Ігротека №73. Teotihuacan: City of Gods, Detective: A Modern Crime Board Game, Steampunk Rally, Fabled Fruit

игротека 73

Салют. Сьогодні я вирішив взяти найбільш цікаві ігри, в які я зіграв на останніх трьох ігротеках і написати про них, відкинувши швидкі філери. Майже у всі ігри ми зіграли вчотирьох, де в кожній грі був я, Андрій і Діма.

Ще вирішив трохи змінити структуру звіту. Тепер в звіті про гру я виділю такі моменти - про що гра, як в неї грати і враження з партії.

Фотографії для звіту я брав з BGG. Щоб побачити фотографії з ігротек, підпишись на мій інстаграм канал.

Teotihuacan: City of Gods

Teotihuacan: City of Gods - євро стратегія на правильне управління своїми робітниками - збір ресурсів, предметів, просування по віруванням в храмах, розвивати нові технології, будівництво легендарного міста і багато іншого.

Гра досить швидко увійшла в ТОП 100 ігор BGG. Начебто всі механіки в грі ми бачили раніше, просування по храму (Tzolk'in: The Mayan Calendar, Terra Mystica), просування по колу для виконання дії (Fincaі щось ще), годування робітників (Stone Age, Caverna), отримання ресурсів і будівництво (більшість євро ігор), але в цілому вийшла добротна кризова не найпростіша настільна гра.

Цього разу я правила до гри зовсім не читав, довіривши ігровому досвіду Андрія.

Коротко. Як грати в Teotihuacan: City of Gods

У грі три епохи, кожна наступна триває на один раунд менше за попередню. Маркер раунду пересувається на одну клітину відразу при смерті будь-якого робітника або коли всі гравці пересунуть одного свого робітника. В кінці епохи треба буде прогодувати своїх робочих (привіт Stone Age, Caverna і т.і.). В кінці епохи гравці отримують ПО за маски і досягнення в просуванні по спеціальних треках, а в кінці гри ще і за просування в храмі (три види зі своїми особливостями і додатковим бонусним нарахуванням очок).

У свій хід гравець повинен пересунути свого робочого (робочий представлений у вигляді кубика) на 1-3 клітини по ігровому полю і активувати локацію. Активація локації збільшує силу робочого (змінюємо значення на межі на одне значення більше, якщо було на межі значення 6, то після збільшення він вмирає і перероджується з бонусом). Чим більше значення у робітника, тим сильніше ефект локації (зазвичай локація розділена на три сектори, від 1 до 2, від 3 до 4 і від 5 до 6).

Ігрове поле поділене на 8 секторів, кожен з яких надає свої можливості. Для варіативності гри можна змінити черговість секторів і деякі їх властивості. Три сектора дозволять отримати один з трьох ресурсів, на інших - отримати нову технологію, прилаштувати плитку храму, прилаштувати щабель до храму, помолитися і т.і. Якщо на ділянці є інші ваші робітники, то виконується сильніший ефект, а за чужих треба буде доплатити какао.

Враження з партії в Teotihuacan: City of Gods

Гра мені почала подобатися відразу починаючи з процесу розпакування - велике ігрове поле, купа всього, а головне дуже круті на дотик плитки для будівництва. У грі вистачає варіативності - рандомні персональні бонуси, зміни в ігровому полі і ще пару пакетів з тайлами, які ми не використали в першій партії.

Правила в Teotihuacan: City of Gods не найпростіші (3,75 з 5 по версії BGG), тому новачкові буде складно, а також не можна забувати про пересування і переміщення по багатьом ігровим трекам. У грі вистачає своїх стратегій по заробітку переможних очок. Є й конфліктні ситуації - якомога раніше закінчити епоху, перехопити вигідну плитку / сходинку для будівництва, технологію, зайняти вищу сходинку в храмі, тому треба постійно стежити за ігровим столом.

