Ігротека №10. Знайомство з Historia + CV

Historia

Як говорили в Таємниці Ґравіті Фолз літо підходить до завершення, а з ним і пригоди ... Ось на днях я дізнався, що постійний учасник моїх посиденьок відправляється назад до столиці на навчання і треба було терміново зіграти, як завжди було максимум 4 години, а плани були ̶Н̶а̶п̶о̶л̶е̶о̶н̶о̶в̶с̶к̶і̶е̶ ̶Траяновскіе ... я думав зіграти в historia (гру яку я притримував для 5+ гравців) і Траян (гру від Штефана Фельд), але все пішло не за планом.

Historia мене підкорила своєю карткою, сподобався мені її дизайн, при тому, що гра пару років пролежала на полиці, хоча були спроби в неї зіграти ... Хісторі - це колодостроітельная гра на розвиток своєї цивілізації, кожен гравець грає за певну націю, у кожної нації 10 однакових карт і 5 персональних лідерів, які відрізняються за властивостями один у одного.

На початку гри з 10 карт можна використовувати тільки 8, інші дві відкриваються після поліпшення технологій вашої цивілізації. Кожен гравець розігрує одну карту, і його хід закінчується, при цьому всі розіграні карти залишаються лежати на столі в тому порядку в якому були розіграні. Щоб повернути назад карти потрібно або самому розіграти революцію або почекати, щоб хтось інший її розіграв. При розіграші еволюції, раунд закінчується, і всі гравці беруть свої перші 2 розіграні карти зі столу, той хто розігрує революцію бере додатково будь-яку карту ...

Гра триває 3 періоду, кожен період триває 4 раунду, а скільки буде ходів за один раунд залежить від самих гравців, я ось зміг підбирати через додаткові інструменти старі карти і за всю гру лише 2 рази оголосив революцію.

Гральна карта складається з декількох елементів - шкала розвитку цивілізації, карта світу і черговість раундів. На початку гри випадковим чином визначається скільки ПО приносить та чи інша територія, після чого гравці заселяють одну землю. На шкалі розвитку цивілізації видно які бонуси отримує цивілізація і що отримає на наступному кроці. Так при русі направо цивілізація покращує свою науку, а вгору військову міць. При русі вгору періодично гравець буде повертати найбільш ранню карту або кубик дії, а від рух вправо за кожну клітину дає той чи інший бонус - просунуті дії карток, допомога нового лідера, можливість за хід розігрувати відразу 2 або 3 карти і отримати доступ до двох нових картками дій.

Частина карт вимагають затратити кубик дії, так при розіграші карти ви можете - поліпшити військову міць або науку на 1 клітинку на шкалі розвитку цивілізації (маючи потрібну науку можна за 3 кубика просуватися відразу на 2 клітини), взяти 1 чудо світу, заселити нову територію, зробити набіг на слабшого противника, знищити армію супротивника, поторгувати з більш розвиненою цивілізацією, ніж ви і отримати 2 кубика дії назад. Так само кожна карта в подальшому може розігруватися з просунутою версією (в три рази більше ресурсів витрачаєш і в два рази кращий ефект).

Що робить гру більш унікальною при однаковому стартовому наборі карт всіх гравців - лідери. Всі лідери гравців різні, так само два рази за період в гру додаються чудеса світу, які кожен раунд можуть приносити профіт гравцеві, ще кожен період гравець через драфт вибирає собі лідера, який в кінці періоду принесе ПО з яких-небудь двома критеріями. Ще в кожному раунді можуть розігруватися випадкові події, але це колоду ми вирішили не чіпати. На чотирьох ми грали майже 3 години, і думаю в більшому складі краще не грати.

Як все було. При стартовому визначенні територій я вирішив від усіх відокремиться, і я влаштувався в Америці, хоч це і давало менше ПО за території, тому що у нас все люблять воювати і відхопити у війні я не хотів (особливо під враженням воєн в "Крізь століття") . Я був один і не міг нікуди відплисти, і до мене не могли припливти при цьому я сильніше всіх прокачався в війну і при цьому був лідером (моє чудо світу за лідерство дозволяло повертати 1 карту назад). Всі гравці торгували між собою, що давало додаткове зростання науки, і я тільки до середини гри зміг спливти з Америки на велику землю і відразу почав відбирати території з великим ПО. На початку гри мені здавалося, що повністю прокачати нереально, але я зміг набрати 16 ранг в науці і війні, хоча куди важливіше чудеса світу.

Щоб добре отримати ПО в кінці періоду потрібно або захопити багато територій з високим ПО (в кінці гри я отримував близько 16 ПО за 6 територій) або виконати обидві умови лідера, хоча за перший період це складно. У другому періоді мені треба було розгойдатися в військову міць до 12 раунду і захопити 3 території, що в сумі давало 11 ПО, плюс військова міць мені через чудо світу давало найстарішу зіграну карту на руку. Другий лідер по ПО пішов по іншій стратегії, він хитався в науку і скуповував і скуповував чудеса світу, так в кінці гри у нього їх було під 11 штук, що давало корисності при зміні раунду, а ще з'являється доступ до нової карті дії - 1 ПО за кожні 3 або 4 дива світу.

В History є різні варіації під різний стиль гри і мені гра сподобалася, хоч я впевнений, що у нас були неточності, та й розрив був великий між 2 і 3 місцем.

CV

Хоч Траян і був розкладений (а я його збирав більше 10 хвилин), але часу вже не було, тому по-швидкому вирішили залишати кубиків в CV + доп CV плітки, правда без додаткової колоди для радісних і сумних кубиків.

CV - ви формуєте своє портфоліо з самої юності і до старості, надаючи вашому досьє карти з різними параметрами - відношенням, роботою, майном, фізичною активністю і науковою діяльністю. На початку гри кидаєш 4 кубики і за отриманими гранях намагаєшся купити максимум корисних карт з 5 запропонованих, по можливості нарощування і кубики і постійні ефекти граней, плюс на початку гри кожен гравець отримує додаткову карту, яка в кінці гри приносить ПО за певний сет карт.

Гра була дуже веселою, після першого ж кидка кубика перший гравець позбувся свого улюбленого і обожнюваного велосипеда, а я примудрився з 5 кубиків викинути 4 із позначкою смайлика і плюс 2 моїх смайлика давали можливість купити будь-які дві карти. Хоч в результаті я не зміг прогодувати свою дитину, який кожен хід вимагав вкладення, хоч і давав відносини з радістю, і вже після дитина обмінявся на онуків)

Приємний невигадливий філер, але не швидкий. Наступного разу, коли зберемося, будемо грати вже в Траян, за правилами мені гра дуже сподобалася, велика можливість розвитку в різні напрямки і механіка кольорових кубиків, як і в п'яти племенах.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of