Ігротека №64. Pandemic: Fall of Rome + Power Grid

Всім привіт. Останнім часом у мене не виходило раціонально розподіляти час, щоб писати в блог. Для експерименту, в звітах введу дві нові деталі - коротка суть гри і імена гравців.

Збиралися старою компанією - я, Андрій (найдосвідченіший), Діма (досвідчений), Ярик (наша легенда). Мене попросили підібрати для зустрічі довгу гру, бажано в яку ми раніше вже грали. Я вирішив струсити пил з коробочки від гри енергомережі, в яку ми зіграли в останній раз у листопаді 2015 року.

Знаючи, що Ярик у нас спізнюється (а він запізнився всього лиш на 2,5 години, а це в межах норми), я запланував встигнути зіграти на трьох в дві гри - Pandemic: Fall of Rome і в щось з механікою Roll and Write , але на жаль пандемія нас сильно затримала.

Pandemic: Fall of Rome

Pandemic: Fall of Rome - кооперативна настільна гра на механіці Pandemic, але зі своєю тематикою. Замість лікування хвороб, гравці повинні протистояти п'яти фракціям варварів, не давши їм розграбувати Рим і уклавши з ними союз. Щоб прибрати варварів з поля необхідно привести до них легіони і за їх кількістю кинути кубики з надією на добрий результат кидку.

Щоб укласти союз з варварами - необхідно зібрати від 3 до 5 карт кольору фракції, і в місті з ними укласти союз, хоча вони усе одно продовжать наступ на Рим. Для перемоги необхідно укласти 5 союзів або повністю знищити ворожі війська не союзного племені.

Відмінності від базової версії гри. Треба позбутися від 5, а не 4 напастей (хоча доповнення приносить в базу п'яту хвороба). Позбутися від ворожого кубика стало значно складніше - по результату бою. Якщо хвороба з'являлася відразу в потрібному місті відповідно до карти, то варвари пересуваються по ланцюжку від кордону римської імперії до Риму (тому можна припинити їх ланцюжок для стримування від натиску).

Хоч на BGG написано, що гра спокійно грається за одну годину, в нас вийшло її закінчити за дві. Підготовка до ігор даної серії завжди займає час, адже окрім звичайної перетасовки ігрових колод, необхідно рівномірно замішати карти карти впливають на складність партії. Так ми вирішили зіграти на середньої складності і замішали 6 карт повстання. Але під час підготовки до гри я припустився великої помилки і не замішав в колоду 10 білих карт (всього їх 13 в колоді). В результаті у нас дуже часто виникали повстання, і коли ігрова колода підходила до кінця, а білих карт на руках у нас не було для укладення союзу я зрозумів, що щось пішло не так. У підсумку знайшли проблему і замішали до колоди потрібні карти, але при цьому я прибрав одну карту повстання.

Якщо в пандемії треба було просто прийти до міста з проблемою і за одну дію прибрати зайвий кубик. То зараз необхідно мати легіони (а їх отримати не так просто, найнявши в фортеці, а для цього необхідно ще й саму фортецю побудувати, розігравши карту міста в цій локації), з ними прийти в місто, де є варвари і спеціальними кубиками (по числу ваших легіонів, від 1 до 3) вирішити результат.

Кубик може: активувати спеціальну здатність ігрового персонажа, вбити ваш легіон, вбити 1 варвара і легіонера, вбити 1 варвара, втратити легіонера і вбити 2 варварів. Гра почалася дуже весело, за перші 6 кидків кубика Діма викинув найгірший результат тричі, що спричинило за собою смерть трьох легіонів. При цьому досить складно судити, чи варто кидати стільки кубиків скільки легіонів або краще менше. Часто бувало, коли зайвим результатом кістки вже не було кого вбивати з варварів, але при цьому помирав свій легіон.

Якщо варвари повинні потрапити в місто, де знаходиться фігурка гравця, то один з його легіонів вмирає, але при цьому і варвари в місто не заходять. Простіше стає у кінці гри. Так уклавши союз з варварами можна взяти і завербувати ворожих юнітів на свою сторону, зробивши з них легіонерів.

Програти в Pandemic: Fall of Rome простіше, ніж виграти. Ми змогли укласти союз з чотирма племенами варварів, але як я писав вище, з білими у нас цього не вийшло. По іншим умовам перемоги необхідно, щоб не було жодного війська з варварами на полі з якими не укладено союзу, тому ми всі сили кинули на знищення білих варварів. Під кінець збільшується кількість карт з варварами і в кінці ходу гравця виходило вже по 4 карти і з великою ймовірністю це були білі.

У підсумку, наловчившись правильно кидати кістки, Діма зміг за останній хід за допомогою спеціальної карти дії і переходів, знищити варварів з трьох міст, вигравши гру на останньому доступному ході.

