Гра місяця. Лютий 2020

З великим запізненням, публікую звіт про найцікавіше з зіграного за лютий. У лютому у мене була відпустка, тому вийшло зіграти в велику кількість відмінних ігор.

Якщо у січневому звіті я зміг точно визначитися з трьома цікавими іграми та розповісти трохи про інші, то зараз усе складніше.

Нижче, я приблизно, розставив гри згідно першому враженню. Зігравши ще в них, порядок ігор змінився б. Наприклад, після першої партії в «Древній Жах» у мене було краще враження про гру, а друга партія не принесла нових емоцій.

Paladins of the West Kingdom - відмінна гра на розміщення робочих, де гравцям треба давати відсіч супостатам, зводити захисні рубежі, ростити свою впливовість і не забувати про віру. Гра вийшла досить продуманою, кожна дія на полі пов'язана з іншим елементом гри, тому у вас буде постійно не вистачати грошей, провізії, потрібних робітників і впливу.

Раніше я вже грав в ігри від Шема Філіпса - Raiders of the North Sea і Architects of the West Kingdom . Якщо брати за рівнем складності, то паладини значно складніші і тим самим підняли цю гру на перше місце в моєму рейтингу за лютий. Гра вийшла дуже мозголомною, тому що кожен елемент на полі пов'язаний з іншим. Хочеш виконати дію, тоді май певний рівень впливу.

До першої партії ми дуже добре підготувалися. Я прочитав правила англійською, а після розкладки гри, ми переглянули ще раз відео огляд гри і розібрали всі ігрові моменти гри, щоб на 100% зіграти правильно. До 4 раунду ти вже починаєш розуміти гру, так як в ній є приховані моменти і не знаєш, чого очікувати, що краще прокачувати.

Наприклад, кожен раунд гравець отримує 3 карти і повинен їх розподілити - одну взяти в руку, іншу покласти на вверх своєї колоди, а останню під низ колоди (її можна буде побачити тільки під кінець гри). Ти ще не розумієш, яку карту краще зараз використовувати, а яку відкласти на потім, тому що хочеться заощадити і кожна карта йде зі своїми бубликами (збільшує трек впливу і має свій бонус).

Тільки у 4 раунду відкриваються всі спільні цілі, а ти міг почати прокачуватися зовсім іншим шляхом і вже не встигнеш отримати максимум ПО за ціль. Не розпочавши поліпшуватися у потрібному напрямку, ти можеш не встигнути докачати його до самого кінця, так як кожен наступний крок все дорожче і дорожче.

Архітектори були першою грою в трилогії і там був безпосередній конфлікт між гравцями, тут же кожен орудує на своєму планшеті. Архітектори мені подобалися можливістю грати вп'ятьох, в Паладин ж краще грати втрьох або удвох для зменшення тривалості партії. Подивимося, чим Шем Філіпс здивує нас в третій частині, крім замку в центрі ігрового поля.

Складно коротко описати свою думку про гру, але гра Paladins of the West Kingdom мені дуже сподобалася своєю складністю. Хочеться зіграти ще пару разів, щоб до кінця зрозуміти взаємозв'язок між діями. Як зіграю ще, напишу великий огляд на гру. Раджу цю гру!

Острів духів - кооперативна гра (ТОП 20 BGG). На острів прийшли загарбники для колонізації нових земель, а ми повинні цього не допустити. Свободу природі, смерть загарбникам!

Зіграли дві партії на двох. Перший раз ми грали легкими духами зі сценарієм «Бліц», а другий раз з духами середньої складності зі сценарієм «Серце острова» + імперські загарбники 3 рівня складності. В обох партіях ми виграли, хоч підсвідомо я хотів програти.

У перший раз могли програти через пару ходів до кінця гри, а в другій партії допомогла комбінація з двох карт (знижка на розіграш карти і повернення її назад до руки + блокування активності загарбників на території і отримання від 4 до 8 жетонів жаху). Тільки одна ця карта дозволила перенести близько 24 жетонів жаху, опустивши відповідну колоду ми виграли. Пощастило, що саме ця комбінація карт прийшла мені на самому початку гри, як бонус від сценарію.

У грі мені сподобалась величезна варіативність. У базовій коробці присутні різні сценарії і нації загарбників (можна вибрати рівень складності), але навіть без цього, кожна партія буде різною через взаємозв'язок між духами. У грі багато духів, у кожного своя стартова колода, свій стиль гри.

