З яких настільних ігор я почав знайомити новачка (1 частина)

Хочу поділитися своїм досвідом, з яких настільних ігор я почав знайомити колег на роботі. Усі на роботі бачать, коли до мене приходить чергова коробочка з новою настільною грою, я її відкриваю, фотографую і багатьох це цікавить, починають розглядати компоненти гри. І ось через деякий час з'явився практичний інтерес колег дізнатися, що таке - сучасна настільна гра, відкинувши стереотипи про монополію, крокодила, Еліас і Дженгу.

З початку я хотів написати один довгий пост з переліком ігор і коротким враженням, але мені порадили розбити список ігор по п'ять штук. При цьому на роботі я розмежував ігровий процес, окремо удвох граємо з начальником і іноді під час обідньої перерви з дівчатками. Тому в одному випадку у мене йде акцент на дуельні ігри, а в другому на більш прості розважальні, щоб можна було в них зіграти за 30 хвилин. Сьогодні розповім про перші дуельні ігри.

Щоб з самого початку зацікавити настільними іграми, я вирішив піти з ТОПу - 7 Wonders і Patchwork, а якщо справа піде, то підемо по менш рейтинговим, але перевіреним іграм. Нижче представлений список ігор, майже в хронологічній послідовності, по зіграності. У підсумку, новачок раз в декілька тижнів мене просить залишитися після роботи і пограти в настільні ігри на 90-120 хвилин (зазвичай граємо в дві гри).

7 Wonders Duel

7 Wonders Duel - це дуельна адаптація культової стратегічної настільної гри "7 Wonders" зі своєю механікою. У свій хід гравець повинен вибрати доступну на столі карту і розіграти її найкращим для себе способом (при цьому карта може бути не на стільки корисної вам, як ворогові, а щоб вона не дісталася йому, треба використати її першим) - побудувати, скинути за монети або звести чудо світу.

Гра досить глибока, має кілька переможних стратегій (збираємо тільки військові карти і змітаємо противника з лиця землі, збираємо тільки культурні карти і миттєво виграємо або стандартний підрахунок очок після того, як всі карти з гри розіграні). Гра не без везіння, адже гравці вибирають доступні їм карти і не знають, яка нова карта відкриється в хід противника (в кожній епосі карти розкладаються своєрідним чином, і половина з них лежить сорочкою вгору). При цьому якщо противник явно вибрав культурну або військову стратегію, то доводиться відповідати тим же, щоб не програти завчасно.

Почему выбрал эту игру

  • TOP 100 BGG
  • Стратегія
  • Відкрита інформація
  • Реіграбельность
  • 3 способи визначення переможця

Враження від настільної гри 7 Wonders Duel

Спочатку, гру я вибрав через її високий рейтинг на сайті BGG (входить в 20 кращих ігор). На другий план виходила стратегія, я хотів показати на скільки треба думати і планувати в сучасних настільних іграх, в порівнянні з баченими раніше новачком іграми.

Хоч гра і не найпростіша, але зазвичай у гравця не такий великий вибір - він вибирає між 2-4 доступними картами, а бувають ігри з більшим варіантів ходів. У грі відкрита інформація. Всі карти гравців і гроші у відкритому доступі, і я міг підказувати і розповідати, що якась карта робить і як краще її розіграти.

Сам я досить мало партій зіграв в дуельні сім чудес і це була тільки четверта моя гра. Так, як мені доводилося постійно розповідати про правила гри, властивість тих чи інших карт і підказувати, можна сказати, що я грав відразу за дві сторони. У підсумку я програв по переможним очкам (56 проти 60).

Гра новачкові сподобалась, тільки були претензії до розміру карт. У нього поганий зір і йому було важко орієнтуватися по символам на картах, а булиби карти 7 Wonders Duel, як в оригіналі, то вона б займала куди більше місця на столі при підготовці нової епохи.

Гру я рекомендую, вона відмінна і не найдорожча. Чим більший досвід у суперника, тим цікавіше буде грати. Першу епоху можна зіграти як тестову з детальним поясненням, а далі вже всім все буде зрозуміло по ігровому процесу. Для себе я хочу зіграти в гру з доповненням Пантеон.

Patchwork

Гравці повинні зшити з різних клаптів свою ковдру, звичайними словами - заповнюємо персональне розмічене клітинами поле тетрісоподібними фігурами. У свій хід гравець може купити один з трьох тайлів (сплативши його гудзиками і витраченим часом на пошиття) додавши фігуру на своє ігрове поле або спасувавши (отримавши гудзики за кожну клітину часу між вами та противником).

