Ігротека №67. Viticulture Essential Edition, Azul, Jump Drive, Fantasy Realms

Звіт про зіграні ігри за 15.06.19. Дуже довго я нічого не писав, каюсь. Тепер буде багато поспіль ігротек, аж 6-7 штук, між якими буде мінімум 2 огляда на настільну гру. Минула ігротека 66 виявилася нещасливою, два рази вона публікувалася на сайті, але я повноцінно враження так і не дописав, та й самі ігри в той раз залишили неприємні враження. Потім буде більше часу і більше повноцінних оглядів на гру і інших форматів.

Цією ігротеки могло і не бути, мене вже кілька днів переслідувала зубний біль. При цьому один з наших учасників ігротеки - стоматолог і я вирішив поєднати приємне з корисним - пограти в ігри і нехай мене оглянуть, хоча б у домашніх умовах.

У підсумку мені надали первинну допомогу (пізніше я вже пішов до стоматології), настільні ігри відволікали мене від ниючою болі, а частину правил до ігор розповідали інші.

Для більшої конкретики з зіграних ігор я допишу до враження - дійові особи, тривалість партії і зароблені ПО. Я завжди намагаюся на BGG відзначати всю зіграну статистику, правда раніше я обмежувався тільки своїми результатами.

Azul

Azul – найкраща абстрактна і сімейна гра на даний момент, згідно з рейтингом BGG. Гра дуже проста - гравець вибирає усі плитки одного кольору з доступного місця і розміщує їх на своєму планшеті (плитки кладуться на порожні місця ряду, а зайвий залишок йде в штрафну частину). Решта плитки з обраної локації відправляються до загального пулу, в результаті усі вони будуть розподілені між гравцями.

У гру ми грали втрьох, поки інші учасники не підійшли. Для мене це була усього лише третя гра за рік, але скоро я думаю дана статистика зміниться в кращу сторону. Дана партія запам'яталася тим, як один гравець вирішив для себе, що він не зможе виграти і вирішив заважати мені при виборі кращої плитки, забираючи її собі. У підсумку я не міг вибирати кращу для мене плитку, а під кінець гравці розібрали так плитки, щоб мені дісталося багато плит в штраф. У фінальному раунді у мене було штрафу на 11 ПО.

Партія в Azul з поясненнями правил у нас на трьох зайняла 35 хвилин. Я набрав 65 ПО, Гена 69, а Діма всього лише 39, але як показала наступна ігротека 68, це був ще не рекорд по найменшому результату.

З мого невеликого досвіду. Граючи удвох, буде 5 раундів і будуть використані усі плитки. При грі втрьох буде 6 раундів і буде перемішування плиток. Якщо на своєму полі заповнити п'ять рядів одного кольору, то це істотно підвищує шанси на перемогу, завдяки бонусу в 10 ПО при підрахунку очок.

Гра хороша, мені вона подобається своїми простими правилами (2 сторінки правил) і тривалістю партії. Я думаю в цю гру можна зіграти з ким завгодно - новачок, дитина, досвідчений геймер і т.і. Тепер цікаво спробувати зіграти з плитками джокерами і з іншим персональним полем, а також в нову версію даної гри.

Jump Drive

Jump Drive - це спрощений спадкоємець легендарної гри Race for the Galaxy. Гравці в свій хід можуть розіграти одну або кілька карт для збільшення своїх можливостей. Якщо гравець розіграє одну карту технології, то буде знижка в 1 карту при розіграші, а споруда планети дозволить взяти зайву карту з колоди. Розігруємо в свій хід по одній карті технології і планети, значить на бонуси не розраховуємо.

Замість розіграшу карт з руки можна добрати карти за спеціальною схемою (докладніше в правилах). Після того, як основна фаза завершена, всі гравці отримують профіт від розіграних раніше карт - це можуть бути переможні очки і добір карт до руки. В руці може бути максимум 10 карт. Гра завершитися, як тільки один з гравців заробить 50 і більше ПО.

Хоч ми і починали грати вчотирьох, але в кінці ми підрахували переможні очки тільки у мене - 56 ПО і Гени 53 ПО. Партія без пояснення правил зайняла 40 хвилин. Правила були тільки англійською мовою, тому попросив Діму їх прочитати і розповісти. Перші раунди у нас йшли дуже туго, тому що гравці не були знайомі з Race for the Galaxy.

Перше враження про Jump Drive позитивне, завдяки її тривалості. Решта гравців її не оцінили. Хоча дуже багато залежить від удачі. Наприклад, багато карт приносять свій ефект при наявності інших карт з певною назвою, а шанс що ви зможете їх побудувати не такий великий. Побудувавши з самого початку хороші карти, можна налагодити виробництво переможних очок або добору карт, що дозволить ще краще грати в наступних раундах. При цьому в перший хід Гена добрав карти, а я вже почав будувати свою систему з отримання нових карт і ПО, ось тобі і різниця при фінальному підрахунку в 3 ПО.

У Race for the Galaxy було більше можливостей - ролі, виробництво ресурсів і їх продаж. Тут же ми просто граємо карту одного з двох типів. Як на мене, гра Jump Drive не особливо цікава, якщо грали в попередника, до якого вже вийшло багато доповнень, плюс популярна версія на кістках.

