Ігротека №70. Вшістьох. Sagrada, Power Grid, Downforce, Secret Hitler

igroteka 70

Салют. Ігротека від 11.08.19. Сьогодні нас зібралося шестеро, тому довелося поламати голову - в які ігри зіграти. Допомогла функція фільтра на BGG, можна свій список ігор відфільтрувати за багатьма параметрами, я вибрав кількість гравців - шість.

Я звичайно давно думав про те, щоб принести данину поваги гри престолів і зіграти в однойменну гру повним складом, але ігровий вечір з однієї гри - не цікаво. Тому вибрав перевірений варіант з Power Grid. Було цікаво як ми зіграємо в обмеженому просторі, плюс з нами було 3 новачка, які показали досить непоганий результат. Єдине, хотів протестувати Colt Express в командному режимі по 2 гравця.

Sagrada

Sagrada - красива абстрактна гра на розміщення кубиків. У грі 10 раундів, протягом одного раунду гравець може розмістити до двох кубиків на своєму особистому планшеті. При підготовці до гри, гравець вибирає одне з полів на яке буде розміщувати кубики. У кожного гравця є свої персональні умови для отримання переможних очок в кінці гри, а також три загальні мети для нарахування ПО.

У грі п'ять видів кубиків різного кольору - червоний, синій, зелений, жовтий і фіолетовий. На кожному кубику стандартна розкладка граней - з числом від 1 до 6. Гравці повинні розміщувати кубики на планшеті таким чином, щоб куб відповідав вимозі місця (потрібного числа або кольора). При цьому розміщений кубик не може бути такого ж значення або кольору, що і сусідній куб. За кожне пусте місце в кінці гри, гравець отримує штрафні очки, тому необхідно розміщувати кістки орієнтуючись на загальні цілі.

Перші три партії в Саграда я зіграв удвох з різними гравцями, і гра мені здалася більш дуельною і не уявляв, як в неї грати натовпом. Ось і зараз перед приходом всіх гостей ми удвох з Дашею зіграли партію за 25 хвилин, при цьому набравши однакову кількість переможних очок.

Найцікавіше, що вже через 15 хвилин при грі вп'ятьох, я з Дашею до 2-3 раунду допустили помилки при розміщенні кубиків і тим самим заблокували можливість розмістити всі кістки на полі. Гра вимагає великої концентрації уваги. У підсумку крім нас вдвох, ще Гена допустив помилку в розміщенні кубиків, тому він до кінця не дорахував свої зароблені ПО.

При грі в Саграду в 5-6 гравців необхідно докупити доповнення, яке додасть певну кількість ігрових кубиків, принесе нові види карт, а також внесе нову механіку отримання кістки. Тепер в свій хід гравець бере один куб із загального запасу зі столу і одну кістку зі свого «запасу». Так перед партією кожен гравець отримує по 2 кубика кожного кольору, кидає їх для визначення числового результату на них і розміщення на спеціальному планшеті.

Завдяки цьому нововведенню у гравця є зайва можливість заздалегідь розмістити заготовлену кістку, щоб збільшити простір для розміщення грального кубика з загального запасу. У підсумку тільки я в двох місцях фізично не зміг розмістити кубик, а майже всі інші оступилися в одному місці. Я думав, що буде куди більше недобудованого простору.

Друга партія на п'ятьох зайняла в нас 35 хвилин. Я зміг набрати 45 ПО, Даша 57, Андрій 59, Діма 43, Гена при підрахунку побачив, що припустився помилки в правилах розміщення і вирішив не брати до уваги ПО, хоча у нього виходило більше 40 очок. Більшість очок довелося на особисті цілі гравців. Всі збирали кубики зі значенням 5 і 6, і ми вже по ходу гри здогадалися у кого яка особиста мета за кольором.

Sagrada - добротна, дуже красива і якісно зроблена гра, яка сподобалась усім граючим за столом.

Power Grid

Енергомережа - відмінно збалансована євро стратегія. З початку гравці купують через систему аукціонна доступну електростанцію, далі закуповуються ресурсами для запуску роботи електростанції (в грі доступно 4 види ресурсів - вугілля, мазут, сміття і уран).

Настав час підключати міста до систему електропостачання. Так по ходу гри до кожного міста можна підключитися до трьох разів (перший гравець будує станцію за 10 мільйонів, другий в другу фазу за 15 і третій під час третьої фази вже будує станцію за 20 мільйонів). Прокладка дороги між містами коштує від 0 до 24 мільйонів за одну ділянку. Головне в грі правильно прорахувати і розподілити зароблені гроші в кінці раунду від електропостачання своєї мережі.

