Марсіанська ігротека №55. Terraforming Mars, Super Motherload, Pocket Mars

boardgame mars

Чергова 55 ігротека вийшла тематичною, з головною темою - Марс. На чотирьох зіграли в Pocket Mars, Super Motherload, Terraforming Mars. Так як майже всі учасники вперше грали в ці ігри, то часу не вистачило, щоб зіграти ще і в Mission: Red Planet (Second Edition). Хоча я планував зіграти в цю гру, так як обіцяв своїй постійній читачці Ірині написати ще більше вражень про гру, але залишимо її для ігротеки на п'ятьох.

Зазвичай ігротеку я починаю найважчою і великою грою, і далі на спрощення. Зараз вирішив почати з самого простого і швидкого, щоб хочеш не хочеш, а в Терраформування Марса встигли б зіграти. У підсумку всі три гри зайшли на ура і можна буде повторно влаштувати таку ігротеку, але в цей раз встигнути ще й в четверту гру зіграти.

Мені сподобалися ігротеки з головною темою, тому планую наступного разу організувати Скандинавську ігротеку (Чемпіони Мидгарда, Иггдрасиль і ще щось з великим рейтингом) або промислову - з Брасом в головній ролі.

Pocket Mars

Pocket Mars - швидка карткова гра на заселення і колонізацію Марса. До цієї гри я ставився скептично через не найвищий рейтинг і мені не траплялися нормальні гри з приставкою Pocket. Та й на гру я сильно не розраховував, більше думав зіграти в соло режим, але в підсумку гра виявилася нормальною і пізніше після ще однієї партії буде повноцінний огляд.

Як проходить гра. У кожного гравця є корабель, шкала з енергією, 1 космонавт в ракеті і ще 6 на землі. На середину столу викладаються 5 карт з будівлями на Марсі, вони мають силу і спеціальну властивість. Всі карти і будівлі діляться на 5 кольорів, а на карті вказана сила, ефект при розіграші з руки або зі столу. У кожного гравця постійно повинні бути 4 карти, при цьому дві карти лежать перед гравцем сорочкою вгору, а інші дві в руці.

У свій хід гравець може зробити одну з 5 дій: перенести космонавта з Землі на ракету, отримати 1 енергію і скинути одну карту (своєрідна заміна непотрібної карти на нову), розіграти карту з руки, розіграти карту зі столу. При цьому якщо гравець розігрує свою карту зі столу він її перевертає і викладає лицьовою стороною вгору поруч з будівлею цього ж кольору. Спочатку порівнюється сила карти з самою верхньою картою у будівлі (якщо вона більше, то гравець переносить одного космонавта з ракети на будівлю), далі розігрується ефект карти, далі спрацьовує ефект будівлі. Якщо гравець розіграв карту зі столу іншого гравця, то цей гравець розігрує ефект карти і добирає собі нову четверту карту, а активний гравець просто застосовує ефект будівлі.

Гра закінчується, коли один з гравців переправить всіх своїх космонавтів на Марс. Кожен космонавт на Марсі принесе 2 ПО (на кожній будівлі є по 2 місця які оцінюються в 4 ПО), космонавти в ракеті по 1 ПО. В кінці гри у кого буде більше енергії - отримає додатково ПО, якщо на кожному будинку є своя фігурка, ще додатково ПО, а також якщо на одній будівлі 4 космонавта - це ще більше ПО.

Резюмую. Pocket Mars - проста нескладна гра по колонізації Марса, але інші ігри даної теми значно кращі. Сподобалося, що завжди чотири карти і необхідно заздалегідь визначитися, буде ця карта розігруватися з руки (більш сильніший ефект) або зі столу, але тоді карту можуть відвести і не дати можливість колонізуватися, хоча з іншого боку за допомогою чужих карток завжди можна застосувати ефект потрібної будівлі, якщо у тебе немає даного кольору. Гру можна порівняти з Mission: Red Planet, в обох іграх з початку необхідно заповнити ракету космонавтом, а потім вже колонізувати ділянку планети.

Super Motherload

Super Motherload - проста колодобудівна гра, де картами можна або бурити або підривати поверхню Марса. Якщо коротко, то гравці прориваються до глибин Марса, паралельно знаходять корисні копалини за які купують нові персональні карти. Як тільки на рівні знайдені всі старожитності, додається нове поле для більшого поглиблення до надр. В кінці гри, гравці отримують ПО за куплені карти, і виконані місії.

Як проходить гра. Кожен гравець починає з 7 картами (3 синіх, 2 жовтих, 2 червоних), так само у кожного гравця свій персональний ринок для поліпшення колоди. Ринок складається з 16 карт, які розділені на чотири стопки згідно кольору (включаючи джокер) і вартості, верхні карти з ціною в 10, а кожна наступна на 5 дорожче. Так спочатку гравець купує найдешевшу карту даного кольору і надалі зможе купити дорожчу, чим дорожче карта, тим більше ПО вона принесе в кінці гри і тим краще її ефект.

У свій хід гравець може зробити 2 будь-які дії з трьох доступних - взяти 2 карти, бурити або підривати. Скільки карт з однаковим символом буріння гравець розіграє, на стільки клітин по прямій він пробурить. Для вибуху достатньо однієї червоної картки, на якої схематично зображено скільки клітин поля буде знищено і жетон бомби. При цьому є ділянки поля, які не можна бурити або навпаки не можна підривати. На підірваних осередках можна знайти старовину (невідомий ефект, який можна застосувати в будь-який момент), жетон бомби, добір карт (1-2, в залежності від малюнка), мінерал (вартістю 2, 3, 5, 8, 10 або 12).

