Ігротека №3. Знайомство Through the Ages: A New Story of Civilization и Ordonnance

Through the Ages: A New Story of Civilization

Сьогодні в планах було зіграти вдвох в одну велику гру і в три дрібних - почав грати в дуельні гри зі своєї колекції, в які раніше так і не довелося мені зіграти. Вирішили почати з монструозної новинки - Through the Ages: A New Story of Civilization , де і гру треба було розкласти і правила обговорити. В принципі гра готується за 10-15 хвилин, головне прибрати заздалегідь карти для 3 - 4 гравців і добре перемішати основні колоди і в бій...

Старий став, тому в складних іграх весь процес я розумію по ходу гри і іноді треба відіграти значну кількість раундів, щоб більш менш усвідомити, що і як робити, так було з останніми великими іграми - Viticulture, Orlean, Caverna і Крізь століття. Якщо зіграти пару епох, то гра не здається таким складним, плюс зручно зроблена античність, яка за одне коло дозволить всім познайомитися з грою, але в грі стільки шкал і напрямків - війна, наука, престиж, треба ресурси для будівництва, треба люди для заселення в будівлі, але тоді потрібна і їжа для цих людей - якщо багато надлишків, то будеш страждати через корупцію, плюс ще народ може збунтуватися і наостанок кубики дій.

Щоб гра задалася потрібно всюди розвиватися, якщо в простому режимі при знайомстві з грою можна хоча б сильно агресивно не воювати, то вже з війною все може кардинально змінитися до кінця 3 доби.

На початку я пішов по-старому прокачав камінь для будівництва і у мене його було стільки, що дівати нікуди було, і доводилося на корупцію його зливати, а ось вже з середини другої доби виявилося, що каменя у мене замало і +4 ресурсу за хід нікуди не годиться. З іншого боку, на початку гри, не так важливі переможні очки і їх приріст в хід, тому що вже до третьої епохи буде значний їх приріст.

Багато що в грі залежить і від лідера, який направляє гілка розвитку на дану епоху. Якщо в перший хід мій лідер дозволяв червоний кубик перетворювати в звичайне дію - білий куб, то вже в подальшому я робив акцент на науку і намагався запастися "лампочками" на перед.

Ще я в грі сильно переоцінив кубики - два рази міняв форму правління в моїй державі для збільшення дій за хід, в результаті у мене було 8 білих кубиків і 2 червоних, але без ресурсом мені просто не було куди витрачати стільки дій. Або забирати з усього поля жовті карти допомоги або не звертати увагу на збільшення надбавки до дій для чергового нового дива світу.

Гра дуже комплексна і після 4 годин гри я б ще раз зіграв в цю гру, але не в той же день. Її мінус, що гра задає день, і крім неї і філерів сил на інше не залишиться, хоча для різноманітності треба буде дістати з полиці версію століть на кубиках.

Ordonnance

Напоследок сыграли в Ordonnance з доповненням - аля аналог battle line, тільки у нас замість 9 точок зіткнення - 5, і ряд складається з 4 карт проти 3, що зменшує поле маневрування -Мало місць куди можна скидати погані карти, знаючи, що ти вже програв цю лінію. Хіба, що доповнення вносить свій фан - коли противник зібрав три карти однієї масті і готовий покласти четверту, а ти береш і скасовувати даний параметр при виявленні переможця, але в цілому гра рандомних і battle line куди краще.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of