Ігротека №47. Знайомство з New Angeles, Century: Golem Edition + Valeria: Card Kingdoms, Gorus Maximus

игротека 47
Сьогоднішня 47 ігротека була коротшою через фінальний матч чемпіонату світу з футболу, тому мій план не був виконаний і зіграли ми тільки у дві нові гри для нашої компанії - New Angeles і Century: Golem Edition. Зіграли по другій партії у Valeria: Card Kingdoms і Gorus Maximus, тепер я готовий написати повноцінний огляд на ці ігри.

Gorus Maximu

Gorus Maximus - швидка проста карткова гра на хабарі. Коротко про ігровий процес. У колоді карти діляться на п'ять кольорів, в кожному кольорі представлені карти однакового номіналу від 0 до 12 (у грі до 6 гравців), деякі карти приносять ПО у кінці раунду. Кожен гравець отримує по 10 карт, перша розіграна карта визначає козир. Наступний гравець зобов'язаний розіграти карту даного кольору або будь-яку іншу карту, гравець з найсильнішою картою виграє коло і отримує усі карти у вигляді хабарів. Після 10 кіл підраховується ПО з хабарів і визначається переможець раунду, гра йде, поки один гравець не виграє три раунди.

Поки чекали п'ятого гравця встигли зіграти три кола. Гра на стільки не передбачувана, що навіть з двома очками слави, можна виграти раунд. Судячи зі складу карткової колоди, гра повністю розкривається у повному складі учасників від 6 до 8 гравців, коли додається ряд нових карт, які принесуть переможцю мінус ПО при підрахунку раунду.

Переможних стратегій у грі в принципі дві, є карта з силою 8, яка принесе при підрахунку очок переможцю мінус 4 ПО, а її може перебити тільки карта з 10 і 12. У свій хід не можеш підкинути карту за нинішньою масті, скидати таку вісімку, і противник дуже сильно втрачає по ПО.

Або намагаєшся отримати карту з силою 0 у якості хабара, щоб в останньому раунді карта даної масті стала козирною, що принесе відразу 5 ПО. Для порівняння карти в основному приносять по 1 ПО, деякі по 2 ПО, тому мінус 4 або плюс 5 це істотний успіх. У даній грі найкраще це арт.

New Angeles

New Angeles - полукооператівная гра з всесвіту Android, тут можуть виграти як усі крім одного, так і один або зовсім ніхто не виграє. Дія гри відбувається в однойменному місті New Angeles, де гравці виступають у ролі керуючих великих корпорацій, які контролюють і керують містом. У кожного гравця своя специфіка і зазвичай з п'яти видів карт дій, гравець взаємодіє тільки з двома, тому для перемоги необхідно вміти домовлятися.

У грі шість раундів, у кінці кожного другого раунду корпорації повинні задовольнити попит міста інакше підвищиться рівень загрози. Якщо рівень загрози дійде до позначки в 25, то усі гравці окрім федераліста програють. У кінці кожного раунду квартали у місті виробляють ресурс (їх 5 видів), виробляють їх роботи, тому після кожного процесу з'являються незадоволені люди, так як їх вигнали з роботи і замінили автоматикою. Після другого отримання ресурсу настає страйк, а ще далі повне відключення електрики в місті. При цьому по місту починають ходити агресивно налаштовані люди, які ще сильніше погіршують ситуацію.

Як відбувається гра. Активний гравець добирає три карти відповідно до своєї корпорації, після чого висуває одну карту для впливу на ситуацію в місті, інші гравці можуть висунути свою контрпропозицію, переможець розіграє свою карту і карту події даного раунду. Якщо на полі є пропозиція і контрпропозицію, то починається найцікавіший процес у грі, укладання угод по аналогії з іграми Nothing Personal або Sheriff of Nottingham. Гравець пропонує голосувати за нього за ПО, карти подій або іншу допомогу, головне, щоб за нього проголосували. При цьому, якщо неможливо угоду виконати в даний момент, пізніше можна умови і не виконати.

Іншою цікавою особливістю гри є умова перемоги, кожен гравець отримує таємну мету, на картці може бути ваша корпорація, чужа або федераліст. Якщо чужа, то до кінця гри у вас має бути більше ПО, ніж у даного гравця і щоб рівень тривоги не піднявся до максимуму. Якщо вашою метою є ваша корпорація, то у вас повинно бути більше ПО, ніж у будь-яких трьох інших. А якщо ви федераліст, ви повинні підняти рівень тривоги до максимуму, інші гравці програють, а ви виграєте якщо наберете хоча б 25 ПО.

Наша перша гра показала, що грати за федераліста складно, на п'ятому ходу він розкрився, але вже не встигав погіршити ситуацію у місті до межі, тому наступного разу зіграємо без даної прихованої мети. Правила у грі складні, 20 сторінок основних правил і ще 20 сторінок у вигляді алфавітного довідника з поясненнями, на практиці гра куди простіше розуміється, ніж з буклету.

В цілому гра досить незвичайна і вона стоїть, того щоб в неї зіграти, головне повністю дотримуватися правил. Хоча мені дуже не сподобався останній хід в останньому раунді.

