Ігротека №74. Underwater Cities, Alchemists, Detective + 4 гри

Салют. Давно не писав звіт про зіграні ігри. Сьогодні розповім про дві наші останні зустрічі на чотирьох - я, Андрій, Діма і Даша. Ігри розставив в хронологічній послідовності по зіграному. Дотримуюся правила, що хоч в одну гру з ТОП 100 треба зіграти за вечір.

У перший раз зіграли в алхіміків, Детектив і Sushi Go Party. На наступну зустріч я хотів влаштувати тематичну ігротеку «На дні», зігравши в тільки куплену Underwater Cities, Aquasphere і Fleet: The Dice Game. На підстрахування у мене був Abyss і Deep Sea Adventure, але підводні міста у нас зайняли багато часу і довелося знижувати градус в сторону легких ігор.

Поки у мене вийшло влаштувати тільки декілька тематичних ігротек з трьох ігор - Марсіанська і Грецька , але я не втрачаю надії. У планах влаштувати скандинавську ігротеку з дуже рейтинговими іграми.

Фотографії для звіту я брав з BGG. Щоб побачити фотографії з ігротек, підпишись на мій інстаграм канал.

Alchemists

Alchemists - євро гра з великим логічним аспектом і застосуванням мобільного додатка. По ходу гри гравці будуть варити різні зілля, для цього вони беруть два різних інгредієнта, сканують їх телефоном, і він по запрограмованому сценарію поточної партії показує один з 7 результатів. Можливий результат - плюс (червоний, зелений, синій), мінус (аналогічних квітів) або нейтральне зілля.

Згідно отриманому результату гравець за логікою повинен викреслити не правильну формулу для заклинання. Дослідним шляхом ми перевіряємо який результат дає суміш двох інгредієнтів, але сам інгредієнт може бути однією з 8 формул. Складно текстом без прикладу пояснити, тому рекомендую з початку подивитися відео ролик.

У підсумку, як проходить гра. У Alchemists 5 раундів, кожен раунд гравці по черзі розміщують відразу всі свої куби дій (на чотирьох це 4). При цьому не вигідно першим розміщувати куби, так як вони будуть останніми активуватися і інші гравці будуть знати про ваші плани і можуть їх зіпсувати, перебивши черговість вашого ходу. У грі для деяких дій треба витратити відразу кілька кубів дії або в фазу їх активації можна зняти куби і за кожні 2 отримати карту помічника.

Які бувають дії. Взяти карти інгредієнтів, продати їх за золото, купити золотом рідкісні артефакти (дають ПО і ефект), ризикнути репутацією і довести, що суміш ваших інгредієнтів покаже потрібний символ, привласнити інгредієнту формулу, змішати два інгредієнти для отримання інформації.

Правила в грі складні, особливо зрозуміти принцип змішування і викреслювання зайвих формул. У нашій першій партії тільки Діма відчув весь процес і до кінця гри точно визначив усі формули до всіх інгредієнтів. За всю партію тільки я тричі експериментував при змішуванні і вживав сам отриманий результат, за що я один раз втратив кіб дії на наступний хід і ставав останнім в черговості ходу.

Партія у нас зайняла 140 хвилин. Виграв Діма з 39 ПО, Даша 35, Андрій 33 і я 27 ПО. Мене дуже підкосив гранд від Андрія. Він вибрав інгредієнт і призначив йому формулу (згідно з моїми даними дві формули підходили, і я повірив йому), але пізніше він сам себе і спростував, змінивши результат на інший. При цьому я отримав 5 ПО штрафу і мої 3 ПО не пішли в переможний залік.

Я в першому раунді купив цікавий артефакт, який дозволяв при змішуванні залишати одну карту собі, тому у мене вийшло досить багато раз змішати одні інгредієнти з сусідніми для отримання точного результату. У підсумку я двічі правильно встановив гранд і отримав бонус. Але в гру ми зіграли не зовсім коректно, і кожен наступний гравець не доплачував додаткові монети власнику гранту.

Alchemists - досить цікава і незвичайна гра, хоча деяким явно не сподобається використовувати телефон в ігровому процесі (можна обійтися і без нього, але це ускладнить процес визначення результатів). Правила складні, тому бажано кожному прочитати або подивитися момент з визначенням результатів змішування і зрозуміти, що можна викреслити, щоб докопатися до істини. Тому мені зараз складно оцінити гру, треба зіграти ще раз. Хоча її багато хвалять і на двох гравців.

