Ігротека №59. Clank! A Deck-Building Adventure, Raiders of the North Sea, Between Two Castles of Mad King Ludwig

Місяць не було ігротеки і ось вона повернулася. Вчотирьох зіграли в чотири гри - Raiders of the North Sea, Clank! A Deck-Building Adventure, Between Two Castles of Mad King Ludwig і Istanbul: The Dice Game.

У даній статті про Istanbul: The Dice Game я писати не буду. Скоро буде повноцінний огляд на гру, а також ігротека з іграми, в які я пограв на зимові свята, тоді стамбульські кістки я часто кидав. В інші ж гри ми зіграли вперше.

Raiders of the North Sea

Raiders of the North Sea - євро гра про набіги вікінгів з незвичайною механікою управління робітниками. Коли я перший раз зіграв в Architects of the West Kingdom і написав про це в ігротеці 56 , мене запитали гра краща за рейдерів чи ні? Потім я ще раз зіграв в архітекторів ( ігротека 58 ) і мене знову запитали, яка гра краще? І ось нарешті я можу зробити перший висновок зігравши в обидві гри - вікінги більш складна гра через неможливість передбачити яка в тебе буде доступна дія на твій хід, а в архітекторів майже всі дії доступні і їх складно заблокувати, хіба що можливо зробити неприємність іншому гравцеві.

У чому фішка гри. Гравець в свій хід виставляє єдиного свого робітника на незайняту ділянку ігрового поля, активує властивість локації, забирає фігурку працівника з іншої локації і активує ефект цієї будівлі. При цьому в грі робітники діляться на три види - чорні, сірі і білі. На кожній локації написано який ефект буде при розміщенні або взяття робітника того чи іншого кольору.

Поле розділене на дві частини - робоча територія (де гравці збирають ресурси і нарощують свою міць) і ворожа територія (куди гравці здійснюють набіги і грабують території). Найпростіші локації захоплюються чорним робітником, за що гравець отримує сірого. Сірим робітником захоплюються більш складні локації, за що дається білий робітник, яким можна напасти на фортецю. При цьому гравець може виставити свого чорного робітника для активації будівлі, а забрати собі в руку вже білого або сірого.

Для здійснення набігу необхідно, щоб у гравця було нанято мінімум команди, була потрібна кількість провізії і золота. При цьому в якості нагороди за наліт гравець може зустріти валькирію, яка вбиває одного члена команди, за це підвищується відповідний трек, який принесе ПО в кінці гри (максимум 15 ПО за 7 вбитих найманців).

Перший мінус, який я спочатку побачив під час гри і перегляду летсплея, це одні і ті ж дії на початку гри. Спершу гравець розміщує чорного робітника на прибутковому будинку і отримує 3 срібла, далі забирає робітника з казарм і наймає найманця з руки. Наступний гравець розміщує на казарми свого робочого, розігрує карту з руки і забирає робітника з прибуткового будинку. В цей ланцюжок можуть додатися ворота, які дозволяють взяти дві нові карти в руку, а ще далі млин (який дає провізію).

Щоб здійснювати набіги необхідно набрати карт найманців в руку (до 8 штук), найняти їх (до 5 найманців), зібрати провізію (до 8 одиниць). На кожній ділянки ворожої території написано скільки треба витратити провізії для нападу і склад вашої команди, а головне скільки ви отримаєте ПО згідно вашій силі. У будь-якому випадку гравець отримає від 2 до 4 ресурсів з даної території, які випадковим чином сформувалися на початку партії.

Отримані ресурси з нальоту гравець може використовувати як підношення - отримуючи за це від 4 до 6 ПО, хоча в кінці гри вони і так принесуть по 1 ПО за одиницю (крім худоби). Так само золото обов'язково для нальотів на далекі і найвигідніші ділянки поля, а каменем можна поліпшити свій параметр зброї. Гра завершується в одному з трьох випадків (карти підношень закінчилися, все валькірії покинули ігрове поле, п'ять з шести фортець пали під натиском вікінгів).

Гра Raiders of the North Sea мені сподобалася. У ній незвичайна система розподілу робітників, заздалегідь на 100% ти свій хід не з плануєш (поставлять або приберуть працівника з потрібного тобі місця, пограбують територію, на яку у тебе вистачало ресурсів) і гра вийшла досить збалансованою. У підсумку ми набрали 53, 53, 48 і 46 ПО. Зігравши більше партій можна знайти більш оптимальні дії (адже є ліміт на зберігання карт і ресурсів), а також унікальні властивості найнятих персонажів підказують, що найкраще робити гравцеві в даний момент часу.