В «Острові духів» практично немає рандома, майже усе можна прорахувати і знати, як буде протікати гра. Головне прораховувати ходи на перед і не створювати кризових областей, щоб скверна не знищила острів. Після кожної партії хочеться зіграти ще, щоб додати складність і подивитися, як пройде грати, спробувати нового духа в дії.

В цілому мені гра сподобалась. Можливо зігравши ще 5 партій з різними умовами мені вона набридне і стане зрозумілий ключ до перемоги.

Древній жах - кооперативна гра, заснована на творчості Говарда Лавкрафта. Багато хто вважає гру покращеною версією Жаху Аркхема. Мандруємо світом, закриваємо портали, перемагаємо монстрів і намагаємося виконати завдання до пробудження стародавнього зла.

У грі вистачає тексту і варіативності. Так проходячи перевірки, ви читаєте текст згідно результату перевірки. Беручи карту з подією, ви зачитує текст в залежності від вашого місця розташування.

Зіграли двічі. Уперше вчотирьох проти першого боса, і через тиждень вшістьох проти Шуб-Ніггурата. Якщо в першій нашій партії ми могли програти через 1 або максимум 2 раунду, то в другій ми без проблем виграли.

У кожній партії було по 2 випадки поглинання і гравцям доводилося вибирати нових персонажів і втрачати всі предмети і поліпшені характеристики. Кубики - це повний рандом, так один гравець за 2 підходи по 8 кидків кубиків на перевірку не зміг знести монстру 3 життя і збожеволів.

Після першої партії мені сподобалася гра, різні сюжетні розповіді в залежності від вашої місцевості або дії контакту, погана чи хороша кінцівка при перевірці, різні завдання для завершення партії, багато персонажів і карт поліпшень.

Друга партія була дуже схожа на першу і це позначилось на загальному враженні, хотілося чогось іншого. Якби злили другу партію, то гра видалася б складнішою і захотілося зіграти ще, а нескладна перемога затьмарює ставлення до неї (в 6 гравців простіше охопити всю карту ніж в 4).

Цікаво було б спробувати зіграти проти самого складного боса. Можливо доповнення вносять, щось нове в гру, я не знаю.

І головний мінус гри - це тривалість партії, у нас вона склала 3,5 години в перший раз і 3 години в другий (без урахування підготовки ігрових компонентів), а за цей час можна зіграти спокійно в дві гарні гри.

Острів Юрського періоду - євро гра на створення парку з динозаврами. Виводимо динозаврів згідно з вимогою ДНК, наймаємо персонал, виробляємо вдосконалення, набираємо робочих, будуємо кафе та інші розважальні будівлі. Зустрічаємо відвідувачів і отримуємо з них гроші за квитки і переможні очки, головне, щоб місця вистачило на всіх. Мені гра сподобалася, але хочу зіграти ще хоча б раз.

Що мені сподобалося:

- Ігровий процес. Усе комплексно і логічно побудовано. З першого погляду на столі багато різних планшетів, компонентів, фаз дій, але все це гармонійно взаємодіє по ходу гри.

- Реіграбельність. Вибираємо тривалість партії, карти з умовами завершення гри, бонусні карти гри, вихід різних карт фахівців і будівель.

- Кубики. Дуже круто зробили кубики.

Що мені не сподобалося:

- Тривалість партії (хоча гра пропонує 3 варіанти: швидка, середня, довга партія). Ми дві години грали удвох на середньому рівні. Гра вимагає часу на підготовку, плюс кожна фаза проходить на своєму планшеті.

- Пластмасові компоненти. Напевно, нас розбалували, але хотілося дерев'яних міплів і динозаврів. Правда при цьому гра важила б ще значно більше, так як в ній дуже багато картону.

- Фігурки динозаврів. Усі динозаври одного виду, і вони рожевого кольору. Хотілося б більш урізноманітнити гру.

- Треба багато вільного місця на столі для гри і це я грав в неї тільки вдвох, кожен учасник - це мінімум +2 планшета і ще трохи місця.

Res Arcana - карткова фентезійна гра на побудову свого движка. Найцікавіше, в грі всі карти з унікальним набором властивостей. У грі 40 карт артефактів і 10 карт з магами. Для партії гравцеві потрібно 8 карт артефактів і одного мага. Додатково гравці не отримають карт, тому усього з 8 різними картами гравці будуть будувати свій переможний механізм. Партії будуть відрізнятися, так як у вас будуть зовсім інші механізми отримання ресурсів і переможних очок.