Viticulture Essential Edition

Viticulture Essential Edition - євро гра з ТОП 100 BGG, яка присвячена виноробству. Гравці повинні отримати саджанці винограду (білий і червоний), будувати потрібні будівлі для посадки винограду на особистому полі, далі збирати отримані ягоди в прес, а в подальшому переводити виноград в один з чотирьох видів вина. При цьому гравці водять екскурсії по своїх володіннях, зустрічаються з відвідувачами, виконують завдання з виробництва певних сортів вина, будують інші корисні прибудови і навчають нових робочих.

Кілька років тому ми «аж» два рази зіграли в базову версію гри Viticulture, де я виграв з великою перевагою, і ми «поховали» гру. Зараз, коли ми в основному збираємося вп'ятьох складно підібрати гарну євро гру, тому я вирішив зіграти в розширену версію Viticulture Essential Edition без Тоскани. Тепер були нові картки відвідувачів, можна було продавати свою землю і у кожного гравця були свої стартові умови завдяки введенню карт - мама і тато.

Я не розраховував виграти в третій раз, так як всі знали, що у мене найвищий шанс і всі відразу намагалися грати проти мене (на 5 гравців особливо не заблокуєш локації), тому я почав партію нерозумно. По можливості я ставив свого півня на переможне очко і намагався відразу отримати ще одне за бонус від виробництва. Андрій грав більш грамотно (для нього це була не перша гра), він продав свої поля, а на отримані гроші найняв двох учнів, щоб з наступного року здійснювати ще більше дій.

У підсумку до останнього раунду ми з Андрієм йшли ПО до ПО, але він не повірив, що я в третьому поспіль раунді зможу завершити замовлення і зменшив оберти. Якщо ми з Андрієм були на рівні по переможним очкам, то інші гравці відставали від нас приблизно на 7-10 ПО в загальній групі. Але вже до кінця гри все стало більш рівно: Я - 21, Діма 17, Андрій 16, Даша 15 і Гена 14 ПО. Уся партія тривала 2,5 години.

Найцікавіше, що Діма і Андрій не здали жодного замовлення на вино, хоча дана дія приносить найбільше ПО, але це не завадило їм зайняти друге і третє місце. Я ж виконав 4 замовлення, хоча в основному вони були у мене з малим значенням ПО.

В цілому гра Viticulture Essential Edition вийшла середньої, чогось їй не вистачило. Діма, Даша і Гена «заплювали» гру, але я їх вмовив зіграти ще раз, тільки вже з доповненням Тоскана. Тоскана дасть можливість дати своїм робітникам спеціалізацію (наприклад, виконати подвійну дію або стати мафіозі, хочеш поставити робочого поруч зі мною, тоді заплати мені монетку), новий вид карт (будівництво персональних будівель), поділ року на 4 сезони замість 2, нові місця на ігровому полі і глобальна карта за захоплення території. Все це звучить заманливо.

Fantasy Realms

Fantasy Realms – швидка карткова гра на збір кращої комбінації карт в руці. У грі 53 унікальні карти - 10 мастей по 5 карт і 3 джокера. Гравці починають з 7 картами в руці. У свій хід гравець може взяти карту з стопки і викласти у відкриту карту зі своєї руки або замінити карту з загального ринку на карту з руки. Гра триватиме поки на столі не буде лежати 10 карт горілиць, після чого відбувається підрахунок очок.

У грі необхідно постійно враховувати комбінацію між картами, потрібні карти в вашій руці як приносять додаткову кількість ПО, так і можуть привести до штрафу або очищенню всіх властивостей і переможних очок на карті.

Нашої компанії ця настільна гра припала до душі і ми в неї любимо грати, завдяки швидкій тривалості партії і азарту (в надії зібрати більш сильну комбінацію, ніж у інших гравців). Можете прочитати мій огляд на гру Fantasy Realms .

Під кінець вечора ми встигли двічі зіграти. Перша партія зайняла 20 хвилин, я набрав 243 ПО, Андрій 245, Діма 180, Даша 175 і Гена 141 ПО. У другій партії ми вклалися в 15 хвилин, я набрав 236 ПО, Даша 242-202, Діма 157 і Андрій 150.

У першій партії я зробив наголос на карти з погодою і зміг зібрати їх всіх, плюс джокером зробити ще одну копію для великої комбінації ПО між ними, але я програв всього в 2 очки проти комбінації Андрія, де він зміг з однієї карти отримати 150 ПО ( треба було зібрати карти на зростання числа сили карти).

У другій партії вже я забрав дану карту і зміг зібрати шість послідовних карти + у мене була комбінація зі свічкою і книгою, яка дала 100 ПО. Я був упевнений у перемозі, але Даша сказала, що вона набрала більше. У підсумку на допомогу прийшов додаток на мобільному для підрахунку переможних очок Fantasy Realms. Мені сподобався додаток, дуже швидко можна вказати у якого гравця які були карти і побачити фінальний рахунок ПО. Через велику кількість різних комбінацій і нюансів у вигляді штрафу і бонусу в грі необхідно уважно підраховувати ПО, а додаток робить все за вас.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of