Ігротека №69. Via Nebula, Azul, Защитники Короны, The Mind, No Thanks!

Салют. Сьогоднішній звіт про грання 14.07.19. Популяризую настільні ігри серед знайомих і друзів, тому я на цю зустріч запросив новачка (Влад). Далі в звіті можна помітити, як він відстав від інших гравців по переможним очкам, але для першого разу все було не так погано. Хоча ми з ним разом змогли наробити шуму в «захисниках корони» розгромив переважаючи нас сили. Пишу про ігри в тій послідовності, в якій ми в них грали.

The Mind

The Mind - швидка кооперативна карткова гра на безмовне взаєморозуміння між гравцями. Гра відносно нова і наробила багато шуму, отримавши пару престижних нагород. Можете почитати мій огляд на настільну гру the Mind і про спосіб як зіграти в цю гру, замінивши її карти. Ще думка про гру - ігротека 44 , ігротека 45 і ігротека 51 .

Поки ми чекали четвертого нашого учасника ігротеки, я вирішив згуртувати наш колектив, і зокрема новачка, за допомогою The Mind. Минулі два рази ми грали одним і тим самим складом і у нас більш-менш був злагоджений механізм взаємодії, зокрема - дуже швидко скидали свою карту, якщо вона була на кілька пунктів вище за попередню на столі.

Тільки один раз, коли у нас було по чотири карти в руці, ми змогли ідеально без помилки розкласти всі карти. У всіх інших випадках хтось, та й затупить, коли інші накидали зверху 3 карти, а він ще свою одну минулу так і не розіграв.

Мені дана гра сподобалася тільки в самій першій партії, на цьому все. Багато радять грати тільки вдвох, так простіше взаємодіяти і знижується ймовірність припуститися помилки. Якщо брати схожі гри, то мені дуже подобається Hanabi , колись в цю гру я удвох з дружиною за місяць зіграв більше 20 партій . Хотілося грати і покращувати свій результат до досконалості.

Тут же немає особливого бажання зіграти знову в mind. Так, буває місцями весело, коли виходить зібрати ідеально карти або один гравець більш швидше розігрує свою карту і тим самим псує всю картину. Інший приклад, нас було четверо і у кожного була послідовна карта 36, 37, 38 і 39, а попередня викладена на столі - 22, і тут тільки дивом можна було б відчути ситуацію, щоб усі розіграли свої карти як треба.

Наша тестова партія зайняла 15 хвилин, і ми дійшли до 5-6 рівня без оглядки на ігрові життя. Замість повторної спроби я вирішив відразу розкласти і підготувати наступні дві гри.

Azul

Azul - найкраща абстрактна і сімейна гра на даний момент згідно рейтингу BGG. Гра дуже проста - гравець вибирає усі плитки одного кольору з доступного місця і розміщує їх на свій планшет (плитки кладуться на порожні місця ряду, а зайвий залишок йде в штрафну частину). Решта плитки з обраної локації відправляється до загального пулу, в результаті усе буде розподілене між гравцями.

Нарешті я зміг зіграти в Azul вчотирьох, до цього було 2 партії на двох і 3 партії на трьох. Мені сподобалося, що гра трохи, та й різниться від кількості гравців. Чим більше грають, тим глобальніше може бути відрив в ПО між гравцями в кінці гри. При цьому часто доводилося перемішувати в мішку усю решту плиток, а на шостий раунд і зовсім не вистачило плиток для розміщення їх на 9 майданчиках, тільки на 7.

Коли всі гравці починають розбирати з майданчиків плитки, то в центрі утворюється дуже багато плиток одного кольору, тому важливо залишати порожніми поля з великим розміром на 4 і 5. При грі вдвох складніше зібрати ряд з 5 плиток, тут же все простіше, а значить буде більше фінальних бонусів за будівництво. Дивно, що за нашу партію тільки один раз гравець отримав більше 8 одиниць штрафу за зайву плитку (мій антирекорд в ігротеці 67 мінус 11 ПО).

Я намагався будувати з верхнього лівого кута вниз, а далі класти найближчу сусідню плитку справа. У підсумку я зміг забудувати перші три вертикальні ряди і плитки одного кольору. Хоча деякі гравці змогли забудувати відразу два кольори на своїх рядах, а це відразу 20 ПО до бонусу.

У підсумку на чотирьох партія зайняла у нас 50 хвилин з поясненням правил для двох гравців (зазвичай ми вкладаємося в 35 хвилин на трьох). Я заробив 101 ПО, Ярослав і Андрій по 89, а Влад 50 ПО.