Коли гравець отримує мінерали, він повинен всі отримані ресурси викласти на одну зі своїх карт ринку. Як тільки на карті сума мінералів перевищить вартість карти, вона додасться в стопку скидання і надалі прийде в руку гравця. При цьому всі куплені карти дають відразу одноразовий бонус гравцеві, а деякі і кожен раз в момент їх розіграшу при бурінні.

На кожну партію дається 3 великих місії, за аналогією з бонусними картами з Splendor. Наприклад, якщо гравець зміг купити 3 жовтих і 3 червоних картки, він отримує бонусну карту, яка принесе в кінці гри 5 ПО. Самі ж куплені карти приносять від 2 до 12 ПО в залежності від вартості. Так само доступні і малі місії для отримання ПЗ. Наприклад, гравець пробурив за одну дію на 5 клітин, за два дії підірвав дві бомби і т.д., він отримує бонусну карту з ПО, а на її місце викладається нова карта.

Резюмую. Super Motherload незвичайна гра, як з механіки, так і по оформленню, чого тільки варті деякі колоди гравців візуально. Так у всіх гравців різне оформлення карт в залежності від кольору, а також різні бонуси при покупці і ефекти.

Так як гравці будують загальний тунель до глибин Марса, то бувають ситуації, що один гравець пробурив, зібрав дешеві мінерали, а вже наступний зміг капнути глибше і отримав більш дорогі мінерали, а значить швидше покращить руку новою картою.

При грі допустив кілька помилок в поясненні правил, все ж складно з першого разу зрозуміти всі нюанси, коли читаєш правила відразу до трьох ігор. У грі є ліміт, в руці не може бути більше 5 карт на кінець ходу, залишок скидається. А ми два рази набирали, щоб в наступний хід глибоко капнути. Просто я пам'ятаю, що є маленьке завдання, гравець отримує 2 або 3 ПО, якщо в руці 9 карт, а значить або залишок карт згорить або необхідний бонус для третьої дії.

Мені сподобалася Super Motherload і я думаю, що напишу в цьому році про неї. Я взагалі хочу зіграти в усі ігри цієї компанії, вони всі круті і їх не так багато.

Terraforming Mars

Terraforming Mars - що тут сказати, гра дуже популярна і всі все про неї знають. Гравці в конкурентній боротьбі роблять доступним для життя Марс - садять дерева, підвищують температуру, створюють океани, будують міста і тощо. Час був уже пізній і думали зіграти в більш швидку гру, але все ж вирішили зіграти в спрощений варіант, коли у всіх гравців виробництво ресурсів на одиниці, і вклалися в 2 години.

Кожен гравець виступає від імені корпорації, яка спеціалізується на тій чи іншій діяльності. У грі дві сотні карт, при цьому вони майже не повторюються. Гравці починають з 10 картами, хочеш залишити карту в руці для подальшого розіграшу - заплати, треба її побудувати - заплати. Щоб побудувати карту іноді необхідні тільки гроші, а іноді і раніше викладені карти спеціального типу або певні кліматичні умови на планеті.

У грі крім грошей і ПО, є ще виробництво сталі, титану, рослин (8 листя і можна садити дерево), енергії і тепла (8 ресурсів і піднімається температура планети на одну позначку). У свій хід гравець може здійснити до двох дій - розіграш карти, обмін ресурсів для підвищення температури / висадження дерева, активації раніше зіграних карт, отримання досягнення і т.д. Після чого хід переходить наступному гравцеві, а коли всі спасували, то раунд завершується. Всі отримують ресурси відповідно до рівня виробництва. На початку наступного раунду гравці отримують по 4 карти, які розігруються в режимі драфта.

Більш докладно про ігровий процес ви можете прочитати в правилах, я ж поділюся враженнями. На перший погляд дуже багато карт, на них різна інформація, купа різних ресурсів і дій і нічого не зрозуміло. Але вже до середини партії пазл збирається воєдино, і ти починаєш розуміти цю гру. З мінусів, при грі з новим гравцем, необхідно витратити час для пояснення правил і інших нюансів.

У даній партії я знайомився з грою і грав для проби, хоча треба було грати агресивніше і не передавати сильні карти для конкурента при драфті. Багато що залежить і від удачі. В мене був хороший старт, корпорація плюс синя карта давали мені 5 мільйонів за кожну розіграну одноразову карту, в результаті за всю гру я тільки 5 таких розіграв, вони просто не приходили або варіанти були кращі. Так само у мене була карта на 3 ПО, але для її побудови потрібні були тварини, а за всю гру я тільки один раз в руці бачив таку карту.

Terraforming Mars - дуже крута гра, яка твердо закріпилася в першій п'ятірки кращих ігор за версією BGG. У грі є все найулюбленіше - будівництво, драфт карт, виконання досягнень, ставки в закриту (будеш ти кращим чи ні за даним критерієм), побудова ефективного механізму щодо отримання ПО і ресурсів, і багато іншого. Всім, хто не грав, рекомендую спробувати! Ми ж в наступний раз, вже навчені досвідом, спробуємо зіграти з доповненнями.

2
Отправить ответ

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
HawksCattman Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Cattman
Guest
Cattman

З переліченої трійки зіграти вдалось тільки в “Terraforming Mars” у соло-режимі. Правила не складні, не так вже багато якихось нюансів, а переглянувши летсплей, загалом, стало все зрозумілим. Сподобалось, що є багато різних карт, хоча деякі схожі своїми якостями. У грі є атмосфера. На жаль, граючи наодинці немає можливості робити шкоди іншим гравцям! 🙂 Сподіваюсь, що вдасться зіграти більшим складом, бо ця гра варта того!

P.S. …є ще виробництво сталі, титану, листя… Мабуть все ж таки, виробництво рослин!