Ігротека №68. T.I.M.E Stories: A Prophecy of Dragons, Azul, Evolution, Елементарно

Привіт. Сьогодні звіт про зіграні ігри за 23.06.2019. Вечір був святковим, я приніс тортик з персональним дизайном в честь дня народження Андрія. Тут могла бути реклама кондитера, але на жаль).

Поки нас було четверо я вирішив спланувати сьогоднішню програму з урахуванням кооперативів, ми до них місцями прохолодно ставимося. Напевно, півроку лежало доповнення T.I.M.E Stories: A Prophecy of Dragons і чекало на бажання людей пограти в кооператив. А щоб швидше зануритися в детективну атмосферу, ми зіграли вперше в гру з серії «Елементарно» - останній шанс.

Azul

Azul - найкраща абстрактна і сімейна гра на даний момент згідно з рейтингом BGG. Гра дуже проста - гравець вибирає всі плитки одного кольору з доступного місця і розміщує їх на свій планшет (плитки кладуться на порожні місця ряду, а зайвий залишок йде в штрафну частину). Решта плиток з обраної локації відправляється до загального пулу, в результаті всі вони будуть розподілені між гравцями.

Ось вже четверта партія для мене, і я до цих пір не зрозумів оптимальну стратегію для перемоги. Для себе я намагаюся брати плитки з планшета, яких більше. Зазвичай це дві плитки, і я починаю будувати ряд з 2-3 осередків. Намагаюся, щоб над завершенням рядком поруч обов'язково була побудована плитка для отримання бонусів при будівництві.

Азул хороша швидка гра. Поки ми чекали четвертого учасника ми за 30 хвилин встигли зіграти партію. Фінальний підрахунок очок: я - 36 ПО, Діма 61 ПО і Андрій 54 ПО. При цьому я не знаю, що кардинально не правильне я робив, навіть закінчивши всі ряди одного кольору і отримавши плюс 10 ПО мене б це не врятувало.

Якщо минулої ігротеці 67 я писав, що не зміг виграти, набравши 65 ПО, а Діма тоді набрав 39 ПО, то зараз усе кардинально змінилось. Зігравши з різною кількістю гравців виходить трохи інша гра. Якщо на двох різниця варіювалася від 2 до 5 ПО у мене, то з великою кількістю гравців відрив збільшується. Наприклад, в ігротеці 69 я вже зміг набрати більше 100 ПО в грі на чотирьох.

Мені усе ще продовжує подобатися гра Azul. Зовсім скоро порівняю її з Саградою, а там вже недалеко мені чекати до другої версії гри.

Елементарно: Останній шанс

Sherlock: Last Call або Елементарно: Останній шанс - це швидка карткова кооперативна гра на дедукцію. Перемішується 30 карт, кожен гравець отримує по 3 штуки. На карті йде опис того, що відбувається за сценарієм, де ключові слова виділені іншим шрифтом. Слова, які виділені шрифтом можна сказати вголос іншим гравцям.

У свій хід гравець повинен вибрати одну карту з руки і покласти її лицьовою стороною вгору на стіл або сорочкою вниз до скиду, після чого добрати карту з колоди. Перша фаза гри завершитися, коли всі гравці розіграють всі свої карти з руки. Тепер всі дивляться на розіграні в відкриту карти і намагаються відновити те, що відбувається.

Після загального обговорення, один гравець бере стопку червоних карток і починаючи з першої карти зачитує питання про те, що відбувається і варіанти відповіді. Записуємо номер питання і букву відповіді, після чого звіряємося з фінальними результатами. Деякі залишені карти у відкриту зі столу можуть принести штрафні очки, тому з розумом треба вибирати, що зробити з картою - відправити до скиду чи розіграти у відкриту.

Щоб сильно не спойлерити скажу так. Якби гру перевели як останній дзвінок, а не як останній шанс, можливо ми б змінили свою думку про те, що відбувається. В результаті у нас в голові склалася зовсім інша історія і ми дуже мало набрали ПО за правильні відповіді + штраф за зайві карти на столі не дозволили нам нічого заробити.

