Ігротека №71. Azul: Stained Glass of Sintra, Detective: A Modern Crime Board Game, Fabled Fruit, Sagrada, Елементарно

игротека 71

Салют. Черговий звіт ігротеки від 18.08.2019. Мета даної ігротеки - випробувати нарешті Detective: A Modern Crime Board Game, Андрій стверджує, що це найкраща гра детективного жанру на цей час. До гри у гравців був скептицизм, у нас популярністю кооперативні ігри не користуються, зокрема ми холодно прийняли серію ігор « T.I.M.E. Stories ».

Останнім часом ми часто стали грати в абстрактні ігри, то Азул, то Саграда, тому в цей раз ми дійшли до другої версії Azul, яка мені сподобалася більше ніж перша. Продовжую залучати людей до настільного світу ігор, сьогодні з нами вперше була Юля.

Салют. Игротека от 11.08.19. Сегодня нас собралось шестеро, поэтому пришлось поломать голову – в какие игры сыграть. Помогла функция фильтра на BGG, можно свой список игр отфильтровать по множеству параметров, я выбрал количество игроков - шесть.

Я конечно давно думал о том, чтобы принести дань уважения игры престолов и сыграть в одноименную игру вшестером, но игровой вечер из одной игры – не интересно. Поэтому выбрал проверенный вариант с Power Grid. Было интересно как мы сыграем в ограниченном пространстве, плюс с нами было 3 новичка, которые показали довольно неплохой результат. Единственное, хотел протестировать Colt Express в командном режиме по 2 игрока.

Елементарно 2 Sherlock: Death on the 4th of July - швидка карткова дедуктивна гра. Є короткий загальний сюжет і карти з підказками. Гравці отримують по 3 карти на руку і можуть сказати той текст, який підкреслений на карті.

У свій хід гравець повинен вибрати одну карту з руки і покласти її лицьовою стороною до гори на стіл або сорочкою вниз до скиду, після чого добрати карту з колоди. Перша фаза гри завершитися, коли всі гравці розіграють всі свої карти з руки. Тепер усі дивляться на розіграні у відкриту карти на столі і намагаються відновити сюжетні події.

Після загального обговорення, один гравець бере стопку червоних карток і починаючи з першої карти, зачитує питання про події гри і варіанти відповіді. Записуємо номер питання і букву відповіді, після чого звіряємося з фінальними результатами. Залишені в відкриту деякі карти на столі можуть принести штрафні очки, тому з розумом треба вибирати, що зробити з картою - відправити до скиду або викласти в відкриту на стіл.

Поки чекали всіх гравців, ми з Андрієм вирішили швидко на двох зіграти в елементарно. Минула частина гри елементарно: останній шанс на чотирьох нам не сподобалася, ми зовсім не змогли зрозуміти, що сталося на борту літака. З одного боку удвох простіше домовитися про те, що сталося, а з іншого боку, ми бачимо одночасно тільки 6 карт і з перших хвилин складно сказати, які потрібні, а які ні.

Так, наприклад, при роздачі карт я отримав три карти. На одній був більш-менш корисний текст, а на двох інших намальована карта місцевості. У підсумку я вирішив розіграти у відкриту обидві карти з мапою, так як думав, що в даному сценарії таких карт буде багато і вони допоможуть зрозуміти, хто вбив жертву. Тому іноді виникає думка, може просто всі карти відправляти до скиду, а в кінці постаратися згадати і обговорити всі карти, щоб не отримати штрафних очок.

У підсумку ми змогли набрати 12 переможних ПО, але втратили половину через неправильно залишені карти на столі. Сценарій був краще ніж минулого разу, хоч було використано в картах дуже багато зайвої інформації, але приблизно вимальовувалася сцена вбивства, хоча ми її представили трохи по-іншому.

Скажу так, серія ігор «Елементарно» не така й погана, але вона одноразова і необхідний досвід знайомства з нею, так як наша перша партія вийшла не дуже, як і враження від неї, але пройшовши третій сценарій з археологією, ми трохи підняли бал від враження на цю серію ігор. Сподіваюся, нові сценарії будуть ще краще.

Sagrada

Sagrada - гарна абстрактна гра на розміщення кісток. У грі 10 раундів, протягом одного раунду гравець може розмістити до двох кубиків на своєму особистому планшеті. При підготовці до гри, гравець вибирає одне поле на якому буде розміщувати кубики. У кожного гравця є свої персональні умови для отримання переможних очок в кінці гри, а також три загальних мети для нарахування ПО.

