Ігротека №54. Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game, Paper Tales, Містеріум, Harry Potter: Diagon Alley Board Game

Звіт про чергову ігротеку на п'ятьох, зіграли в – Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game, Paper Tales, Містеріум, Harry Potter: Diagon Alley Board Game.

В черговий раз я припустився помилки при організації ігротеки (скоро можна буде написати окремий пост, що не варто робити). Тільки вночі дізнався, скільки нас буде - четверо або п'ятеро, щоб підготувати ігри, в які зіграємо. Вранці з'їздив по справах і прям там же нашвидко прочитав правила до чужого. В результаті один момент неправильно зрозумів, і ми грали на архіскладному рівні складності і швидко померли на 3 фазі.

Готуйте гри заздалегідь, заздалегідь читайте правила і нехай вас хтось підстрахує в правилах!

Paper Tales

Paper Tales - швидка карткова гра, яка схожа на 7 Wonders (драфтом набираємо карти, наймаємо героїв, воюємо і будуємо). Більш докладно про гру ви можете прочитати в моєму огляді Paper Tales, де я детально описую ігровий процес і враження про гру в цілому.

Для нас це третя партія і в третій раз виграв один і той же чоловік, не знаю, як йому це вдається. При цьому в першій і третій партії у нього був великий відрив від другого місця. У другій партії я міг виграти, якщо було б у мене на 1 монету більше (а в даній партії з зайвою монеткою наш лідер відірвався б ще на 3 ПО).

Все в грі починається дуже бадьоро з надією на світле майбутнє. Найняті персонажі в першому раунді вже помруть в кінці другого, тому необхідно їх максимально ефективно використовувати і по можливості за допомогою них побудувати відразу будівлю другого рівня. Будівля другого рівня дозволить з наступного раунду наймати 5 карт перед собою, що збільшує шанси на перемогу у війні.

Заздалегідь продумати переможну стратегію не вийде, навіть орієнтовно прикинути в якій послідовності будувати будівлі, адже якщо персонажі не будуть приносити потрібні ресурси, нічого у вас не вийде. А персонажі з ресурсами коштують дорожче, ніж звичайні, плюс необхідні гроші на будівлю. Замкнуте коло.

Наш лідер в першому колі зробив круте комбо, він виграв у двох війнах, і кожна війна завдяки двом розбійникам дала йому 2 монети. З монетами він зміг побудувати будівлю і в наступному раунді найняти крутих персонажів. Для порівняння, я в другому раунді набирав в руку по драфту тільки безкоштовні карти (з вартістю 0 монет), так як не мав зайвої монетки на покупку.

Як показує практика, хоч 3 ПО звучить не круто, але не виграючи і половину воєн ти будеш аутсайдером, тому необхідно сконцентруватися на військовій могутності, а отже створити своє потужнє комбо. У цій же партії, гравець який посів друге місце виграв майже у всіх війнах, в результаті він відставав на 1 ПО від лідера, але при підрахунку ПО за будівлі, він істотно відстав від лідера. Будуючи сильне військо у нього не вистачило ресурсів і грошей на землю під будівлі, а вони теж в свою чергу дають 3 ПО + бонуси.

Загалом, королівські хроніки мені подобаються, постійно криза і вирішуєш, як оптимально походити, і що вибрати. При цьому в третій поспіль грі я вважав, що все робив правильно і вийшло дуже навіть красиво, якщо не дивитися на поле підрахунку ПО. У переможних очках поки стабільності у нас немає і йде значний розрив між гравцями.

Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game - кооперативна гра з можливістю зробити її полукооператівною зі зрадником. До цього мені дуже подобався Legendary: A Marvel Deck Building Game, створюєш колоду з супергероїв і б'єшся з лиходіями. Після дана серія пішла по іншим франшизам - Чужий, Хижак, Світлячок та інші. Чужий мене підкупив рейтингом (входить в ТОП 100 кращих ігор), сюжетом (можна пройтися по сюжету перших 4 фільмів) і гра стала кооперативною (перемагають всі або ніхто).

Суть гри. Гравці починають з однаковими 12 картами + у кожного гравця персональна карта з професією (а також роль з життями і захистом). Карта дає гравцеві або атаку, або гроші для покупки нових карт.

На початку кожного раунду гравця виходить нова карта вулика (це може бути ворог, подія, ефект локації, корисна карта для виконання місії, бос), яка кладеться сорочкою вгору, згодом кожна нова карта зрушує попередню у напрямку до бойової зони. Гравець розігрує шість карт, за кількість зірочок він купує з спільного ринку нову карту з героєм, а з атакою можна досліджувати карту вулика (перевернути її горілиць) або вбити монстра.

У кожній партії необхідно вибрати 3 цілі, які необхідно виконати для перемоги (є список потрібних цілей, пов'язаних з сюжетом фільму). Кожна мета складається з набору карт (чим більше номер на цілі, тим більше карт в колоді і тим складніше противники). Колоди з метою розбавляються нейтральними картами, щоб проходження було простішим.

Враження. Для атмосфери я паралельно запустив перший фільм, і ми почали грати за сюжетом фільму. Було прикольно спостерігати, як персонажі з карт змальовані з реальних кіно героїв, хоча картки не такі красиві, як в Марвел. У першій місії необхідно було знайти дві карти з доказом, а в другій необхідно було очистити від карт неприємності ділянку на полі і розмістити за очки грошей потрібну карту. Перші дві хвилі були прості, а найцікавіше почалося на третій місії. Для вбивства рядового ворога необхідно було 6-7 одиниць атаки, а в кінці раунду він завдає відразу по дві рани (рана - карта, що показує втрачене життя, від 0 до 5.)

