ТОП настільних ігор в яких не можна розмовляти

У цій статті я вирішив згрупувати ігри за незвичним критерієм - під час партії не можна розмовляти або будь-якими іншими діями давати підказки іншим гравцям. В першу чергу мені в голову прийшли кооперативні ігри, де гравці грають спільно, а значить без спілкування гра стає більш складною.

Хоч скільки не згадував, згадав тільки чотири гри в які грають мовчки за канонами правил - Hanabi, The Grizzled, Magic maze, the Mind. Ще я чув про дві ігри схожі з Ханабі - Beyond Baker Street (в стилістиці Шерлока Холмса) і Bomb Squad (через карти керуємо роботом, який розмінує приміщення). Ще можна подумати про Містеріум або крокодил, де активний гравець мовчить і дає іншим підказки, але інші гравці розмовляють.

А які ви знаєте ігри, в яких гравцям не можна спілкуватися?

Hanabi

  • Моя оцінка77%
  • BGG72%
  • Tesera72%
  • Рік - 2010
  • Тривалість - 30 хвилин
  • Гравців від 2 до 5
  • Механіка: Hand Management, дедукція

У грі Hanabi гравці повинні спільно викласти стопки карт по зростанню, але є одна заковика, вони не бачать свої карти. За сюжетом в честь свята готується грандіозний салют, але феєрверки переплуталися і вам необхідно вирішити дану проблему спільно.

Коротко про гру. У грі п'ять однакових наборів карт, що відрізняються кольором, в комплект входять карти з номіналом 1 (3 копії), 2, 3, 4 (по 2 копії) і 5 (в єдиному екземплярі. У свій хід гравець може зробити одну з 3 дій - розіграти карту з руки, скинути карту або підказати.

Всі карти в руці гравці тримають сорочкою в свій бік, тому вони можуть бачити тільки карти інших гравців. При розіграші карти з руки, карта повинна бути найменшого номіналу даного кольору. Так спочатку викладається 1, потім 2 і т.д. У гравців загальні життя, і якщо розіграною картою не можна почати новий ланцюжок карт або продовжити старий, то одне життя з трьох згорає.

Скинувши карту з руки - гравець може взяти жетон підказки. Витративши в свій хід підказку, гравець повинен сказати будь-якому іншому гравцеві про всі карти певного кольору або номіналу. Наприклад, ці дві карти - червоні.

Хоч в даній грі гравці і говорять під час дії підказки - колір або номінал, у всіх інших випадках ніяк не можна підказувати. Наприклад, гравець вирішив розіграти карту і вже потягнувся, щоб розіграти свою крайню карту, а його сусід мімікою показує, що він дурень і не можна вибирати дану карту.

Швидше за все ви в цю гру виграєте, але все залежить від результату перемоги. Максимум можна набрати 25 ПО, зібравши 5 стопок карт від 1 до 5 кожного кольору. Але скинувши для підказки або неправильно виклавши карту, можна обрізати ланцюжок й не набрати максимум.

Для мене Ханабі - одна з кращих швидких ігор для двох з дружиною в форматі командної роботи. Так один раз ми примудрилися з дружиною зіграти більше 20 партій за місяць, поки не відточили весь ігровий процес до ідеалу.

The Grizzled

The Grizzled - командна гра, де гравці в ролі солдатів першої світової війни повинні пережити всі неприємності до настання перемоги. Виграти в гру дуже непросто, що підстьобує грати в неї знову і знову, благо ігровий процес займає мінімум часу.

Коротко про гру. Ігрова колода складається з 19 карт неприємності і карт випробувань, які діляться на 6 різних типів угроз- сніг, ніч, дощ, свисток, куля, протигаз. Залежно від рівня складності колода перемішується і формуються дві стопки (неприємності і перемир'я). Гравцям необхідно розіграти всі карти зі стопки перемир'я і руки, але кожен раунд n кількість карт зі стосу неприємностей перекладається на перемир'я.

На початку кожного раунду гравці отримують стільки карт, скільки вибере командир місії. Місія може закінчитися успіхом, провалом або відступом гравців. Гравці без спілкування викладають по черзі карти з руки. На карті зображено від 2 до 6 загроз. Якщо на столі буде викладено 3 символу загрози, то місія вважається проваленою. Щоб такого не було, гравець може спасувати.

Якби гравці могли спілкуватися один з одним, то гра вийшла б досить легкою, можна було б розігрувати карти в потрібній послідовності. А так як ніякого спілкування між гравцями немає, може виникнути ситуація, що вже до твого другого ходу за раунд доведеться спасувати, так як жодну з карт гравець не може покласти.

Крім розіграшу карти, гравець може скористатися властивістю свого персонажа або розіграти жетон мови. Властивість персонажа дозволяє прибрати карту з неприємністю певного типу зі столу, в випадки підтримки дана здатність відновиться. Розігравши жетон мови, гравець загадує певну загрозу, кожен гравець може скинути карту даного типу.

Мені подобається The Grizzled своєю простотою і складністю. Проста - тому що правила пояснюються за пару хвилин, але ось виграти буде дуже складно. Так за перші десять партій я зміг виграти тільки один раз. Але тут була інша складність, більшу половину партій я грав з різними людьми, а, щоб виграти бажано грати одним і тим же складом.