Зазвичай в Power Grid ми граємо вчотирьох і в нас є один непереможний чемпіон. Зараз же було цікаво зіграти в повному складі і подивитися на скільки здасться гра важкою для необізнаних з нею. Адже в самих правилах написано, що гра досить складна і, якщо ви щось не розумієте, краще в неї не грайте.

Сьогоднішня партія в енергомережу мені здалася найкращою за останні 5 разів, так як двоє новачків мали всі шанси поборотися за перемогу і в результаті вони показали відмінний результат. Наша партія зайняла 140 хвилин. Послідовність від першого до останнього місця - Я і Даша (рівна кількість міст), Андрій, Діма і Максим (відстали на одне місто від нас) і Гена. При цьому Максим до останнього раунду йшов другим з перевагою на 1 місто від трьох гравців, але в останньому раунді щось пішло не так.

У енергомережі головне не бути лідером, тому що вся механіка налаштована проти нього. Так в фазу покупки ресурсів і розміщення електростанцій в місті, відлік йде від відсталого гравця. Єдина перевага першого гравця - це купити першим одну з доступних електростанцій, але це не завжди може бути корисним. Наприклад, в нашій партії після первинних електростанцій пішли досить непогані потужні за 20+ електро і ось через час усі посилилися і вийшли потім станції дешевше ніж 20 електро, які вже нікому не були потрібні і ми пару раундів толком нічого не купували.

Першим гравцем треба було бути комусь тому я вирішив піти у відрив. Я будував електростанції в містах з найдешевшим транзитом, купував найдорожчі електростанції без споживання ресурсів. У підсумку я був у відриві на 2-3 міста завжди від другого місця, зовсім не купував ресурси для заживлення станцій, так як одна станція на 2 міста, а друга на 5 покривали всю мою сітку потреб. При цьому після мене ще два гравця могли влаштуватися поруч мене, знаючи про дешевий зв'язок між містами, але вони не захотіли.

Але навіть враховуючи дві мої супер економні електростанції я в підсумку за всю гру розщедрився на 6 заводів і сумарно витратився більше всіх. При цьому коли я купив свою п'яту електростанцію, яка дозволила б мені живити 14 міст і виграти, я за неї по торгах переплатив в півтора рази віддавши 66 електро. А коли черга дійшла до купівлі ресурсів, то всі гравці почали скуповувати вугілля, який потрібен був мені. В результаті Даша купила вугілля на 55 електро, залишивши мені дві одиниці вугілля, які я купив на 18 електро.

У підсумку в наступному раунді я скинув цю електростанцію і два вугілля, які обійшлися мені в 80+ грошей. Але якби Даша цього не зробила, то гра закінчилася раніше, а так вона змогла навіть вийти на друге місце і тільки за різницею грошей програти мені. Дуже важко грати, коли проти тебе грають всі інші. Так в передостанніх раундах Максим зі мною буцався і в підсумку злетів з другого місця на п'яте, а Даша навпаки своїми діями могла виграти, побудувавши в кінці відразу 4 міста.

Всім рекомендую Power Grid, відмінна гра, перевірена часом. Пару слів про минулу партію – ігротека 64.

Downforce

DownForce - швидка азартна гоночна гра з механікою ставок. У першій фазі гравці купують собі автомобіль потрібного кольору і отримують унікальну властивість гонщика. У другій фазі гравці по черзі розігрують карти з руки, які в свою чергу пересувають зображені на картках автомобілі на відповідну кількість клітин гоночного поля. Коли перша машина проїжджає спеціальну ділянку поля (а таких ліній на полі три) - починаються приховані торги, кожен гравець відзначає на своєму листку, хто, на його думку, приїде першим. У третю фазу проходить фінальний підрахунок очок, враховується сума зароблених грошей за місце вашого автомобіля, за вдалі ставки, мінус сума за авто. Прочитати повний огляд на настільну гру DownForce.

Для нас це була друга партія в гру, але перший раз ми грали вп'ятьох, хоча правильніше грати вшістьох, щоб у кожного гравця було по одній машині. Якщо у тебе багато карт з високим значенням певного кольору, то варто поборотися за автомобіль цього кольору. При цьому якщо ваші карти впливають безпосередньо на пересування авто, то специфічні особливості гонщиків не завжди дають суттєвий бонус (одні карти значно сильніші за інших, я своїм бонусом зміг тільки один раз скористатися).

Перша половина гри була смішною, так як всі ми пам'ятали минулу партію - ігротека 46 . Андрій лідирував попереду (він в нас регулярно виграє в спортивні ігри), він два рази зміг в вузькій ділянці розмістити своє авто, що ніяка інша машина не могла його об'їхати. Ми усі думали, що він знову виграє, почали робити ставки на нього, але він сказав, що так не цікаво. Або дійсно йому стало не цікаво або всі інші гравці налаштувалися, але в підсумку Андрій зміг фінішувати лише п'ятим, а я і зовсім не зміг доїхати до кінця.

