Ігротека №72. Coal Baron: The Great Card Game, London (Second Edition), Gizmos, Елементарно

Салют! Ігротека за 23.08.19. Сьогоднішня ігротека вийшла важкою, так як ми грали поспіль в три нові гри, хоча повинні були в чотири (плюс літопис), але народ попросив зглянутися над ними і зіграти в щось старе. Ігор багато, й в усі треба зіграти, так як мені одна чудова людина надіслала на деякий час свої ігри - Trambahn , Coal Baron: The Great Card Game, London (Second Edition) і Gizmos.

Про ці та інші надіслані мені ігри можна дізнатися з мого інстаграм аккаунта , куди я викладаю швидкі розпакування ігор та фото з ігротек. Ще ми зіграли в Sagrada, але втретє поспіль про цю гру я писати не буду, в майбутньому напишу повноцінний огляд на базову версію гри з доповненням.

Sherlock: The Tomb of the Archaeologist – це півгодинна невелика карткова дедуктивна гра на розуміння того, що відбувається завдяки невеликим підказкам з карт.

Як проходить гра. У свій хід гравець повинен вибрати одну карту з руки і покласти її лицьовою стороною вгору на стіл або сорочкою вниз до скиду, після чого добрати карту з колоди. Перша фаза гри завершиться, коли всі гравці розіграють всі свої карти з руки. Тепер усі дивляться на розіграні в відкриту карти і намагаються відновити події. Можна обговорити і скинуті раніше карти.

Після загального обговорення, один гравець бере стопку червоних карток і починаючи з першої карти, зачитує питання про те, що сталося і варіанти відповіді. Записуємо номер питання і букву відповіді, після чого звіряємося з фінальними результатами. Залишені в відкриту деякі карти на столі можуть принести штрафні очки, тому з розумом треба вибирати, що зробити з картою - відправити до скиду або викласти в відкриту на стіл.

Для мене з Андрієм це була третя гра з даної серії «Елементарно» і ми вже були готові до всього. Для Даші це була перша партія, тому пару разів вона нас підвела, залишивши сумнівні карти на столі. Складно визначити вперше, граючи в серію ігор Елементарно, які карти корисні, а які ні. Так, наприклад після першого нашого знайомства з грою у нас не було ніякого бажання спробувати ще одну гру з даної серії, але гри вже були і дороги назад не було. Гра в перший раз здалася нам сильно спірною - або ти все зрозумів або зовсім нічого.

Сюжет з карт я описувати не буду. Ми хвилин за 20 розібралися з усіма 30 картами, пару хвилин обговорили побачені відомості з ігрових карт і майже взялися за карти з питаннями, але вирішили ще раз все обговорити. У підсумку замість 30 хвилин ми витратили 45, але обговорили всі - хто може бути винен, чому вбили, як той чи інший персонаж з історії поводився і т.і.

В результаті для нас дана історія виявилася найуспішнішою з 8 набраними переможними очками, з урахуванням 5 зайвих відкритих карт на столі. Або ми вже відчули цю гру, і вона нам принесла тимчасову радість, або даний сценарій виявився найбільш цікавим в нашій компанії.

Шкода, що я ще не зіграв в серію ігор exit для порівняння. Хоч гри і коштують дешево, але ви купуєте одноразову гру на 30-45 хвилин, після чого її можна буде подарувати. За вартість трьох ігор серії можна купити невеликий філлер, з іншого боку, це буде значно дешевше і триваліше за часом, ніж похід з компанією в квеструм. Зіграв би в новий сценарій із задоволенням, але не купував би його.

Coal Baron The Great Card Game

Coal Baron: The Great Card Game - карткова версія настільної гри Coal Baron, в якій гравці тривалими маніпуляціями збирають набори карт для завдань. Як виглядає даний набір карт - карти з вагонами для перевезення вугілля, карти з вугіллям, локомотив, контракт на доставку вантажу, акції відповідні умови контракту. Звучить складно, перший раунд у першої гри теж проходить тяжко, але потім складність вибору і компонування карт йде нанівець.

Коли я в інстаграмі виклав відео з компонентами гри, то мені написали, що для гри потрібен великий стіл, так як карт в грі багато і їх треба буде розміщувати перед собою. У грі зручний базовий органайзер і після кожної партії можна зберігати карти одного виду в окремій клітинці, тому підготовка до гри займає не так багато часу.