Royal Defense

Настільна гра Захисники корони або Royal Defense - це протистояння двох протиборчих сторін. Для перемоги необхідно знищити ворожих юнітів на 20 одиниць слави або пробігти своїм юнітом у ворожий замок і пройти через нього для миттєвої перемоги. Можна грати як 1 на 1, так і 2 на 2, де у кожного гравця своя персональна ігрова колода з істотами його раси.

Як проходить гра. У свій хід гравець отримує з банку 5 монет і 2 манни. За гроші можна купити карту з руки або будівлю з загального ринку. За манну можна купити одну з 5 магічних карт, при цьому карту необхідно буде розіграти в цьому ходу. Якщо на початку раунду юніт гравця займає локацію з властивістю, то воно розігрується негайно.

Основна дія в грі - розіграш наказів. При грі 2 на 2 у кожного гравця по 3 наказу, а в дуельному варіанті по 5. При цьому деякі будівлі, карти або юніти дозволяють отримати додатковий наказ. Для активації юніта або будівлі на нього необхідно покласти один наказ (іноді 3, для деактивації ворожого закляття).

Далі гравець в будь-якому порядку знімає наказ з юніта, в обов'язковому порядку ходить і по можливості атакує ворога. Наприклад, лучник перед атакою повинен підійти на одну клітку вперед, а потім вже вистрілити в ворога. На одній клітці ігрового поля може перебувати до двох союзних істот. Якщо перед юнітом перебуває ворог, то він не може його обійти (виняток властивість політ), але може завдати йому шкоди (поклавши відповідний маркер поранення на карту). Коли гравець добиває ворожого юніта, він отримує стільки золотих монет та переможних очок, скільки було зображено внизу карти (від 1 до 5).

В кінці свого ходу гравець добирає до 5 карт свого війська, з можливістю попередньо скинути одну свою карту в відбій. А якщо після битви гравець набрав 20 ПО, то він виграв гру.

Для мене і Андрія це була вже друга партія в гру, пізніше будуть враження про весняну ігротеку, коли я вперше зіграв в Захисників корони і що ми не так робили. Я грав за орків (в даній партії вони здалися мені найбільш слабкими, хоча минулого разу ми грішили на слабкість людей) разом з Владом (він вибрав нежить). Проти нас був Андрій (ельфи) і Ярослав (люди).

Починала гру світла сторона (хоча вони обурювалися, що це не вигідно грати першим, так як по ним зможуть вдарити наші лучники, а їм в нікого стріляти в першому раунді). Світлі купили по одному лікувальному юниту за 5 монет кожен і пішли вперед. Темні в свою чергу купили сумарно 4 дешевих юніта з поганими характеристиками, для швидкого захоплення ключових локацій на полі. І почалася битва.

В цілому треба було знімати відео, тому що вийшло дуже по фану. Світлі своїми дорогими юнитами рухалися двома сусідніми клітинами і коли підійшли до замку то було тривожне почуття, плюс їх наздоганяли нові сильні війська. В результаті дивом, магією і юнітом нежиті, який міг стріляти по всіх противникам на одній лінії карти вдалося відбитися, посилити свої позиції, хоча у світлих було на багато більше золота.

Далі світлі знову пішли важкими фігурами з ХП від 8 і вище, і знову сталося диво, і вони були розбиті. Складно описувати, але тактики вистачало. Кожен раунд темні закуповували магію, пересували ворогів на потрібну сусідню клітку, блокували їх і наносили максимальної шкоди до повного їх знищення.

Чим для мене запам'яталася ця партія - я три рази завдавав магічної шкоди своєму юниту, щоб посилити його, і тоді він міг пересуватися далі і бити сильніше. Мені за всю гру, так і не прийшли юніта дорожче чим 6 монет (просто не пощастило з колодою, хоча варто готувати гру за спеціальними правилами, відібравши потрібні карти в колоді). Всю основну роботу зробив Влад. Я представляю на скільки ще могла б бути веселіше гра, якби шкоди розраховувався за результатом кістки.

Не знаю вийде мені оцінити гру в дуельному режимі, але в форматі 2 на 2 гра Royal Defense заходить дуже добре через фан. Тільки пішов за чайником, приходжу і настає для тебе криза, вороги сильно посилилися і не бачиш шансу на перемогу, щоб відбитися, а вже через хід ситуація змінюється. В результаті темні перемогли світлих з перевагою на 4 переможних очки. Гра у нас зайняла 90 хвилин.