Тепер би я хотів зіграти в одне з двох доповнень, яке розширює гру, але сумно, коли додаток коштує стільки ж, скільки і базова версія гри.

Clank! A Deck-Building Adventure

Clank! A Deck-Building Adventure - колодобудівна гра на пригоди в печері дракона з елементами гонки. Clank - це така суміш між Legendary: A Marvel Deck Building Game (за свої карти купуємо нові, посилюючи нашу руку і боремося з монстрами) і Deep Sea Adventure (можна в найближчих залах вкрасти артефакт і попрямувати до виходу або спробувати урвати найцінніший трофей з далекого куточка печери дракона).

Гравці пробралися в печеру, в ній є багато цінних артефактів, лютий дракон, магазини, коштовності та інші бонуси. Подорожуючи по карті, можна піти в ту чи іншу кімнату, головне, щоб пересування було можливим (трапляються по дорозі монстри, закриті двері, односторонні коридори і крижані печери).

Стартова рука у гравців досить стандартна - частина карт дають очки покупки (купуємо нові карти з загального ринку або з постійних карт), на інших є мечі (можна вбити монстра і отримати за це винагороду), ноги (за кожен символ можна перейти з однієї кімнати в іншу), а також негативний ефект Дзинь (він же Clank).

Як і в Ascension: Deckbuilding Game гравці можуть витрачати свої символи атаки на битву з гобліном, на ньому можливо постійно заробляти монетки для покупки корисних предметів в підземних магазинах (який геній додумався відкрити магазин в печері з драконом?).

Кожен раз, коли гравець розігрує карту з дзинь, він кладе свій жетон шуму на ігрове поле (деякі карти дозволять повернути жетон назад). Після того як гравець купив карти з ринку, в кінці раунду ринок добирається до 6 карт і якщо серед нових карт є символ дракона, то починається розплата за шум. Всі жетони шуму з поля кладуться в мішок і з нього дістається стільки жетонів на скільки розгніваний дракон в даний момент + інші фактори. Якщо був витягнутий жетон гравця, то він кладеться на шкалу життів і як тільки на ній не залишиться вільного місця, гравець вмирає.

Що стосується гонки. Найближче до виходу розташовані артефакти, які дають 5, 7 і 10 ПО, а в глибині можна знайти на 25 і 30 ПО. Взявши артефакт, гравець не може його скинути, а також взяти новий (якщо тільки в магазині за 7 монет не купити спеціальну сумку). Кожен підібраний артефакт підвищує агресію дракона. Покинути печеру можна тільки з артефактом (за що гравець додатково отримає 20 ПО).

Як тільки гравець з артефактом покинув печеру, він свою фігуру розміщує на спеціальний трек. Наступного разу, коли черга ходу дійде до цього гравця, він переміщує свою фігуру на наступний елемент і дістає з мішка потрібну кількість жетонів шуму + додаткові. На четвертий хід дракон вбиває всіх гравців, які залишилися в печері.

Мені гра сподобалася - колодобудівництво з ігровим полем, вирішуємо, що будемо купувати - карти на пересування, атаку, монети або ПО. Я трохи неправильно зрозумів правила гри, тому ми грали зовсім по жорсткому. За моїми правилами, всі хто не вибрався до 4 фази дракона, померли і вже не мали права підраховувати свої переможні очки, а це були всі гравці окрім одного.

Так в свою чергу на третьому ходу гравець зміг купити килим-літун і перелітав відразу на 3 кімнати при активації карти. Недовго думаючи, він вирішив вкрасти найближчий артефакт на 5 ПО і швидко покинути карту. Килим-літак може перелітати через крижані печери, що значно збільшує швидкість пересування, після чого у інших гравців не вистачило часу вибратися на поверхню. Було прикро, у мене в одному з ходів була швидкість переміщення 6, а я зміг переміститися тільки на 2, всі інші очки згоріли при вході до крижаної печери. У підсумку мені не вистачило одного очка переміщення, щоб покинути печеру.

Через те, що в нас досить швидко закінчилася гра, ніхто з гравців не втратив свої очки здоров'я. Саме ігрове поле поділене на дві частини - верхню і нижню. Якщо у випадку смерті, гравець знаходиться у верхній частині, то він буде допущений до стадії підрахунку переможних очок. Покинувши печеру або померши, гравець дає ще 3 ігрових ходи іншим гравцям, за які вони можуть отримати переможні очки (за карти, артефакти, бонусні жетони).

В цілому гра мені сподобалася і хочеться зіграти ще раз. З огляду на те, що не всі ігрові карти я бачив, на іншій стороні ігрового поля намальована інша печера, та й доповнень і самостійних ігор з різних тематик багато - підводний світ, космос, мумії і т.і. На BGG пишуть тривалість партії 30-60 хвилин, але за словами досвідчених гравців для перших партій буде потрібно від 90 до 120 хвилин.