У грі вистачає і кризи, постійно не вистачає жетонів какао (та й інших трьох видів теж), які в грі використовуються в якості грошей. Наприклад, в свій перший же хід мені довелося зайняти локацію з технологією, так як у мене не було какао, щоб заплатити іншому гравцеві для активації цієї ж локації, а я дуже хотів туди. Ти постійно думаєш куди краще піти, щоб тобі хід обійшовся дешевше або не дати супернику вирватися в будь-якому напрямку (наприклад, хто більше за епоху побудував, той більше отримає ПО).

Першу партію ми грали втрьох. Мінус, що ця партія затягнулася на дві з половиною години, плюс гра вимагає часу для її підготовки та складання через велику кількість компонентів (може в майбутньому куплю спеціальний органайзер, якщо будемо часто в неї грати). Після партії у всіх залишилося дуже позитивне враження. На перший погляд в грі не так багато ПО, але до кінця партії я зміг набрати близько 175 ПО, Андрій 167 ПО, а Діма 158 ПО. Чекаю наступну партію, можливо знову втрьох, щоб новачку не розповідати правила.

Detective: A Modern Crime Board Game

Detective: A Modern Crime Board Game - кооперативна дедуктивна гра на прийняття рішень, відтворення історії і знаходження відповідей на питання. Базова версія гри складається з 5 сценаріїв, які мають свій сюжет + загальну гілку розповіді. У кожному сценарію є вступна частина, а також 36 картки. Крім карток необхідно буде користуватися спеціально зробленим сайтом для гри + можна буде гуглити історичну довідку для кращого розуміння того, що відбувається.

Коротко. Як грати в Detective: A Modern Crime Board Game

Є невелике ігрове поле, на якому зазначається ваше місце розташування, ігровий день і час. Коли гравці отримують інформацію про доступ до нової картці, то вони знають де буде відбуватися ця подія. Переїзд з одного місця на інше займає одну годину часу, при цьому гравці заздалегідь не знають скільки часу витратять на ту чи іншу карту. Якщо гравці переробляють понад денної норми, то за кожну зайву годину вони отримують жетон стресу. Отримали певну кількість даних жетонів і сценарій вважається проваленим.

Гравці вибирають доступний їм сценарій. Для цього треба прочитати брифінг місії з буклету, зайти на сайт гри і вибрати потрібну місію, підготувати ігрову колоду карт сценарію. Отримавши завдання і початкові замітки, гравці можуть розслідувати справу, відкриваючи відомі їм за номерами карти. Місія підходить до завершення за рішенням гравців або якщо закінчився відведений час. Після чого необхідно на сайті гри вибрати правильні варіанти відповідей на поставлені запитання.

Коли гравці вибирають потрібну карту, вони її дістають з колоди, читають. На деяких картах оборотна сторона порожня, деякі можна перевернути відразу, а для інших необхідно щось зробити (витратити час, застосувати один зі спеціальних жетонів з діями і т.і.). При цьому у гравців немає нормальної можливості в подальшому повернутися і перегорнути цю карту (крім здатності персонажа), тому необхідно вирішити відразу - витрачати зусилля чи ні на переворот карти.

Враження від гри в Detective: A Modern Crime Board Game

Перший сценарій нам сподобався (невеликий звіт з ігротеки 71 ). Навіть песимістично налаштований до кооперативних ігор Діма готовий пройти гру до кінця. Якщо в першій партії нас було п'ятеро, і ми дуже багато конспектували (розписали 4 сторінки), то зараз ми грали в більш ледачій манері, фіксуючи на папері тільки найосновніше. Можливо, в третьому сценарії будемо використовувати дошку для малювання схем з передбачуваними вбивцями.