З одного боку, всі гравці бачать явного переможця, знають, що вони поставили ставку на іншого або на себе коханого і будуть намагатися грати карти, які не вплинуть на лідера. Але з іншого боку, картами особливо не вплинеш, якщо у тебе майже кожна карта на скільки-то, та й просуває лідера вперед до фінішу. Тому гра мені здається трохи дурною, хоч і азартної, з елементами випадковості.

Вся партія в нас зайняла 30 хвилин. При цьому гонка вийшла не ординарною і по переможним очкам ми розділилися на дві групи, явні лідери і ті, хто отримав негативне значення ПО (коли витрачені кошти на покупку автомобіля не відбилися призом за участь у гонці і таємних ставках). Я заробив мінус 6 ПО, Андрій мінус 4 ПО, Гена мінус 2 ПО, Даша 10 ПО, Максим 12 ПО, Діма 14 ПО.

Дуже спірне враження про гру залишилося у нас, і я не знаю зіграємо ми в неї ще раз (можливо тільки при зборі вшістьох). Плюс, що партія проходить досить швидко - близько 30 хвилин і правила прості. Рандом йде в мінус, хоча, можливо відігравши п'ять партій моя думка про гру зміниться. На даний момент я краще б зіграв в Camel Up, ніж в DownForce, хоча до гонки вийшло перше доповнення, може з ним буде цікавіше.

Secret Hitler

Secret Hitler - це гра для вечірок, яка нагадає багатьом - «мафію», хоча мені гра ближче до «The Resistance - опір». Якщо в «мафії» гравці протистоять маніякові, то тут гравці в закриту отримують роль лібераліста, фашиста і Гітлера. У цю гру я планував зіграти вже рік, так як вона стала популярною, але для партії треба хоча б 6 чоловік, а краще більше.

Всі гравці отримують картки для голосування зі значенням - так й ні. Так само отримують партійне членство, більшість гравців - це лібералісти, а решта фашисти. У гравців ліберальної партії однакова роль, а ось серед фашистів буде гравець з роллю Гітлера. Для гри потрібне невелике ігрове поле, де розміщуватимуть картки з голосуванням законів - хороші і погані, шкала для вимірювання числа голосів.

Як проходить гра. На самому початку випадковим чином визначається президент (в майбутньому ця роль передається за годинниковою стрілкою). Президент пропонує зробити будь-якого іншого гравця міністром. Після чого всі інші гравці таємно голосують за пропозицію, вибрати даного гравця міністром чи ні. Якщо три рази поспіль не буде обраним міністр, то випадкова карта закону розіграється автоматично.

Після того як визначено міністра, президент бере три верхні карти закону, одну таємно прибирає до стопки скиду, а інші дві передає міністру. Той в свою чергу одну карту відправляє до скиду сорочкою вгору, а другу розігрує на полі лицем. Для перемоги либералистів необхідно розіграти 5 карт відповідного закону або вбити Гітлера, а фашистам в свою чергу треба прийняття 6 своїх законів або щоб після трьох фашистських законів Гітлер був обраний міністром.

Партії в Secret Hitler проходять досить швидко, тому ми за годину зуміли зіграти тричі. Перша гра пройшла 25 хвилин і переміг Гітлер, якого обрали прем'єром, друга - 15 хвилин і перемога лібералів, третя - 20 хвилин і знову перемога Гітлера прем'єром.

Перша партія проходила довго, тому що ми знайомилися з грою і до кінця не було зрозуміло, як правильно грати, щоб визначити фашистів і не дати їм можливості зіпсувати усе. Уже після першої партії ми порахували, що всього 17 карт законів з яких тільки 6 хороших, а 11 поганих.

У другій партії Гітлером вже був я, тому щоб не палитися на самому початку я прийняв ліберальний закон і вже потім, коли ігрова колода майже закінчилася я скинув хороший закон, сказавши, що його й не було, значить буде далі. Але вже в наступному раунді остання карта з законом опинилася в трійці на розгляді і виграли хороші.

Третя партія була трохи несподіваною, ми з Геною, здогадуючись що хороші, спеціально розіграли четвертий фашистський закон, щоби я в якості президента спробував вбити Гітлера, я потрапив, але потрапив тільки по фашисту. Діма в свою чергу в третій раз поспіль був фашистом і коли його обрали в ролі прем'єра, ми програли.

Складно описати дану гру, простіше подивитися летсплей. Гра сподобається любителям мафії та інших схожих ігор. Тут необхідно вміти приховувати свої емоції і переконувати інших гравців в тому, що я хороший і не фашист, а ось інший гравець швидше за все поганий, адже я передав йому хорошу і погану карту, а він розіграв погану. Будемо збиратися вшістьох або великим складом, зіграємо ще пару раз.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of