Грецька ігротека №51. The Oracle of Delphi, Зевс на канікулах, Elysium + 3 гри

План на сьогоднішню ігротеку був простий, нарешті то зіграти в Великий західний шлях, але почавши читати правила і дивитися відео огляд, я зрозумів, що гра відніме дуже багато часу. У підсумку я вирішив зробити акцент на цікавій грі Штефана Фельд - The Oracle of Delphi. Для перемоги необхідно виконати 12 подвигів і повернутися до Зевсу, тому у мене народилася ідея, а чому не зробити головною тематикою ігротеки - Грецію.

Почав зіставляти свою настільну колекцію з Грецією і вирішив зіграти в наступні ігри - The Oracle of Delphi, Зевс на канікулах і Elysium, ще в планах були Кіклади, але вийшло без них. А які ви знаєте ігри, які безпосередньо пов'язані з Грецією? У телеграмі мені ще запропонували - Битва за Олімп, Hellas, Deus, Concordia.

Мені сподобалася ідея з тематикою, тому задумався повторити, але вибрати наступного разу іншу тему - Скандинавію, схід, спорт, міста, космос або навіть конкретно Марс. Наостанок зіграли в ще три швидкі веселі ігри no thanks, the mind і Domek.

евро игра

угадай ее

The Oracle of Delphi

The Oracle of Delphi - повтори досягнення Геракла і виконай 12 подвигів першим! Вкрай цікава і незвичайна гра від Штефана Фельд, але в його манері - все зав'язано на результатах, що випали на кубиках.

У грі багато випадковостей для максимальної варіативності. Ігрове поле моделюється з 12 ділянок самих різних форм і розмірів. На поле у випадковому порядку розкладаються монстри, яких необхідно перемогти, землі, які необхідно дослідити, храми, до яких необхідно свої дари піднести і т.д.

У кожного гравця свій планшет, де відображені подвиги, які необхідно буде виконати. Кожен гравець отримує свій унікальний корабель, який впливає на переможну стратегію.

The Oracle of Delphi - гра на швидкість або гонку, необхідно першим виконати подвиг, а значить жорстока конкуренція за все - за монстрів, підношення, храми, статуї, землі і т.д. Необхідно швидше за інших все збирати або витрачати ходи і спливати на далекі острови, на незаймані території.

Багато що залежить від кубиків. Необхідно поплисти? Значить місце плавання має відповідати грані кубика. Необхідно битися з монстром або досліджувати територію? Необхідний потрібний колір на кубику. Можна впливати на результати кубів - давши один символ блискавки можна змінити результат на наступний символ за годинниковою стрілкою згідно планшету. Так само зробивши подвиг, ви отримуєте свою винагороду - це може бути, як тимчасовий або постійний ефект, так і помічник одного з трьох видів потрібного кольору.

З кубиком можна зробити близько 10 дій, всі вони вказані в підказкі, все залежить від прилеглої території та відповідно кольору. Завжди можна обміняти 1 кубик на 2 блискавки, допомога оракула (той же кубик, але у вигляді карти і з разовим застосуванням), отримати благословення одного з 6 богів. Після ходу кожного гравця він кидає кубики і за результатами кидків інші гравці можуть отримати одне благословення бога і як тільки токен бога дійде до самого верху можна буде розіграти його ефект.

Щоб битися з монстром необхідно кинути 10 гранний кубик і до випавшего результату треба додати рівень щита, якщо результат більше або дорівнює 9 ви перемогли монстра, в іншому випадку повторний бій буде коштувати блискавку, але і у монстра буде вже 8 життів і т.д.

У грі дуже багато нюансів і тонкощів, і в свої враження я повні правила описувати не буду. В The Oracle of Delphi необхідно виконувати міні завдання, десь перевести з одного острова на інший вантаж на своєму кораблі, десь перемогти монстра або досліджувати землю. Як тільки гравець виконає завдання, необхідно якомога швидше повернутися до Зевсу і першому продемонструвати йому свої досягнення.

Як показує практика і відгуки моїх знайомих в грі хороший баланс, зазвичай в кінці партії все одночасно встигають виконати всі подвиги і вже мчать до Зевсу. Ми ж грали за спрощеною системою і замість 12 подвигів треба було виконати всього 8. Правда я примудрився неправильно трактувати одну з умов виконання подвигу, і ми його виконували трохи простіше ніж повинні були, в результаті двоє гравців сильно вирвалися вперед по виконанню подвигів.

