Ігротека №61. Clank! A Deck-Building Adventure, Super Motherload, Between Two Castles of Mad King Ludwig, Dream Home

Дана ігротека вийшла спонтанною для мене. Зазвичай я заздалегідь планую в які ми зіграємо ігри, відштовхуючись від кількості учасників. Ми повинні були зіграти вшістьох, тому я з запасом спланував 7 ігор, перечитавши про всяк випадок правила.

Для розминки планував почати з кооперативних ігор для дружньої атмосфери зігравши в - Містеріум , Just one (один гравець відгадує слово за підказками від інших) , потім перейти до полукооператівних ігор - Secret Hitler (популярна гра для великої кількості гравців в стилі The Resistance, я в неї ще не грав), Not Alone (в цю гру хоча б грали всі, ігротека 30 і 42 ), а також хотів спробувати доповнення Dream Home: 156 Sunny Street (тепер можна грати до 6 гравців, плюс пару нових модулі ), І закріпити знання з минулої ігротеки 59 про Between Two Castles of Mad King Ludwig. Ще є під рукою коробочка My Little Scythe ( ігротека 58 ), яку я б протестував вшістьох.

У підсумку за 20 хвилин до початку заходу, мені сказали, що двох гравців не буде і я перебудувався на ігротеку на чотирьох. Часу читати правила до нової або старої грі (вже дуже давно хочу зіграти в Diskworld: Ankh-Morpork) не було, тому вирішив пройтися з останніх ігор і зіграти в них другу партію.

Super Motherload

Super Motherload – колодобудівна гра з нетиповим дизайном карт на тему буріння надр Марса. Вперше з грою я познайомився на марсіанській ігротеці 55 , тоді нам гра видалася з родзинкою. А вже на наступну партію ми вирішили за жеребом розіграти ігрові колоди, так як не всі колоди однакові за властивостями.

У кожного гравця своя ігрова колода, яка відрізняється від інших, деякими додатковими властивостями і зображеннями (у когось на картах зображені тварини, у когось люди, у деяких мутовані істоти і т.і.). У кожного гравця в початковій колоді сім карт, з чотирма він починає партію. За свій хід гравець може - добрати 2 карти, бурити або підривати надра Марса. Деякі ділянки вимагають карти певного кольору, а також підходу, щось можна тільки бурити, а щось тільки підривати.

Так як всі гравці заглиблюються на одній локації, то у кожного наступного гравця буде більше шансів прорубати клітку з дорогим ресурсом. Отриманими ресурсами гравці купують нові карти з кращими властивостями і ефектами.

Заробити ПО можна двома способами - купувати нові карти (кожна наступна коштує дорожче, але і приносить більше ПО) і виконувати досягнення (прорубати за один раз 5 клітин Марса, отримати певну кількість мінералів, купити певну кількість карт і т.і.).

Перша половина гри у нас проходила гладко, бурили по 2-3 клітини і добирали карти. Далі вже пішли комбінації. Коли гравець купує нову ігрову карту, то спрацьовує одноразовий бонусний ефект. У кожного гравця своя колода і свої бонусні ефекти, так мені один тип карт дозволяв подвоювати один жетон мінералу. Тому я в свій хід намагався класти найдорожчий мінерал на одну карту, а далі купував карту з бонусом подвоєння і автоматично купував іншу карту. У підсумку такими маніпуляціями я зміг купити всі карти з одного свого ряду і майже всі з іншого (а ще багато ПО).

Крім дорогоцінних мінералів під Марсом можна зустріти ділянки з отриманням бомби, добіром карт, а також додаткові бонуси. Завдяки підібраним додатковим бонусів і ефекту при купівлі картки я зміг в свій хід зробити відразу 4 дії. Після чого за пару ходів ми дограли партію, де у мене була велика перевага в переможних очках через велику кількість куплених карт.

Начебто гра з незвичайною механікою, є традиційний декбілдінг, але щось не те. Якщо в першій нашій партії ми великий акцент робили на виконання досягнень і до кінця гри майже всі переробили, то зараз було виконано 3-4 стандартні досягнення, і тільки я зміг виконати одну велику. Можливо розробникам треба було зробити абсолютно рівні ігрові колоди, тоді все залежало б від самого процесу буріння, а не на ефективному розіграші додаткових особистих бонусів. Думаю, втретє в дану гру я зіграю дуже нескоро.

Clank! A Deck-Building Adventure

Clank! A Deck-Building Adventure - колодобудівна гра про пригоді у печері дракона з елементами гонки. Clank - це така суміш між Legendary: A Marvel Deck Building Game (за свої карти купуємо нові, посилюючи нашу руку і боремося з монстрами) і Deep Sea Adventure (можна в найближчих залах вкрасти артефакт і попрямувати до виходу або спробувати урвати найцінніший трофей з далекого куточка печери дракона).

