Ігротека №63. Terraforming Mars: Venus Next + Prelude, Just One, Loony Quest

Всім привіт. На повноцінні огляди не вистачає часу, тому продовжую відстрілюватися звітами про зіграні ігри за вихідні. Кожну ігротеку я намагаюся зробити кращою за попередню, підібрати правильне поєднання ігор, щоб ігровий вечір всім сподобався.

Нас мало бути шестеро. Тому я вирішив вибрати швидкі ігри, до однієї години ігрового часу. Визначився у що ми точно зіграємо (Sushi go party і Between Two Castles of Mad King Ludwig, це була б третя для мене гра, після чого можна було б написати огляд на гру). Ще п'ять варіантів ігор в які можна зіграти скинув в телеграм чат для голосування - граємо, не граємо, можливо. Система голосування зручна річ, але шостий гравець не прийшов і все було даремно.

На мою думку, якщо гравців багато, то краще зіграти у велику масштабну гру (типу A Game of Thrones: The Board Game, але це на цілий вечір, а може і довше) або влаштувати командну ігротеку 2 на 2 на 2 або 3 на 3 (7 Wonders, Quartermaster General, Room 25, codenames).

Повернемося до наших реалій. Щоб не повторити не саму результативну за кількістю зіграних ігор ігротеку 62 (тоді ми зіграли тільки в Istanbul: Mocha & Baksheesh і The Voyages of Marco Polo: Agents of Venice), вирішили зіграти в Terraforming Mars з двома доповненнями, а решту часу заповнити 30 хвилинними іграми. З собою я взяв Loony Quest, Just one, Sushi go party і Between Two Castles of Mad King Ludwig.

Terraforming Mars: Venus Next + Prelude

В цілому для нас це була третя партія в Terraforming Mars. Якщо ви не знаєте, що це за гра, тоді знайдіть її та зіграйте! Вона того варта! Вперше ми грали з доповненням Venus Next і Prelude, а для п'ятого учасника це взагалі було перше знайомство з грою. Порадувало, що правила до доповнень Марса займають максимум дві сторінки.

Єдиний мінус гри - це час на підготовку і складання гри. Щоб більше встигнути зіграти, я навіть вирішив не розповідати правила для п'ятого учасника, а заздалегідь скинув їй правила гри. Але при знайомстві з грою піде досить багато часу на ознайомлення з ігровими картами (в грі всі карти унікальні, а з урахуванням доповнення на столі було більше 200 карт і новачкові треба було по драфту вибрати потрібну), корпораціями (тут більш досвідчені гравці підказали що найкраще вибрати) і т.і. В результаті через 35 хвилин від початку ігротеки почався перший хід.

Доповнення Prelude дає кілька карт до загальної колоди, п'ять корпорацій і нові карти з персональними початковими бонусами. Так завдяки цим карткам я починав гру з виробництвом рослин на 3, сталі на 1 і мінусом у прибутку. Доповнення Venus Next дає близько 50+ карт, нову шкалу для прокачування - Венеру, 5 корпорацій, невеликі зміни в правилах гри і щось ще.

На початку партії роздали кожному гравцеві по корпорації з оригінальної гри, Venus Next і Prelude. Я вибрати корпу з Венери, мені сподобалося, що я починав з 47 монетами, виробництвом сталі і за кожне підвищення шкали Венери я б отримував по 2 мільйони. Щоб відбити гроші я першою ж картою побудував ліфт, який дозволяв змінювати одну сталь на 5 мільйонів.

Чим запам'яталася ця партія. Ми пару перших раундів взагалі нічого не покращували за параметрами планети, а в кінці дуже швидко закінчили, в результаті вся партія зайняла всього 6 раундів. Не пам'ятаю скільки я набрав очок, але до кінця другого розвороту поля моя фішка не дійшла.

В основному стримували самого досвідченого гравця, в результаті йому спалили 20 рослин. Через правила Венери в кінці ігрового раунду необхідно активному гравцеві підвищувати будь-який основний параметр планети, і у всіх випадках крім одного вибирали Венеру, за що я отримав зайві 10 мільйонів.