У грі завжди ходить останній по шкалі часу гравець (як і в Tokaido), тому періодично виникає ситуація, коли один і той же гравець ходить кілька ходів поспіль, поки тимчасові витрати за нові ґудзики не обженуть на полі конкурента. Коли гравці перетнуть фінішну лінію, то вони в останній раз отримають зароблені гудзики і віднімуть по дві штуки за кожну не забудовану клітину на своєму полі. Хто першим забудувати суцільну область 7 на 7, той отримає бонусом 7 ПО.

Почему выбрал эту игру

  • Мала ціна гри
  • TOP 100 BGG
  • Прості правила
  • Швидка партія
  • Тетрис
  • Сімейна гра

Враження від настільної гри Patchwork

Я знав, що моєму колезі подобається тетріс і я подумав, що печворк це ідеальна гра, де можна застосувати архітектурні навички з дитинства. Гра досить доступна, я її купив в найближчому магазині, знаючи, що в неї зіграю на роботі далеко не один раз, а при бажанні бажаючим дам її додому погратися. Прості правила. Вони прості як в поясненні, так і в читанні - треба прочитати один двосторонній лист. Присутній азарт, хоч вибір не такий і великий - спасувати або взяти одну з трьох плиток. Швидка партія - 30 хвилин і ковдра зшита.

Гра дуже сподобалась новачкові, особливо після 7 чудес. Вона стала першою грою, в яку ми зіграли більше 3 партій і нагадувати правила в наступні ігри мені не доводилося. У підсумку я ще з двома дівчатками з роботи зіграв в Patchwork, і коробочка вже як півроку лежить на роботі.

Гра підійде майже будь-якому охочому зіграти в настільну гру - проста, красива, азартна, швидка. Навіть моя мала любить просто брати і з'єднувати між собою шматочки гри на полі.

Azul

Одна з кращих абстрактних сімейних ігор з красивими компонентами. Прості правила і зовнішній вигляд допомогли грі досить швидко увійти в ТОП 100 БГГ, а також породити нові ігри з приставкою Azul.

У свій хід гравець вибирає диск з плитками (на ньому лежить 4 тайла), забирає всі доступні плитки одного кольору і розміщує їх на своєму планшеті (якщо гравець бере більше плиток, ніж може розмістити - всі вони йдуть до штрафних очок), а залишок йде до загального скиду.

Раунд завершиться, коли всі плитки розберуть гравці. В кінці раунду гравці дивляться на заповненість свого планшета, якщо ряд заповнений, то плитка даного кольору переміщається в підсумковий залік і цей ряд буде готовий прийняти плитки будь-якого іншого, раніше не розміщеного кольору.

Почему выбрал эту игру

  • Гарний вигляд
  • Прості правила
  • TOP 100 BGG
  • Баланс

Враження від настільної гри Azul

Напишу втретє, але Azul мені сподобався своїм зовнішнім виглядом, що повинен новачка ще більше занурити в настільний світ. У грі відкрита інформація, що дозволяє по ходу гри підказувати новачкові і йому бачити, як граєте ви.

У мене не дуже велика кількість награних партій (близько 7), але в моїх партіях на двох був незначний розкид в ПО між гравцями (саме в цій партії я виграв, набравши 61 ПО проти 60 ПО у новачка).

Рекомендую спробувати зіграти в будь-яку частину Азула, враження вам забезпечено. Почитати ще думки про гру з ігротеки 27, ігротеки 67, ігротеки 68 та игротеки 69

Barenpark

Bear Park - це тетрісоподобна гра в якій гравці будують свій невеликий парк з ведмедиками. У свій хід гравець розміщує плитку на ігрове поле (4 на 4). Якщо він забудовує клітину із зображенням символу (4 різних види), то він бере нову доступну ділянку (декорація для парку без ПО, вольєри з ведмедями за ПО і великі ділянки парку в єдиній кількості за максимум ПО) згідно символу або добирає нову частину ігрового поля (в кінці гри у гравців має бути по 4 ігрових ділянки у вигляді квадрата).

Базові будівельні ділянки з декором не приносять ПО і закривають від 1 до 3 клітин поля. Решта плиток розділена на види - панди, коали, білі і Гобійського ведмеді і приносять від 8 до 1 ПО. Ці ділянки парку з ведмедями приносять ПО, кожна наступна будівля приносить менше ПО, тому треба намагатися взяти першим верхній тайл. Забудувавши ділянку парку, гравець відразу отримує статую ведмедя з найбільшим значенням ПО (від 16 до 2). Додатково можна грати з досягненнями, хто перший виконає умову на карті, той отримає максимум ПО і т.і.

Почему выбрал эту игру

  • Тетрис
  • Баланс

Враження від настільної гри Barenpark

Після успішної серії ігор в Patchwork я вирішив спробувати Bear Park. У грі вся інформація відкрита, тому можна підказувати новачкові по ходу гри, а йому дивитися на ходи інших гравців.