Via Nebula

Via Nebula - сімейна гра з красивими компонентами і загальним будівництвом. У свій хід гравці можуть відкрити на загальній карті місце розташування ресурсів (отримавши за це 1-2 ПО), побудувати на порожній спеціальній клітини фундамент для майбутнього свого замку, розвідати туман (відкрити дорогу навколо ресурсів і будмайданчика), перевезти ресурс і закінчити будівництво.

Як проходить гра. У гравця є дві дії за хід і обмежені фігури робітників (2 штуки), будівельного майданчика (3 штуки). При цьому на одній клітці може перебувати два майданчики під будинок, тому вигідно прилаштовуватися до іншого гравця, так як рано чи пізно буде дорога між ресурсами і місцем будівництва.

Коли гравець виставляє свого робочого на ділянку з жетоном ресурсу, він викладає на ділянку відповідну кількість потрібного виду (в грі 5 видів ресурсу). З одного боку, гравець відкриває потрібне йому родовище, але якщо інші гравці не будуть брати ресурси з цього місця, то гравець не скоро поверне на руку свого робочого, щоб відправити його на нове місце.

Ресурси необхідно переносити на свій будмайданчик для виконання умови будівництва. На початку партії у кожного гравця є по дві стартові карти в руці і п'ять відкритих карт на ігровому полі. На них написано скільки і якого виду ресурсу необхідно для будівництва будівлі. На карті також зазначено скільки вона принесе ПО в кінці гри і яке одноразова дія відбудеться при будівництві. Частина карт дозволяє отримати ПО в кінці гри за певні умови.

У нас на початку гри була дуже цікава ситуація. Всі робочі виставлені, але ніхто з гравців не захотів відкривати дерево. При цьому на початку гри з 5 ресурсів - 4 відкриваються одразу, але і там не було дерева. При цьому з п'яти карт на ігровому полі чотири вимагали дерева для будівництва. В результаті у нас був повільний початок, коли всі намагалися звільнити свого майстра від ресурсів, щоб відкрити родовище дерева.

Вся партія відняла у нас 80 хвилин. Я заробив 32 ПО, Андрій 28, Ярослав 26 (з урахуванням 3 штрафних), Влад 23 ПО. Андрій дуже добре почав, якщо у нього було побудовано 3 будівлі, то у нас тільки по одній і йому треба було швидше закінчувати гру, щоб ми не встигли набрати ПО, але він не встиг.

Способів отримання ПО в грі не так багато - розмістити робочого на жетоні ресурсу (від 1 до 2 ПО), за кожні відкриті 3-4 плитки землі по 2 ПО, штраф за кожен зайвий використаний ресурс і переможні очки за карти з побудованих будівель (від 0 до 6 ПО).

Перше враження про гру - хороша сімейна гра з красивими компонентами, не складними правилами. Головне бути уважним, щоб першим зібрати потрібну кількість ресурсів для будівництва будівлі (якщо вас випередять, доведеться підбирати ресурси під іншу карту, а зайві принесуть штраф), або підлаштовуватися до чужих зроблених стежок від ресурсів для свого будівництва. Під кінець гри ми могли майже з будь-якої в будь-яку точку доставляти потрібний ресурс.

No Thanks!

No Thanks - дуже швидка і проста гра в карти на жадібність. У свій хід гравець або бере відкриту перед собою карту з числом від 3 до 35 або кладе на неї одну монету. Гра завершитися, коли всі карти будуть розіграні. При цьому в закриту при підготовці до гри вилучається 9 випадкових карт, і гравці не знають яких саме тепер не вистачає в колоді. Читати детальніше огляд на гру No Thanks .

Результат першої партії - я - 61, Ярослав 43, Андрій 35, Влад 105. Результат другої партії - я - 22, Ярослав 52, Андрій 40, Влад 59. Чим вище фінальна сума, тим гірше. Один раз я зміг зіграти в партію, завершивши її на 0.

Свого часу ми часто втрьох завершували ігротеку саме в цю гру, адже партія займає 10-15 хвилин, а атмосфера просто зашкалює. Дуже прості правила. Якщо немає гри, то її компоненти можна замінити. Можна взяти корову 006 або будь-яку гру, де є картки з числами від 3 до 35 і будь-які предмети для заміни монет. Гра готова.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of