Перше враження таке - або ти повністю розібрався в тому, що загадав автор гри і відповів на всі питання правильно чи ти сильно помиляєшся, а значить абсолютно неправильно відповіси на питання. Нас чекають ще дві історії, подивимося, як впораємося наступного разу, ця партія у нас зайняла 35 хвилин.

T.I.M.E Stories: A Prophecy of Dragons

T.I.M.E Stories: A Prophecy of Dragons - це другий для мене сценарій у всесвіті агентства часу. Я вже писав про свої враження про базову гру в ігротеці 38 і як ми рік тому вп'ятьох зіграли в TIME Stories: The Marcy Case в ігротеці 46 . Щоб зрозуміти концепцію гри можете прочитати мій огляд на базову версію гри T.I.M.E Storie s.

Ще при підготовці до гри додаток порадував. Тепер на вибір було 8 персонажів, і кожен міг вибрати собі до душі героя. У нас був паладін, мисливець, маг і воїн. При цьому вибір класів гравців дуже сильно впливає на сюжетні можливості (рекомендую вибирати класи збалансовано, іноді треба буде хороша спритність, іноді магія, іноді сила). Я думаю з будь-яким класом можна дійти до фіналу, головне знайти свою сюжетну лінію.

Крім вибору героїв у гравців були свої значення життя і грошей. На гроші можна було купити зброю, одяг, зілля і т.і. Але більш важливо бути підготовленим до перевірок на магію і спритність.

Тепер при переході між локаціями при випаданні результату кістки зі значенням 1 або 3, розігрується сюжетна карта з подією, і цих карт досить багато. Найперша така карта підняла усім настрій і це було супер, так як нам дуже пощастило. До цього Андрій ризикнув і витратив 2 монетки на невідомий предмет (не буду писати, що це, але картинка дуже цікава), а за допомогою карти події зміг продати цей предмет за 9 монет, що дозволило нам досить непогано екіпіруватися на ринку. Пізніше нас ще одна карта порадувала - це була тимчасова аномалія, яка нагадала нам минулий сюжет з зомбі.

У підсумку ми змогли за один захід повністю пройти через всю історію за 130 хвилин. Швидше за все я щось забув у правилах і можливо ми повинні були складніше пройти цей сценарій. Хоча без 9 монет, витрачених на 3 зброї, було б куди складніше грати. Ще цікавою механікою була подорож по міні карті рівня, коли в 2д режимі треба було знайти вихід і вибираючи якою дорогою піти.

Це доповнення мені сподобалося більше, ніж попередні. Так як був вибір між персонажами, вони сильно відрізняються між собою, за гроші можна було покращувати цих героїв. З'явилася точка сейва майже перед фінальним босом, та й сама битва з ним була побудована досить цікаво, хоча тут без деяких персонажів нормально не обійтися.

Не знаю зіграю я ще в інші сценарії чи ні, хоча, як для одноразової гри вона не дешева. Можливо більш варіативні сюжетні лінії в інших сценаріях дозволять зіграти в них повторно через 1-2 роки ...

Evolution: Natural selection

Еволюція: Природний відбір - це перероблена і покращена версія настільної гри «Еволюція», яка вийшла в 2010 році. Гравці створюють і еволюціонують свої тварини. Тварини збільшуються в розмірі, зростає їхня популяція, з'являються нові властивості, після чого тварини зобов'язані поїсти. Якщо тварина травоїдна, воно отримує їжу з загального столу, а якщо хижак, то починає полювання на інших істот.

Трохи передісторії. П'ять років тому мені на день народження подарували базову версію гри еволюція. На тій же ігротеки ми зіграли в неї, після чого я приніс гру вже до своєї компанії, і ми знову зіграли. Після цих двох раз я в еволюцію так і не зіграв, так як гра видалася дуже рандомною, не красивою і не проробленою. Хоча багато хто радить зіграти в гру відразу з доповненням клімат і політ, ця же порада підходить і до нової версії гри. Нова ж версія гри була повністю перемальована (дивимося картинки з грою, вони досить симпатичні) і отримала зміни в правилах в кращу сторону. Начебто з початок гру випустили на західному ринку, а після успіху її локалізували, але можу помилятися.

