Ігротека №57. Lords of Waterdeep: Scoundrels of Skullport, Welcome To, Монстр по сусідству, 5 colors

Чергова ігротека на п'ятьох. Один з гравців майже не грав у настільні ігри, тому мене попросили підібрати більш прості ігри, щоб захопити новачка. У планах було зіграти в велику кількість швидких простих ігор і, хоча б в одну середню, типу Mission: Red Planet (Second Edition), але в останній момент я зробив акцент на Lords of Waterdeep з доповненням.

Дуже давно не грав в Лордів Глибоководдя, а тут ще з'явилася можливість протестувати доповнення. Єдине, що мене бентежило - це агресія в даній грі через обов'язкові квести і карти інтриг. Перед приходом гостей я розклав гру і добре, що в неї ми зіграли в останню чергу ...

5 colors

Можете прочитати детальний огляд на настільний абстракт 5 colors , а зараз тільки враження від даної партії. У гру я хотів зіграти для різноманітності вп'ятьох, але один учасник нашого заходу затримувався, тому зіграли знову вчотирьох. При грі на чотирьох, з колоди випадковим чином не прибираються карти і абсолютно всі, крім чотирьох, будуть розіграні в кінці гри. Тому хто любить запам'ятовувати і рахувати, які ще залишилися карти в грі - гра на чотирьох гравців саме те.

За традицією, перший раунд почався з домінуванням карт із значенням 1. У наступні раунди навіть близько не було можливості повторити цю ситуацію, щоб виграв не колір карт, а була кількісна перевага одиниць. При цьому у нас досить часто згорав домінуючий колір. Зазвичай після викладання карт ми починаємо обговорювати ситуацію, скільки одиниць на полі і який колір зараз домінує. Тому намагаємося не дати лідеру набрати ще більше ПО і змусити гравців викласти карту певного кольору, але поки це безрезультатно у нас з'явився чемпіон з великою перевагою в 5 colors.

Багато що в грі залежить від рандома, в останньому раунді, коли карти закінчилися, я не міг добирати нові, у мене на руці було чотири сині карти з п'яти можливих. В цілому гра досить проста і швидка. Хочу спробувати зіграти в гру на двох.

Welcome To

У грі Welcome To гравці облаштовують свій квартал за допомогою спеціального бланка і ручки. Перед гравцями на столі викладені три рівня стопок карт, а поруч раніше розіграні карти. На карті зі стопки зображений номер будинку, а на раніше розіграній карти ми бачимо ефект при будівництві.

У свій хід гравець вибирає номер будинку і записує його на вільному осередку будинка на планшеті. Всі номери повинні йти по зростаючій зліва на право, без повтору даного числа на цій вулиці. Після чого гравець може застосувати ефект споруди - облагородити вулицю новими деревами, викопати басейн (якщо це дозволяє будинок), змінити значення обраного номера будинку на + - 0, 1 і 2, побудувати паркан, і т.д.

Я не буду детально описувати правила, в кінці тексту я залишу відео, де чітко за 3 хвилини пояснюють правила гри. Перед нашою партією я запустив дане відео, щоб гравці зрозуміли, як грати, і вже пізніше додатково пояснив деякі деталі.

У гравців абсолютно рівні умови, всі бачать одну з трьох комбінацій карт для замальовки її на своєму планшеті. Гра нагадала Karuba , де так само у гравців були рівні умови, але треба було розставити плитки більш оптимально, ніж противник. Крім поліпшення кварталів для отримання ПО, доступні три загальні мети. Забудувавши згідно з планом квартал, гравець отримує додатково максимум ПО з карти мети, карта перевертається і вже наступні гравці можуть розраховувати на менше значення.

Що мені сподобалося в нашій першій партії, так всі пішли своїм шляхом. Так кожен намагався першим виконати план для отримання максимум ПО з мети і прокачати на максимум один з ефектів споруди. Один гравець майже зміг побудувати всі доступні басейни, інший став лідером в ремонтних роботах і прокачивал по максимуму престиж забудованих кварталів, інший садив дерева.

В результаті лідер набрав близько 103 ПО, далі йдуть 86, 84 і 82 ПО, і п'яте місце відстало (даний гравець не зміг тричі розмістити будинок і через це закінчилася партія). В нашій партії виявилося найбільш вигідно засаджувати деревами вулиці і прокачувати престиж на максимум для трьох кварталів з 6 будинками. Я ж в даній партії протупил, коли на початку партії прокачав престиж кварталу з 4 будинками, так як він у мене був забудований для планового завдання, хоча в кінці гри у мене виявилося три квартала по 6 будинків із середнім престижем.

Щоб відчути гру треба буде зіграти в неї пару разів. Наприклад, я спочатку забудував повністю дві вулиці і під кінець гри на середньої вулиці я міг розміщувати будинки, які були з номером менше 7, за що два рази дістав штраф. Треба так планувати розміщення будинків, щоб завжди можна було примкнути, як будинок з маленьким значенням, так і з великим.

Перше враження від гри позитивне, обов'язково в неї зіграємо наступного разу. Хочу спробувати її в соло режимі і на двох. Так само в грі є й інші режими, які треба перевірити. Знову ж таки, знаючи кількість всіх номіналів будинків можна приблизно прораховувати, вийде потрібний будинок чи ні, хоча необхідно запам'ятати стопку з 81 карти.

