Східна ігротека №62. Istanbul: Mocha & Baksheesh и The Voyages of Marco Polo: Agents of Venice

Чергова ігротека, в цей раз я захотів зробити тематичну зустріч. На чотирьох простіше придумати загальну тематику для ігор. Внутрішнім голосуванням між темою космос, Рим, Скандинавія, вибрали алкогольну тему. Щоб зіграти в гру про виноробство з ТОП кращих ігор BGG і євро новинку про виробництво пива (думаю не складно вгадати про які дві гри я написав раніше), плюс пару дрібніших ігор.

На п'ятьох вже складніше підібрати цікаві ігри, тому першою в голову прийшла ідея про схід. У планах було зіграти в три гри, почавши подорож по Туреччині (Istanbul), за допомогою Марко Поло (The Voyages of Marco Polo) підійти до Китаю, а там вже рукою подати до Японії (Tokaido + два доповнення). За тематикою ще б підійшла гра Five tribes з доповненням, але це був би перебір, зіграти в три великих євро гри. У підсумку дана ігротека вийшла найменш результативною, так як майже за 5 годин встигли зіграти лише в дві гри Istanbul: Mocha & Baksheesh і The Voyages of Marco Polo: Agents of Venice. Значно часу пішло на підготовку ігор та пояснення правил.

Istanbul: Mocha & Baksheesh

Можете прочитати мій детальний огляд на настільну гру Istanbul , щоб ознайомитися з механікою гри. Ми ж зіграли з першим великим доповненням Mocha & Baksheesh, хоча мене надихало бажання відразу зіграти в Istanbul: Big Box - це версія гри, яка включає в себе базу і два великих доповнення, так замість 16 плиток на столі лежало б 25. Але так як крім мене в базу грав один раз тільки один учасник, я вирішив зіграти тільки з доповненням кави, залишивши на майбутнє другий доп. До цього моя компанія грала тільки в полегшену версію гри - Istanbul: The Dice Game .

Для перемоги в грі необхідно першим зібрати 6 рубінів. Якщо в базовій версії гри було три шляхи отримання рубінів (купувати їх за монети, за товари і виконати одноразові завдання - купивши 3 поліпшення вози, здавши потрібний товар отримавши плитку мечеті), то додаток надає ще два способу отримання коштовностей - за здачу великого числа кави і спільну здачу трьох товарів і 4 одиниць кави.

У порівнянні з базою, додалися 4 нові локації, а деякі старі придбали нові можливості (так при взятті карти з ринку, гравець додатково отримує 1 каву). Якщо раніше можна було зустріти на базарі тільки контрабандиста і мера, то тепер додався ще й продавець кави.

При бажанні, каву отримати не так складно, але якщо всі кинутся її здавати, то ціна буде стрімко рости вгору, тому в ідеалі кожен повинен зосередиться на своєму способі отримання рубіна, так як кожен наступний буде коштуватиме дорожче.

Я пішов по своїй улюбленій темі, перед тим як набрати товару, поліпшитися по максимуму. Розіграв 5 монет з бонусної картки, купив поліпшення возу, підібрав карту і розіграв її ще раз, повернувся для другого поліпшення, а до цього зайшов на нову локацію з кавовими бонусними картами. Використовуючи нову бонусну карту, гравець позбавляється свого ходу і залишається на місці. Так цим бонусом я зміг безкоштовно поліпшити віз до третього рівня, що дає один рубін. Стратегія начебто хороша, але граючи в Стамбул на телефоні проти складних ботів, так просто не виграєш.

Далі я став пересуватися між ринками і збирати всі ресурси під зав'язку, купивши чотири плитки мечеті, що дало мені постійні бонуси і два рубіни. Єдине, де я помилився - це два нових кавових тайла з бонусом. Купивши їх, я думав, що так само отримаю ще один рубін, як це було з двома плитками мечеті, але тут я прорахувався і рубін не отримав. Один кавовий бонус дозволяв не платити 2 монети при зустрічі з контрабандистом / мером / продавцем кави (цим бонусом я так жодного разу і не скористався), а другий бонус дозволяв пересуватися по прямій лінії на скільки завгодно клітин.

У підсумку, що стосується нововведень доповнення. Я за весь час зібрав 3 або 4 кави, інші гравці в одній локації відразу отримували по 6 одиниць (в результаті майже всі рубіни були розкуплені за каву), крім мене ще раз була використана кавова бонусна карта, ніхто не купив шлагбаум (для перекриття прямого переходу між двома локаціями), крім мене тільки раз купили нову бонусну плитку по пересуванню прямо. Я думаю надалі варто робити більший акцент на нових можливостях доповнення.

Що стосується самої гонки за видобутком шести рубінів. Всі йшли дуже рівно, кожен робив акцент на своєму способі отримання рубіна. Після того, як перший гравець зібрав 6 рубінів, іншому не вистачило одного зайвого ходу, щоб теж взяти останній рубін, ще у двох було або по 4 або 4/5 рубінів, а я за останній хід зміг отримати відразу 2 рубіна і наздогнати лідера. У мене був повністю заповнений товарами візок і в руці перебувала бонусна карта, яка дозволяла двічі поспіль здати свій товар продавцеві. У нього залишалося два найдорожчих рубіна за 9 і 10 товарів (так спочатку перший рубін можна було купити всього за 4 товара). В результаті у мене залишилося 1 монета, 1 товар і 6 рубінів.