У одного гравця з самого початку була карта, за допомогою якої можна було отримувати потрібний символ при розіграші карт, що дало значне зростання в усьому. При цьому даний гравець вже до кінця другого раунду мав приріст доходу в 13 монет. Він посів друге місце.

Новачкові пощастило з картами, і вона кожен раунд отримувала по одному просуванню в рейтингу за 4 мільйони. Як працював її ланцюжок - за 4 мільйони (може і більше була дана цифра, але не на багато), вона покращувала виробництво самого слабкого параметра - а це була електрика. А вже іншою картою вона витрачала одне виробництво електрики і рухалася в рейтингу РТ. В результаті даний гравець завжди був попереду на 5 очок від першого переслідувача, але в кінці гри вона посіла третє місце.

Інший гравець, кожен раз, коли отримував або розігрував карту потрібного типу міг брати безкоштовно карту з колоди. У підсумку це перший раз на моїй пам'яті, коли було виконано досягнення - мати 16 карт в руці.

Я до останнього раунду йшов майже останнім з ПО, потім форсував події закінчення гри поліпшивши температуру на 5 пунктів вперед і в підсумку зміг виграти зі значним відривом. В основному мені дерева в кінці гри принесли 8 ПО і 7 ПО за розіграні ігрові карти, при цьому я не встиг виконати персональне досягнення і дивом посів друге місце в проекті.

Якщо в минулих партіях (марсіанська ігротека 55 і ігротека 56 ) я стабільно займав третє місце, а інший учасник четверте, і йшла битва за перемогу між двома іншими гравцями, то пора щось змінювати. У підсумку я зайняв перше місце, той хто був відстаючим посів друге, новачок третє, а минулим лідерам гра не задалась. Тепер наступного разу для повного паритету потрібен новий переможець і я постараюся йому допомогти.

Місцями промайнула думка, що Марс схожий на енергомережу. Необхідно все детально прораховувати, щоб вистачило грошей на ті чи інші звершення. Так я не один раз міг купити карту, яка давала б приріст доходу, але я порахував, що це не раціонально і карта особливо не окупиться. Наприклад, за 2 мільйони я розіграв карту, яка давала знижку в 2 мільйони при розіграші карт з рослиною, я розіграв три таких карти і окупився всього на 1 мільйон, що не дуже ефективно.

Гра крута, класна. Новачок сказав, що ще раз із задоволенням зіграє у цю гру. Ми ж наступного разу будемо грати з ще двома доповненнями - нове ігрове поле Марса і колоніями.

Loony Quest

Loony quest - це швидка барвиста малювальна гра. Кожен раунд перед гравцями буде відкриватися нова місія зі своїм завданням. У грі надано 7 світів, в кожному з яких можна відвідати 6 локацій, де в кінці гравців чекає бос рівня.

Дивлячись на планшет локації, гравці повинні фломастером на прозорому фоні перед собою намалювати лінію, коло чи точку, щоб потрапити в потрібні об'єкти на полі. Після чого прозорий планшет накладається на малюнок і порівнюється умова виконання місії.

На кожному полі є основне завдання, яке принесе ПО, додаткові цілі для набору ПО, а також у випадку зачіпання лінією непотрібних об'єктів присуджуються штрафні ПО. Крім ПО на полі можна підібрати бонуси (вони або допомагають гравцеві, або роблять шкоду іншим гравцям) або штрафи (малювати не основною рукою, з закритим оком, на витягнутій руці і т.і.).

Основні моменти гри. Всі гравці можуть дивитися на локацію, але на малювання дається 30 секунд. Намальовані лінії не можуть перетинатися і розгалужуватися. Після кожної місії буде повертатися на 90 градусів планшет з новою місією, щоб гравцям було складніше намалювати правильний малюнок.

В цілому гра у нас пройшла досить весело, але і без конфлікту після партії не обійшлося. Чіткої букви правил я не дотримувався, тому ми колективно оцінювали творчість кожного гравця. Тут на 1 мм гравець не домалював лінію до ПО, він його не отримує, а тут об'єкт не обведений в повному обсязі, тому 2 ПО замість 3 ПО.