Гравці пробралися в печеру, в ній є багато цінних артефактів, лютий дракон, магазини, коштовності та інші бонуси. Подорожуючи по карті, можна піти в ту чи іншу кімнату, головне, щоб пересування було можливим (трапляються по дорозі монстри, закриті двері, односторонні коридори і крижані печери).

У грі двостороннє ігрове поле, тому друге занурення до підземелля було для нас на новій території. У стартовій розкладці ринку на очі потрапив килим-літун (з ним можна далеко літати без штрафів пересування), який став каменем спотикання в нашій першій грі, тому я його відразу замішав. Так само ми не коректно зіграли свою першу партію, у нас було усе по хардкору, якщо не вибрався з печери, то зовсім не отримуєш переможних очок. Врахувавши всі помилки першої партії, ми почали другу.

Гра може бути, як довгою, так і короткою, все залежить від жадібності гравців. Так один з учасників вирішив випробувати свою швидкість і вкрав найперший артефакт, щоб швидко втекти, заробити додатково 20 ПО за втечу і сподіватися на неуспіх інших гравців. Після проведення консультацій з досвідченими гравцями, мені сказали, що в грі треба набирати багато переможних очок, а вкравши найдешевший артефакт не вдасться перемогти.

У підсумку гравець, який покинув печеру першим заробив 43 ПО, я схопив артефакт трохи дорожче і поспішив до виходу, по дорозі знайшов 2 яйця дракона, що його сильно розлютило. В результаті лють досягла максимуму, і гравці намагалися скуповувати з ринку карти, щоб спрацювала атака дракона. У підсумку ці маніпуляції увінчалися успіхом і один з гравців загинув від дракона, а я буквально на останньому ході зміг втекти з печери, бо від наступної атаки так само загинув би.

Самий епік стався в кінці партії, коли явний лідер не добіг до фінішу і помер (недоотримав 20 ПО), а найповільніший гравець в останньому ході зміш властивостями добрати 3 карти, які в свою чергу дозволили йому добігти до фінішу і завдяки цим 20 ПО виграти гру заробивши 62 ПО. При цьому ми ще не зовсім коректно використовували карти з ефектом телепортації, я просто не міг уявити, що це на стільки круто, що можна переміщатися через закриті двері і проти напрямку руху печери.

Якщо подивитися на переможні очки 43, 44, 47 і якби в кінці гравець не вибіг з печери, то він би заробив 42 ПО, а не 62 ПО. Цифри майже рівні, є баланс, а значить є інтрига, хоча деякі гравці зробили менше ходів. Але сам процес швидкої гри вийшов зім'ятим. Ми навіть половину колоди карт з ринку не переглянули.

Якщо у першій партії у нас на ринку було 4 карти з істотами, але ми їх не били, так як купували карти для пересування по полю. То зараз навіть цього не побачили. Не кажучи вже, що в першій партії нам вдалося розкупили всі базові карти, які давали по 7 ПО в кінці гри, а тут тільки один гравець зміг зібрати гроші на покупку даної карти.

У грі є цікаві моменти - декбілдінг, переміщення по полю, ефект гонки, ризик (я прям уявляв, що зараз з мішка дістануть усі 5 моїх жетонів і я відразу помру). Але щось в нашій компанії з цією грою пішло не так, подивимося, як пройде наступна партія. Гра популярна, входить в топ 100 кращих ігор за версією BGG.

Between Two Castles of Mad King Ludwig

Between Two Castles of Mad King Ludwig - гравці за системою драфта відбирають з руки дві плитки кімнати, передають залишок сусідові. Далі гравці можуть порадитися з сусідом, щоб додати одну кімнату в замок зліва від себе, а другу в правий замок. У грі всього два раунди. На початку кожного раунду гравець набирає в руку 9 випадкових кімнат з яких і починає будувати свій замок, передаючи залишок сусідові.

Головне в грі не тільки вибрати оптимальну кімнату, але і правильно її розмістити, що надає грі мозголомності. У грі плитки діляться на 7 видів і в кожному виді по 21 кімнаті, де майже кожна має свої унікальні умови по отриманню переможних очок. Дана гра продовження Between Two Cities (читаємо огляд), де ми будували місто розміром 4 на 4, тут же замок може бути будь-якої довільної форми, можна будуватися в широчінь, в висоту і вглиб.

На відміну від першої гри ми побили два рекорди - найменшу та найбільшу кількість набраних очок за замок. Найслабший замок набрав 50 ПО, хоча я в нього дуже вірив, а найкращий зміг набрати 69 ПО, інші замки набрали 60 і 65 ПО.

Якщо в першій грі я будував замки в довжину з садами і водограями (над цими плитками будувати зверху нічого не можна), то зараз вирішив поміняти тактику на висоту замку, щоб на вершині поставити спеціальну кімнату - вежу (яка дає стільки ПО, скільки розташовано кімнат під вежею) .