В цілому мені гра сподобалася, це незвичайний проект від Фельд, хоча йому далеко до моїх улюблених замків Бургундії. Виконуючи подвиги, гравець отримує додаткові плюшки, з якими ще простіше виконати завдання. Наприклад, з початку розібравшись з храмами можна заручитися допомогою героїв, які збільшать рівень щита, а значить буде простіше перемогти монстра і простіше захиститися від циклопа (в кінці повного раунду кидається кубик циклопа, і всі гравці отримують шкоди, якщо їх захист слабкіше результату кубика) .

Зевс на канікулах

Зевс на канікулах - швидка карткова гра з елементами спритності і уваги, тривалістю кілька раундів. Зевс відправився на канікули, тому гравці намагаються дістатися до Олімпу, для цих цілей необхідно побудувати сходи в 100 ступенів.

Ігрова колода карт складається з карт з цифрами (від 1 до 10) і богами (кожен зі своїми властивістю). Кожен гравець починає з 4 картами в руці, розігравши карту, гравець добирає карту з колоди і хід переходить за годинниковою стрілкою. Раунд закінчується, коли буде добудована сходи в 100 або більше сходинок, кожен раз, коли кладеться карта необхідно промовляти скільки сходинок вже на дорозі до Олімпу. Перемагає гравець з фігуркою Зевса.

Якщо гравець кладе карту з цифрою і в іншого гравця є така ж карта, він може її швидко розіграти і покласти на стіл. Тим самим він отримує фігурку Зевса, а попередній гравець якщо не встиг добрати карту з колоди, вже не зможе її отримати, і його рука зменшується до 3 карт, тому все необхідно робити вкрай швидко.

Більша половина карт з персонажами дозволяє значно змінити кількість ступенів і забрати собі Зевса. Для повної перемоги гравець повинен чотири рази заволодіти Зевсом добудувавши 100 ступенів. В нашій партії я примудрився три рази поспіль виграти і на цьому гру припинили. Зевс на канікулах проста сімейна, я б навіть сказав дитяча гра, тут або розіграш карт цифр з оголошенням в слух суми отриманого результату і спритність - хто швидше покладе карт.

При цьому багато що залежить від удачі, в одному раунді я виграв бо зміг на минулий результат 90 покласти карту 10 і виграти, забравши Зевса. В інших двох партіях у мене була карта, яка відразу робила висоту в 99 ступенів і давала фігурку Зевса, якщо у наступного гравця немає карти з божеством або з одиницею, я виграю.

Гра проста і підійде для гри з дітьми, у мене вона в колекції з'явилася через редизайн карт, він на багато красивіший, ніж оригінальна гра. Думаю, зі своєю малою я в неї пограю в майбутньому.

Elysium

Elysium - в давньогрецькій міфології частина загробного світу, обитель душ блаженних. Продовжуючи Грецьку тематику, я не міг упустити момент, щоб зіграти в Елізіум, гру яка лежить у мене кілька років на балконі після однієї зіграної партії. Гра складається з карт поділених на божеств (8 сімейств) з давньогрецької міфології, так зігравши свою першу партію з рекомендованими з правил гра колодами (для гри треба вибрати 5 божеств з 8) залишила неоднозначне враження. У тій першій партії один вид карт був дуже агресивний по відношенню до інших гравців, тому через деякий час ми зіграли в розкладку «розкіш».

Коротко про ігровий процес. 5 раундів, за раунд кожен гравець отримає 3 карти з божеством і одне завдання. У кожного гравця є 4 колони 4 кольорів - синій, зелений, червоний, жовтий. Щоб взяти карту зі столу необхідно мати відповідного кольору колону або кілька, при цьому треба буде будь-яку доступну колону (можна прибрати навіть ту, яка не брала участі в покупці карти). Завдання показує скільки в кінці раунду гравець отримає монет, ПО (якщо передбачено) і скільки зможе перенести божеств з домена в елізіум.