В кінці гри виникла бурхлива дискусія на рахунок складності малювання щодо повороту планшета із завданням. Так як нас було п'ятеро, то з одного боку столу сиділо два гравця, а значить вони на один раз більше спостерігали на розгорнутий в їх бік планшет, а все це могло позначитися на результаті. Як на мене, орієнтація завдання не сильно позначається на успіху, усе більше залежить від уміння малювати, штрафних ефектів, поняття завдання та штрафи.

Що стосується негативних ефектів, то вони в основному дісталися мені. Два рази я малював лівою рукою, один раз в мене кинули банан (частина області не доступна для малювання), але найскладніше було з комаром (фломастер необхідно тримати перпендикулярно столу, а на його кінчик розмістити жетон комара, впав жетон - не можна малювати, у мене він разів зо три падав.)

Гра може досить проста, місцями дурна, але головне, що весела. Планую пройти хоча б всі сім світів, є стимул в неї грати, щоб побачити більш складне продовження. Хоча свого часу у мене в компанії не зайшов Magic Maze і фінальне завдання я так і не побачив. Подальша гра покаже на скільки цікаво повторно грати в Loony Quest.

Just One

Just one - кооперативна гра на вгадування слова, на кшталт codenames. Опишу гру зовсім коротко, щоб залишити текст для повноцінного огляду гри. У грі 13 раундів (але ми зіграли 35-40), кожен раунд за допомогою картки загадується одне слово.

Активний гравець його не бачить, а решта повинна одним словом написати підказку на загадане слово. Активний гравець закриває очі, всі інші гравці показують один одному записані слова. Якщо слова повторюються, то вони стираються. Після чого найактивніший гравець повинен з першої спроби вгадати, яке слово було записано на картці дивлячись тільки на підказки інших гравців.

З початку у нас все йшло дуже туго, за 10 раундів ми вгадали тільки 3 слова, а далі зігралися і стали частіше вгадувати слова. Десь в кожному третьому, а то й частіше раунді у нас згорали дві підказки і гравцеві доводилося вгадувати слово тільки з двох підказок. Один раз трапилося комбо, у двох гравців між собою згоріло слово і у решти двох ця ситуація повторилася і раунд автоматично був програний. Мені здається грати менше, ніж вп'ятьох зовсім складно. Припустимо чотири гравці, у двох з трьох однакове слово, воно згорає і нереально вгадати щось всього по одній підказки.

Багато що залежить від компанії, на скільки ви давно знаєте один одного, загальні теми і т.і. Так у нас в компанії два брати і найчастіше згорали їх слова. Тому треба загадувати не найочевидніші підказки, а з іншого боку, якщо ніхто явно не буде згадувати, то і відгадувати буде складно. Наведу кілька прикладів з нашої гри.

Було загадане слово жах. Підказки - Аркхем, Фобос, жанр і четверте слово було особисте. У підсумку гравець подумав про лікарню Аркхем і пішов не в той бік.

Загадка - трубка, дві підказки згоріли, інші дві - Шерлок Холмс і моряк. Моряк мене бентежив, тому я подумав про пароплав.

Загадка - удар. Підказки - бокс, Кличко, напад, Сайтама. Поєднавши бокс і Кличко і додавши напад відразу вимальовується правильна відповідь.

Загадка - гора, підказки - Кліган, Хокаге, Еверест, Кіліманджаро. Тут все просто, гір відомих багато і написавши їх назви можна допомогти гравцеві.

Складніше було потім, коли випало слово ведмідь або динозавр і гравці писали найнеочевидншіі назви загаданих представників.

В результаті ми правильно вгадали 18 слів з 35 (можливо з 40, так як я фіксував тільки правильні відповіді). Гра сподобалася, вона була дуже веселою, на стільки веселою, що ми в неї грали більше години і вже не захотіли витрачати 30 хвилин на інший філлер. Будемо грати, поки вона не набридне, як це було свого часу з кодовими іменами.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of