У Between Two Cities можна було отримати багато ПО, якщо будувати заводи, в цій же версії гри спальні дають по 4 ПО, якщо в замку є всі інші 6 видів кімнат. Тому сфокусувалися на даних кімнатах і змогли в одному із замків заробити на спальнях 24 ПО, хоча і інші гравці не проходили повз спальні. Адже в грі звичайна кімната в кращому випадки дасть 4 ПО, а швидше за все 2 ПО, а то і менше очок, а тут все так просто.

В іншому ж замку ми з іншим сусідом зробили акцент на майстерні, в результаті у нас в замку їх було 8 штук. Бонусна карта давала по 2 ПО за кожну кімнату цього виду, ще одна кімната за безперервний ланцюжок приносила по одному переможному очку за таку кімнату. Але головне наше припущення, ми неправильно інтерпретували одну з кімнат і на початку партії подумали, що за кожну майстерню над цією кімнатою ми отримаємо 2 ПО (а вона давала 2 по тільки за кімнату над нею, хоча в грі є кімнати з бонусом за всі потрібні типи кімнат над). У підсумку 6 майстерень були поставлені тільки для отримання бонусів за описане вище, а самі вони нічого не дали.

Вже пройшла друга партія, а я так і не скористався спеціальним бонусом по заселенню в тронний зал людей, які дають ПО за певні прикраси замку, хоча інші гравці отримали на ці дії нормально переможних очок.

У грі постійно здається, що ось чогось не вистачає. У першій партії мені для щастя не вистачило кімнати - коридору, в цій же партії можна було отримати більше бонусів, але вічно не вистачало третьої кімнати для ефекту (коли до замку додається 3 кімната одного типу, то гравці виконують бонусний ефект будівництва, коли 5 - гравці добудовують одну з трьох спеціальних кімнат до замку).

Якщо гру оцінювати, як філлер (дивлячись на її тривалість), то краще зіграти в Between Two Cities, де простіше правила, а гра проходить швидше. У замках начебто всього два кола з драфтом, але тут складніше з вибором. Багато часу йде на роздуми, яку кімнату вибрати і до якого замку додати. А в кінці гри ще необхідно правильно порахувати переможні очки проаналізувавши всі 20+ кімнат вашого замку, на що йде час. Мені гра подобається, а коли всі гравці знають правила і грали в гру, то можна сміливо укластися в 30-40 хвилин часу. Будемо грати ще.

Dream Home: 156 Sunny Street

Dream Home - хороша швидка сімейна гра на планування будинку своєї мрії за допомогою вибору кімнат з загального планшета, раджу прочитати мій огляд на Domek . В оригінальну гру я встиг зіграти з багатьма людьми, зокрема з тими, хто мало знайомий з настільними іграми, і в більшості своїй гра всім подобалася. Тому я чекав, коли зможу спробувати доповнення, яке розширює кількість гравців до 6 (два нових типи дахів, копії старих кімнат, нові помічники), а також включає в себе пару модулів - сусіди і схему планування.

В Dream Home: 156 Sunny Street я зіграв вчотирьох, але модулюючи гру я представляю, що першим або другим гравцем стало грати значно простіше, адже на полі будуть представлені нові позиції для вибору кімнат та інтер'єру. Адже вибираючи останнім у гравця досить великий шанс отримати кімнату, яка йому зовсім не потрібна або навіть неможливо буде побудувати через правила планування. Досить часто гравці не беруть додаткову карту, щоб стати першим гравцем.

З модулем планування кожен гравець отримує схему, виконавши яку можна отримати або 3 або 5 переможних очок, але не суму всіх цілей. Так в нашій партії два гравці змогли виконати завдання на 5 ПО, я на 3 ПО (для п'ятірки необхідно було розмістити дві спальні, які розділені іншим видом, я порахував що це не раціонально), а один не зміг виконати свою персональну мета. Даний модуль, як дає нові способи отримати ПО, так і мотивує гравців збирати потрібні кімнати, а значить буде простіше з вибором різних кімнат.

Якщо до планування можна заздалегідь готуватися, то модуль з сусідами дозволяє заселити один поверх, якщо на ньому будуть кімнати потрібного типу. Такі карти дають менше ПО (від 1 до 3, але можу й помилятися) і за ними йде конкуренція, адже на стіл викладається подвійна кількість карт щодо кількості гравців. Знову ж в нашій грі два гравця змогли заселити на кожен свій поверх по сусідові, а інші - тільки по одному.

В цілому доповнення дозволяє отримати ще більше ПО. Так в нашій грі переможець зміг набрати 50 ПО, друге місце 46 ПО, 42 ПО і про свої ПО я промовчу (я погано граю у цю гру). Здивувало, що гравці змогли набрати так багато ПО вибираючи потрібні карти кімнат, при цьому троє учасників змогли зібрати ідеальний дах з 4 однаковими ділянками з віконцем.

Я рекомендую всім настільну гру Domek, доповнення Dream Home: 156 Sunny Street робить гру ще кращою, а головне дозволяє грати з великим числом учасників. Гра на рівні Kingdomino.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of