Between Two Castles of Mad King Ludwig

Between Two Castles of Mad King Ludwig - це гібрид двох популярних настільних ігор про будівництво - Between Two Cities (читаємо огляд гри) і Castles of Mad King Ludwig (гра з ТОП 100 BGG). Гравці спільно будують замки з сусідами, тому замок буде формуватися не перед гравцем, а між сидячими поруч гравцями. Ігрова механіка взята з Between Two Cities, а зовнішній вигляд плиток з Castles of Mad King Ludwig.

В теорії гра швидка. Кожен гравець отримує по 9 плиток замку, відкладає 2 штуки на стіл перед собою сорочкою догори, а інші передає сусідові. Після того, як кожен гравець вибрав по дві кімнати, вони перевертаються і спільно з сусідами, необхідно додати по одній плитці до кожного замку. Після чотирьох таких виборів, стопка закінчується, а з нею і перший раунд. Далі гравці набирають ще по 9 плиток замку, повторюють усю процедуру як й у першому раунду, тільки передавати плитки треба вже в інший бік. В результаті кожен гравець додасть по 8 тайлів до кожного зі своїх замків.

По завершенню двох раундів проводиться підрахунок переможних очок кожного замку. На листку блокнота гравці підраховують переможні очки, які приносить замок зліва від них. Після закінчення підрахунку порівняйте суму очок замків справа і зліва від вас. Вашим фінальним результатом стане найменша сума очок ваших замків, у кого це значення буде найбільшим, той і переміг.

На практиці гра не така і швидка, хоч розробники і попереджають про 40-60 хвилин на партію. Хоча гравці без змови вибирають дві кімнати з руки, але далі вони вже спілкуються зі своїми сусідами і намагаються сформувати найбільш вигідний замок. Так в грі представлено 7 типів кімнат, по 21 плитки в кожному. Кожна кімната має унікальну назву, картинку і властивість, що дає ПО. Щоб отримати ПО за викладений тайл, необхідно щоб умова на ньому дотримувалась, а значить сусідня кімната повинна бути певного виду (але не завжди).

Наприклад. Всі гравці починають з довгою кімнатою - тронний зал, і якщо поруч із залом буде кімната потрібного типу, то гравець отримає 2 ПО за виконання умови. Деякі типи кімнат обмежені і дають максимум 4 ПО, інші без обмеження в переможних очках.

У грі головне усе правильно комбінувати і вірити в успіх. Наприклад, в одному моєму замку був ланцюжок з 5 кімнат одного виду, в результаті він нормально не зміг скомбінуватися (поруч не вийшло побудувати потрібні кімната) і ці 5 плиток принесли тільки 4 ПО за свої властивості. В іншому замку була ще сумніше історія, було побудовано 5 кімнат зі спальнею (якщо в замку є всі 6 інших типів кімнат, то кімната принесе 4 ПО, якщо немає - то 1 ПО) і для успіху не вистачало одного виду - коридору. За допомогою додаткових бонусів я два рази витягував по 5 нових тайлів кімнат, щоб знайти коридор, але так його і не зміг знайти. У підсумку замок замість, того щоб отримати 20 ПО, отримав тільки 5 ПО.

До речі про бонуси. У грі необхідно не тільки правильно розміщувати сусідні кімнати, але і стежити за їх кількістю. Наприклад, розмістивши 3 кімнати одного виду, гравець отримує спеціальний бонус за будівництво (для кожного типу свій бонус), а 5 однакових кімнат дадуть можливість побудувати одну з трьох спеціальних кімнат.

У Between Two Cities я награв майже 20 партій, гра дуже швидка і дуже зрозуміла, майже всім вона дуже подобається. Гра Between Two Castles of Mad King Ludwig вийшла більш мозголомною і треба вибирати кімнати з розумом. Хоч в грі і 7 типів кімнат, але плиток аж 147, а неправильно їх розмістивши можливо не добрати ПО. У містах ми будували місто 4 на 4, а ось замок може бути будь-якої форми, головне, щоб не порушувалися правила будівництва кімнат.

Мені гра сподобалась, в наступний раз ми в неї обов'язково зіграємо і думаю партія вийде більш швидкою. Ми набрали 62, 61, 57 і 53 ПО. З невеликих мінусів - це фінальний підрахунок переможних очок, по дуже багатьом параметрам необхідно буде вписати в бланк ПО. У грі зручний органайзер, який дозволить розпочати наступну партію відразу ж, діставши стопку з 9 плиток.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of