У грі треба отримувати або обмінювати ресурси так, щоб будувати спеціальні карти, які приносять переможні очки. Для перемоги необхідно першим набрати 10 ПО, а перший пас сам по собі дає 1 ПО першому спасувавшому в цьому раунді.

Зіграли удвох досить швидко, плюс присутній баланс в переможних очках в кінці гри між гравцями. Треба зіграти пару партій, щоб познайомитися з усіма картами і вже застосовувати драфт. Так, наприклад, в грі є агресивні карти, які змушують противника захищатися.

У конкурсі на ідею про локалізацію настільної гри я запропонував зробити Res Arcana українською мовою. Наведу коротко свої доводи - не дорога вартість гри, барвисті компоненти в зручному органайзері, високий рейтинг BGG, швидкі партії, можливість в майбутньому зробити доповнення.

Res Arcana - відмінна, збалансована гра від автора Race for the Galaxy з яскравими компонентами і доступною ціною. Багато гравців назвали гру кращою за 2019 рік. Раджу до неї придивитися.

The Quacks of Quedlinburg - весела сімейна рандомно-хаотична настільна гра. Ігровий досвід в грі не допоможе, тільки удача. Так в першій партії я був менш досвідченим з усіх і зміг виграти, а коли наступного разу грав з новачками то посів останнє місце. Так в чому ж фішка гри?

У кожного гравця свій мішечок і в ньому зберігаються різні компоненти для створення зілля. У свій хід гравець дістає один інгредієнт, просуває його по треку згідно з числом на токені і розігрує властивість якщо вона є. Серед інгредієнтів є білі токени, які можуть привезти до вибуху всього зілля, в результаті ви не дорахуєтесь переможних очок або очок для купівлі нових інгредієнтів.

Якщо у вас розіграно вже білих інгредієнтів на суму 7, то варто задуматися і спасувати. Неодноразово бувало, коли в мішечку залишався один білий і п'ять інших фішок й гравець тягнув, то він обов'язково діставався саме білий і це приводило до вибуху! Інші інгредієнти дозволяють боротися з білими, дозволяють повернути їх назад до мішку, замінити іншим і т.і.

Гра всім подобається веселим ігровим процесом. У грі близько 7 різних ресурсів і кожен зі своєю властивістю. Додатково в грі можна призначити від 1 до 4 різних властивостей на інгредієнт. Хочу зіграти з доповненням, там додається ще по 2 властивості, новий інгредієнт і допомогу відьом.

Перше враження позитивне, але той, кому не подобається рандом і хоче більшого контролю, гра The Quacks of Quedlinburg не сподобається, тут хаос.

Декодер - відмінна гра на загадування слів для своєї і чужої команди, не дарма вона вийшла на перше місце рейтингу в своєму сегменті. Якщо в нашій першій тестовій партії одна команда двічі набрала чорних жетонів і програла, то друга перемога припала на два білих жетона. Іноді можна сильно перемудрувати і твоя команда не вгадає загадане, хоч і бачить всі свої слова.

У нас було два цікавих моменти. У третьому раунді гравець написав у якості підказок раніше записані підказки, але вони вели вже на інші слова і команда впоралася (багато слів мають кілька значень). Перечитав правила і так загадувати не можна, хоча це дуже збило б з пантелику супротивників, загадали по-новому.

В іншому раунді я спробував всі слова загадати по загальній темі. У мене було одним із слів кухня і в якості підказок я написав - картопля, цибуля і фартух, але тут вже я трохи перемудрив, і ми злили цей раунд і партію. Головне бути в декодере уважним, так ми одне зі слів противників записали в не той стовпчик і це нам заважало відгадати код противника в подальшому.

На даний момент декодер став нашою найкращою Патті-гейм грою, вона гідно замінила Codenames. Найближча схожа гра - «небезпечні слова», але вона в нашій компанії виявилася значно слабкішою за декодер. Плюс у грі приємна ціна і якісна візуалізація компонентів. Раджу.

Форт - гра без правил, відкриваючи послідовно нові карти ви дізнаєтеся, як грати в гру. Щоб переглянути всю колоду і дізнатися всі правила, нам довелося зіграти 13 партій поспіль (це до 2 годин часу). Я очікував гіршого від гри майже за 10 доларів, але вона всім сподобалася.

Партії швидкі і веселі. Для однієї партії вистачить до 10 хвилин, довше ви будете ретельно замішувати колоду для наступної партії. Додатково можна зберігати результат колоди, так в кожну наступну партію додається по 5 нових карт.