Чим мені подобається ведмежий парк, так це балансом в переможних очках в зіграних мною партіях. Так в грі не вийде постійно набирати плитки які приносять переможні очки і все обмежено однаковою кількістю символів на всіх полях. Єдине, що може зробити гравець - це першим взяти плитку з верху стопки, так як він більше принесе ПО, ніж наступна. А також частина тайлів представлені в одному екземплярі і в залежності від складності фігури можна отримати від 6 до 8 ПО.

Раджу грати відразу з завданнями, що надає індивідуальність грі, кожен намагатиметься першим виконати умови з карти для отримання максимального значення ПО.

Bear Park - хороша, відносно швидка, сімейна гра на правильне взяття і розміщення плиток. Мінус - це довга підготовка до гри, так необхідно розкласти всі плитки на зменшення переможних очок, а якщо грає менше гравців, то певні тайли треба буде прибрати назад до коробки.

Хоча особисто я, краще б зіграти в patchwork, ніж в Bear Park, але зате в парк можна грати втрьох і вчотирьох. Ще враження від гри з ігротеки 38, ігротеки 53, ігротеки 65.

Dice Throne: Season One

Dice Throne: Season One - швидка смертельна дуельна битва на кубиках між унікальними персонажами. Кожен гравець вибирає собі персонажа, в першому сезоні це 6 ігрових персонажів зі своїми унікальними колодами карт і кубиками.

Колода карт у гравця ділиться на 2 види - карти, що накладаються на планшет героя для поліпшення його здібностей і миттєві бонуси. Гравці починають з 4 картами на руці і на початку кожного свого ходу отримують одну карту з колоди і одне бойове очко, за яке можна розіграти карту. Так само в свій хід можна продати карту з руки для отримання одного бойового очка.

У кожного гравця по 5 кубиків. На межі кістці зображено число (від 1 до 6) і спеціальний символ. Грубо кажучи - межі зі значенням 1-3 спрямовані на нанесення шкоди, 4-5 специфічні і 6 це найсильніша грань. У свій хід гравець кидає всі 5 кубиків, за бажанням він може відкласти будь-які отримані межі і перекинути потрібні йому куби ще до двох разів.

Приклади комбінацій. У кожного героя найсильніша комбінація - це п'ять кубиків з 6, далі йде чотири кубика з 6. Якщо вийшло зібрати комбінацію з 4 послідовних чисел - це малий ряд, якщо з 5 кубиків - це великий ряд. Від трьох до п'яти кубиків зі значеннями від 1 до 3 - це звичайна атака по противнику. Для двох інших комбінацій необхідно використовувати зв'язок різних граней. Всього на планшеті представлено 7 атакуючих комбінацій з гранями і 1 захисна.

Почему выбрал эту игру

  • Гарний вигляд
  • Азарт
  • Бій
  • Асиметричність

Враження від настільної гри Dice Throne: Season One

Dice Throne - це красиві куби і азарт битви. Я грав в перший сезон, де карти безликі з однаковим фоном, а починаючи з другого сезону автори зробили гру ще гарніше, зробивши арт для кожної карти.

З початку новачкові буде важко вибрати кубики для атаки. Для цього треба кинути свої кістки і постаратися зрозуміти, як їх краще використовувати - чи є готова комбінація для дії, які кістки залишити, а які спробувати перекинути в надії на кращий результат.

Покращуючи картами базовий планшет, ви збільшуєте величину шкоди по противнику, додаєте захисні властивості або навпаки спрощуєте комбінацію для атаки. Найцікавіше це персоналізація персонажів, у них різна комбінація для дії, різні властивості, різні маркери для взаємодії з противниками і свій стиль битви.

Якщо в моїй першій грі ( ігротека 60 ) я використовував рекомендований вибір для ознайомлення з грою - варвар проти ельфійки, то з новачком була битва між паладином і ченцем. Стиль дуже сильно відрізняється, так ченцеві треба постійно накопичувати свої жетони для збільшення атаки або лікування. Круто, що у тебе в базі є досить багато комбінацій в протистоянні між двома персонажами, у кожного свій набір карт / кубиків і переможна тактика, а із застосуванням наступних сезонів варіативність все більше збільшується.

Чим нам запам'яталася перша партія. Все вирішилось буквально в останньому ходу. Я зміг провести сильну атаку і мені не вистачило пару одиниць здоров'я для перемоги, але у мене був запас моїх жетонів, поглинаючих шкоду ворога. Противник в свій хід застосував атаку, на яку я не міг відповісти своїми захисними властивостями і тут же програв. Все досить динамічно і багато, що залежить від кидків. За партію ми тільки один раз в свій хід не змогли ніяк застосувати отримані результати.

Comments are closed.