Detective: A Modern Crime Board Game

Detective: A Modern Crime Board Game - кооперативна дедуктивна гра на прийняття рішень, відтворення історії і знаходження відповідей на питання. Базова версія гри складається з 5 сценаріїв, які мають свій сюжет + загальну гілку розповіді. У кожному сценарії є вступна частина, а також 36 картки. Крім карток необхідно буде користуватися спеціально зробленим сайтом для гри + можна буде гуглити історичну довідку для кращого розуміння того, що відбувається.

Як грати у Detective: A Modern Crime Board Game

Є невелике ігрове поле, на якому зазначається ваше місце розташування, ігровий день і час. Коли гравці отримують інформацію про доступ до нової карти, то вони знають де буде відбуватися ця подія. Переїзд з одного місця на інше займає одну годину часу, при цьому гравці заздалегідь не знають скільки часу витратять на ту чи іншу карту. Якщо гравці переробляють понад денної норми, то за кожну зайву годину вони отримують жетон стресу. Отримали певну кількість даних жетонів і сценарій вважається проваленим

Гравці вибирають доступний їм сценарій. Для цього треба прочитати брифінг місії з буклету, зайти на сайт гри і вибрати потрібну місію, підготувати ігрову колоду карт сценарію. Отримавши завдання і початкові замітки, гравці можуть розслідувати справу, відкриваючи відомі їм за номерами карти. Місія підходить до завершення за рішенням гравців або якщо закінчився відведений час. Після чого необхідно на сайті гри відповісти на сюжетні запитання.

Коли гравці вибирають потрібну карту, вони її дістають з колоди, читають. На деяких картах ззаду порожнеча, деякі можна перевернути відразу, а для інших необхідно щось зробити (витратити час, застосувати один зі спеціальних жетонів з діями і т.і.). При цьому у гравців немає нормальної можливості в подальшому повернутися і перегорнути цю карту (крім здатності персонажа), тому необхідно вирішити відразу - витрачати зусилля чи ні на переворот карти.

Враження від Detective: A Modern Crime Board Game

Приблизно раз на місяць ми збираємося і проходимо чергову справу в детективі (перша справа - ігротека 71 , друга справа - ігротека 73 ). На черзі 3 справа і мені знайомі заздалегідь сказали, що за часом вона грається швидше, ніж попередні. Спойлеріть не буду, але у гравців буде обмежений час на свої ходи, треба обдумано вибирати що робити, при цьому треба буде гуглити для досягнення результату.

.

Окремо від хлопців я зіграв з дружиною в 6 справу, яка не пов'язана з загальним сюжетом і продається окремо. Дружині гра сподобалася, хоч для неї такий жанр був в новинку. Тут сюжет був значно простіше і банальніше, тому ми змогли відповісти правильно на всі основні питання і набрали 18 з 25 ПО, але знайшли тільки 3 з 9 доказів.

В цілому гра детектив дуже навіть не погана, де кожен сценарій зі своєю родзинкою, яку треба вживати протягом декількох годин. Вже анонсували продовження, а я вже готовий зіграти в три сценарії з Лос-Анджелеса.

Стало питання, у що швидке зіграти наостанок і погляд впав на Sushi Go Party, хоча базова версія гри (читаємо огляд настільної гри Sushi Go ) ще простіше в підготовці - тільки перемішуємо карти і роздаємо.

У Sushi Go Party гравцям необхідно збирати сети з суші, хто збере явного переможця той і виграв. У грі три раунди, на початку кожного раунду кожен гравець отримує по 7-9 карт, залишає собі одну і інші передає за годинниковою стрілкою. В кінці раунду згідно з умовою карти, гравці отримують ПО.

У старій версії завжди використовувався один і той самий набір карт, а тут їх в два рази більше і можна їх комбінувати в залежності від любові до тих чи інших наборів. Як на мене це одна з кращих швидких карткових ігор, варто зрозуміти правила гри і способи нарахування ПО за карти і раунд пролітає за декілька хвилин.

Нова версія дозволяє заробити більше число переможних очок. Хоч у мене і був найбільший досвід в цю гру, але я набрав тільки 47 ПО, а виграла Даша з 57 ПО, інші відстали від неї на 2 і 4 ПО. Інші короткі враження про гру з ігротеки 48 , ігротеки 49 і ігротеки 65.

Underwater cities

Underwater Cities - євро стратегія на активацію доступних дій на полі і розіграш карт. Гравці своїми діями будують підводні міста у себе на планшеті, прокладають між ними тунелі і будують виробничі заводи для підтримки міст. Заводи і тунелі можна покращувати для більшого ефекту в фазі виробництва.

