Ігротека №11. Знайомство з Trajan и Royal Goods

Trajan

Сьогодні в планах було зіграти в три які раніше не граних гри, але зупинилися на двох - Trajan і зіграли дві партії в Royal Goods . Чергове комплексне, хоч і старе євро від Штефана Фельд з механікою нагадує finca або five tribes, коли потрібно перенести з одного осередку все токени на стільки клітин, скільки було ресурсів і в кожної залишити по одній.

Коротко опишу концепцію гриTrajan - у нас є персональний планшет, де зображені 6 чаш куди на початку гри випадковим чином виставляється 12 токенов (6 кольорів). У свій хід гравець вибирає одну чашу і забирає все токени з неї, і по годинникової стрілки викладає по одному взятому раніше токені, і на останньому виставленому, спрацьовує дію + ефект форуму (якщо в останній чаші є два потрібних за кольором токена, то виконується дія токена форуму).

У грі 6 дій - взяти новий тайл форуму (1 з 6 видів), побудувати будинок (ПО + бонус від першого будівництва рівного 5 іншим діям) або відправити людей на навчання в будівельники, відправитися на захоплення нових земель (отримання ПО і інших корисних речей) , отримати карти товарів або відправити корабель зі своїми товарами, взяти тайл з пляшками або просунутися в сенаті (кожен крок ПО в арифметичній прогресії, хто далі всіх за рік просунеться той отримає тайл з бонусними ПО за доп умови в кінці гри).

З першого разу читаючи правила гру складно зрозуміти, вже дуже багато всього, і кожна дія має свою перевагу, плюс треба дивитися на дії суперників. Я ось повністю забив на військові дії, хоча вони могли давати в середньому від 5 до 10 ПО за 2-3 дії + тайл для боротьби з потребами народу. Мені більше сподобалася концепція будівництва - будуєш будинок і отримуєш від 2 до 5 за 2 дії (потрібно з початок навчити будівельника, а потім вже виставити його на поле), за перше будівництво виконуєш дію будівлі, а зібравши 4 фонтану я отримав з них 11 ПО + 20 ПО в кінці гри і це стало третиною всіх моїх набраних очок всього за 8 ходів в гіршому випадку (можна з тайлів форуму бонусом отримати від 1 до 2 будівельників).

З картами товарів в грі складніше їх 12 видів і по 5 карт, якщо збереш 4 однакових можна отримати аж 20 ПО, але я під кінець гри зміг зібрати максимум 3 однакових, а це 12 ПО (якщо пощастить з бонусним нарахуванням ПЗ то ще +3 ПО за карту).

Найбільше мені сподобався сенат - перший крок 2 ПО, другий 3 ПО і т.д., за один рік можна доходити до позначки в 5 ПО, що дасть +14 ПО і можливість поборотися за тайли з бонусним ПО в кінці гри, так у мене було 5 таких тайлів, хоч найсмачніший який давав відразу 9ПО за 1 тайл мені нічого і не приніс, але в підсумку завдяки цим підрахунком я з останнього місце метнувся на перше, хоч можливо і не без помилок в правилах.

Саме не приємне в грі це потреба народу (не люблю я це ще з гри «Крізь століття», коли незадоволені жителі норовлять у мене революцію влаштувати), в кінці одного року потрібно задовольнити 3 потреби, якщо немає потрібних тайлів втрачаєш 4/9/15 ПО, я зазвичай за раунд відсовувався на 9/15 ПО назад, тому що не воював і не мав потрібних жетонів для оплати.

Trajanмені сподобався, потрібно спробувати нові стратегії. У Бургундії простіше - кинув кубик і виконуєш ті дії, які можеш, а тут вже потрібно подумати, що ти хочеш і як цього домогтися в найближчі ходи. Іноді доводилося робити не вигідні ходи, щоб на наступний хід можна було дотягнутися токенами до потрібної чаші + щоб кольори токенов комбо з тайлами форуму. Єдиний мінус - це довга підготовка і збір гри назад в коробку.

Royal Goods

В Royal Goods було зіграно дві партії - перша тестова, коли ми знайомилися з грою і друга, щоб закріпити отриманий результат. Що мені сподобалося в грі - вона швидка, другу партію на чотирьох зіграли за пів години, в ній невеликий розкид ПО в кінці гри (в першій партії троє набрали 20 ПО, а переможець 22 ПО, а в другій 20/16/16/14 ), тільки одні карти, навіть в якості грошей (тут взяти принцип минулої гри автора Port Royal, де карти з колоди використовувалися як піастри), але через це потрібно дуже часто тасувати всі карти (приблизно через раунд).

В Royal Goods у кожного гравця є стартове будівлю углежогі, яке виробляє вугілля, гра закінчується, коли буде побудовано 8 будівлю у кого-небудь. У свій хід гравці беруть 2 нових карти на руку і формується ринок - з'являються карти на столі, де вказано який вони приносять ресурс. Невідомо скільки додатися карт на стіл, але при спрацьовуванні трігерра - 2 вийшов сонця на карті, ринок закривається і все роблять ставки - вибирають одну карту з руки і кладуть сорочкою вгору (з метою його побудувати) і вибирають яке їх виробнича будівля буде працювати в цьому раунді (спираючись на карти ресурсів в руці і на ринку + віра), після чого знову на ринку з'являються нові карти товарів до двох сонць, після чого ринок закривається.

Тепер якщо вистачає товарів на ринку + карти з руки у обраного вами будівлі воно приносить 1 або 2 карти в вигляді товарів. Кожна будівля має свою цінність товару - в основному від 2 до 5 монет (базове будівля дає тільки 1 монету за карту). Щоб за один хід виробляти більше одного товару на своїх будівлі потрібно купити підмайстри. Підмайстер коштує 2 або 4 монети і вимагає від 2 до 5 побудованих будівель у гравця певного кольору.

Самі будівлі в більшості випадків дають 2 ПО, якщо брати більш дорогі, то 3-4, а дуже дорогі все 5 ПО, плюс підмайстри дають 2 або 3 ПО і кожні 5 монет товарів дають 1 ПО, тому між гравцями в кінці гри не така велика різниця в очках.

Якщо брати Port Royal і Royal Goods мені скоріше ближче перша гра, там більше азарту несподіванок, і мені подобається піратська тема (треба буде зіграти як-небудь з допомо), а взагалі я чекаю нову гру, яка буде складатися з двох слів і починатися зі слова Goods.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of