Ігротека №56. Terraforming Mars, Architects of the West Kingdom, 5 colors

Чергова ігротека, нас було четверо і встигли зіграти на жаль, тільки в три гри - 5 colors, Architects of the West Kingdom і Terraforming Mars. Хоча народ просив зіграти в Super Motherload з розіграшем на «камінь ножиці папір» стартових фракцій, але я зробив акцент на користь іншої гри про Марс. Ще прикро, що другу поспіль ігротеку не встигаємо зіграти в Welcome to, хоча є навіть доброволець, який готовий розповісти правила гри.

Зазвичай я розписую механіку гри, намагаюся побільше передати правила гри, в цей раз відійду від цього стандарту, тільки емоції і враження, менше деталей про ігровий процес. У найближчому майбутньому зроблю повноцінний огляд за даними іграми і там вже опишу ігри більш детально.

Нагадую, щоб своєчасно отримувати анонси на нові пости сайту, рекомендую підписатися на групу Facebook і / або Telegram, крім анонсів, в соціальних мережах я публікую новини, опитування і т.і., то що ви не знайдете на цьому сайті. Підпишись, підтримай мій сайт!)

5 colors

5 colors - абстрактна гра з числами, на картах може бути зображено все що завгодно, головне принцип гри. Моє перше враження про гру 5 кольорів - вона схожа на linko (читаємо про круту абстрактуную гру з лисичками), але простіша і крутіша, хоча іншому гравцеві більше Лінко сподобалась.

У грі 5 colors карти п'яти кольорів з цифрами від 1 до 6. Чим більше число, тим менше копій даної карти, так 5 і 6 в єдиному екземплярі свого кольору. Число показує, скільки гравець може отримати ПО в кінці гри, якщо ця карта піде в переможний залік.

Як проходить гра. У гравців завжди на руці 5 карт. На початку раунду всі вибирають по 2 карти, викладають сорочкою вгору і перевертають їх, добирають карти, повторюють процедуру, але вже з однією картою і ще раз, щоб на столі перед кожним гравцем лежало по 4 карти.

В кінці раунду підраховується кількість карт кожного кольору, потім гравці забирають собі в переможний залік (ПО) карти виграшного кольору, а решта карт скидається. Чим більше карт одного кольору і більший номінал, тим більше шансів у вас перемогти, але не все так просто.

Якщо в кінці раунду одного кольору буде дуже багато (дивимося підказку, все залежить від числа граючих), то ці карти в залік не підуть і вже буде враховуватися наступний по меншості колір, а якщо рівна кількість кольорів, то і вони анулюються. Так само якщо на столі буде зіграно багато карт із значенням 1, то всі гравці забирають їх в зону ПО і вже домінування кольору ніяк не вплине на результат раунду.

Гра дуже проста і швидка, до 30 хвилин. Я б навіть сказав, що вона збалансована в якійсь мірі, якби не один гравець, дивіться самі. Останнє місце 13 ПО, хоч в першому раунді кожен гравець взяв по дві 1, але в другому цей гравець отримав багато ПО, тому всю гру всі інші гравці грали проти нього. Далі 17 і 18 ПО, зовсім мізерний зазор, але ось лідер зміг набрати аж 33 ПО, він зміг пару разів картами з високим значенням пропхати їх в лідери і отримати за них переможні очки. Будемо ще грати в цю гру.

Architects of the West Kingdom

Architects of the West Kingdom - євро гра на розміщення робочих з купою інших механік (є навіть міні драфт), в правила заглиблюватися не буду. Уявіть, зазвичай в грі від 3 до 5 робочих, яких можна відправити на роботу, тут же гравці починають відразу з 20 робітниками. При цьому відправивши робочого, ти його вже назад так просто не забереш, якщо їх тільки не з зловлять і не відправлять у в'язницю, але є й інший позитивний момент. Наприклад, відправивши робочого перший раз ти отримуєш 1 дерево, другого свого туди ж - 2 дерева і т.і., скільки робочих стільки раз можна зробити дію в даній локації (по аналогії з Majesty: For the Realm ).

Ось ви скажете і що ж тут такого цікавого в цій грі, коли робочих ми розміщували ще 1000000 років тому в Stone Age, а на дворі 2018 рік? У грі є свій трек добра і зла. Якщо ви в очах суспільства порядний громадянин, то ви можете брати участь в будівництві собору, а в кінці гри вас нагородять ПО як за доброзвичайність, так і за собор. А ось якщо ви злий, хитрий, підступний пройдисвіт, то до будівництва собору вас не допустять, віднімуть ПО в кінці гри, але при цьому ви можете торгувати на чорному ринку (а там ресурси дістаються куди як простіше, ніж чесною працею), а саме головне вам начхати на податки, ви їх просто не платите.

Приблизно на третину місць, куди можна відправити робочого необхідна оплата сріблом, при цьому необхідно заплатити частину грошей в казну як податок, але, якщо у вас погана репутація ви нічого не платите. При цьому можна одним робочим забрати всі гроші з податкової, правда через цей вчинок ви трохи потоните в бік негативу до вас. Для порівняння, найвище становище дасть в кінці гри 7 ПО, а найнижче відніме 9 ПО.

Як я писав вище, чим більше ваших робочих на осередку з дією, тим краще ефект (ресурси в грі нічим не обмежені, хоча їх багато - срібло, золото, камінь, глина, дерево і мармур). Але щоб гравці не отримували купу всього з одного місця, можна брати і ловити чужих або своїх робочих, скільки завгодно з одного місця одного кольору за 1 монету податку. При цьому спіймані ворожі робочі поміщаються на ваш планшет. Надалі ви можете відправити всіх спійманих міплів до в'язниці, отримавши за кожного по одній срібній або у вас може забрати власник всіх своїх назад сплативши до 6 срібла в казну.