В цілому гра всім сподобалась, і вона вийшла більш вдумливою і осмисленою, ніж версія на кістках, де багато залежало тільки від удачі. Тут же гра не прощає необдуманих переміщень по полю. Зігравши в Istanbul: Big Box, я думаю, що буде ще більше способів отримати ПО, а значить гра пройде швидше, буде менша конкуренція між гравцями і на більш великому полі куди сильніше заграє плитка з можливістю пересуватися по прямій на скільки завгодно. Інше питання, зіграти відразу з усіма доповненнями або знову ж базу + Istanbul: Letters & Seals.

The Voyages of Marco Polo: Agents of Venice

Дуже хотів зіграти у доповнення і нарешті пощастило спробувати The Voyages of Marco Polo: Agents of Venice + ми зіграли ще з невеликим допом The Voyages of Marco Polo: The New Characters. Венеція дає невелику прибудову до ігрового поля у вигляді карти пересування по Венеції з метою отримання нових постійних бонусів і місць для розміщення кубиків. Щоб повністю відчути доповнення я роздав кожному гравцеві по новому персонажу, були використані всі нові карти з діями, і додатково використовувався модуль «компаньйони».

Як завжди, можна причепитися до Марко Полу за баланс між персонажами. Наведу властивості п'яти нових персонажів.

Ім'яВластивість
Папа Григорій ХНа початку раунду взяти одного компаньйона по вибору з відкритих (цей момент я упустив, тому гравець отримував випадкового помічника кожен раунд).
Доната БадоерКожен раунд отримувати по 1 верблюду і є можливість викласти один кубик з постійним значенням (від 2 до 6), але один раз за гру.
Беллела, Фантіна и МоретаВзяти на початку гри 5 невикористовуваних персонажів і кожен раунд починати з новим персонажем.
РустикеллоГравець бере 6 випадкових персональних бонусних карт, які можна буде використовувати по ходу гри.
ТартаріноПочати гру з другої не міської локації, раз в раунд можна очистити зайняте місце від кістки.

Модуль компаньйони - це випадково викладені на початку раунду 6 з 9 плашок. Гравець за будь-який свій кубик бере таку плашку і додатково отримує один будь-який товар (дивно, але в нашій партії ніхто не витрачав кістку для отримання товару, а адже так можна було з одиницею взяти одне золото). Приклади бонусів - знижка на додаткові витрати при переміщенні на 2 верблюда і 5 монет, при розміщенні змінити значення кубиків на +/- 2, розмістити свою факторію в Венеції, отримати 8 монет за будь яку кістку, + 3 ПО за кожен виконаний контракт і т. і.

Якщо раніше було максимум 9 факторій у гравця і розмістивши все, можна було розраховувати на бонус в 5-10 ПО, то тепер запас збільшився до 13 будиночків. У Венеції можна розмістити до 6 факторій, що дає доступ до 3 карт міста, 3 бонусів провінції, а також отримати по 2-3 ПО за присутність в тій чи іншій частині міста. Щоб розмістити там свою факторію необхідно викласти кістку з більшим чи рівним значенням від попереднього, але не більше одного розміщення за раунд від одного гравця.

Так одним з бонусів провінції були круглі токени з доповнення The Voyages of Marco Polo: The New Characters. Частину з них можна було витратити по ходу гри, а деякі при отриманні. Що я побачив з таких бонусів - отримати відразу стільки ПО скільки в даний момент у гравця факторій або виконаних контрактів (не більше 6 ПО), 5 монет, взяти два контракти, кілька верблюдів, два будь-яких товару + кожен гравець отримує по одному золоту, безкоштовно розмістити свій кубик на зайняте місце і т.і.

В нашій партії в основному все почали виконувати контракти, так як бачили реальну кількість ПО за завдання, я ж як завжди подорожую. В результаті до кінця партії зміг відвідати 13 факторій. У переміщенні мені допомогла постійна властивість останньої локації в Венеції, так можна за 4 монети переміститися на один крок, а за 5 монет отримати 3 ПО.

Якщо брати загальні статистичні дані. То один гравець на основному полі відвідав тільки одне місто і половину Венеції. Два гравці відвідали більшість місць у Венеції, а інші два - тільки найпершу локацію. До Пекіна дійшли тільки два гравці. Компаньйонів брали не більше 5 раз за всю гру.

У підсумку я набрав близько 110-120 ПО (мені тільки одне переміщення принесло близько 43 ПО), далі йде 70-80 ПО (було виконано 8 контрактів і майже без переміщення), ще одного гравця я не пам'ятаю кількість переможних очок, а один учасник їх навіть не захотів рахувати. У підсумку досвід моїх 20 партій в базу Марко Поло нівелює над сильнішими властивостями персонажів і знаючи механіку гри і що потрібно робити, не так складно перемогти. Іншим учасникам гра сподобалася значно менше, ніж Стамбул. Думаю вп'ятьох ми в цю гру більше не зіграємо, чим менше гравців, тим швидше проходить партія і більше ігрових місць.

Що стосується доповнення The Voyages of Marco Polo: Agents of Venice - воно мені сподобалося. Навіть якщо грає менше гравців, то усе компенсується кількістю місць для розміщення факторії в Венеції. Та й властивості персонажів досить цікаві, взяти того ж Рустикелло у якого своя персональна колода з різними бонусами. А ось гравцю, який кожен раунд використовував властивість нового персонажа не сильно пощастило з наданими картами в даній партії.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of