У грі Coal Baron: The Great Card Game картки розкладаються на 14 стопок - вагони, паровози, візки з вугіллям, акції, дії по пересуванню вугілля, інновації, цілі, контракти і замовлення. У кожного гравця однаковий набір карт з робочими з номіналом 1 (5 штук), 2 (2 штуки), 3, 4, 5 (по 1 штуці).

У свій хід гравець може отримати доступ до верхньої картки будь якої стопки, якщо покладе найменше число робочих навпроти цієї стопки. Наприклад, для першого взяття карти необхідно покласти робочого зі значенням 1. Надалі цей же гравець або будь-який інший повинен сумарно викласти двох робочих (це може бути одна карта зі значенням 2 або дві карти зі значенням 1). При цьому, якщо у гравця не залишилося карт з малим значенням, то він не може покласти робітника з 5 в стопку, де до цього лежав робітник із 3.

У кожного гравця є свій ігровий простір, де по середині лежатиме своєрідний планшет. Зліва від планшета по середині гравці будуть розміщувати візки з вугіллям, при цьому кожен новий візок кладеться лівіше за попередній, а нижня частина служить складом.

У правій частині планшета розташовані три лінії для вагонів і поїздів. Так гравці можуть розміщувати взяті вагони орієнтуючись на герби. Наприклад, вагон з червоним гербом може бути розміщений тільки в нижній лінії планшета, а інші герби мають по 2 можливих варіанту розташування.

Карти візків з вугіллям мають теж герб, а значить їх можна розмістити тільки в порожньому вагоні цього ж герба. При цьому бувають візки відразу з двома секціями вугілля на одній карті і одинарні, які дозволять отримати від 1 до 2 ПО. У грі бажано усе комбінувати, вагони і вугілля - відповідно до гербу, намагатися зібрати вагони одного кольору, щоб заощадити зайву дію на відправку вагонів, а все це повинно комбінуватися зі взятими замовленнями і цілями.

Напевно, я не буду далі описувати механіку гри, буде складно передати тільки словами суть гри, без ілюстрації, тому краще прочитати правила для знайомства з грою. Поговоримо про враження з зіграної партії. Вся гра зайняла у нас рівно 100 хвилин, виграв Діма з 58 ПО, я 53 ПО, Даша 48 ПО, Андрій 47 ПО.

У грі вчотирьох у гравців 5 раундів (втрьох - 6, удвох - 7). Перші раунди гравці витрачають дії на отримання візків з вугіллям і вагонів куди їх треба буде зсипати в майбутньому. Так як візки розміщуються послідовно, то гравцям треба брати відповідні вагони, щоб можна було пересунути вугілля в порожній відсік поїзда. Головне не тільки, щоб численні герби на вугіллі, планшеті, вагонах збіглися, але, і щоб гравець відправив потрібну кількість вугілля за взятою картою завдання, а для цього ще бажано отримати потрібну карту акції для додаткового отримання очок.

У підсумку за всю гру, двоє змогли відправити 4 потяги за завданням і двоє тільки 3. При цьому у гравця могли потраплятися поспіль як завдання на 10 ПО, так і дрібні на 3-5 ПО. Зібрати потяг з вугіллям не так складно, як добрати до нього бонусів для збільшення кількості переможних очок завдання. Діма в основному виграв завдяки спеціальним карткам з умовами нарахування ПО, які йому принесли найбільше ПО. У решти гравців одна така карта приносила максимум по 4 ПО. Наприклад, ПО за поїзда певного кольору, за акції одного виду, місця відправки і т.і.

У грі Coal Baron: The Great Card Game всі намагаються економити свої дії і карти робочих. Щоб не витрачати відразу декількох робочих для взяття карти з однієї стопки, простіше брати там, де немає конкуренції в даний момент часу. Наприклад мені в останньому раунді було без різниці, що отримувати - я зібрав два готових складу з поїздом одного кольору (а це важливо, адже за спеціально дію гравець відправляє всі поїзди одного кольору, зібравши різні - треба більше дій для відправки), у мене були бонусні карти, які дозволяли без черги відправити поїзда за призначенням, тому всіх своїх робочих я витрачав на стопку пошуку, що дозволяло переглядати по 4 верхніх карти з потрібною стопки (в основному це були бонусні способи нарахування ПЗ, щоб знайти вигідні мені умови здобуття ПО).