У грі 10 раундів, на протязі раунду гравці по черзі розіграють до трьох дій активації. Після 4, 7 і 10 раунду відбувається фаза виробництва і всі з'єднані побудовані споруди приносять ресурси, ПО і гроші. Якщо у гравця до одного міста приєднано два поліпшених заводу одного типу, то вони дають максимальний ефект, але в кінці гри гравець отримає більше ПО, якщо в місті побудовані різні заводи.

Карти і місця дій на полі розділені на 3 кольори - червоний, зелений і оранжевий. Дії одного кольору за ефектом будуть слабкіші, ніж іншого, але карти цього кольору будуть сильніше, ніж карти сильного кольору. Коли гравець вибирає клітинку дії, то він зобов'язаний розіграти карту з руки і якщо колір карти збігається з дією, то ефект карти застосовується, в іншому випадку вона скидається.

У гравця в руці завжди 3 карти і він добирає нову відразу після свого ходу. Карти діляться на різні види - одноразові, з постійним ефектом, з приростом ресурсів в фазу виробництва, з додатковими умовами для отримання переможних очок в кінці гри, з активацією (необхідно дією з поля активувати раніше викладену свою карту).

Що надає варіативності грі? У кожного гравця свій унікальний планшет з бонусами при будівництві (зворотна сторона з ускладненими вимогами), кожен гравець випадковим чином отримує три тайла метрополії (коричневий - умова для додаткового нарахування ПО, сині - одноразові бонуси або додаткові ресурси для фази виробництва), випадково викладені карти з умовою для зарахування ПО в кінці гри (треба забрати цю карту і розіграти її перед собою), випадково викладені карти з бонусом при досягненні вимоги карти (першим побудував 6 тунелів - здобуваєш бонус і т.і.).

Мені гра сподобалася після першої партії, кожен грав за своєю стратегією, намагаючись спиратися на свій коричневий тайл метрополії і карти в руці. Читав з інших оглядів, що в грі не обов'язково вибирати карту і дію одного кольору, але особисто я за 30 ходів тільки пару разів проігнорував даний симбіоз. При цьому гравцеві можуть попастися як дуже хороші карти, так і не самі вдалі через відсутність потрібних заводів або тунелів на своєму планшеті.

Мінус, що гра тривала, і на чотирьох вона у нас зайняла 140 хвилин (з поясненням правил, розстановкою і складанням). Багато хто радить грати в неї вдвох чи втрьох для зменшення ігрового часу і тоді буде трохи простіше з місцями дій.

Я виграв, набравши 102 ПО, Андрій 100, Даша 97 і Діма 81, правда через пару днів я перечитав умови нарахування переможних очок з метрополій і зрозумів, що Андрій неправильно собі порахував і має бути менше у нього. Підрахунок ПО і ресурсів можливо слідувало проводити по черзі, щоб не заплутатися, так як у нас були питання і до інших учасників.

Нам здалося, що метрополії не збалансовані і деякі дають значно менше, ніж інші. Я ж дуже круто забудувався (побудував 8 міст з 9 доступних місць, де половина міст була з нарахуванням ПО в фазі виробництва), зміг вирвати 2 бонуси з карт мети, з'єднавши дві метрополії і побудувавши 6 доріг першим. Тут до речі був дуже цікавий момент, якщо Даша була б уважніша, то вона б першою виконала умову (так як вона ходила раніше мене, то упустила цю можливість). Від черговості ходу в грі багато що залежить, адже на кожне місце дії можна встати один раз, а просуваючись по треку черговості ходу можна отримати додаткові ресурси (правда за 3 дії ти далеко не пройдеш, а кожен раунд усе просування анулюється).

При перегляді перших відео оглядів у мене виникла думка про схожість Underwater Cities з Terraforming Mars. Візуально мені були схожі іконки на картах, але гри виявилися зовсім різними. В Марсі ти будуєш за допомогою отриманих карт по системі драфт свій переможний движок, а в підводних містах треба тут і зараз застосовувати дію з потрібною картою, адже немає резону налагоджувати карту в довгий ящик, якщо ти зобов'язаний її розіграти. Так як в грі три епохи, то старі карти стають менш актуальними. Карти зі здатністю активації треба встигати розігрувати між фазами виробництва, а для цього треба стати на спеціальні ділянку поля.