В целом мне понравилась игра Pandemic: Fall of Rome, учитывая, что я неправильно подготовил игру и она значительно затянулась по времени. Благодаря изменению базовых механик, римская версия смотрится куда лучше классической, да и местами она значительно сложнее, а это главное в кооперативке.

Для меня Pandemic это не сильно выдающаяся, но и в тоже время и не плохая кооперативная игра. Я сыграл около 5 партий в базовую игру и 18 партий в первый сезон (это заняло много времени, учитывая, что мы играли в нее, когда приезжал к нам Дима из другого города и под конец у меня мнение об игре ухудшилось из-за однообразия происходящего, да и уделять большую часть игротеки одной и той же игре не прикольно).

Но я все равно не против погрузиться в этот мир, сейчас ко мне должна будет приехать версия пандемии на кубиках, возможно получиться договорится со знакомым, чтобы он мне прислал на время Pandemic Iberia (удивляет что игра в ТОП 100 BGG) и не откидываю мыслей поиграть во второй сезон пандемии через эмулятор в соло режиме.

Power Grid

Енергомережа - добротна збалансована євро стратегія. З початку гравці купують через систему аукціону доступні електростанції, далі закуповуються ресурсами для запуску роботи електростанції (в грі є 4 види ресурсів - вугілля, мазут, сміття й уран). Настав час підключати міста до всієї системи електропостачання. Так по ходу гри до кожного міста можна підключитися до трьох разів (перший гравець будує станцію за 10 мільйонів, другий за 15 и третій під час третьої фази вже будує станцію за 20 мільйонів). Прокладка дороги між містами коштує від 0 до 24 мільйонів за одну ділянку. Головне в грі правильно прорахувати и розподілити зароблені гроші в кінці раунду від електропостачання своєї мережі.

Для гри ми обрали карту зі стороною - Америка (з іншого боку була Німеччина). Через обмеження по кількості гравців ми заблокували західне узбережжя. На західному узбережжі відстань між містами маленька і там дешево будувати сусідні станції, а значить сильно б зіграв фактор черговості ходу. Всі крім мене вирішили почати ближче до західу, я вирішив відокремитися від усіх і орієнтувався вже на схід, хоча доводилося на кілька мільйонів більше переплачувати за з'єднання між сусідніми містами.

Все йшло більш менш стабільно, завжди у двох-трьох гравців була однакова кількість підключених міст. Але по ходу гри майже завжди я був першим гравцем через те, що найдорожча електростанція належала мені. А першим гравцем в енергомережі бути дуже погано, так можна купити першим електростанцію, але в подальшому для інших гравців будуть виходити більш кращі варіанти. При цьому перший гравець буде останнім купувати ресурси з ринку (а значить заплатить найвищу вартість за них, а у випадку з ураном, ресурсу може і зовсім не вистачити для покупки) і будувати нові електростанції (велика ймовірність, що ваше місце може зайняти інший гравець ).

Найприкріше, коли в передостанньому раунді розумієш, що хоч ти по містах і зможеш вийти в лідери, але не зможеш заживити електрикою всі свої міста. Так довелося б купити більш потужну електростанцію в передостанньому і останньому раунді для перемоги. Якщо на початку все починається досить повільно - будівництво в 1-2 містах за раунд від гравця, то вже в другій і третій фазі можна будувати електростанції в містах конкурентів і будівельний бум набирає обертів.

В результаті у трьох гравців було по 17-18 міст, але по заживленню електрикою тільки двоє претендували на перемогу, і за сумою грошей виграв в черговий раз Ярик (при цьому ми всі пам'ятали, як він незбагненним чином виграв і в минулий раз). Для себе я зробив дві помилки - постійно бути першим погано, і у мене були можливості отримати більше грошей витративши ресурси з третьої станції для підключення більшого числа міст, але я економив, вважаючи, що в наступний хід я куплю нові ресурси дорожче цих та мені не вигідно отримувати вигоду в даний момент.

Хоч настільній грі power grid 15 років, але я б не назвав її старої і не цікавою, гра досить актуальна і зараз. Після партії захотілося зіграти ще один раз, хоча в майбутньому я планую випробувати карткову версію гри.

Коли перший раз знайомився з грою мені сподобався рядок в правилах, якщо ви дочитали до цього моменту і не зрозуміли, як в неї грати, тоді вам не варто починати партію. Хоча гра досить просто пояснюється. Так і зараз Ярик не пам'ятав, як в неї грати, ми просто почали партію і це не завадило йому її виграти. Але в грі головне вміти рахувати, так пару раз нам не вистачало усього однієї банкноти, щоб побудувати потрібне місто, тому калькулятор в допомогу (на кшталт, калькулятори входили в комплект до делюкс версії гри на її річницю).

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of