У грі п'ять видів кісток різного кольору - червоний, синій, зелений, жовтий і фіолетовий. На кожному кубику стандартна розкладка граней - з числом від 1 до 6. Гравці повинні розміщувати кубики на планшеті таким чином, щоб куб відповідав вимозі місця (потрібне число або колір). При цьому розміщений кубик не може бути такого ж значення або кольору, що і сусідній куб. За кожне пусте місце в кінці гри, гравець отримує штрафні очки, тому необхідно розміщувати куби орієнтуючись на загальні цілі.

Sagrada всім сподобалась ще минулої ігротеки 70 . То в нас був цикл любові до Azul, де ми поспіль грали в нього три ігротеки, а тепер на його місце прийшла Саграда (в наступний раз ми знову в неї зіграли, але вже вчотирьох за базовими правилами без свого запасу кубиків).

Якщо дивитися на партію в цілому, то найбільше питання у мене до особистих цілей. Ми грали з базовими особистими цілями, а значить усі значення з кубиків потрібного кольору йдуть до заліку переможних очок. Зазвичай в нас, хто з власної мети набирає багато очок, той і перемагає в грі, так як набрані очки за спільні цілі не так сильно впливають на гру (усі приблизно виконують по 2-3 завдання з карти). У майбутньої партії спробуємо зіграти з використанням особистих цілей з доповнення, де за основу взято не колір використовуваного кубика, а його розташування на планшеті.

Гра за традицією зайняла 40 хвилин на п'ятьох. Андрій знову виграв, набравши 56 ПО, Даша і Діма 48 ПО, Я 45 ПО і Юля, граючи вперше, набрала тільки 35 ПО.

На цей час, вибираючи між Азулом і Саградою, я б віддав перевагу Азулу, хоча sagrada грається значно швидше. Можливо, мій вибір зроблений через результат ігор, в дуельних партіях я куди краще граю, ніж з великою кількістю учасників.

Azul: Stained Glass of Sintra

Azul: Stained Glass of Sintra - друга версія однієї з кращих абстрактних ігор з деякими елементами від іншої настільної гри - sagrada. Тепер гравці будують не підлогу, а займаються склом. Гравці, як і раніше вибирають з доступного диска або загального поля тайли одного кольору і додають їх на свій планшет. Але що ж нового?

В Azul: Stained Glass of Sintra у гравців з'явилося загальне ігрове поле, де відзначаються зароблені переможні очки, штрафні ПО, йде підрахунок раундів (в грі буде 6 раундів, а не від 5 до 7, як у попередника) і можна подивитися який колір в партії принесе бонусні переможні очки при завершенні вітража потрібного кольору.

У кожного гравця буде своє особисте ігрове поле, яке формується за допомогою спеціальних модулів. При цьому ігровий планшет можна встановити, як стороною A, так і B, де використовується різна система нарахування переможних очок. Модульне поле - гравці перед партією в випадковій послідовності і стороною викладають зверху свого планшета 8 вертикальних ліній, що приносить в гру різноманітність (у кожного своя стартова позиція).

Як проходить гра. У свій хід гравець повинен взяти з доступної ділянки усі плитки скла одного кольору і розмістити їх на вільній ділянці свого вітража або розмістити фігуру скляра на першому лівому вітражі. При цьому, коли гравець розміщує скло на модульній лінії, він виставляє над нею фігурку майстра скляра. Тепер в майбутньому гравець зможе розмістити нові скла в цій же колонці або в будь-який інший, яка буде розташована праворуч від фігури скляра, але ніяк не зліва.

Коли гравець розміщує останній п'ятий тайл в колонці, то він отримує переможні очки відповідно до цієї колонки на своєму планшеті + бонусні ПО за колір раунду + за всі інші завершенні ряди правіше від цього. Якщо у гравця залишилися на руці зайві тайли скла після наповнення колонки, то він пересуває свою фігуру на треку штрафу на один крок за кожне зайве скло.

Коли гравець завершує колонку в перший раз, то він один тайл перемішує на свій планшет і перевертає колонку на інший бік. Якщо гравець і з іншого боку завершує колонку, то вона йде до коробки, а це місце залишається порожнім.

З одного боку, будувати послідовно зліва на право просто, але тоді ти не отримуєш бонусні ПО за завершення лінії зліва. А з іншого боку, коли ти завершуєш крайні праві лінії, то тобі доведеться витратити свій хід на переміщення майстра на саму ліву ділянку поля (іноді ця дія може дозволити уникнути штрафу при отриманні великої кількості тайлів одного кольору, зобов'язуючи іншого гравця взяти замість вас скло) .

