Ігротека №49. Знайомство з Vast: The Crystal Caverns, Paper Tales + Містеріум, Sushi go party

Наша чудова п'ятірка знову зібралася пограти в настільні ігри після літніх відпусток. За перерву поповнив свою колекцію новинками, для мене, якщо не зіграємо у нову гру, то ігротека не вдалась.

Головний акцент сьогоднішньої ігротеки хотів зробити на асиметричній грі Vast: The Crystal Caverns, адже нову гру від цих розробників - Root зараз дуже хвалять. Другою новинкою стала гра Paper Tales - драфт з будівництвом, аля 7 Wonders, а про інші ігри ви могли прочитати з мого звіта ігротека 48.

Vast: The Crystal Caverns

Vast: The Crystal Caverns –асиметрична гра до 5 гравців, так само можна сказати, що це 5 різних ігор для кожного гравця. Уся дія відбувається в печері.

У печері живе дракон, який повинен прокинутися від сну і полетіти погуляти на свободу, в принципі він пацифіст і він займається своїми справами. В цей же час до печері завітав лицар, який хоче в кращих традиціях перемогти дракона і вбити його, але є натовп гоблінів, які із задоволенням взяли б і з'їли лицаря. Крім лицаря в печеру прокрався злодій, який досліджує її, відкриває тайники або просто знаходить скрині, в яких скарб, він миолюбивий, бере ящик скарбів і тихо мирно направляється з ними до виходу. І найголовніше - це печера, вона жива і їй не подобається, що по її тунелях сновигають всякі підозрілі особи, тому треба спочатку розростися, а потім обрушити свої склепіння, щоб поховати всіх під собою.

Гра складна і в ній багато нюансів, заздалегідь ми розподілили ролі і кожен прочитав правила, як грати за свого персонажа (в цей раз відзначився я, дочитував правила, коли вже гості були на порозі). Хоч між персонажами є загальні моменти - переміщення, дії та інші параметри, але набагато більше відмінностей.

У кожного персонажа є свій планшет, де докладно описані його дії, де можна змінити характеристики персонажа і т.д. При цьому у злодія зовсім немає карт, тільки планшет, трохи фішок з числами і 5 кубиків дій. У дракона і лицаря по своїй колоді, так дракон через карти вчиняє дії, а лицар бере завдання, за виконання яких він отримує досвід і стає більш крутим. У печери дві стопки карт, стопки тайлів по розширенню печери і купа жетонів.

Якщо не повний склад учасників, то частково персонажі стають загальними для управління, але найкраще грати вп'ятьох. Для кожного персонажа / гравця можна вибрати свій рівень складності - один з п'яти. Чим простіше, тим швидше пройде гра

Коли ти читаєш правила, то усе до кінця не розумієш, особливо якщо не бачив ігровий процес наживо, адже у кожного персонажа свої можливості. Кому-то не цікаво взаємодіяти з іншим персонажем, йому краще робити акцент на своїй місії, іншому ж навпаки краще робити це.

В нашій партії найближче до перемоги був дракон, щоб прокинутися необхідно виконувати міні завдання і переміщати кубики з одного місця планшета на інше, тому він і злодія обікрав на два скарби і гоблінів вбив. Але виграла печера ...

Коли гравці відкривають нові ділянки печери, то на кожну сторону зі світлою стороною викладається тайл печери, як тільки усі тайли підійшли до кінця починається зворотний процес і печера в свій хід видаляє по 3 тайла з поля, як тільки буде видалена певна кількість потрібних тайлів то гра закінчиться. В основному у нас лицар ходив і відкривав нові ділянки, так само злодієві корисно відкривати ходи, щоб знайти або скриню, або тайник, гоблином ж навпаки не вигідно, коли багато відкритих ділянок печери, він може пересуватися тільки за закритими. Скрізь є свій баланс на дії, комусь вигідно те, а іншому інше.

Sushi go party

Sushi go party - найкраща гра сьогоднішньої ігротеки, коли після першої партії я вирішив прибрати компоненти, мені сказали ти куди, постій! У підсумку зіграли дві партії, з повністю різним набором карт (не рахуючи нігірі), думаю в колоді вистачило б карт і на третю унікальну партію.

Щоб краще зрозуміти ігровий процес гри можете прочитати мій огляд на попередницю Sushi go, трохи пізніше я напишу огляд і на цю поліпшену версію. Якщо просто, то гравці отримують на руки певну кількість карт, викладають на стіл одну і передають інші іншому гравцеві, поки усі карти не закінчаться.