Мені здається, у мене вийшло сумбурно передати думку про гру Coal Baron: The Great Card Game. Гра складна на перший погляд, тим, більше не бачучи перед собою гри. Ще при поясненні правил я бачив круглі очі хлопців і чув постійні питання і уточнення. Але після ігротеки вони сказали, що гра була крутою і вони б ще раз зіграли в неї. Гра хороша, в неї можна зіграти, але не всім вона зайде, тим більше буде складно її пояснити новачку, хоч вона зовсім язиконезалежна.

London (Second Edition)

London - перевидання однойменної гри 2010 року випуску зі зміненим зовнішнім виглядом і начебто ігровими елементами (в старій версії було ігрове поле Лондона, а тут його нема). Я знаю кілька ігор з назвою столиці Великобританії - London, Guilds of London, London Dread, Key to the City: London, але друга редакція London стала першою моєю грою з цього списку.

Для перемоги гравцям необхідно заробити славу, а для цього треба будувати нові будівлі, активувати їх і боротися зі збільшенням рівня бідності в вашому кварталі міста. Мені сподобався ігровий процес, тому що по першому враженню по ходу партії було не зрозуміло, чим і як все це закінчиться.

Як проходить гра. Є ігрова колода карт, де карти розділені на три групи - A, B, C і чим ближче гра до завершення, тим кращі карти будуть виходити. У свій хід гравець зобов'язаний взяти одну карту або з ігровою стопки (якщо вона закінчиться, то і гра підійде до завершення) або з ігрового поля. Тепер гравець повинен визначити, яку одну доступну дію він зробить - побудує будинок Лондона, розіграє карти з руки, активує свої карти зі столу або добере карти (взяти 3 карти в руку з колоди або загального поля).

Споруда будівлі Лондона - гравець купує за гроші одну з трьох будівель з ігрового поля, за що відразу може отримати ПО, зробити добір карт, змінити рівень своєї бідності вгору або вниз, а також отримати персональні властивість від будівлі. При цьому на початку партії лежать певні стартові карти будівель з хорошим ефектом. Кожне нове приміщення гравця перекриває властивість попереднього. Для взаємодії будівель з звичайними картами, вони діляться на види - південні або північні, поруч з річкою чи ні.

Розіграш карт з руки - гравець може розіграти будь-яку кількість карт з руки оплачуючи при необхідності (дивимося верхню частину карти) ці карти грошима. Карти можна розігрувати одна на одну (наприклад, закривати розміщені раніше карти) або поруч в рядок. Крім грошей, гравець зобов'язаний викладати в загальний доступ карту з руки того ж кольору, що і знову розіграну, тому іноді вигідно брати карти з загального ринку через їх колір (є три кольори).

Активація карт на столі - гравець може активувати властивість з карти, тим самим привернути її на зворотну сторону або притримати властивість карти на майбутнє. Іноді для активації необхідно зробити додаткову плату, іноді карта після активації не перевертається, а дозволяє кожну активацію отримувати з неї її ефект.

Після активації настає час розплачуватися за свою перевагу. Гравець збільшує рівень бідності свого округу на одиницю за кожну свою карту на столі (тому після активації нові карти краще будувати поверх старих) і за кожну карту в руці. В кінці гри рівень бідності дуже сильно б'є по ПО всіх гравців, окрім гравця з найменшим рівнем.

А тепер трохи живих вражень про гру. Наша партія пройшла за 80 хвилин, при цьому вийшов відчутний розрив в ПО між гравцями. Даша 52 ПО, Діма 41 ПО, я 34 ПО, Андрій 28 По (він не зміг повернути гроші за кредит, а це мінус 7 ПО). Розкид по ПО так мене спантеличив, що ми вирішили наступного разу знову зіграти в Лондон (поки гра була у мене на руках і я її не відправив назад), про що я напишу в наступній ігротеці. Партія ще й швидше завершилася, так як ми трохи неправильно зрозуміли властивість будівлі Даші, і вона кожен раунд відправляла відразу до скиду по 2 карти, беручи третю собі в руку.

Читаючи правила, я думав, що грошей катастрофічно не вистачатиме, так як в грі дуже багато жетонів з кредитом. У підсумку тільки один раз Андрій взяв кредит і то через те, що його будинок давав бонус на дану дію, але він його не зміг виплатити і отримав значний штраф в ПО. Хоча гроші важливі, вони в кінці і в ПО конвертуються і з їх допомогою можна побудувати будівлю Лондона (це відразу і ПО, і добір карт і інша смакота), та й коли підуть карти виду С то там досить багато дорогих карт, які в кінці гри дадуть ПО. У нас в обох партіях у переможця залишилося найбільше грошей.