Більш докладно про правила гри і нарахування очок я напишу пізніше в майбутньому огляді на гру, коли зіграю ще кілька партій. При цьому я не люблю читати правила англійською мовою, але в правилах не так багато сторінок, та й в відео Let's Play (нижче даного тексту є відео) всі основні моменти перед партією обговорюють.

Наша перша партія з поясненням правил зайняла рівно годину. Я набрав 92 ПО, спільна гра Юлі і Даші принесли їм 74 ПО, Діма 66 ПО і Андрій 62 ПО. При цьому мене два рази підставили, і я дуже сильно постраждав за штрафними очками. Я набрав максимальну кількість штрафних очок, вирахував їх зі свого результату і почав знову отримувати штраф.

Мені гра сподобалась. По першому враженню гра вийшла краще першої частини, так як потрібно більше думати і правильно розташовувати скло. Діма і Андрій моєї думки не поділили і вважають, що спрощена версія гри у вигляді Azul куди краща. Дівчата разом грали вперше в дану серію ігор і їм просто гра сподобалася. Чекаю нових партій.

Fabled Fruit

Fabled Fruit - швидка карткова гра з цікавою механікою, яка робить кожну партію унікальною з-за доступних властивостей на столі. За сюжетом тваринки зібралися в лісі, щоб зварити цікаві напої з доступних фруктів, хто зварить більше всіх напоїв і збереже при цьому багато фруктів - той і виграв.

Як проходить гра Fabled Fruit. У першій партії на столі лежить 6 стопок карт, в кожній стопці по 4 копії верхньої карти. У свій хід гравець пересуває свою фігурку тварини на одну з доступних стопок карт і отримує вибір - використовувати властивість верхньої карти або купити цю карту, сплативши зображені на ній фрукти. Коли гравець купує карту, він забирає її собі, а на її місце необхідно додати нову карту з колоди. Тим самим збільшується число нових місць з новим властивістю.

Всі верхні карти кожної стопки унікальні і зі своїм бонусом. За першу партію ми змогли побачити властивості перших 8 карт. Приклад, отримати 2 верхні карти фруктів, віддати гравцеві банан і отримати 2 його карти, віддати 2 ананаса і отримати 5 фруктів, добрати руку до 3 карт, обміняти фрукти з руки на карти з ринку, взяти карту фрукта - отримати 3 карти від гравця і віддати 3 карти йому назад і т.і.

У загальній стопці фруктів знаходиться рівна кількість карт, вони поділені на 5 видів - ананас, банан, кокос, полуниця і виноград. Надалі з'являються карти, що поєднують відразу два фрукта.

Якщо гравець ставить свою фігурку на карту, де вже є інші гравці, то він зобов'язаний дати кожному гравцеві по одній карті фрукта з руки. Кожна взята карта локації вважається за переможне очко. Так для перемоги вчотирьох-вп'ятьох необхідно зібрати 3 карти, на трьох - 4, а на двох - 5. Всі гравці відіграють рівну кількість ходів, а у випадку однакової кількості зібраних карт локацій, йде підрахунок на решту карт фруктів у руці.

Перша партія у нас зайняла 30 хвилин. Виграв Діма, купивши 3 карти і залишивши на руці аж 4 карти фрукта, хоча до цього міг виграти Андрій з 3 картами і 1 фруктом. У мене 2 карти і 4 фрукта, Юля 2 карти і 1 фрукт і у Даші тільки 2 карти для ПО. На даний момент не було особливих взаємодій з гравцями, хіба що я за допомогою передачі фрукта банана Андрію, зірвав його перемогу, позбавивши потрібних карт, а цього ходу вистачило Діми для перемоги.

Гра дуже швидка і весела, особливо коли у властивостях використовується елемент випадковості і азарту. Через її тривалість хочеться поспіль зіграти пару партій, щоб подивитися на нові властивості карт локацій. У базовій версії гри 60 унікальних карт, а за партію гравці будуть відкривати по 2-3 нові.

Якщо в нашій партії на самому початку було всього 6 місць, а нас п'ятеро, і щоб не ділитися фруктами, ми намагалися ставати на незайняту територію. То вже в другій партії у нас були нові локації + по кілька карт зі старих стопок, що дозволяло ставати в більш-менш хороші місця. Для себе я поки що не знаю в якій кількості оптимально грати в цю гру, але вона досить хороша. Чекаю наступну партію в Fabled Fruit.