Початок був гарний, завдяки перенесенню трьох карт з першого сценарію, ми отримали близько 6 зірок, що дозволило нам гуляти по повній. Наприклад, в подальшому був вибір, щось зробити або віддати 5 зірок, ми їх успішно віддали і відразу дізналися хто скоїв убивство. Далі був не менш цікавий момент, треба було вибрати: подивитися своїми силами труп відкривши N карту, попросити допомоги при експертизі за 1 зірку і відкрити іншу карту, або за 3 зірки за допомогою фахівців проаналізувати труп. Зірок у нас було багато, тому ми дали 3, отримали потрібну інформацію і відклали картку в сторону, і хто міг знати, що крім варіанту дії можна було її за предмет перевернути, а там був код доказу для введення на сайт (докази дуже корисні і їх мало на сценарій).

Зірки нас сильно розслабили і вже на третій день (з шести наданих) ми знали хто вбивця і гра нам пропонувала перейти відразу до питань і закінчити сценарій, але ми повинні дізнатися все. У підсумку ми дуже багато карт переглянули, хоч до кінця залишилося близько десяти, плюс ми змогли перенести ще одну карту на четвертий сценарій. Почали відповідати на питання, дивитися на кількість знайдених зачіпок і засмутилися - ми набрали всього 18 з 37 ПО і знайшли менше половини зачіпок, хоча нам здавалося, що ми прекрасні, адже у нас не було навіть жодного жетона стресу.

Висновок. Гра Detective: A Modern Crime Board Game крута. При цьому у гравців не вийде прочитати текст з усіх карт і треба думати, поїхати в ту локацію, щоб зачіпки пропрацювати або краще піти в іншому напрямку. Так перші три дні ми провели в штаб-квартирі, тому що в другому сценарії дуже багато зачіпок, ми завжди вибирали яку з 4-7 карт відкрити в цей раз, щоб дізнатися корисну інформацію.

Мінус. Краще грати відразу кілька сценаріїв поспіль і не розтягувати. Так між нашим першим і другим сценарієм пройшов місяць, і ми забули імена та іншу інформацію про діючи персонажі. Тут як і в серіалі історія переноситься з одного сценарію в інший, де ми ще більше розкриваємо світ гри. Не варто забувати, що гра вимагає часу і наша партія зайняла більше двох годин, тому в той день ми не встигли зіграти в алхіміків.

Fabled Fruit

Fabled Fruit - швидка карткова гра з цікавою механікою, яка робить кожну партію унікальною із-за доступних властивостей на столі. За сюжетом тваринки зібралися в лісі, щоб зварити цікавих напоїв з доступних фруктів, хто зварить більше всіх напоїв і збереже при цьому багато фруктів - той і виграв.

Коротко. Як грати в Fabled Fruit

У першій партії на столі лежить 6 стопок карт, в кожній стопці по 4 копії верхньої карти, а в наступних партіях може бути більше стопок, але сумарно перед гравцями лежить 24 карти. У свій хід гравець пересуває свою фігурку тварини на одну з доступних стопок карт і отримує вибір - використовувати властивість верхньої карти або купити цю карту, сплативши зображені на ній фрукти. Коли гравець купує карту, він забирає її собі, а на її місце необхідно додати нову карту з колоди. Тим самим збільшується число нових місць з новою властивістю.

Всі верхні карти кожної стопки унікальні і зі своїм бонусом. Приклад, отримати 2 верхні карти фруктів, віддати гравцеві банан і отримати 2 його карти, віддати 2 ананаса і отримати 5 фруктів, добрати руку до 3 карт, можливість обміну з руки на карти з ринку, взяти карту фрукта - отримати 3 карти від гравця і віддати 3 карти йому назад і т.і.

У загальній стопці фруктів знаходиться рівна кількість карт, вони поділені на 5 видів - ананас, банан, кокос, полуниця і виноград. Надалі з'являться карти, що поєднують відразу два фрукта.