Хочу зіграти ще в Underwater Cities, але вже на складній стороні планшета. Не дарма гра так швидко піднімається в рейтингу BGG і вже увійшла в ТОП 100. Коли я її вперше хотів купити вона була 102, але тоді всю партію розпродали і через тиждень вона була вже 98, а зараз ще вище. Цікаво, що нового в гру внесе доповнення.

Fleet: The Dice Game

Продовжуючи водну тематику, я вирішив зменшити обороти після Underwater cities і покидати кістки. Якщо перша наша партія на чотирьох вийшла у нас дуже неефективною і зайняла півтори години, то зараз ми дуже швидко все робили (40 хвилин на партію) і я не завжди встигав закреслювати фази раунду.

Прочитати огляд гри Fleet: The Dice Game і пояснення правил. Якщо коротко, то в грі 10 раундів, кожен розділений на 4 фази. У 1 фазу активний гравець кидає спеціальні кубики з рибою - вибирає собі один, і кожен наступний гравець повторює дію, а грань останьої кістки йде в загальний залік для всіх. Потім гравці отримують дохід, виконують риболовлю і починається 4 фаза. В 4 фазу аналогічно першій, гравці кидають спеціальні міські кубики і вибирають потрібні значення для себе.

Коли гравець вибирає грань, то він замальовує у себе на полі відповідну клітину. Клітини на рибному полі дозволяють спустити на воду новий корабель, отримати ліцензію (різні постійні бонуси по ходу гри). Клітини в місті дозволяють продати рибу, побудувати нову будівлю або спустити додаткові кораблі. В цілому в грі вистачає дій.

Результат нашої партії мене трохи спантеличив. Хлопці робили великий акцент на ліцензіях (бонуси, наприклад, додаткова дію, джокер грань, додаткові монети і т.і.), я ж просто спускав на воду нові судна і намагався зловити якомога більше риби. Плюс ми грали з бонусними картами, в нашій партії можна було додатково отримати ПО за найбільшу колекцію ліцензій. Два гравці, що не прокачували стезю «краба» не набрали і 100 ПО, я ж примудрився набрати 120, де тільки Краб приніс мені близько 18 ПО (ліцензія + бонусне персональне умова + корабель).

В цілому і після трьох партій мені хочеться зіграти в гру і випробувати свою удачу в риболовлі. Якщо на двох ми з Андрієм сміялися, що жодного разу не скористалися бонусним ефектом від межі з креветкою (вона тупо не випадала), то в цій партії раз 5-6 вона була на столі.

Rhino Hero

Проста дитяча гра, яка схожа на Jenga. Якщо в Дженга гравці будують будиночок з дерев'яних брусків, то тут треба будувати картковий будиночок з використанням фігурки суперносорога. Для перемоги треба позбутися всіх карт з руки. У свій хід ви повинні розмістити карти поверхового перекриття згідно викладеній інструкції на мапі поверху, а потім покласти свою поверх стін для наступного гравця.

На коробці з грою написано, що діти 5+ років рекомендують, я ж подумав, що після підводних міст ми як діти, нам потрібен позитив і трохи розслабитися. На гру витратили 15 хвилин, швидко два рази знаходилась людина, який ламала всю конструкцію, але посміялися ми знатно.

В майбутньому буду пробувати грати в Rhino Hero з дитиною, але в цілому гра за 10+ доларів, в рейтингу топ 10 ігор для дітей виглядає дуже навіть добре.

Just One

Був час, коли ми постійно грали в codenames, тепер його місце зайняв Just One. У гру краще грати вп'ятьох, щоб в кращому випадки у активного гравця було більше підказок, хоч й на чотирьох вона хороша. Зіграли дві партії (за правилами одна партія це 13 загаданих слів), приблизно по 25 хвилин на кожну. Можна почитати інший мій звіт про гру з ігротеки 63 .

Суть гри. Один гравець закриває очі, інші бачать одне поточне слово і записують у себе на планшеті підказку до нього, одним словом. Планшети розкриваються, якщо є повтори серед слів, то вони стираються. Активний гравець відкриває очі і з однієї спроби вгадує загадане слово дивлячись на підказки.

У мене є англійський перелік слів, але ми використовували базу слів старого доброго alias на телефоні. Перший раз зіграли з простими словами і примудрилися правильно відповісти на 11 з 13 питань, а більш складний варіант дався нам важче - 6 з 13.

Just One дуже крута, дуже проста гра, в яку можна грати і грати. Ось думаю, може додати генератор слів з оригінальної гри на сайт.

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of