Quadropolis

Quadropolis - настольная игра с большим количеством тайлов из которых мы строим свой город вглубь, вширь и в высоту. Игра имеет два режима - классика и эксперт, обзор я построю на основе классической игры, а потом расскажу отличия между режимами.

В классическом режиме доступно шесть типов зданий - парк, магазин, фабрика, порт, жилой дом и жек. Почти каждый тайл имеет два ресурсных параметра - в верхнем левом углу указано сколько и какого ресурса получает игрок при строительстве сооружения, а в нижнем правом - какой необходимо ресурс, чтобы активировать здание и получить в конце игры за него победные очки.

Иногда вместо ресурсов здания приносят победные очки. Ресурсы в игре представлены двумя видами - люди и топливо. Между собой ресурсы ничем не отличаются, так топливо тратиться для активации магазинов (не активные здания в конце игры ничего не принесут), а люди для всех остальных зданий. Но, если к концу игры у игрока появятся нераспределенные ресурсы, то за каждый ресурс будет отнято победное очко. Одинаковые типы зданий отличаются между собой только получаемым ресурсом, где-то за жилой дом вам дадут одного человека, а где-то целых три.

Підготовка до гри Quadropolis

Вибираємо класичний або експертний режим і роздаємо особисті планшети гравцям. У класичному режимі гравці отримують по чотири напрямних плитки від 1 до 4.

Залежно від номеру раунду беремо тайли міст з відповідною сорочкою вгору і кладемо їх на головне поле. Звертаємо увагу, що на деяких тайлах буде напис класик, а на інших експерт, тому тайли з іншого режиму необхідно прибрати назад у коробку.

Після того як вийшов квадрат 5 на 5 з плиток на поле, необхідно їх перевернути, і у цей раз звернути уваги на нижні цифри тайлів.

Якщо у грі беруть участь четверо гравців то усі тайли перевертаються горілиць, якщо троє - з 4 на сорочці не перевертаються, а для двох – 3-4 и 4.

Ігровий процес Квадраполіс

Гра складається з 4 раундів, а кожен раунд з 4 фаз. Випадковим чином вибирається перший гравець, який вибирає направляючу плитку з числом від 1 до 4 і кладе їй збоку від головного поля. Залежно від обраного числа гравець забирає собі тайл у напрямку стрілки і черговості згідно з номером стрілки і розміщує взятий будинок на осередок свого особистого планшета, при цьому осередок знаходиться в числовому ряду, який відповідає числу на стрілці.

На центральне поле, де був узятий тайл необхідно розмістити доглядача, який блокує вертикальну і горизонтальну лінію для наступних гравців.

Тепер наступний гравець не може покласти направляючу стрілку на зайняту раніше лінію від іншої плитки стрілки або якщо на лінії у даний момент розміщен доглядач.

Коли кожен гравець використовував чотири напрямних, раунд закінчується. Після цього необхідно прибрати усе з центрального поля і розмістити на ньому тайли наступного раунду.

У кожному раунді, є будівля із зображенням зеленої фішки, гравець який будує цей будинок ставатиме першим гравцем у новому раунді, у іншому випадку перший гравець не змінюється.

Переможні очки заробляються двома способами, якщо на ньому у верхньому лівому кутку зображені переможні очки і за властивостями тайлів у кінці гри. Гравці отримують переможні очки тільки за активні будівлі, у іншому випадку перед фінальним підрахунком очок плитки будівель прибираються у коробку. Розподілити ресурси між тайлами можна у будь-який момент гри, перед підрахунком очок.

НазваОпис
Магазинпісля активації на тайл можна покласти від 1 до 4 осіб, і отримати за це від 2 до 9 ПО
ПортПО за пряму лінію з тайлів, можна отримати від 2 до 12 ПО
Фабриказа кожну сусідню будівлю магазина отримує 2 ПО, і по 3 ПО за сусідство з портом
Паркза кожну сусідню будівлю будинку дає ПО. У кінці гри можна "поховати" один ресурс палива
БагатоповерхівкаПО в залежності від кількості побудованих поверхів. Коли ви берете тайл багатоповерхівки то ви його можете побудувати не тільки на перетині вертикалей і горизонталей потрібного номера, але і якщо цифра збігається з номером поверху
Комунальні службиБудинки самі по собі приносять від 0 до 2 ПО. Ці будівлі необхідно будувати у різних частинах свого міста - від 2 до 14 ПО

Экспертный режим

Вместо 4 раундов в игре будет 5 раундов, так же добавляются два новых типа здания - монумент и деловой центр. Если в классике мы строили свой город 4 на 4, то теперь у игроков на личном планшете получится построить город 5 на 4.

Изменений коснулись и личные компоненты - поля переворачиваются на обратную темную сторону и стрелки направления становятся безликими. В начале каждого раунда перед полем кладутся все направляющие с числом от 1 до 5 по количеству игроков и игрок выбирает, какую направляющую использовать.

Если в классике мы за раунд могли взять единожды стрелку 1-4, то теперь можно подряд использовать направляющую одного номинала. Так в первой игре я неправильно рассчитал тайлы при строительстве и с оставшейся четверкой не смог построить здание.

Два новых тайла - памятники (всего один тайл на раунд и меньше при не полном составе игроков) и офисные башни. Памятники приносят ПО, когда построены рядом с особыми зданиями. Расчет победных очков за офисные башни лучше смотреть в таблице, там важно сколько соседствуют офисов между собой и сколько в них этажей.

После игры в классическом режиме лучше перейти на экспертный, который получился более разнообразным.

Враження від гри Quadropolis

У класиці шість типів будівель, вони не нададуть багато переможних стратегій. Так у своїй першій грі я набрав максимум очок за двома типами і майже замахнувся на третій, але цього не вистачило щоб перемогти лідера, який забезпечив перемогу собі усього двома типами будівель. Головне не тільки збирати потрібний тип будівель, але і розташовувати їх відповідним чином.

Ще мені не сподобалося обмеження у будівлі «порт», де можна побудувати максимум 4 тайла і отримати у кращому випадку 12 ПО. А іншими плитками можна збирати максимальну комбінацію по кілька разів.

Для себе я квадрополіс порівнюю з Between Two Cities, в обох іграх 6 типів тайлів і необхідно найбільш раціонально їх розмістити. Але якщо гра «Між двох міст» швидше філлер і грається швидко за 20 хвилин, то на Quadropolis піде година або більше в залежності від обраного режиму, при це обидві гри я раджу.

Якщо брати до уваги останні роки, то виходили різні містобудівні настільні ігри - карткові (machi koro, Урбісу), на кубиках (мачи коро і dice city), з плитками (квадраполіс, Between Two Cities, Suburbia), гравцям подобається цей жанр і кожен може знайти для себе улюблену гру з будівництва свого міста. А яка гра вам подобається даного жанру?

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of