Інший цікавий момент в грі, в гравця можуть відкласти яйце з якого вилупитися монстр і прорветься через грудну клітку, і гравець автоматично вмирає (з'являється можливість гравцеві почати грати за монстра проти інших). Це відбувається або при дослідженні локації і виявленні відповідного монстра або, коли він виходить в бойову зону. Тоді активний гравець або наступний за годинниковою стрілкою повинен протягом ходу вбити монстра, інакше він перейде в колоду карт гравця і свого часу вб'є гравця.

З'явилися карти з новими механіками. Так в свій хід гравець може отримати допомогу від кожного іншого гравця, якщо у нього буде карта з ефектом допомоги. При цьому гравець який розіграв допомогу добирає собі з колоди нову карту, що зобов'язує гравців грати як команда, бо гра дуже важка і без допомоги всі можуть померти.

У грі дуже багато залежить від удачі. Так майже на самому початку третьої фази ми розкрили карту з фінальним босом. Щоб його вбити необхідно нанести 10 одиниць атаки в певній локації. Коли бос перебував в даній локації ми могли завдати йому 10 шкоди, але згідно з каноном, нам треба було знайти карту зі шлюзом і вбити боса, типу відкривши шлюз і викинувши його в космос. В результаті бос перейшов в бойову зону і кожен раунд наносив по 2 рани, а потрібна карта була 4 з кінця колоди. Ось так ми і програли.

В цілому мені гра сподобалась, і я бачу позитивні моменти в порівнянні між чужим і марвел, але ті, хто грав в марвел, сказали, що вона краще і герої там веселіші. Я хочу, як мінімум пройти 4 компанії по 4 фільмам, кожен раз різні ігрові колоди і колоди противника. Ще цікаво спробувати режим з зрадником, коли один з гравців стає чужим.

Harry Potter: Diagon Alley Board Game

Harry Potter: Diagon Alley Board Game - проста сімейна гра за однойменною культовою франшизою. Гра ще 2001 року із не найвищим рейтингом на BGG. Дану гру я купив на барахолці за півтора долара в хорошому стані, з думкою, якщо гра зовсім погана, можна буде використовувати хоча б гарні монети з гри.

Суть гри. Гравці гуляють по косому провулку і їм необхідно закупитися всім необхідним перед відправкою на навчання. Якщо в грі «черга» у кожного гравця свій список необхідних покупок, то тут у всіх гравців однаковий список. Гравці пересуваються по полю за принципом «кинь-двінь».

Комплектація: ігрове поле з квадратами, 6 точок з магазинами + предмети для покупки, 3 види монет (ґалеон, сикль, кнат - спасибі Даші за консультацію по монетам), колода карт, два кубика (з однієї спеціальною гранню).

Якщо фігурка у вигляді капелюха зупинилася або пройшла повз магазин, гравець може заглянути в нього і купити необхідний предмет заплативши відповідну кількість потрібних монет. У всіх магазинах крім одного продається на один предмет менше, ніж кількість гравців, хто перший купив, того і тапки. Картами можна буде позбавляти гравців предметів або закривати перед їх ходом потрібний їм магазин.

Якщо фігура зупинилася на клітці зі спіраллю або на кубику випала відповідна грань, гравець бере карту. Якщо вона червона, то вона розігрується негайно і швидше за все вона принесе негативний ефект в іншому випадки гравець залишає карту у себе.

При невдалому збігі обставин фігурка може покинути основне поле і рухатися по задвірках провулка. Це зробить неможливим відвідувати магазини (якщо тільки у нього немає спеціальної карти в вигляді чарівного порошку, і він не стане на проти димоходу) і брати карти з-за відсутності відповідних клітин. Покинути провулки складно, але можливо.

У теорії, гравці ходять по колу провулка, скуповують предмети, пройшовши коло отримують гроші з банку і так далі, поки один не скупить всі предмети. На практиці гра нам здалася нудною, і ми навіть одного кола не пройшли, скуповуючи перші доступні предмети. Гра стара, 2001 року, механіки застаріли і після сучасних ігор грати зовсім нудно, хоча може дітям гра і сподобається.

Містеріум

Містеріум - кооперативна гра в стилі паті гейм, один гравець загадує кожному іншому персонажа / місце / предмет, а інші намагаються вгадати свою загадану мету. За візуальним рядом гра схожа на Діксіт. Більш докладно про гру я скоро розповім в повноцінному огляді. На моє здивування за останні ігротеки дана гра найчастіше зустрічається на моєму столі, хоча я люблю настільну різноманітність.

Найчастіше ми граємо вп'ятьох і з'явився гештальт, кожен повинен по разу бути привидом, щоб відчути на собі всю біль вибору гри. Часу не вистачило на дві партії, значить в найближчі ігротеки буде ще одна партія, а далі вже доповнення з новими картами.

Дана партія нам показала, що не можна недооцінювати зір людини і фаворита в грі немає. Так на одній карті підказки була намальована маленька мініатюра кораблика і на карті з локацією майже такий же, але гравець не повірив, що привид міг розглянути дрібну деталь з карти. Якщо в минулих партіях один гравець у нас одним з перших відгадував свої карти, то в цій партії він провалився.

Після першої партії в Містеріум я переживав, що в неї досить легко можна виграти і гра стане не цікавою. Але почавши знайомство зі складного рівня, інтерес до неї не впав, вибирати з 9 карт круто.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of