Monster My Neighbor

Спочатку я думав, що гра «монстр по сусідству» буде зовсім прохідною, але сама партія вийшла яскравою, смішною і задала позитивний тон ігротеки. У грі 5 раундів, кожен раунд в ігрову колоду замішується монстр зі своєю властивістю. По мимо монстра обов'язково замішується одна карта мисливця, карта, яка визначає першого гравця і укриття, а також n кількість карт з колоди (в залежності від числа гравців). Раунд закінчується або перемогою монстра (гравець розігрує відповідну карту) або людей (монстр знайдений і знешкоджений).

Гру хочеться порівняти з Love Letter , хоча на язиці крутитися інша гра, але зараз не згадаю. Більшість карт спрямовані на те, що гравці або випадкову, або певну карту отримують від сусіда, тому за раунд карта з монстром може побувати у кожного гравця в руці. При цьому гра заснована на довірі, коли мисливець намагається вирахувати монстра, той може бути захищений картою укриття.

Максимум за раунд кожен гравець може походити 4 рази, один хід - це розіграш однієї карти з руки. У перший хід не можна розіграти карту мисливця і монстра. Монстра гравець може розіграти тільки на 4 ходу або якщо виконано його спеціальна умова (наприклад, на столі лежить дві карти мисливця). У випадку перемоги монстра, гравець отримує 2 ПО, якщо мисливець знайшов монстра він отримує 2 ПО, а всі інші хороші жителі по 1 ПО. При цьому є карти, які дозволяють стати другом монстра, і у випадку його перемоги отримати теж 2 ПО.

За всі 5 раундів у нас монстр виграв тільки один раз. Не знаючи які ще карти замішуються в колоду, складно щось спрогнозувати. Ось останній раунд у нас вийшов епічний. Я знав хто монстр і у мене було 2 карти мисливця, при цьому у гравця з монстром була властивість один раз ігнорувати ефект атаки мисливця і карти укриття. Я застосовую ефект мисливця на монстра, нічого не відбувається, цей гравець в свою чергу скидає карту укриття, так як монстра розіграти до 4 ходи не можна. Далі його карту монстра краде інший гравець, вже четвертий гравець розігрує мисливця на гравця монстра, він захищений, і я в свій хід черговим мисливцем вбиваю монстра. У цій партії пощастило, що було 4 карти мисливців, а були раунди, де всього один мисливець був в колоді.

В цілому гра Monster My Neighbor хаотична і її складно прорахувати, не знаючи які є карти на руках гравців, плюс постійні випадкові витягування в закриту карт у сусіда. Іншим гравцям гра сподобалася, завдяки самій атмосфері, яка панувала за столом. Тому наступного разу, коли зберемося вп'ятьох або великим складом обов'язково в неї зіграємо.

Lords of Waterdeep: Scoundrels of Skullport

Lords of Waterdeep - гра на розміщення робітників, отримання ресурсів (у вигляді героїв - маг, воїн і т.д.) і виконання квестів. Гра входить до всесвіту Dungeons & Dragons. У кожного гравця є своя секретна карта, яка дасть додаткові ПО в кінці гри за виконані квести певного типу. Варіативності грі дають будівлі, так раз за хід можна добудувати на полі один будинок. Це дозволить розмістити туди робітника (гравець отримує один ефект при розміщенні робітника, а власник будівлі зменшений ефект від будівлі).

Перед ігротекою в телеграмі я з бувалими гравцями обговорив деякі моменти гри. Коли я пару років тому грав у базу Lords of Waterdeep, то негативним моментом в наших партіях були обов'язкові квести, так гравці могли постійно закидати одного гравця квестами, які мало приносять ПО. Як на мене, більш справедливо було б, якщо у гравця вистачає ресурсів на обов'язковий квест і той, який він хоче виконати, то можна було б виконати обидва.

Доповнення Lords of Waterdeep: Scoundrels of Skullport складається з двох доповнень - Підгір'я і Черепорта. Мені порадили грати з портом, так як з'являється новий механізм / ресурс - корупція (привіт Sobek ), а ось Підгір'є вийшло сильно жирним. Так як крім мене в цю гру раніше ніхто не грав, я вибрав більш просту частину доповнення - Підгір'є.

Кожне доповнення складається з нового набору квестів, інтриг і будівель. Головний же мінус даної партії і доповнення - квести, які давали по 40 ПО за його виконання. Якщо порівнювати з базою, то раніше ти отримував 25 ПО, а зараз 40 майже за ті ж ресурси. В результаті три гравці змогли виконати такий квесту і вони значно відірвалися вперед.

Для порівняння. Інший гравець на 8 ходу зміг розіграти 7 карт інтриг через спеціальний будинок, при цьому у нього з самого початок був виконаний крутий квест - при взятті чорного ресурсу додатково брати монети. У підсумку йому це не допомогло, і він посів останнє місце, а жирні квести просто взяли і вирішили переможців гри.

Я звичайно міг підкинути по обов'язковому квесту після того як побачив жирні квести, але не хотілося на фінішній лінії так топити новачків. При цьому, якщо під час ігор в «монстр по сусідству» і «паперові квартали» панувала дружня приємна атмосфера, то ця ж партія була наповнена агресією і ненавистю.

З початку у мене відібрали ресурси і кинули обов'язковий квест, потім почалося групування 2 на 2 і один гравець в стороні, агресія і інтриги. У цього одиночного гравця забрали тимчасового робітника, він засмутився і до кінця партії просидів з сумною міною на обличчі (тут я згадую ігротеку 47 , коли в New Angeles в останньому раунді мене всі гравці прокинули і я з лідируючого місця опустився на дно, тоді у мене було таке ж обличчя). Гра в плані відносин специфічна через явні агресії, хоча в підсумку цей хлоп виграв, так як інші на нього перестали звертати увагу.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of