Якщо гравець ставить свою фігурку на карту, де вже є інші гравці, то він зобов'язаний дати кожному гравцеві по одній карті фрукта з руки. Кожна взята карта локації вважається за переможне очко. Так для перемоги вчотирьох-вп'ятьох необхідно зібрати 3 карти, на трьох - 4, а на двох - 5. Всі гравці відіграють рівну кількість ходів, а у випадку однакової кількості зібраних карт напоїв, йде підрахунок за рештою карт фруктів у руці.

Враження від партії в Fabled Fruit

У гру я зіграв три рази, і я готовий в неї ще грати. Перший раз нас було п'ятеро, і початкова розстановка не давала широкої свободи - тільки 6 стопок карт і 5 гравців, займаєш чужу локацію і віддаєш карту з руки, а це не вигідно. Можна розраховувати на перемогу зібравши багато карт в руці, тому зайвий раз думаєш витрачати карту з руки для заняття чужого місця чи ні. Завжди в партії є 24 карти, а якщо гравці завершують умови карти з різних стопок, то і стопок буде багато, а значить це дає більше варіативних рішень на партію.

Через кожні чотири карти відкривається нова карта з новою властивістю. Тільки у третій партії ми дійшли до першої нормальної конфліктної карти, яка своєю властивістю забирає дві карти у гравця з найбільшою кількістю фруктів на руці. За три партії ми побачили приблизно 12-14 властивостей перших карт, а їх в колоді 60, значить гри вистачить на довго.

Багато що в грі залежить від удачі. Наприклад, в одній з партій хлопці властивістю карти тягнули з колоди різні карти і п'ять разів поспіль у них випадало по два кокоса, а значить гравці в свій хід не отримали нових карт. Удача впливає на багато що, так в останній партії я виграв, так як єдиним зміг взяти три карти фрукта, тоді було вільне для мене місце і у мене було рівно п'ять карт з потрібними фруктами.

Думаю, на двох гра зовсім не заходить через величезні можливості вибору, а ось втрьох треба буде спробувати зіграти. Мені подобається, що в грі постійно нові карти і хочеться їх перевірити на практиці. Хоча через механіку успадкування бажано грати в тій же компанії, щоб у гравців був досвід взаємодії з картами на столі.

Fable Fruit - незвичайна карткова гра, як пробник ігор з серії legacy. Не знаю на скільки партій вистачить унікальності гри, але тривалість партії в 20-30 хвилин сприяє ігрового процесу.

Steampunk Rally

Steampunk Rally - незвичайна гоночна гра з елементами випадковості і модернізації транспортного засобу. Гравці в ролі відомих винахідників минулого століття (Тесла, Ейнштейн, Марія Кюрі і ще 13 вчених) покращують на ходу свій транспортний засіб використовуючи силу тепла, пара і електрики, щоб виграти в гонці. При цьому не всі зможуть доїхати до фінішу, так як машини постійно розвалюються при переміщенні.

Коротко. Як грати в Steampunk Rally

Треба вибрати тип траси (переворотом фрагмента гоночної траси на зворотну сторону) і зібрати модульне поле (з 8 ділянок поля в грі використовується 6 і 3 ділянки можна змінювати в будь-якій послідовності). Гравці вибирають собі з 16 вчених улюблених - отримують його фігуру для переміщення по трасі і дві унікальні карти зі своєю властивістю, це основа вашого транспортного засобу.

Кожен раунд гравці беруть в руку по одній карті з чотирьох стопок, образно кажучи стопки відповідають за одноразову корисну подію, пересування транспорту, отримання кубиків для активації властивостей авто і з'єднувальні ділянки машини. Гравець повинен вирішити, що зробити з картою - відправити до скиду і отримати певну кількість кубиків для активації властивостей на картах транспорту або прилаштувати її до свого транспорту стиковою стороною.

Всі отримані кістки гравець повинен витратити за цей раунд або по можливості зберегти в спеціальних осередках. Розміщуючи кубик в вільну клітину цього ж кольору і відповідної вимоги до номіналу на кістці (наприклад, сюди можна викласти куб з мінімальним значенням 5), гравець активує властивість карти. При цьому розміщений на карті куб гравець просто так забрати не може, а значить з часом карта втрачає свою функціональність через заповнення кістками.