Найцікавіше це збирати карти оптимальним чином для отримання максимальної кількості очок. У деяких випадках необхідно зібрати карти однакового виду швидше за інших гравців, в інших просто більше карт цього виду, іноді дві або три однакових карти дадуть багато ПО, а не повний комплект нічого не принесе.

Багато що залежить від вашої і чужої стратегії, а також від удачі, прийде потрібна карта чи ні. У нашій першій партії був десерт - морозиво, хто збере 4 таких карти отримає 12 ПО, в результаті у двох гравців було по 3 карти, і у одного дві, повний набір не зібран, а значить дії витрачені даремно, а потрібні карти просто не вийшли з колоди при роздачі.

Гра швидка, зрозуміла, у кінці виходить незначна розбіжність по переможним очкам, що надає зайвий азарт, адже можливо варто було ризикнути, зібрати свій набір і виграти, а ти не вірив, що саме ти збереш дані карти.

Paper Tales

Paper Tales - карткова гра за системою драфт. У грі 4 раунди і 6 фаз в кожному.

В першу фазу гравці отримують на руки по 5 карт, одну залишають, решту передають сусідові.

У другій фазі гравці за гроші вербують персонажів в два ряди - фронт і тил, в кожному по два місця.

У третій фазі - війна, порівнюється сила у карт з фронту між сусідами зліва і справа, якщо сила більша або рівна гравець отримує 3 ПО. Деякі будівлі дозволяють отримати ПО в цю фазу за наявність певних ресурсів.

У четвертій фазі - гравці отримують по 2 монети + монети за певні будівлі або персонажів.

У п'ятій фазі - гравець може побудувати один будинок 1 або 2 рівня або поліпшити будівля з 1 до 2 рівня, всього в грі 5 будівель. Частину будівель можна оплатити золотом, в основному за один з трьох ресурсів - кристал, м'ясо або дерево. Можна побудувати відразу будівлю другого рівня, якщо заплатити відразу за будівництво 1 і 2 рівня ресурсами. При будівництві кожної наступної будівлі необхідно додатково заплатити 2 монети за кожну побудовану раніше будівлю. Як тільки гравець збудує будівлю другого рівня, він зможе розмістити на фронті 3 своїх юніта.

В шостій фазі - ваші карти старіють і на них кладеться жетон старіння. Якщо на карту необхідно покласти другий такий жетон, то персонаж вмирає. Іноді така дія приносить ПО.

В цілому гра досить швидка, цікава і добротна. У грі багато різних персонажів і треба думати на що зробити упор - на війну, будівлі або інший спосіб отримання ПО. Деякі персонажі дуже гарні на початку, а деякі у кінці. Наприклад, мене один персонаж заощадив 8 монет, коли я без доплати за землю побудував 3 і 4 будівля.

Я в своїй грі зробив упор на будівлі, було багато ресурсів, і я відразу будував будинок другого рівня, в результаті дана стратегія дозволила зайняти 3 з 5 місць, хоча я був близький, щоб наздогнати другого, але не пощастило в 4 раунді. Начебто в 4 раунді у гравця багато ресурсів і грошей, але є шанс, що нічого в руку так і не прийде на руку, тому краще з минулих раундів залишати під кінець цікаву карту.

Грою я дуже задоволений, хочу ще зіграти в неї, а потім повноцінно написати огляд на гру. Гра японська, карти були на французькій мові, щоб розуміти їх властивості вставили перекладений текст українською мовою, а правила читали англійською. У підсумку в першій партії допустили незначні неточності і вже проконсультувався із знаючими людьми, щоб наступного разу зіграти правильно.

Містеріум

Містеріум - кооперативна гра для вечірок, з елементами діксіта і клуедо. Коли вперше грав у гру вчотирьох на нормальному рівні складності, гра видалася досить простою. Зараз грали вп'ятьох і на складному рівні, у результаті не вистачило часу, щоб усі відгадали свої карти, плюс ігровий процес проходив на веселій ноті з відповідною інтерпретацією карт підказок.

Найпростіше вийшло пройти карти локацій, вони максимум з другого разу вгадувалися. А ось персонажі підвисали. Радує, що в наступний раз вже не я буду привидом. Адже кожен трактує у своєму стилі.

Як на мене краще, грати на складному рівні, так 4 гравцям треба було знайти свою карту з 9 доступних. Єдиний момент, який мене до цих пір бентежить - це фінальна стадія визначення вбивці, коли необхідно привиду взяти 3 карти снів і за допомогою них визначити, хто з гравців вбивця і вже далі загальне голосування і якщо ваші уподобання збіглися, то ви виграли.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of