Як проходить гра. Гравці набирають карти до руки (3 + кількість тварин у гравця). Всі гравці розігрують лицьовою стороною вниз по одній карті, вони перемішуються і відкриваються догори, на них підсумовується сума чисел - це буде кількість їжі на поточний раунд (можливо щось залишилося з минулого).

Після чого гравці по черзі або разом розігрують карти з руки одним з декількох способів. Скинувши будь-яку карту з руки можна створити нову тварину з мінімальними параметрами на розмір і популяцію. Підвищити на одну поділку на планшеті тварини популяцію і розмір можна скинувши одну карту з руки. Найголовніше - це розіграш карт безпосередньо на тварину, що дасть йому нові властивості (але не більше 3 карт на одну тварину). Наприклад, отримувати першим їжу, поїв - значить тебе не зможуть з'їсти, передача їжі сусідньої тварини, різні захисні властивості від хижаків і т.і.

Наостанок настає фаза годування. Перший гравець і кожен наступний по черзі повинен отримати одиницю їжі для одної своєї тварини. Який розмір популяції, стільки треба з'їсти. Якщо це травоїдна тварина, то вона бере доступну з поля їжу. Хижак - нападає на іншу тварину і отримує стільки їжі, який був розмір у тварини, а жертва втрачає 1 популяцію. Якщо не вийшло погодувати всіх тварин і популяція опустилася до 0, то тварина гине, і гравець отримує з колоди стільки карт, скільки було властивостей у істоти.

Перші раунди досить спокійні, всім вистачає їжі, немає хижаків, немає властивостей. А ось вже з середини гри починається агресивна гра, адже всім потрібно їсти. Я сподівався на більшу доступність їжі і своїм двом тваринам додав властивість, яка дозволяла зростати на автоматі, якщо на поле залишалася зайва їжа. Першу тварина я захищав властивістю «норних», якщо воно поїсть, значить його не можна з'їсти. У підсумку це тварина дожило до кінця гри, а всіх інших моїх їли.

Гена грав більш агресивно, його основна тварина була хижаком, і він намагався рости в розмірі і брати такі властивості, які дозволили б їсти інших гравців. Діма навпаки пішов на захист, у нього підсумовувалась значення популяції і розміру для захисту від хижаків, а іншими властивостями він набирав якомога більше і швидше їжі з поля для перемоги.

Всім крім мене гра сподобалася, мені не подобалася агресія гри (хоча таке життя), та й я вибрав не правильну стратегію. Сподіваюся наступного разу я зможу зіграти з доповненнями, щоб краще оцінити гру.

Партія зайняла у нас 75 хвилин. Діма заробив 61 ПО, Андрій - 56, Гена - 55, а я 53 ПО. При цьому швидше за все я неправильно трактував властивість своєї тварини і повинен був отримувати менше їжі.

4
Отправить ответ

avatar
2 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
HawksОлександрCattman Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Cattman
Guest
Cattman

AZUL – дивився летсплей, читав правила, і щось не зовсім зрозумів всього задуму. 🙁 Може треба зіграти особисто? Все ж таки автор у неї дуже класний. Якби на неї ще ціна була трохи гуманніша! 🙂
Еволюцію класно переробили, це що стосується оформлення, ну й ніби то ігровий процес значно поліпшили. Дивився летсплей, у тому числі з доповненнями. Красива, не надто складна, добре для родинного варіанту. А от доповнення не такі однозначні, особливо “Клімат”, бо це не гра, а суцільна криза. Грати з ним немає ніякого бажання!

Олександр
Guest
Олександр

Обратите внимание, что в этой эволюции у животных не может быть больше 3х свойств.