У грі головне стежити за всім - гроші, рівень бідності, карти з хорошим ефектом на загальному столі, карти потрібного кольору, доступні будівлі для побудови. Мені сподобалася гра і її ігровий процес, коли ти намагаєшся максимально добре все розіграти, щоб нарешті то активувати карти і отримати з них профіт. При цьому після активації можна жорстко впасти за рівнем корупції, що не є добре.

Якщо брати цю першу ознайомчу партію, то ми не зрозуміли, що саме сталося, чому був такий розкид по ПО, і як виграла Даша. При цьому після партії залишилося бажання зіграти ще раз, щоб краще розібратися в грі.

Gizmos

Gizmos - красива гра з незвичайною реалізацією виходу в загальний доступ ігрового ресурсу. Після розпакування гри, треба зібрати з картону спеціальний контейнер, в який завантажуються кульки, і вони вже випадковим чином викочуються по жолобу в загальний доступ. Більш докладно в окремому огляді.

Як проходить гра. У гравців є невеликий планшет, на якому описані всі доступні дії і можливості. Можливості - скільки кульок може бути в запасі гравця, скільки карт він може відкласти для майбутнього будівництва і кількість взятих карт при пошуку.

Ігрові карти розділені на 3 стопки - I, II і III (в кожній партії представлена тільки половина карт даного виду). На карті написано скільки вона принесе ПО, в якій ряд планшета гравця її треба розмістити після будівництва, скільки кульок одного кольору треба заплатити за її будівництво, який бонусний ефект вона принесе. Кульки бувають 4 кольорів - синій, червоний, жовтий і чорний, відповідно і карти цих же кольорів.

У свій хід гравець може зробити одну з 4 дій, включаючи додаткові конвертації і бонуси від придбаних раніше карт. Дії - взяти будь-яку карту з поля в свій запас для майбутнього будівництва, взяти одну з 6 доступних кульок, побудувати карту з ігрового поля або запасу і досліджувати - взяти n кількість карт зі стопки будь-якого рівня, вибрати потрібну карту і побудувати / покласти її в свій резерв.

З одного боку в грі досить прості правила, які займають 4 сторінки (ще пару окремих сторінок присвячені описам взаємодії ефектів з тих чи інших карт - Гізмо), а з іншого боку в гру необхідно зіграти кілька разів, щоб зрозуміти ефект Гізмо. Наприклад, гравець будує синю карту, а раніше побудовані карти йому кажуть, що при будівництві синьої карти він отримає відразу 1 ПО і візьме одну кульку з жолоба. Чим більше побудованих карт, тим сильніше може бути ефект від дії.

Наша партія зайняла одну годину. Виграв Діма, набравши 38 ПО, я 31, Даша 29, Андрій 28. При цьому Діма своїм останнім ходом відразу отримав 6 ПО, а без нього був би не такий великий розрив.

Думки після гри розділилися. Так як гра не була локалізована, то правила читав Діма (він у нас відповідає за весь англійський текст в настілках) і я одним оком їх переглянув. Тому ми з ним знали, чого очікувати від гри, а Даша і Андрій були в більш програшному становищі. Так, наприклад вже в середині гри ми за одну дію за допомогою карт брали по кілька кульок, а інші гравці по одному. У мене ефект Гізмо працював так - при взятті карти в архів я брав два випадкових жетона і один з загального доступу, а Діма взагалі брав до 5 кульок при дослідженні карт.

Мені гра сподобалася. При цьому в неї можна грати без цього красивого оформлення, без кульок, а це все можна замінити чим завгодно. У грі головне - це комбінація розіграних карт і їх взаємодія. Решта гравців гру не оцінили. Але я думаю, що для кращого розуміння треба зіграти кілька партій, коли всі подивляться на gizmo у дії.

Якщо дивитися на інші ігри, то Gizmos нагадує Potion Explosion (кульки, жолоб), Splendor (можемо взяти карту з загального поля в запас, кожна взята карта як сніжний ком підсилює позиції, і гра завершиться при взятті певної кількості карт з загального поля). Інші знайдуть спільні риси з Race for the Galaxy, де за допомогою раніше розміщених карт розширюються можливості.

2
Отправить ответ

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
HawksCattman Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Cattman
Guest
Cattman

Почав дивитись летсплей Ныза Гамс і щось не сподоваблись мені ті “Прибамбаси”, так само, як і “Лондон” в огляді каналу OMG. Радий, що “Вугільні барони” сподобались, і дійсно, правила складно зрозуміти, якщо вона не розкладена перед тобою на столі.