.

Мені гра сподобалась, може зігравши ще кілька разів виробиться чітка переможна стратегія і стане не так цікаво, але поки я бачу багато різних можливостей, та й інші гравці можуть перешкодити лідерові. Рекомендую любителям складних стратегій.

Habitats - або Парк Менеджер, свіжа локалізація від IGames і мій срібний призер. Парк Менеджер - сімейна гра, де гравці намагаються побудувати зоопарк з ідеальним середовищем для існування тварин. Гра нам дуже сподобалась з дружиною і зазвичай ми відразу грали по дві партії поспіль. Компонентів в грі вистачає на п'ятьох гравців, тому можна удвох зіграти повністю одну партію, прибрати всі побачені плитки назад в коробку і зіграти другу партію з іншими компонентами. Допомагає ігровий органайзер, правда його треба діставати з коробки, щоб її перевернути і використовувати в якості треку підрахунку очок.

Як проходить гра. Формується своєрідний «ринок» з плитками парку у вигляді прямокутника, і гравці «роз'їжджаючи» на джипах забирають собі ті чи інші ділянки зоопарку. Отриману ділянку треба приєднати до раніше розміщеного тайлу, все, як завжди. На самій плитці намальовано, скільки гравець отримає переможних очок, якщо навколо буде розташована певну кількість потрібних середовищ існуваннь. Раджу плитки розміщувати верх ногами, і перевертати їх, коли виконується умова розміщення з сусідніх ділянок.

Якщо просто. Плитки діляться на 4 місця існування, плюс є кілька інших видів плиток для додаткового отримання ПО. Наприклад, для мавпи за 6 ПО необхідно навколо розмістити по одному виду середовища проживання або інший приклад. Необхідно, щоб поруч було 3 водних ділянки і луг. В такому прикладі не обов'язково, щоб навколо була одна вода, може бути що тільки одна водна ділянка прилягає, а інші водні плитки стикалися тільки з першої, яка і межує з нашою ділянкою.

У грі три раунди і в кінці кожного, гравці додатково отримують ПО згідно з умовою будівництва свого парку. Тому зайвий раз задумаєшся, куди краще розмістити плитку, щоб отримати ПО.

Скоро буде детальний огляд на гру, а поки можете подивитися дитяче розпакування Менеджера Парку. Рекомендую цю гру для сімейних посиденьок ввечері. Зігравши пару партій, можна вкластися в півгодини ігрового часу.

Hadara - карткова гра на побудову своєї цивілізації. Необхідно налагодити багатство, збільшити військову і духовну силу, прогодувати свій народ. Купував я цю гру з кількох причин - відносно швидка гра, можна спокійно грати вп'ятьох і гру хвалили, ніби вона схожа на дуельну версію 7 чудес.

У свій хід кожен гравець бере дві карти одного з 5 видів, одну відправляє лицьовою стороною до скиду, а іншу розміщає під планшетом або скидає для отримання золота. Повертається колесо і в наступний раз кожен гравець бере вже інший вид карт. Після повного кола гравці отримують золото відповідно до свого прогресу на шкалі багатства, можуть відправитися на завоювання маючи потрібний рівень сили і побудувати статую.

У другій половині раунду гравці вже по черзі будуть вибирати по одній карті з раніше скинутих у відкриту. У підсумку за раунд гравці отримають доступ до 10 карт, але всіх з них не вийде розіграти (не вистачить грошей), та й прогодувати їх треба буде.

У другому і третьому раунді починається нова епоха - нові карти з ще більшими показниками і ще більшою вартістю розіграшу. Плюс є додаткові системи знижок при розіграші карт і системи отримання ПО за певний свій трек або кількість розіграних карт. Про всі нюанси я писати тут не буду.

Зараз, після двох партій, я б купив польську версію гри першого тиражу, так як там виявляється був зручний органайзер під всі карти, але це вже дрібниці. В цілому мені Hadara сподобалася, кожен йде своїм шляхом і вірить в перемогу. На п'ятьох різниця між першими трьома місцями була всього в 3 ПО, а партія на трьох пройшла за 40 хвилин. Як на мене це непогані показники - баланс є і при досвіді можна дуже швидко зіграти. Буду грати ще.

The Taverns of Tiefenthal - євро декбілдінг з драфтом кубиків від Вольфганга Варша. Він створив такі хіти, як The Quacks of Quedlinburg (шарлатани з Кведлинбурга), That's Pretty Clever (хитрий хід) і The Mind . Якщо подивитися на його минулі роботи, то не бачиш нічого спільного, тому мені було цікаво подивитися на його євро гру.

Мені сподобався підхід автора до гри. Гра складається з 5 модулів. Щоб ознайомитися з грою відкриваємо правила, дістаємо потрібні компоненти, вивчаємо і граємо. Перший модуль - це база гри, а в майбутньому ви можете ускладнити гру, додавши нові елементи. Але граючи допустимо в 4 модуль ви зобов'язані використовувати всі попередні від 1 до 4. Можна вважати, що у вас в коробці йде відразу гра з доповненням.