Detective: A Modern Crime Board Game

Detective: A Modern Crime Board Game - кооперативна дедуктивна гра на прийняття рішень, відтворення історії і знаходження відповідей на питання. Базова версія гри складається з 5 сценаріїв, які мають свій сюжет + загальну гілку розповіді. У кожному сценарії є вступна частина, а також 36 карток. Крім карток необхідно буде користуватися спеціально зробленим сайтом для гри + можна буде гуглити історичну довідку для кращого розуміння того, що відбувається.

На початку року мені сподобалася детективна гра Таємниці Аркхема (Mythos Tales), але тоді гра не зайшла в нашій компанії (про що я писав в ігротеці 58 ), і я вирішив пройти всі сценарії в соло. Зараз же ми підійшли більш відповідально до справи, і я розподілив ролі. Юля конспектувала отриману інформацію (текст зайняв 4-5 сторінок в моєму тижневику), Даша читала текст з карт, Діма за допомогою ноутбука заносив докази і читав інформацію з бази даних гри, я акуратно діставав з колоди карту з потрібним значенням, щоб не підгледіти не потрібну інформацію і Андрій висував теорію на загальне обговорення.

Як проходить гра. Є невелике ігрове поле, на якому зазначається ваше місце розташування, ігровий день і час. Коли гравці отримують інформацію про доступ до нової картці, то вони знають де буде відбуватися ця подія. Переїзд з одного місця на інше займає одну годину часу, при цьому гравці заздалегідь не знають скільки часу витратять на ту чи іншу карту. Якщо гравці переробляють понад денної норми, то за кожну зайву годину вони отримують жетон стресу. Отримали певну кількість даних жетонів і сценарій вважається проваленим

В середньому у нас було по 2-3 зачіпки для використання нових карт, але ми намагалися менше подорожувати і ходити за доступними картками даної локації. Наприклад, за основним сюжетом ми знаємо, що в середу будуть похорони, а це локація «інше місце», значить у середу можна пройтися по всім доступним картками даної локації.

Коли гравці вибирають потрібну карту, вони її дістають з колоди, читають. На деяких картах ззаду порожнеча, деякі можна перевернути відразу, а для інших необхідно щось зробити (витратити час, застосувати один зі спеціальних жетонів з діями і т.і.). При цьому у гравців немає нормальної можливості в подальшому повернутися і перегорнути цю карту (крім здатності персонажа), тому необхідно вирішити відразу - витрачати зусилля чи ні на переворот карти. Ми правда майже всі карти окрім трьох перевернули, хоча до цих пір не знаємо, треба було поговорити з вдовою чи ні.

Хоча гравці на початку партії вибирають собі персонажів, але всі грають спільно. На карті з персонажем видно, який жетон отримують до загального користування гравці для взаємодією з картами і якою одноразовою здатністю персонажа можна скористатися протягом одного раунду (прибрати жетон стресу, отримати жетон джокера, отримати додаткову зірку і т.і.).

У будь-який момент гравці можуть завершити гру і отримати список питань з варіантами відповіді з сайту гри, якщо вони впевнені, що до кінця відтворили історію того, що відбувається і впоралися з поставленим завданням. У нас перша партія зайняла 2,5 години. Ми набрали 11 з 24 очок, відповіли на 1 з 4 додаткових питань, з доказів ми набрали 6 з 12. До кінця партії у нас було 4 жетони стресу. Ще ми змогли перенести дві карти в другій сценарій і одну в четвертий, не знаю правда добре це чи погано.

Для першого разу середній результат цілком прийнятний, але вже через пару днів ми дізналися від Андрія (він подивився відео з проходженням першого сценарію в інтернеті), що ми сильно помилилися. Прочитавши дані з допиту на одній з перших карток ми не ввели потрібний запит на сайті з грою, а там зберігалася дуже корисна інформація з доповіддю опитування, яка дозволила б на половину відповісти на питання даної справи. Тому будьте уважні, якщо на картці зустрічається текст з собачкою, то даний текст треба ввести на сайті гри, а якщо присутній значок Wi-Fi - то краще загугли даний текст (в першій справі ми тільки один раз шукали інформацію в інтернеті про один підрозділ американської армії).

Головне, що нам сподобалася гра Detective: A Modern Crime Board Game і навіть скептично налаштований до кооперативних ігор Діма сказав, що ми точно пройдемо всі сценарії даної гри. Залишилося дочекатися, коли ми зможемо зібратися тим же складом для продовження, поки не вилетіли спогади з основної сюжетної лінії.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of