Була і кумедна ситуація. Зібралися грати вп'ятьох, двоя або троя були новачками. Я відсортував карти, щоб показати які символи загрози є в грі і деякі карти неприємностей. У підсумку я цей десяток карт відклав убік після пояснення правил і пересів на інше місце. Зіграли три партії, всі програли через те, що карти швидко закінчувалися до четвертого раунду. Тільки в кінці виявив, що карт було мало і не всіма грали, і було нереально так виграти.

Якщо гравці легко виграють, то можна грати з пастками. Так при розіграші деяких карт автоматично викладається верхня карта з колоди, а так як ви не уявляєте який символ загрози буде на ній, ви можете програти місію. У грі досить багато залежить від удачі, навіть якщо гравці зможуть викладати карти без повторів третього символу, є шанс що у одного гравця на руках будуть усі карти з неприємностями, а розігравши чотири таких карти, всі гравці програють.

  • Моя оцінка74%
  • BGG73%
  • Tesera75%
  • Рік - 2015
  • Тривалість - 30 хвилин
  • Гравців - від 2 до 5
  • Механіка: Hand Management

Magic maze

  • Моя оцінка75%
  • BGG73%
  • Tesera73%
  • Рік - 2017
  • Тривалість - 15 хвилин
  • Гравців - від 1 до 8
  • Механіка: гра в реальному часі

Magic Maze - весела кооперативна гра на будь-яку компанію. Гравці повинні без узгодження дій і без черговості ходу пограбувати місцевий магічний магазин. При цьому на виконання місії гравцям дається 3 хвилини часу, а вже по ходу пограбування гравці можуть збільшити відведений час поки не спрацює сигналізація.

Гра складається з місій, при цьому кожна місія вчить гравців ігровому процесу. Так з кожним новим завданням в гру вноситься новий механізм і нові тайли кімнат. У кожній місії бере участь маг, воїн, ельф і гном. При цьому всіма персонажами керують одночасно всі гравці. Кожен персонаж має знайти свій предмет в магазині, підібрати його і вийти через персональний вихід.

Кожен гравець отримує по токену з можливою дією. Наприклад, я в свій хід можу рухати будь-якого персонажа тільки вгору на скільки завгодно клітин поля. Так гравці повинні дивитися за всіма персонажами і в потрібний момент пересувати персонажа згідно своєю дією. Якщо гравець затупив, то всі інші мовчки чекатимуть, поки гравець не зробить свою дію.

Мені подобається підхід до цієї гри, прості правила, які ускладнюються в міру проходження місій. Місія в середньому займе хвилин 10-15. Правда тут же і криється мінус, щоб успішно пройти всі завдання, треба буде збиратися одним і тим же складом, щоб здолати всі 17 базових.

Мені особисто гра сподобалася, але ось в компанії вона не зайшла, тому зупинилися на перших п'яти завданнях. Соло режим тут швидше за все вийде на спритність, так як трохи змінюється механіка гри, тому спробую гру на двох. Багато хто рекомендує дану веселу гру на час, спробуйте.

Mind

The mind - гра на інтуїцію, в якій гравці ходять в режимі реального часу без чіткої послідовності дій. Суть гри дуже проста, необхідно виконати від 8 до 12 місій (в залежності від числа гравців). Номер кожної місії показує з якою кількістю карт в руці починає гравець. У першому раунді кожен гравець починає з однією картою в руці.

У грі 100 карт з відповідною нумерацією на лицьовій стороні від 1 до 100. За раунд гравці повинні розіграти всі свої карти лицьовою стороною вгору, щоб кожна наступна карта мала більше значення, ніж попередня. При цьому гравець сам вирішує в який момент часу йому викласти карту на столі.

У випадку неправильно викладеної карти, згорає спільне життя команди, як тільки вони закінчилися, гравці програють. У міру проходження місій гравці отримують нові життя і жетони допомоги. Гравці не можуть спілкуватися і будь-якими діями показувати які в них карти. Тільки за допомогою жетона допомоги, гравці після загального голосування можуть скинути по карті з найнижчим номіналом.

В The mind гравці повинні бути на одній хвилі, щоб мовчки і згуртовано пройти через всі труднощі. Гра відзначилася престижною премією Spiel des Jahres. Після перших двох партій був вау ефект - все просто і круто. Але вже к четвертій грі весь шарм зник. Особливо важко грати з новачками, які не відчули весь ігровий процес і можуть напортачити.

Найкраще починати з партій на двох, великий шанс, що ви будете в режимі реального часу викладати карти в правильній послідовності. Деякі рекомендують рахувати про себе, лежить на столі карта 10, а у вас в руці 15, значить через 5 секунд покладіть карту на стіл. Якщо значення між картами дуже маленьке, краще її розіграти якомога швидше.

Багато що в грі залежить і від удачі. У партії на чотирьох, останньою картою лежала 24, довго ніхто не наважувався викладати нову зверху і один з гравців не витримав і виклав свою карту - 37. Вже після виявилося, що у інших на руках були карти 35, 36, 37 і 38. У цієї ситуації було дуже складно викласти всі чотири карти від чотирьох гравців в правильній послідовності.

  • Моя оцінка72%
  • BGG71%
  • Tesera65%
  • Рік - 2018
  • Тривалість - 20 хвилин
  • Гравців - від 2 до 4
  • Механіка: Hand Management

Отправить ответ

avatar
  Subscribe  
Notify of