Каюсь, тут я дав маху, тому одну єдину партію зіграли на першому модулі, але тепер я мінімум зіграю двічі, щоб поступово піднімати складність до 3, а потім 5 модуля.

Мені сподобався ігровий планшет і механізм його поліпшення через пазлові з'єднання з дрібними елементами. Але ось кубики засмутили. Адже в грі необхідно буде передавати кубики між гравцями і можна було зробити їх більш якісними, а вони вийшли самими звичайними.

Трохи про ігровий процес. У грі близько 8 раундів і 7 фаз в кожній. Гравці одночасно відкривають по одній карті зі своєї стопці і розподіляють карти по трактиру. Як тільки всі столи будуть зайняті відвідувачами фаза закінчується. Потім необхідно кинути кубики, залишити собі один і передати інші гравця за годинниковою стрілкою. Далі розподіляємо кубики і їх активуємо. За золото покращуємо трактир, купуємо нові карти, а отриманим пивом залучаємо нового відвідувача. Нічого складного, хоч в грі багато всього, включаючи різні бонуси на початку раунду і просування по додатковому треку.

Що мені сподобалося в грі. Модулі (ніби у вас база + допи), ігровий планшет, драфт дайсів (такого ми ще не бачили), всі ваші нові карти йдуть на вверх колоди, і вони будуть розіграні в наступному раунді. Сподіваюся я в цій грі не розчаруюся, а після першої партії був незначний відрив в ПО, що теж приємно.

Exit: The Game - Dead Man on the Orient Express - одноразова карткова дедуктивна гра з відомого циклу ігор. Я зіграв майже в усі детективи - Unlock, елементарно, квестмастер, текстовий Шерлок Холмс, Mythos Tales, Детектив. Гра про сучасний розслідуванні і Chronicles of Crime, але жодного разу в гру серії Exit. Я хотів познайомитися з серією, зігравши в першу її частину, яка потрапила в ТОП 200 BGG, але під час замовлення мені подзвонив менеджер і сказав, що все вже продано, хоч гра ще не доїхала до складу.

Я вибрав цю гру через назву «EXIT Квест. Вбивство в східному експресі », класика від Агати Крісті. У коробці були незвичайні компоненти. Ознайомившись з правилами, я не знав, як правильно почати гру, так як в минулі частини я не грав. Я бачив різні загадки, букви, але думав, що треба думати відразу над всім, але тут все відкривається по черзі. Спочатку намагаєшся пройти один шматочок загадки, зазначений спеціальним символом, якщо складно, то дивишся 1-2 підказки, в крайньому випадку є готова відповідь, після чого отримуєш доступ до нових загадок.

Хоч мені говорили, що тематика в грі притягнута за вуха, але в цілому я занурився в цю атмосферу. Обстежуємо по черзі вагони підозрюваних, помічаємо ті чи інші деталі, щоб в самому кінці спробувати визначити з першої спроби підозрюваного.

В цілому мені гра сподобалась, але для першого разу треба було вибрати гру по простіше. На коробочці написана її складність. Гра коштує недорого, в ній незвичайні компоненти і є над чим поламати голову, але присутній ефект одноразовості. Хоча через рік і більше, я думаю, в неї можна буде спробувати зіграти ще раз, коли деталі забудуться.

Vikings Gone Wild - колодобудівна гра з грабунком, будівництвом, боєм, виробництвом і досягненнями. Я думав купити гру після виходу, потім її продавали з рук ще дешевше, але я її все ж не купив. Спасибі, що у мене з'явилася можливість в неї зіграти.

У свій хід ти або купуєш одну з 6 будівель, 3 видів воїна або 3 видів карт (які ти зможеш розіграти тільки в момент нападу на тебе) або намагаєшся когось атакувати. Наприклад, в останньому раунді мені в руку прийшов такий поганий набір карт, що я толком не міг отримати жодного ПО.

Мені здається, варто було йти по простому шляху, а розробники дуже багато всього додали до гри. Потрібно багато місця на столі, щоб всі карти на ньому розкласти, особливо якщо грають четверо. Скажу відразу, ми грали трохи неправильно (епічно карти розігрували відразу і скидали їх, і не дотримувалися повністю цикл фаз), тому можливо у нас трьох склалась погана думку про гру.

Ми практично не атакували один одного, виконували завдання і гналися за досягненнями. Максимум у мене за один хід було 4 воїна і то, вони знищили далеко, як не 4 будівлі, а чим більше будівель, тим більше ПО за розграбування.

Кажуть, гра значно краща з доповненнями, які не локалізували. Але якщо брати колодобудівні ігри, я б краще вибрав Clank, Legendary: A Marvel Deck Building Game або пару разів зіграв у Star / Hero realms, ніж дікінги.

Складно описати думка про гру, але вона не зайшла. Я б не сказав, що вона така вже й погана, у неї цікавий арт, хороша тематика, але щось не клацнуло і немає особливого бажання зіграти ще.

1
Отправить ответ

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Макс Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Макс
Guest
Макс

Гарний огляд. Щодо одноразових ігор….то їх можна подарувати знайомим або ж на крайній випадок перепродати)))) перед цим акуратно склавши як усе було)