В основному властивості на картах дозволяють отримати кубик, прибрати раніше розміщений, отримати життя, шестірню (дозволяє перекидати або змінювати число на грані), пересуватися (отримуючи шкоди за переміщення згідно ділянці траси або ігноруючи його). Є карти з символом лампочки, вони на початку кожного раунду без активації приносять бонуси (шестерні, життя, кістка і т.і.).

Якщо гравець активує властивість переміщення, то він рухається на певну кількість клітин по треку, а більшість ділянок на полі завдає шкоди транспорту. За кожну шкоду гравець повинен віддати одне життя, а якщо життя закінчилися, то треба скинути встановлену карту транспорту. Якщо гравець повинен скинути карту з кабіною автомобіля, то він вибухає і переміщається на клітку за останнім гравцем.

Враження від гри в Steampunk Rally

У Steampunk Rally я хотів зіграти давно, так як мені подобаються ігри від Roxley - Brass, Dice Throne, Super Motherload (огляд на гру), Santorini і я майже зіграв в усі знакові ігри даного видавництва.

Гонки - це завжди азарт, а тут трохи незвичайна концепція. Ти не знаєш які чотири карти отримаєш на початку раунду, як їх використовуєш - прилаштувати до транспорту для нових властивостей і можливості застосувати кубик або отримаєш за них кістки (які так само не відомо з яким результатом випадуть). За всю гру тільки у мене був модуль, який дозволяв залишити на наступний раунд невикористані кістки, тому в грі все вирішується тут і зараз.

З одного боку, кубики потрібні для активації властивостей у вашому транспорті, але може бути так, що за раунд ви займете всі порожні місця і більше нічого не зможете зробити, а надлишок згорить. Наприклад, властивість дає куб червоного кольору за кожні дві одиниці на межі розміщеного куба (кладеш один куб з шісткою і отримуєш ще три інших). Тому краще спочатку побудувати машину, а потім гнати на всіх порах, адже у випадку чого карти можуть замінити життя.

Перша половина гри у нас проходила на рівних, все йшли майже врівень, але потім я почав віддалятися вперед. У мене була велика машина з багатьма компонентами, хоч і поступалася за розмірами Яриковій (який кожен раунд отримував життя і йому не треба було скидати зайві карти для оплати пересування по треку).

А ось друга половина закінчилася несподіванкою - я першим перетнув фінішну лінію в істотному відриві, тому на останній раунд сильно не думав, що брати і як використовувати свій хід, щоб ще далі виїхати. У підсумку Андрій не зміг розплатитися за своє пересування і його автомобіль вибухнув, Діма після довгого відставання зміг наздогнати позиції Андрія і Ярика, і я почав складати гру. У цей час Андрій з Яриком щось рахували, крутили, кидали і в підсумку транспорт Ярика по їх підрахунком за цей раунд проїхав на 11 клітин, випередивши мене на 2. Цей приклад показує, що розслаблятися не можна, так само, як і здаватися раніше часу.

Мені і Ярославу сподобалася Steampunk Rally, було весело новими картами робити свій транспорт більш монструозним і більшим, а потім за допомогою кісток отримати користь від машини. Ми грали в найпростішому режимі, можна було вибрати нічну трасу з великою кількістю розгалужень, використовувати спеціальні жетони для ускладнення пересування.

Сподобалося, що в грі є 16 персонажів і кожен зі своєю властивістю, правда не знаю на скільки вони збалансовані (у Ярика був досить сильний персонаж з постійним збільшенням здоров'я). Можна грати сміливо від 2 до 6 гравців, і партія не така велика, на 40-80 хвилин, при цьому гравці більшість дій роблять одночасно, що знижує загальний даунтайм.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of