Valeria: Card Kingdoms

Valeria: Card Kingdoms - кубікообразующая гра з красивим артом. Гра схожа на Machi koro, але з більш агресивним змістом. У свій хід активний гравець кидає два кубика, і усі гравці дивляться на свої карти, чи є у них значення випавшего результату (вважається число кожного кубика + їх сума, наприклад, результат кидка 2 і 5, розглядається на картах 2, 5 і 7) . У нижній частині карти зліва вказано, що отримає активний гравець з таким значенням кубика, а в правій частині, якщо в даний момент він не активний гравець. Якщо жодна карта жителя не дає нічого гравцеві, він може взяти один ресурс за вибором.

У свій хід гравець може здійснити дві дії - купити нову карту жителя для спрацьовування ефекту кубика, битися з монстром або купити будинок. На початку всі гравці розгойдуються картами жителів, плюс на початку гри кожен отримав додаткові умови для перемоги у вигляді карт герцогів, тому певний вид жителів принесе додаткову кількість ПО. Кожна наступна однакова карта буде варто на одну монетку дорожче. Щоб купити будівлі необхідно мати жителів потрібної професії і золото.

ПО приносять як будівлі, так і монстри. Щоб битися з монстром у гравця повинні бути жетони атаки, у іншому випадку він може збільшити свою атакуючу міць замінивши жетони атаки - жетонами магії. Більш докладно про всі нюанси гри я напишу в окремому огляді.

З цієї партії на п'ятьох ми винесли кілька висновків - грати вп'ятьох в дану гру не варто (один викинув кубик, і всі отримують багато ресурсів, у кінці гри їх просто дуже багато на столі) і не усі карти герцогів збалансовані. Зазвичай карта герцога приносить по 1 або 2 ПО за два види жителів певної спеціальності і 1 ПО за 3 або 4 одиниці одного виду ресурсу. У нас же другу партія до ряду виграла карта, яка давала 1 ПО за 2 ресурсу.

З іншого боку, є проблема в монстрах, у грі бере участь 5 рядів монстрів від найслабших з 1 життям до 5, при цьому перші 4 карти в кожній стопці однакові, а вже останні сильніші включаючи боса. Ти починаєш бити найслабших верхній монстрів і поки до тебе дійде коло вже вб'ють найсильніших і виходить, що ти зробив плюс не собі, а іншим. Так у кінці даної партії у мене було 55 жетонів атаки, і я зміг вбити тільки 4 монстра, решта просто проходили повз мене.

Наступного разу будемо грати, напевно, на трьох, гра повинна вийти більш плавною, хоч і в даній партії був баланс 51, 51 і 48 ПО у перших трьох гравців. При цьому до гри вийшло купа доповнень і нових моментів для ускладнення процесів - одноразові найманці або додатковий бонус при вичерпанні будь якої колоди карт. А ось варіативність в грі приносять карти, на другу партію у нас було 75% нових, як монстрів, так і жителів, в базовій коробці по дві копії на кожну позицію передбачено.

Century: Golem Edition

Century: Golem Edition - більш красива, як за компонентами, так і по оформленню варіація гри Century: Spice Road. Гра досить проста і свого часу мені здавалася вона з тієї ж серії, що і Splendor. У свій хід гравець може зробити одну з 4 дій - розіграти карту з руки, взяти карту з ринку, оплатити ресурсами карту для отримання ПО і забрати раніше розіграні карти зі столу до себе в руку.

В Century: Golem Edition головне побудувати виробничий процес у вигляді ланцюжка корисних дій (по аналогії з Lewis & Clark або Oh My Goods!). Гравці починають з однаковим набором карт - отримати 2 жовтих ресурсу (в грі 4 види ресурсів від менш цінного, до ціннішого - жовтий, зелений, синій, червоний) і поліпшити два рази ресурс на наступний колір (можна з жовтого відразу зробити синій або з двох жовтих - два зелених).

Карти з ринку беруться традиційним способом, сама крайня безкоштовна, за кожну наступну необхідно викласти один ресурс зі свого візка на карту. Якщо ресурсів вистачає, то можна отримати карту з переможними очками, при цьому дві крайні карти будуть приносити додаткове ПО, над ними лежать монетки різної вартості (3 ПО і 1 ПО) і при взятті карти, усі інші зсуваються. Гра закінчиться, коли один з гравців візьме свою п'яту карту з ПО.

Багато карт дії немає сенсу набирати, це зайва дія + можливо ресурс, а тут головне швидкість, чим швидше будеш прокручувати карти і ресурси, тим швидше заробиш ПО. Мені пощастило з найпершою купленою картою, вона давала відразу 2 зелених ресурсу, тому мені вистачило 3 куплених карти дій, щоб виграти. Розкид за очками теж вийшов істотний між 1 і 2 - близько 10 ПО, а між 1 і 5 більше 30 ПО. Правила у грі досить прості, але за свій хід ти робиш одну незначну дію і довше чекаєш, коли хід до тебе прийде, тому на п'ятьох гра вийшла довгою. Любителям абстрактів з механікою виробничого процесу рекомендую.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of