Основний сенс гри - брати карти богів і переносити їх в світ мертвих. У грі беруть участь 5 типів богів, по 21 карти кожного типу з поділом на силу від 1 до 3. Так перенесення карти з силою 1 коштує 1 золото, сила 2 - 2, 3 - 3. При цьому, коли гравець переносить божество він повинен відразу визначитися, що він буде збирати - набір карт одного сімейства від 1 до 3 або один номінал з 5 картами виду. Так в кінці гри три карти одного сімейства принесе 6 ПО, а п'ять карт п'яти різних - 12 ПО. При цьому додаткові ПО отримують гравці, які першими зібрали найбільш повний комплект сімейства або номіналу.

При цьому взяті карти дають ефект, але ефект карт працює у верхній частині - в домені, тому перенісши карт в елізіум ви втратите ефект від цієї карти (якщо він був). А за раунд можна перенести від 1 до 3 карт, все залежить від того яке завдання вам вийшло взяти. Якщо гравець не може взяти з поля карту бога, він кладе її сорочкою вгору у вигляді людини, їй можна в Елізіум замінити відсутню карту в наборі, при цьому заплативши штраф в 2 ПО. При невиконанні завдання гравець отримує всього 1 монету і можливість перенести 1 персонажа. Так само завдання показують черговість гравців в наступному раунді, а це дуже важливо в останніх раундах.

В цілому гра Elysium після другої партії мені сподобалася, в наступний раз можна зіграти іншим набором божеств і для перемоги потрібно буде шукати нову переможну стратегію. Якщо гравці будуть знати властивості всіх персонажів, то гра досить швидка, основна частина часу витрачалася на читання властивостей всіх карт. Так на чотирьох перший гравець вибирає карту з 13 карт, а вже в кінці останній з двох.

The mind

The mind - кооперативна гра, в якій всі гравці повинні налаштуватися на одну хвилю і мовчки викладати карти з руки в центр столу по зростанню. Я вже робив огляд даної гри з радою, як можна в неї зіграти, не маючи оригінальної гри, кому цікаво натискаємо за назвою гри.

Дана партія вийшла веселою, половину гри один гравець доводив іншому, що гра повний рандом і немає сенсу в неї грати. У більшому складі в the mind дуже складно виграти, так в своїй першій партії ми грали колодою не з 100 карт, а всього з 60.

Зараз зігравши з повною колодою карт розумієш на скільки все непередбачувано і відразу після карти з номіналом 20, може вилетіти карта 59. Оптимально в гру краще грати удвох, з часом простіше досягти максимального результату. В цілому гра досить специфічна, і шарм першої партії вже випарувався.

No Thanks

No thanks – швидка азартна гра на жадібність. Натиснувши на зображення гри, ви можете прочитати детальний огляд гри. Щоб розвіється від грецької тематики швидко відіграли дві партії в цю гру. Правила на стільки прості, що я їх не розповідав, а відразу почали грати з досвідченого гравця, щоб, коли хід дійде до новачка він уже знав, як все йде. По ходу гри все стало на стільки зрозуміло новачкові, що він виграв обидві партії.

Всім рекомендую спробувати дану гру, тут можна як збирати багато карт в надії зібрати з інших гравців гроші за пропуск їх ходу, так і намагатися обійтися малою кров'ю взявши за всю гру кілька карт.

Domek

Domek - недовга красива сімейна гра на оформлення будинку своєї мрії. За 12 раундів гравці з загального поля в порядку черговості візьмуть карту кімнати і додаткового поліпшення. На кожній карті вказано скільки однакових карт цього типу необхідно побудувати поруч, щоб отримати максимум ПО. Якщо у вашому будинку буде ванна, спальня і кухня, ви додатково отримаєте ПО в кінці гри.

Для мене це була третя партія в третій компанії і кожен раз між лідерами різниця в 1 ПО, що показує про збалансованість гри. Дуже багато залежить від черговості вибору карт, якщо ти останній гравець, то вибір дуже маленький і шанс зібрати повний набір потрібних видів кімнат вкрай малий.

В цілому з ким я не грав, всім гра сподобалася, особливо красиво виглядає дизайн карт. Хочеться спробувати нове доповнення. Скоро буде повноцінний розбір гри.

4
Отправить ответ

avatar
1 Comment threads
3 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
HawksМаксим Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Максим
Guest

Ура, про настолочки українською!
Як раз тиждень тому замовив з Польщі Оракула, було цікаво почитати позитивний відгук на ноього.

Дякую за бложек, підписано!

Максим
Guest

І у вас помилковий лінк на фейсбук в блоці “Підпишись!”