Зіграв я двічі - вчетвером і удвох. На чотирьох переможець здобув 5 перемог, 2 рази ніхто не встигав захопити жодного форту, тому рандом присутній. Удвох гра виходить більш рівною, так як особливого вибору на кого саме нападати немає.

Очікував від Форту гіршого, але гра виправдала мої очікування, хоч і має низький рейтинг. Коробочка стоїть, як і Exit, але детектив буде одноразовим, а до Форту можна повертатися через час, правила від гри ви точно не забудете.

Hero Realms - класична колодобудівна гра, прямий спадкоємець Star Realms тільки космічну тематику замінили на фентезі. Свого часу мені дуже подобався Star Realms, і я відіграв в нього багато партій наживо, а потім і на мобільному телефоні. Героїчна версія входить в ТОП 200 BGG, тому я очікував від гри чогось нового, але у грі усе як було раніше, тільки інші картинки.

Ми вдвох зіграли в не зовсім базову версію гри, а додатково у кожного гравця було по герою, свій набір життів, властивість і трохи змінена стартова рука. Ще я знаю до гри є додаткові режими з парою босів і пригода у замку, перетворює гру в кооперативний варіант.

В цілому, через те, що в Hero Realms я не побачив нічого нового, мене це засмутило. Якщо дивитися на зовнішній вигляд ігор серії Realms, я б вибрав героїв, але до космосу вийшло куди більше доповнень і навіть делюкс версія.

My Little Scythe - аматорська перероблена версія Scythe, автор хотів, щоб в його гру змогла грати його 5 річна дочка. На аматорську адаптацію звернув увагу автор оригінального Серпа, вони спільно переробили гру і випустили її офіційно. У грі дитячий стиль, спрощені завдання, замість битв - баталії пирогами, у кожного гравця по дві гарні фігурки героїв (раджу їх розфарбувати).

У минулому році я вже грав в маленький серп вп'ятьох і втрьох, зараз у мене були сімейні посиденьки, і я вирішив спробувати її з новими людьми вчотирьох. Правила прості, хоч у гравців майже не було ніякого настільного досвіду, але вони все зрозуміли. Для перемоги треба першим виконати 4 з 8 завдань. Це зробити не так складно, тому в фіналі розрив за завданнями / симпатіями виходить маленьким.

В цілому, по обличчях гравців, було помітно, що гра така собі. Так, вона красива, яскрава, з крутими міньками, але ... У загальному чекаю ще пару років, щоб спробувати гру вже з дитиною, як сімейна гра - вона слабенька.

Bronza - проста сімейна гра, де увага не буде зайвою. В свій хід беремо одну з 4 карт і розміщуємо своє поселення згідно з умовою на карті. Додатково розміщуємо поселення згідно сусіднім картками (зліва і справа, і, якщо в стовпці вже є така ж технологія).

При домінуванні своїх поселень на горизонтальній або вертикальній лінії отримуємо жетони ПО. За кожне просування на нову лінію, отримуємо карту з додатковими умовами отримання переможних очок в кінці гри.

Гра середня, не довга за часом. Вдвох грається нормально, а ось вчотирьох місць зовсім мало. В одній партії був значний розрив по ПО, в інший мінімальний, тому треба робити акцент на виборі карт для досягнення цілей з карт і домінуванні. А розірвати переможний ланцюжок по горизонтальному ряду противника не так складно, тому вона досить конфліктна.

Karuba: The Card Game - швидка карткова гра. За допомогою карт необхідно побудувати маршрут між точками А і Б відповідного кольору, щоб на їхньому шляху не було інших точок. Максимум ваше поле буде складатися з карт 4 на 4, у всіх гравців однаковий набір з 16 карт.

У свій хід гравець бере верхні 3 карти, вибирає 2 в закриту і одну залишає на наступний хід. Одночасно розкриваються всі карти і підраховується сума чисел у кожного гравця. У кого буде найменша сума, той повинен прибрати одну з обраних карт назад до коробки, а інші викласти перед собою свої карти.

В цілому гра нижче середньої, але це хороший варіант серед швидких ігор. Тут толком і правил розповідати не треба і підготовки немає. Розкид переможних очок між гравцями мінімальний. Старша версія - Karuba буде по цікавіше. Грати краще від чотирьох учасників, у двох буде занадто багато карт зкидатися.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of