В'язниця - дуже прикольний механізм, так, наприклад, відправивши на поодинокі локації чорного ринку робочих, не чекайте їх повернення, вони 100% відправляться до в'язниці. А 2-4 рази за гру король пройдеться по своїм невірним громадянам і покарає кожного, у кого піддані в темниці.

Крім отримання ресурсів, їх обміну, ув'язнення і звільнення з в'язниці і будівництва храму, можна наймати собі помічників (вони поліпшать ефект при відправці робочих в конкретне місце) і брати карти з будівлями. Так при будівництві храму необхідно крім ресурсів скидати карту будівлі з руки або ж будувати будинок (крім ресурсів необхідні і конкретні майстрові), для отримання ПО в кінці гри і іншого ефекту.

Під час підготовки гри, є два варіанти, всі починають в рівних умовах (у першого гравця 3 срібла, а у кожного наступного на одне більше) або ж в різних. У кожного різні стартові ресурси, у когось робітники вже сидять у в'язниці, різне положення на рейтингу добра і зла, у кожного гравця спеціальна здатность (не треба скидати карту будівлі при будівництві собору, знижка при покупці майстрових, золотом і мармуром можна замінити будь-який ресурс і т.д.). Так як мені не сподобалося, що у останнього гравця буде на 3 монети срібла більше, я запропонував грати на унікальних умовах.

У грі з п'яти персонажів - три жінки, за сюжетом середньовіччя. Тільки купець і воїн (судячи по малюнку планшета) мали позитивну карму, жінки були судячи з усього занепалими. Так у нас і розділилася гра, купець і воїн будували храм і творили добро, жіночі герої загрузли в боргах. Борг це 6 монет і штраф в кінці гри 2 ПО, але його сплата підвищить рейтинг на одну поділку по треку. В результаті чоловіки фінішували з різницею в 1 ПО, а ось гравець, який отримав мінус 7 ПО за погану карму зміг виграти, набравши на 3 ПО більше, так як багато де не платив податки і побудував багато дорогих будинків.

Для мене ж найприкріше, що у мене жодного персонажа не було в тюрмі до останнього раунду, а під кінець гри двох моїх здали в тюрму з полону і я отримав штрафну карту. Так всю гру моїх людей гнобили, з 20 робітників - 12 були в ув'язненні у одного гравця, тому довелося за 6 монет їх визволяти з полону.

Гра цікава, незвичайна і я б сказав прикольна. Хоча у мене була дізмораль ще перед ігротекою, в грі 28 сторінок в PDF, англійською мовою. У підсумку 2 рази довелося перечитувати правила, щоб повністю вникнути в цю гру, хоча після партії і не скажеш, що гра складна, але початок давався важко. Символи в грі трохи специфічно намальовані (як на мене), але відразу видно руку відомого дизайнера, так при грі я весь час думав про Valeria: Card Kingdoms, однаковий стиль.

Якщо цікаво вам, я втретє перечитаю правила і напишу повноцінний огляд на гру, хоч сподіваюся ще раз в неї зіграю до цього.

Terraforming Mars

Для нас це було друге знайомство з грою, тому як більш досвідчені гравці ми вже грали з нульовими значеннями виробництва і з драфтом десяти початкових карт. Серед нас грав більш досвідчений гравець і він ще в перший хід зробив стільки маніпуляцій на полі, що ми зрозуміли, що його треба зливати і не гоже два рази поспіль вигравати в одну гру.

Я вирішив поекспериментувати. Кажуть, складно збирати карти з наукою, я під кінець гри зібрав сім таких карт, але особливого ефекту від них не помітив. Я прокачивал тільки виробництво енергії у себе, так спочатку я за 4 жетони поліпшував кисень, далі планував витрачати 6 жетонів за символ науки, що давав би мені 2 ПО за раунд, але мене підрізали по енергетиці. Ще я зайнявся бактеріями, зміг вкрасти у іншого гравця 3 жетона (запоров йому будівництво цієї карти), а на свою відкладав, плюс ще пару карт з бактеріями були.

Моя головна помилка перших партій - я майже нічого не будував на Марсі, я не знав, що дерева навколо твого міста дадуть додатково ПО в кінці гри. Так наш лідер дуже ефективно розмістив навколо свого міста 5 дерев, і ще рядом інший побудував, щоб одні й ті ж дерева враховувалися двічі в ПО.

Поки підійшов час написати враження про ігротеку вже і забув на який стратегії в нашій партії виграли, але там різниця вийшла в 2 ПО між лідерами. Наступного разу зіграємо відразу з двома доповненнями Венера + пролог або нова карта + пролог.

Terraforming Mars гра дуже хороша, багатогранна і багато що залежить від того з якою ти почав корпорації і на що ти став орієнтуватися. Всім, хто не грав, рекомендую спробувати і зіграти в цю гру. Якщо ні з ким зіграти, то можна спробувати пограти в комп'ютерну версію (вона не вимоглива до комп'ютера), а вже на початку наступного року вийде версія на мобільні пристрої. Грайте тільки в хороші ігри!

3
Отправить ответ

avatar
1 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
CattmanHawks Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Cattman
Guest
Cattman

Дякую за огляд! Найбільше за все зацікавили “Архітектори”, виглядають кльово, грі точно б не завадила локалізація. Дивно, що в неї такі об`ємні правила, адже багато хто її позиціонує, як родинну гру середнього рівня. Цікаво, вона також потребує доповнень, як “Вікінги Північного моря” чи виглядає довершеною?